Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

T*ttnum - Arsenal 23/9 21.00

187 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Ramsey har varit riktigt kass idag...igen

Tja, det var ju när Wenger bytte in honom i mitten som vi tog över spelet helt och ledningen kom som ett brev på posten...

har du sett matchen? Han har spelat mitten hela matchen

nå Pelle??? Hur tänkte du?

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Nu har skotten slickat Vorms högra stolpe 3 ggr

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Skönt för Chambers att hans självmål inte betydde något

COYG

Bengelito
Bild för Bengelito

Flaminiiiiiiii! :D

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

mangeW
Bild för mangeW

Sikken coachseger! Syntes tidigt i laguttagningen att det fanns både tvåmålsskytt och tre pinnar!

200304382612073264790

Glenn
Bild för Glenn
mangeW wrote:

Sikken coachseger! Syntes tidigt i laguttagningen att det fanns både tvåmålsskytt och tre pinnar!

Wengerknows

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Fan att inte Flamster spelade mot Chelski. Då hade Costa varit avstängd och rullstolsbunden nu

COYG

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
mangeW wrote:

Sikken coachseger! Syntes tidigt i laguttagningen att det fanns både tvåmålsskytt och tre pinnar!

Tig kvinna

I år smäller det !

RoPa87
Bild för RoPa87

Thank you Mathieu!!!!!! Inge supermatch av oss men en godkänd insats. 

Alltid skönt med vinst mot spudsen, speciellt med den elvan vi starta med. Men det äe ju i ligacupen vi ska ställa upp med de som inte startar regelbundet! Ser inga fel med vår startelva idag. Om de inte spelar i ligacupen, när ska de då spela? Även om det är mot Tottenham :)

Nu ska man sova gott!!!!! COYG!

mangeW
Bild för mangeW
Österman wrote:
mangeW wrote:

Sikken coachseger! Syntes tidigt i laguttagningen att det fanns både tvåmålsskytt och tre pinnar!

Tig kvinna

Hade velat se Walcott "fingra" slutresultatet, annars en perfekt afton.

200304382612073264790

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
mangeW wrote:
Österman wrote:
mangeW wrote:

Sikken coachseger! Syntes tidigt i laguttagningen att det fanns både tvåmålsskytt och tre pinnar!

Tig kvinna

Hade velat se Walcott "fingra" slutresultatet, annars en perfekt afton.

Ja det hade varit perfekt. Nu gömmer vi Debuschy, Chambers och Arteta i frysboxen igen tills nästa CarlingCup eller KalleAnka cup 

I år smäller det !

Exqert
Bild för Exqert
Mickys wrote:
Österman wrote:

Liverpool - Carslie 1-1, hahahahahahahh......hahahahhahahah... förlåt ! 

HAHAHAHAHHAHAHAHAHAH

blir ännu roligare om Carslie gör 2-1. Tippade innan säsongen att Rodgers får sparken först. Börjar pratas om Ancelotti

Det hoppas jag inte. Han är ju riktigt bra tränare.

Glenn
Bild för Glenn
Exqert wrote:
Mickys wrote:
Österman wrote:

Liverpool - Carslie 1-1, hahahahahahahh......hahahahhahahah... förlåt ! 

HAHAHAHAHHAHAHAHAHAH

blir ännu roligare om Carslie gör 2-1. Tippade innan säsongen att Rodgers får sparken först. Börjar pratas om Ancelotti

Det hoppas jag inte. Han är ju riktigt bra tränare.

vet! Det vore inte bra alls!

COYG

Zille
Bild för Zille

Inget bländande spel kanske men inte förstaelvan heller för den delen. En del br saker vi kan ta med oss dock. Chambers visar att han är en spelare för framtiden och att han besitter kvalité. En bra match och en solid insats bortsett från aktionen i samband med Spurs kvittering.

Flamini visar att han kan fortfarande och han kan nog agera en skaplig backup till Coq eller liknande om han inte kan spela. Viktigt med tuffa och hårt jobbande spelare, bara han kan hålla sig ifrån fulspel och onödiga kort kan han nof fungera bra under säsongen.

