Medlemmar: 8780 st.
Visa menyn

Chelsea - Arsenal 12/5

19 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Pelle
Bild för Pelle
Chelsea - Arsenal 12/5

Dags för avspark och återigen en ny högerback, denna gång Holding trots att både Bellerin och Cedric är på bänken. Saka tar vänsterbacken men det har han ju gjort bra.

If it's too strong, then you're too weak!

RoPa87
Bild för RoPa87
Pelle wrote:

Dags för avspark och återigen en ny högerback, denna gång Holding trots att både Bellerin och Cedric är på bänken. Saka tar vänsterbacken men det har han ju gjort bra.

jag fick fram att tierny skulle spela med saka på höger mittfält/anfall...

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Jag gissar på en trebackslinje? Annars kan jag inte för mitt liv förstå trion Hector, Chambers, Soares på bänken 

Pelle
Bild för Pelle
Robin Palmkvist wrote:
Pelle wrote:

Dags för avspark och återigen en ny högerback, denna gång Holding trots att både Bellerin och Cedric är på bänken. Saka tar vänsterbacken men det har han ju gjort bra.

jag fick fram att tierny skulle spela med saka på höger mittfält/anfall...

Sant, Tierny e med. Var konstig lista på Arsenals twitter som lurade mig. 

If it's too strong, then you're too weak!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Chelsea kontrollerar ju bättre men Arsenal faktiskt fyndigare. Och bra upp i press idag, något som lönar sig i ett gratismål! 

Pelle
Bild för Pelle
Andreas Näsström wrote:

Chelsea kontrollerar ju bättre men Arsenal faktiskt fyndigare. Och bra upp i press idag, något som lönar sig i ett gratismål! 

Tyckte Chelsea var bäst första 5-7 minuterna men innan vårt gratismål hade vi haft fem minuter så inte orättvist.

Vi har många anledningar att klaga på vår säsong men en sak som faktiskt blivit bra/bättre är resultaten mot övriga top6 lag.

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Efter målet dominerar Chelsea. Leno gör en fin räddning, VAR tar inte en straff på Holding, snabbt ramlar kanske 0-2 in..

Pelle
Bild för Pelle

Saka känns inte på humör idag.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle

Rätt att byta ut en mentalt frånvarande Saka.

If it's too strong, then you're too weak!

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Ung och trött. Varit en lång säsong för Saka. 

Supporter sedan 1983! 

Pelle
Bild för Pelle
Patric Johansson wrote:

Ung och trött. Varit en lång säsong för Saka. 

Ja han har hållt nivån ocanligt länge. Man glömmer nästan hur ung han är...

Bytet verkar ändå ha gett lite injektion...

If it's too strong, then you're too weak!

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Många spelare är tyvärr inte mentalt på planen. Och så har det tyvärr varit under hela säsongen. Kanske sänder ut signaler till laget om man säljer flera spelare i sommar. 

Supporter sedan 1983! 

Pelle
Bild för Pelle

Hur många smällar har Tierny egentligen fått?

If it's too strong, then you're too weak!

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Han får myckey stryk och kanske grund till all skador han drar på sig under säsongen??

Supporter sedan 1983! 

Pelle
Bild för Pelle

Blir ruskigt irriterad på hur tydligt Auba visar sitt missnöje. Se agerar inte en ledare/lagkapten.

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:

Blir ruskigt irriterad på hur tydligt Auba visar sitt missnöje. Se agerar inte en ledare/lagkapten.

Nä, sprickan är är nog total. Har varit mycket med Auba och Arteta.

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Auba sticker i sommar?

Arteta lär aldrig gå?

Supporter sedan 1983! 

Pelle
Bild för Pelle

Auba står alltså o hellre byter tröjor o minglar med Chelseaspelarna istället för att vara öagkaptenen för sitt eget lag!

If it's too strong, then you're too weak!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Ja, undrar hur det står till med Auba egentligen, vart hans fokus ligger och hur engagerad han känner sig i klubbens öde. I det här skedet av säsongen är det inte så märkligt ifall motivationen inte är hundraprocentig, allt har känts ganska kört och besvikelsen är stor även om det öppnades en strimma hopp i och med segern mot Chelsea. Men ska Arteta och Auba vara kvar känns deras beteende igår klart oroväckande, Auba som tjurar och Arteta som ignorerar honom helt när han lokar av planen