Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Leicester away 28/2

11 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Leicester away 28/2

Några timmar kvar till avspark! Jag längtar efter matchen men har samtidigt någon konstig känsla där jag inte vågar sätta för stort hopp till ett bra resultat

Vi har en period av viktiga och tuffa matcher framför oss nu! I ligan börjar det med Leicester borta, följs upp av Burnley. Sen North London derby hemma, nytt derby mot starka West Ham borta innan vi tar emot Liverpool. Under tiden ska vi spela dubbelmöte mot Olympiakos i Europa League

För att nå Europa via ligan måste vi förmodligen vinna några av dessa matcher. Egentligen bara Burnley som känns som en match vi verkligen ska vinna i dagsläget. Men vi behöver göra det i alla fall. Det får gärna börja redan idag mot laget på delad andraplats. De som ska göra det tycker jag är

                     Leno

Soares Holding Gabriel Tierney

            Partey    Xhaka

    Pepe   Smith Rowe   Saka

                Aubameyang 

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

En bra startelva. Ställer mig bakom den. 
Tuffa matcher väntar, gäller att rotera m förstånd.

Tippar på oavgjort idag.  

Supporter sedan 1983! 

gunbod
Bild för gunbod

Vi har väl haft väldigt svårt mot Leicester senaste säsongerna ? Lär väl inte bli något undantag idag men hoppas givetvis på seger idag för att hänga med i racet om europaspel nästa säsong .

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Ja vi får backa till 2018 för att hitta vår senaste seger mot dem i ligaspeley. Tre förluster och en oavgjord sedan dess. En annan statistik att ta med sig in i matchen är att Leicester gör väldigt måmga av sina mål sista kvarten. Arsenal gör nästan inga mål alls då. Så se gärna till att leda innan vi går in i det skedet av matchen. Står det och väger mot slutet av matchen kan det bli riktigt tufft. Likväl som ifall vi behöver jaga en kvittering i slutet, då är det stor risk att de kontrar in ett definitivt avgörande. Påkopplat från början nu! Snart kommer elvan. Coyg 

Woodie
Bild för Woodie

Usch vad tråkigt lag! 

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

William och Eleany? Vi siktar inte på vinst idag. 

Supporter sedan 1983! 

Jonas S
Bild för Jonas S

Rejält roterad elva med Willian, Pepe och Elneny. Men det är väl ett måste med tanke på machandet. Willian känns dock som lite väl vågat. Vi tappar så otroligt mycket med honom på plan.

Detta blir en jättetuff uppgift. Jag kan se denna elva få stryk av nästan vilket lag som helst i ligan.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Det var ingen lättippad elva detta. Hoppas de kan överraska för på pappret ser det knappast ut som vår mest formstarka elva utan snarare ett hopplock av spelare som underpresterat

gunbod
Bild för gunbod

Har Arteta givit upp denna match redan innan med tanke på startelvan ? Vardy gör väl minst ett som vanligt mot oss .

Blir till att prioritera sprintstafetterna idag .

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Vilka sopor 

gunbod
Bild för gunbod

Hoppsan , den skrällsegern såg man inte komma . Arteta visste vad han gjorde , kul .