Hoppas Alexis får igång målskyttet snart!

Giroud levererade inte idag och jag hoppas Wenger spelar Walcott från start ett antal kommande matcher nu så han kommer in i det bra. Ramsey ska spela centralt och han gör det periodvis mycket bra idag vilket såklart är ett problem annars då Özil är det självklara valet. 

Debuchy är långt från startelvan. Otorligt darrig insats idag och Bellerin är det självklara förstahandsvalet, inget snack om det!

Skön seger hur som helst. 

Pelle
Bild för Pelle

Flamini vår nya striker? Kanske skall prova Giroud som DM när vi ändå är igång? :)

If it's too strong, then you're too weak!

Jocke K
Bild för Jocke K

Härligt att vi vinner speciellt när det är Spurs och att en fighter som Flamini gör två mål!! Spelet var däremot ofta osäkert och passningarnas kvalitet var inte bra. Chambers hur många självmål har han gjort? Han var dock bra idag och det var skönt för honom att vi vann ändå. Däremot är frågorna kring Ramsey, Alexis och Girouds form och självförtroende stora. Hoppas det lossnar på lördag!!

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Pelle
Bild för Pelle

Borta mot Sheffield Wed i näsöta omgång, kvarten e säkrad. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G
mangeW wrote:

Hobby-fanet no.1 Thai Pöjk Bang ligger säkert o sover o skyller på tidsskillnad eller vad det brukar va... #plast

 

Österman wrote:

Hahaha ja den lilla snorvalpen har nog tummen i munnen just nu ;)

 

Mickys wrote:

haha!!! Vart är Bangkok nu o skriker Wenger knows och att han själv minsann sa 1999 att Flamini kommer göra 2 mål en dag

Wow!!  Blöjligan gaddar ihop sig och spelar tuffa när dom redan vet att jag inte ser nattmatcher om det inte är ligan.  
Vad Gulligt och vad väntat.
Hoppas ni inte är allt för rödgråtna idag när vi vann mot Spurs.

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:

Varför sitter inte Rene på bänken? Hoppas Iwobi kan få speltid

Du läser sällan Arsenalnyheter va?

Österman wrote:

Flamini ut och Özil in

Bra fingertoppskänsla hobbycoachen haha :D

Mickys wrote:

Wengerknows

Mickysknowsshit

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Så, nu när blöjsvaren är ur vägen.
Denna post tillägnar jag dom övriga.

Skönt med en vinst för att få självförtroendet tillbaka.Nu är det endast seger som gäller i helgen.
Härliga mål av Flamster! Härligt att se hur glad han blev med.
Hur skötte sig Chambers bredvid BFG förrutom självmålet? Enligt rapporter jag läst så rätt bra. Hoppas vi fortsätter med Gabriel/Kos så kan BFG och Chambers få kampera ihop.

Twitter @grvdga

mangeW
Bild för mangeW

Ville bjuda på lite underhållning när du gick igenom tråden, visste inte att så många skulle hänga på! ;)

Försökte ta på mig din roll efter matchen:

Österman wrote:
mangeW wrote:

Sikken coachseger! Syntes tidigt i laguttagningen att det fanns både tvåmålsskytt och tre pinnar!

Tig kvinna

200304382612073264790

mangeW
Bild för mangeW
Bangkok_Gooner wrote:

 Härliga mål av Flamster! Härligt att se hur glad han blev med. 

Det var riktigt sexigt att se honom banka på klubbmärket och på bortafansen. #kärlek 

200304382612073264790

Jajo67
Bild för Jajo67
mangeW wrote:
Bangkok_Gooner wrote:

 Härliga mål av Flamster! Härligt att se hur glad han blev med. 

Det var riktigt sexigt att se honom banka på klubbmärket och på bortafansen. #kärlek 

Det är väl aldrig någon som tvivlat på hans passion utan hans kapacitet men lika oväntat som det var lika kul var det. Det är väl alldeles lagom att lira honom i Ligacupen för jag har svårt att se honom räcka till annars.

