Medlemmar: 8806 st.
Visa menyn

Arsenal - Manchester United 22 Jan 2023

19 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Pelle
Bild för Pelle
Arsenal - Manchester United 22 Jan 2023

En fördel oss var att Casemiro, som varit Uniteds bästa försvarare under säsongen, fick sitt femte gula och är alltså avstängd mot oss.

Vi brukar trots allt göra bra matcher hemma mot United så jag räknar med tre pinnar och utökad ligaledning.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle

Crystal Palace kvitterar i 90:e minuten med en grymt snygg frispark ribba in.

Uniteds moral får sig en törn...

If it's too strong, then you're too weak!

gunbod
Bild för gunbod

Bra Pelle , en tidig matchtråd,  helt plötsligt har ett döende forum fått lite liv . Hoppas flera börjar vakna nu och hjälper till att hålla det levande . Upp till oss .

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Är det någon mer som idag bara gått och tänkt på United-matchen i helgen ? Otroligt Länge sedan dessa lag möttes med så positiva tongångar - det gör verkligen inte ont att dom fick Casemiro avstängd och som grädde på moset ytterligare en törn i och med sena poängtappet mot Palace

Pelle
Bild för Pelle

Andreas, varför tror du vi har en matchtråd som är aktiv dagar innan avspark? :)

Klart vi är taggade!

If it's too strong, then you're too weak!

Patric Johansson
Bild för Patric Johansson

Vi är inte många som skriver här ;)

Supporter sedan 1983! 

mangeW
Bild för mangeW
Patric Johansson wrote:

Vi är inte många som skriver här ;)

Kvalitet före kvantitet? ;)

200304382612073264790

Pelle
Bild för Pelle

MangeW-spot on. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Jajo67
Bild för Jajo67

Tror vi kommer vinna den här matchen, det gäller att ha koll på deras omställningar så inte Rashford slinker igenom. Annars tror jag vi är minst ett snäpp bättre än Man U.

Vi kommer ju förmodligen hamna i en svacka och tappa poäng nån gång under säsongen - allt annat vore överraskande men tror även lagen runt omkring kommer tappa poäng under våren. Det kommer bli intressant att se hur vi hanterar det, laget verkar iaf väldigt starka mentalt just nu.

Tycker dessutom att Trossard är en perfekt värvning som kan bli riktigt lyckad om han köper spelidén och rättar in sig i truppen. Dessutom van att spela possesionspel & hög press från Brighton, snabb & teknisk.

Tokladdad för söndag - COYG!!!

mangeW
Bild för mangeW

Härligt med lite aktivitet och ett levande forum. Det var alltså bara en ligaledning som saknats ;)

Viktigt att vi fortsätter skapa fallhöjd till lagen bakom, för visst kommer det komma snedsteg/poängtapp under våren. Men desto längre vi håller avstånd till lagen bakom ju mer tär det på deras självförtroende, det ser man ju på Peps senaste uttalanden bland annat.

Vi har ju trots allt två City-matcher kvar att hantera. Månadsskiftet april/maj har vi City-Chelsea-Newcastle, varav City och Newcastle borta. Samt potentiellt FA-Cup och EL som stör. City kommer ju självklart också matchas hårt, de har ju dock en bredare trupp just nu, så hanterar antagligen den biten bättre.

Har bra känsla inför imorgon, bra psyke i vår startelva. Fullkomligt älskar den framgångsrika kombinationen av självförtroende och lugn/balans/tålamod. Även matchen imorgon kommer att vara 90+tillägg. Ser framför mig en match likt senaste med 2-0 och sedan spelar vi av matchen. United har vanligtvis inte lätt att slå ur underläge, vill helst gå på omställning med Rashford i spetsen. Med mycket boll och utan framgång blir de lätt tålamodslösa och då blir jag inte förvånad om vi istället får till några schyssta omställningar.

I övrigt är jag mest stolt just nu över att vi inte "bara" är snabba yttrar som genererar mål. Den här säsongen skapar vi även mål centralt utanför boxen via Ødegaard och Partey, vi fyller även upp med boxen med Xhaka, White och Zinchenko vilket trycker ner motståndarna hela vägen i skorna, då blir det mål för eller senare. Motståndarna får helt enkelt inte utväxling av exempelvis en god offensiv.

200304382612073264790

Pelle
Bild för Pelle

MangeW, jag håller med dig både om att City självklart har en trupp för spel i flera turneringar vilket vi inte har, men framförallt det du skriver om at vi skapar målchanser på "alla möjliga sätt". Det bör göra oss ruskigt svåra att försvara oss emot.

Jag är tämligen säker på att just vår förlust mot dom (som ju är säsongens enda i PL) gör oss extremt taggade och med både motivation och klass så ser jag faktiskt inget annat än tre pinnar ikväll.

Dock kan det bli riktigt mentalt då City spelar innan oss och bör slå Wolves, vilket gör att vi "bara" har 2 pinnars ledning vid avspark, skulle då United lyckas få första målet så är helt plötsligt det vidöppet i toppen. Därför är det extra viktigt att vi inleder matchen bra och gärna får med oss en tidig ledning.

