Medlemmar: 8708 st.
Visa menyn

Misstänkt matchfixning

8 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Pelle
Bild för Pelle
Misstänkt matchfixning

Vilken spelare är det i Arsenal som fått gult kort och misstänks för matchfixning?

Med tanke på att det handlar om en sådan här sak så kan man utesluta kort som känns fullt naturliga tror jag. Upp till var och en att ha sin åsikt.

Här kommer en lista på alla de gula kort vi fått i årets omgång av Premiere League:

 

Chelsea 22/8

Holding - 45: Holding får gult kort efter att han tacklat argt efter att ha missat en konstspark i straffområdet.

Mari - 34: Gult kort Pablo Mari efter en ful tackling på Lukaku på mittplan.

Lokonga - 67: Gult kort på Lokonga efter att ha dragit ner Lukaku.

 

City 28/8

Cedric - 24: Gult kort Soares. 

Kola - 28: Haha, Kolasinac får gult kort för att han rör Gabriel Jesus. Men när Chambers blix boxad i nyllet i straffområdet, då får City göra mål istället. Parodi.

 

Norwich 11/9

White - 88: Gult kort Partey. Mittfältaren får det billigaste gula kortet i världshistorien efter att någon i gult lagt sig och gråtit på mittplan. (Var inte Partey utan White)

 

Burnley 18/9

Tavares - 93: Tavares får gult kort. I momentet efteråt tar han med sig bollen på en löpning över hela plan och skjuter från distans. Utanför.

 

Spurs 26/9

Ödegaard - 89: Gult kort Ödegaard, oklart varför.

Lokonga - 90+1: Gult kort Lokonga. Oklart varför.

 

Brigton 2/10

Partey - 90+1: Gult på Partey. Oklart varför. Inte ens frispark.

 

Crystal Palace 18/10

Saka - 42: Gult kort. Saka kapar Ayew på mittfältet.

 

Villa 22/10

Lokonga - 45+1: Varning Lokonga som drar McGinn i tröjan.

Auba - 66: Varning Aubameyang som stoppar en Villakontring.

 

Leicester 30/10

 

Watford 7/11

Tomi - 30: Tomiyasu får gult kort efter att ha dragit ner en Watford-spelare.

Gabriel - 80: ingen anteckning i matchrapporten

Lokonga - 20: Gult kort Lokonga. Efter en bra Arsenal-sekvens blir det lite gruffit och Lokonga blir varnad efter att ha bråkat lite på mittfältet vid en Watford-kontring. 

Auba - 52: ingen kommentar i matchrapporten

 

Liverpool 20/11

 

Newcastle 27/11

Auba - 75: Gult kort Auba efter en ful tackling på Almiron.

 

United 2/12

 

Everton 6/12

Xhaka -63: Gult kort Xhaka - inte helt oväntat att det skull ekomma idag va? 

Ödegaard - 74: Gult kort Ödegaard för maskning.

 

Saints 11/12

Gabriel - 4: Gabriel sen sen in i en tackling på egen planhalva och blir varnad.

Saka - 17: Gult kort Saka. Yttern springer ner Walker-Peters precis utanför boxen.

 

West ham 15/12

Martinelli - 58: Ödegaard slår frisparken förbi muren, men Fabianski räddar ganska enkelt vid sin vänstra stolpe. Martinelli stör sedan målvakten som vill sätta igång spelet snabbt och får varning för tilltaget.

Ramsdale - 72: Taylor tycker att Ramsdale maskar och halar fram ostskivan.

 

Leeds 18/12

Xhaka - 86: Gult kort Xhaka, maskning. (48: Xhaka står och täcker en frispark. Borde fått gult kort, men undviker det. Första gången i Xhakas karriär han inte får ett gult kort när han eventuellt förtjänade det. 49: Xhaka arg och sparkar ner Raphina. Luktar rött.

 

Norwich 26/12

Partey - 62: Gult kort Partey efter att han blivit passerad och sedan drog ner sin gubbe

Xhaka - 39: Gult kort Xhaka. Mittfältaren blev arg för att Norwich inte ville spela ut bollen och det blev lite tumult. 

 

 

City 1/1

Xhaka - 56: Gult kort Xhaka.

Gabriel - 57: Stensäker straff. 1-1 Mahrez. 58: MEN GÖR MÅL!!! City gör först nästan självmål och Martinelli får öppen kasse från ett par meter men missar.  59: Gabriel blir utvisad. Vad händer just nu? Gabriel springer ner Jesus och får sitt andra gula.

Holding - 69: Holding drar ner De Bruyne och får gult kort.

If it's too strong, then you're too weak!

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Finns många kandidater. Xharka är ett namn som ofta dyker upp i olika flöden. Men Auba? Han är ju petad och ingen vet riktigt varför. En kandidat som dök i tankarna nu. 

Supporter sedan 1983! 

Pelle
Bild för Pelle

Jag tror inte på Xhaka för det är ingen högoddsare man spelar på, då tror jag mer på Auba eller Gabriel.

If it's too strong, then you're too weak!

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Gabriel är back och dom får en del kort. Auba är forward och dom får inte ofta kort så jag satsar mina pengar på honom. 
Det förklarar som jag skrev förut en hel del. Men det förklarar inte hans dåliga målform tyvärr.  

Supporter sedan 1983! 

David Pearson
Bild för David Pearson

Men Athletic skrev väl att det var i matchen mellan Leeds-Arsenal? Då Xhaka fick gult i 86 min efter att någon spelat 70 000 på gult på Xhaka efter den 80 minuten. Var det inte det som det handlade om?

Pelle
Bild för Pelle
David Pearson wrote:

Men Athletic skrev väl att det var i matchen mellan Leeds-Arsenal? Då Xhaka fick gult i 86 min efter att någon spelat 70 000 på gult på Xhaka efter den 80 minuten. Var det inte det som det handlade om?

Dom har inte skrivit något om varken match eller matchminut. Här har du artikeln, https://theathletic.com/3079669/2022/01/19/fa-looking-into-yellow-card-shown-to-arsenal-player-over-suspicious-betting-patterns/

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Patric Johansson wrote:

Gabriel är back och dom får en del kort. Auba är forward och dom får inte ofta kort så jag satsar mina pengar på honom. 
Det förklarar som jag skrev förut en hel del. Men det förklarar inte hans dåliga målform tyvärr.  

Om, nu förtydligar jag om, det är Auba så har junhan ingen direkt anledning att tjäna extra genom detta, så är det han har han uppenbarligen haft något "skit i sitt liv" som självklart kan påverka ens prestationer...

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle

Kom det ram något om vem det var som misstänktes här?

Blanda nu inte ihop med gula kortet i FA-cupen härom veckan...

If it's too strong, then you're too weak!