Medlemmar: 8806 st.
Visa menyn

Final 1/8-20 18:30 Wembley Stadium: Arsenal - Chelsea

56 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
MickeLi
Bild för MickeLi
Final 1/8-20 18:30 Wembley Stadium: Arsenal - Chelsea

Hoppas på samma inställning från oss som mot Man City, då vinner vi detta..=)

twitter: @MikeBergkamp

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Så som Chelsea spelade idag så får vi jobba hårt för seger. Men inte en omöjlighet. 

Supporter sedan 1983! 

gunbod
Bild för gunbod
Patric Johansson wrote:

Så som Chelsea spelade idag så får vi jobba hårt för seger. Men inte en omöjlighet. 

Samtidigt så var United oerhört bleka , kan inte påstå att en enda av deras spelare var bra ,inte ens Fernandez.  Men Chelsea såg starka ut .

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
gunbod wrote:
Patric Johansson wrote:

Så som Chelsea spelade idag så får vi jobba hårt för seger. Men inte en omöjlighet. 

Samtidigt så var United oerhört bleka , kan inte påstå att en enda av deras spelare var bra ,inte ens Fernandez.  Men Chelsea såg starka ut .

Vad den matchen visade var väl kanske också att ManU i dagsläget har inte en särskilt bred trupp, när de har alla sina bästa med så är de ett bra lag men det finns inte jättemycket bakom förstaelvan. Och det kändes också nästan som om de gav upp när De Gea bjöd på 2-0-målet, till och med en målvakt i Superettan hade ju skämts ögonen ur sig om de hade släppt en sådan boll förbi sig.

Vi är definitivt underdogs i finalen, men chanslösa är vi ju på intet sätt. Tyvärr har ju Chelsea Giroud så det kommer att vara mycket mer riskabelt att släppa till inlägg än det är mot exempelvis City så vi måste vara på tårna där så att inte deras yttrar får för mycket tid att sikta mot Giroud för annars kommer han att göra mål till sist.

Sekreterare Arsenal Sweden

David Pearson
Bild för David Pearson

Man kan ju också säga såhär. Så fantastiska som vi var mot City så måste Chelsea jobba oerhört hårt för en seger. Om vi spelar i närheten av det vi gjorde mot City så kommer vi vinna finalen. Hoppas på en repris från FA cup finalen 2017. 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Chelsea känns ju väldigt mycket upp och ned. En bra dag är de en fruktansvärt svår motståndare. Men det är inte ett omöjligt lag att möta, jag tror det kan bli en ganska jämn tillställning. Hoppas på en rysare där vi drar längsta strået, en upphämtning eller något sjukt solonummer som avgör. Eller bara att vi kör över dom från första till sista bolltouch. Det funkar också 

Pelle
Bild för Pelle

Tror mycket beror på om Chelsea slutat top4 eller ej, för om dom e klara för CL o vi måste vinna FA för att få spela EL avgör ju som bekant ofta motivation över klass. Klassmässigt har vi varit grymma senaste två matcherna så likt David slrev är vi ett motstånd att frukta för tillfället och sen har även Andreas rätt att Chelsea varit ovanligt oregelbundna i år.

Sen är det sista matchen för säsongen så inga krafter behöver sparas eller trupp roteras.

If it's too strong, then you're too weak!

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Vilken tid spelas matchen?

Supporter sedan 1983! 

Tosse
Bild för Tosse

Moss och Dean domare i semifinalerna så det lär ju bli Atkinson i finalen :(

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Tosse wrote:

Moss och Dean domare i semifinalerna så det lär ju bli Atkinson i finalen :(

Om jag inte är helt ute och seglar så får man bara döma en FA-cupfinal en gång i sin karriär och Atkinson har redan dömt en.

Sekreterare Arsenal Sweden

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Lars Lundstedt wrote:
Tosse wrote:

Moss och Dean domare i semifinalerna så det lär ju bli Atkinson i finalen :(

Om jag inte är helt ute och seglar så får man bara döma en FA-cupfinal en gång i sin karriär och Atkinson har redan dömt en.

Jag hade fel, det blir Anthony Taylor som dömer finalen och han dömde ju även finalen 2017.

Sekreterare Arsenal Sweden

Byarum
Bild för Byarum
Lars Lundstedt wrote:
Lars Lundstedt wrote:
Tosse wrote:

Moss och Dean domare i semifinalerna så det lär ju bli Atkinson i finalen :(

Om jag inte är helt ute och seglar så får man bara döma en FA-cupfinal en gång i sin karriär och Atkinson har redan dömt en.

Jag hade fel, det blir Anthony Taylor som dömer finalen och han dömde ju även finalen 2017.