If it's too strong, then you're too weak!

RoPa87
Bild för RoPa87

Usch ja, har samma känsla inför dagens match som borta mot spurs. Känns inte bra, tror United kommer vara extremt hungriga och gå på stenhårt direkt. Deras ända chans egentligen. Spela hårt och på gränsen och sen kontra med Rashford i djupet, och det lönade sig sist. Gäller att vi smäller på tillbaka Och visar att vi viker inte en cm på hemmaplan. 

Vinner city matchen mot wolves (vilket de bör göra komfortabelt) så kan det vara tufft för oss mentalt med bara 2p försprång..... jäkligt viktig match idag, vinner vi kan vi börja drömma, förlorar vi kommer vi få det väldigt tufft tror jag. Bara hoppas Trossard och Kiwior kan börja spela matcher direkt och avlasta i cuperna framöver så vi kan rotera lite. 

gunbod
Bild för gunbod

Alltid som mest nervös inför matcherna mot Man U och Liverpool . Beror nog mest på att man har flest polare som håller på de lagen .Tottenhamderbyna i all ära , men en förlust mod de 2 tidigare lagen svider alltid mest för mig , men lika glad och nöjd blir jag efter seger mot just dom . Hoppas innerligt på seger idag , en poäng ingen katastrof till skillnad mot en torsk .

mangeW
Bild för mangeW

Ja, tycker att Ødegaards senaste mål är ett typexempel på vår versatilitet just nu. Inget direkt pangskott, men välplacerat och "i steget" när Lloris och backlinjen "läser" spelet och inväntar ett patenterat instick.

Får se om vi är revanschlystna ditelt från avspark, ett tidigt mål gör att det kan rinna iväg när United tvingas öppna upp bakåt i samband med kontringsförsök. Står det och väger länge så tackar jag ja till ett klassiskt one-nil-to-the-Arsenal. 

Enormt taggad innan match idag, det kan gå precis hur som helst, men hoppas och tror att spelarna är fokuserade och kyliga och gör jobbet minut för minut helt sonika.

200304382612073264790

mangeW
Bild för mangeW

Med lite distans till matchen så är något som slår mig hos United att McTominay (stavning?) var ruggigt osynlig idag. Tidigare matcher mot oss har han ju varit direkt svinnig mot vårt mittfält framförallt. Konstant på gränsen till gult i 4-6 lägen per match. Ofta en ren risk att ha en sådan spelare på plan har jag tänkt. Ofta övertänd.

Nu är Casemiro välkommen tillbaka i elvan så att United kan stjäla poäng mot City, Spurs och Newcastle. För att sedan få 0-0 mot Everton och Leicester etc. när Rashford måste vila. Önskedrömmer ;)

200304382612073264790

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Missade helt att vi hade denna innan match, satt och väntade på matchtråden som kom upp vad då? en kvart innan avspark? Samm mot Spurs om inte ännu senare. Trist man dödade forumet med livetrådarna och sedan inte ens kan lägga upp dem iaf i samband med truppen presenteras. Bra initiv med denna tråd, synd jag missade den!!! Eller kanske tur för jag ahde typ fel i allt inför match ändå haha

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Roslund wrote:

Missade helt att vi hade denna innan match, satt och väntade på matchtråden som kom upp vad då? en kvart innan avspark? Samm mot Spurs om inte ännu senare. Trist man dödade forumet med livetrådarna och sedan inte ens kan lägga upp dem iaf i samband med truppen presenteras. Bra initiv med denna tråd, synd jag missade den!!! Eller kanske tur för jag ahde typ fel i allt inför match ändå haha

Håller med att livetrådarna tenderar att döda forumet. Samtidigt blir det allt senare o senare nyheter, Kiwior har inte ens fått sin presentationsnyhet trots det är en stor nyhet. 

If it's too strong, then you're too weak!

mangeW
Bild för mangeW

Tycker det är charmigt med forumtråd kontra kommentera en artikel. Man kan skriva när man vill, behöver inte vänta in att artikeln ska ploppa upp. Sitter gärna någon dag innan och analyserar skadeläge och potentiell startelva exempelvis. Är elvan väl släppt så är den. Och sedan bara i allmänhet tagga upp varann, oavsett motstånd. Under match skriver jag sparsamt för att sedan få feeling nån timma efter matchslut när pusselbitarna börjar hitta tillrätta igen. 

Det börjar närma sig nästa kick-off...

200304382612073264790

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
mangeW wrote:

Tycker det är charmigt med forumtråd kontra kommentera en artikel. Man kan skriva när man vill, behöver inte vänta in att artikeln ska ploppa upp. Sitter gärna någon dag innan och analyserar skadeläge och potentiell startelva exempelvis. Är elvan väl släppt så är den. Och sedan bara i allmänhet tagga upp varann, oavsett motstånd. Under match skriver jag sparsamt för att sedan få feeling nån timma efter matchslut när pusselbitarna börjar hitta tillrätta igen. 

Det börjar närma sig nästa kick-off...

Helt enig med dig!