Medlemmar: 6404 st.
Visa menyn

Vanliga frågor om biljetter

Vi får ofta frågor om biljetter och tillgång och tilldelning av dessa. Här samlar vi svaren på de vanligaste frågorna.

I takt med att Arsenal har närmat sig toppen har trycket på biljetter blivit enormt, inte bara för oss i Arsenal Sweden utan även globalt. Där vi förut fick omkring 95% av alla biljetter vi ansökte om får vi nu omkring 10%, vilket i sig beror på en kombination av att vi har 3-4 gånger så många ansökningar till varje match jämfört med tidigare och att Arsenal också får in många fler ansökningar från supporterklubbar runt om i världen än de tidigare fick. Här ligger alltså grundproblemet, i skrivande stund går det ungefär tio ansökande per biljett som Arsenal Sweden tilldelas.

Hur tilldelas Arsenal Sweden biljetter?

Det finns en pool av biljetter, 300 stycken, som alla supporterklubbar utanför de brittiska öarna ska dela på. När Arsenal har fått in ansökningar från supporterklubbar fördelar de dessa biljetter så som de anser passar bäst.

Först till kvarn är inget vidare, varför lottar ni inte ut biljetterna?

Vi har övervägt det, men anser att det i dagsläget inte är ett bättre alternativ. Dels skulle det medföra att vi måste bygga in ett relativt komplext systemstöd som också måste testas noggrant, men vi har också sett hur det lottningssystem som Arsenal själva använder sig för de som är Red Members och Silver Members i Arsenal har blivit utskällt och avskytt av många.

Varför publicerar ni inte listor på vilka som har fått biljetter?

Vi gör bedömningen att det är tveksamt ur GDPR-synvinkel, och också för att det helt enkelt inte är god sed att göra så. Det kan finnas goda skäl till att en medlem inte vill att någon annan medlem ska veta att denne har köpt en biljett, och då ska inte vi publicera den typen av information.

Varför finns det en begränsning på hur många biljetter man får köpa?

Man kan inte bli tilldelad biljett till fler än 3 matcher per säsong, och med tilldelning menas att man blir erbjuden att köpa en biljett som man sedan tackar nej till. Detta gör vi för att vi under föregående säsong såg ett mönster där medlemmar sökte till massor av matcher och sedan lämnade tillbaka flera av dem, och utöver att detta skapar ett stort merarbete för Arsenal Sweden är det framför allt inte rättvist mot de medlemmar som bara söker till matcher de verkligen har för avsikt att åka på.

När öppnar ansökan inför varje match?

Så snart vi vet när varje biljettansökan kommer att öppna så publicerar vi den informationen på arsenal.se i form av en nyhet.

Hur ser jag hur många säsonger jag varit medlem?

Du ser antal säsonger du varit medlem under din profil, längst ned på sidan om du klickar på fliken Medlemskap. Är du familjemedlem så syns antalet betalande säsonger på den ansvarige familjemedlemmens profil.