Urvalet börjar väl sina,,,

Bosse

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:

Tror mycket beror på om Chelsea slutat top4 eller ej, för om dom e klara för CL o vi måste vinna FA för att få spela EL avgör ju som bekant ofta motivation över klass. Klassmässigt har vi varit grymma senaste två matcherna så likt David slrev är vi ett motstånd att frukta för tillfället och sen har även Andreas rätt att Chelsea varit ovanligt oregelbundna i år.

Sen är det sista matchen för säsongen så inga krafter behöver sparas eller trupp roteras.

Fast även om de inte kommer topp4 är de ju klara för EL oavsett om de vinner finalen så vibörvara mer motiverade oavsett. Dock var de väl liknande läge ifjol, de var redan klara för CL och behövde inte vinna EL vilket vi behövde men blev krossade.

MickeLi
Bild för MickeLi
Patric Johansson wrote:

Vilken tid spelas matchen?

 

18:30

twitter: @MikeBergkamp

David Pearson
Bild för David Pearson

Hoppas på denna startelva: 

Martinez 

Holding Luiz Tierney

Niles Ceballos Xhaka Saka

Pepe Lacazette Aubameyang

Då blir det en säker 2-0 vinst. 

Fredrik Liljeroth
Bild för Fredrik Liljeroth

Hoppas att det kommer ut ett lag som verkligen spelar med hjärtat och inspirerat! Många av de målchanser vi skapat senaste matcherna är riktigt fina, dock måste de sitta! Lyckas vi göra första målet kan vi dock inte falla hem som vi gjort flera matcher. Även om tendenser till ett kompakt boxspel finns defensivt så klarar laget inte att hålla fokus så länge samt bara rensa undan. Däremot så köper jag att man låter Chealse vara spelförande och går aktivit och rakt på omställningar.

FreddieL

Robert Axelsson
Bild för Robert Axelsson

Måste se matchen hemma går jag på en träff så blir det torsk så man får offra sig att stanna hemma med ett gäng malt

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Inspel bakom vårat innermittfält som står i linje. Vet man ju tom i div 6 att man inte kan stå i linje

Fredde
Bild för Fredde

Jahpp, innan jag hann hitta min fulstream så ligger vi under... 

You win some, you draw some

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Uselt,  tagga till fan!

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Fan va synd att det var offside

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Va skönt det där var......

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Varför blev de inte rött?

Fredde
Bild för Fredde
Jimmy Roslund wrote:

Varför blev de inte rött?

Hade det blivit frispark så hade det blivit rött. Straff och rött är dubbel bestraffning och det ville man komma bort ifrån och man ändrade det när det är straff till enbart gult. 

You win some, you draw some

Jepson
Bild för Jepson
Fredde wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Varför blev de inte rött?

Hade det blivit frispark så hade det blivit rött. Straff och rött är dubbel bestraffning och det ville man komma bort ifrån och man ändrade det när det är straff till enbart gult. 

Luiz blev utvisad och ciy fick straff vid omstarten av ligan.. 

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Pepe är med i matche, för en gång skull. 

Supporter sedan 1983! 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jepson wrote:
Fredde wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Varför blev de inte rött?

Hade det blivit frispark så hade det blivit rött. Straff och rött är dubbel bestraffning och det ville man komma bort ifrån och man ändrade det när det är straff till enbart gult. 

Luiz blev utvisad och ciy fick straff vid omstarten av ligan.. 

Samt att gula kortet visats redan innan straffen bekräftades så de stämmer inte.

RoPa87
Bild för RoPa87
Jimmy Roslund wrote:
Jepson wrote:
Fredde wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Varför blev de inte rött?

Hade det blivit frispark så hade det blivit rött. Straff och rött är dubbel bestraffning och det ville man komma bort ifrån och man ändrade det när det är straff till enbart gult. 

Luiz blev utvisad och ciy fick straff vid omstarten av ligan.. 

Samt att gula kortet visats redan innan straffen bekräftades så de stämmer inte.

allt beror på vilken domare som dömmer. Tycker det är olika bedömningar varje gång det är en sån situation. 

Ulf Dejehed
Bild för Ulf Dejehed

Har vi ingen bättre på höger sida än Holding 

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Holding har ingen snabbhet längre. 

Supporter sedan 1983! 

Niclas Petersson
Bild för Niclas Petersson

Om jag tolkar regelboken rätt stämmer det du säger om den felande spelaren försöker spela bollen. I alla andra fall (fasthållning, dragning exemplifierade) ska det vara rött. Svårt att tolka det som att Chelseaspelaren försökte spela bollen så det borde nog varit rött om inte jag missat något.

Sidor