Tycker annars att det var en ok match av de flesta. Några gnällde på Chambers efter självmålet och visst var det lite klumpigt men förutom det var det ju en enorm skillnad mot katastrofen mot Pool & tycker han skötte sig ok. De spelare som hade det jobbigast var väl Debucy & Giroud - även Ramsey hade det lite tungt från och till.

Mina betyg:

Ospina 3 - gör det han ska

Gibbs 3 - bättre än han var mot Zagreb

BFG 3 - kändes stabil

Chambers 3 - Helt ok förutom målet

Debucy 1 - Oj vad långt han måste vara från att ta förstaplatsen från Bellerin, låg fel mest hela tiden.

Campbell 2 - Krigar bra och stark i närkamperna men dålig timing, matchotränad

Arteta 2 - hamnar fel lite då och då men ingen katastrof

Flamini 4 - motm, två fina mål, bra jobb och extra plus för att han inte åkte ut

Oxen 3 - blixtrar till då och då men jag tycker vi kan kräva mer av honom. Ändå den som känns vassast till han blir utbytt.

Ramsey 2 - Höjde sig efter att Alexis kom in men tar för många felbeslut och måste hitta formen.

Giroud 1 - Helt iskall, kändes som att han var mest i vägen.

Alexis kom in och missade nåt bra läge men efter hans inhopp fick vi till anfallsspelet på ett bättre sätt. Han skulle behöva hänga en kasse så att det lossnar för honom.

 

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag var väldigt pessimistisk innan matchen. Backlinjen kändes på förhand svag och vår form har verkligen inte imponerat. Men Spurs har slagits med liknande problem som oss. Kane verkar, liksom oss, glömt bort hur man gör mål. Och deras backlinje med Rose, Trippier, Fazio och Wimmer sätter knappast skräck i någon anfallare.

Matchens mittpunkt blev lite oväntat, eller kanske väldigt väntat, Flamini. Jag tycker han gör sin bästa match på evigheter. Kanske sedan han byttes in mot Spurs hösten 2013 och gav Danny Rose en flygtur han knappast glömt. Förutom sina två sköna mål så tycker jag Flamini passade in perfekt i den här matchen. Han må inte ha så mycket i form av teknik eller passningsspel. Men han visar mer vilja än de flesta av våra betydligt skickligare spelare vilken kan vara nog så viktigt i en bortamatch på WHL. Giroud, Ramsey, Alexis och Debuchy tycker jag ser fortsatt bleka ut. Oxlade gör en sådan där hyfsat bra match som han gör ibland.

Jag tycker inte vi gör en fantastisk match på något sätt. Men vi vinner ändå rättvist och trampar till Spurs vilket är allt som betyder något. Och kul att Flamini gör en sådan bra match efter att väldigt många givit upp gällande honom. Inklusive mig själv.

Be excited!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Bangkok_Gooner wrote:
Mickys wrote:

Varför sitter inte Rene på bänken? Hoppas Iwobi kan få speltid

Du läser sällan Arsenalnyheter va?

Österman wrote:

Flamini ut och Özil in

Bra fingertoppskänsla hobbycoachen haha :D

Mickys wrote:

Wengerknows

Mickysknowsshit

 

Haha puss på dig ;D 

Klart Flamini skulle ut mot Özil, han hade ju gjort hattrick men det kan jag ju inte bevisa för dig nu Gubbstrutt. 

Sånt som bara bra coacher hade kunnat se, inte din boytoy Wenger ;D 

 

I år smäller det !

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Jonas S wrote:

 Oxlade gör en sådan där hyfsat bra match som han gör ibland.

Är ju tyvärr hans kännetecken. Göra bra matcher utan att få med sig några poäng.

Jonas S
Bild för Jonas S
Farbror Frej wrote:
Jonas S wrote:

 Oxlade gör en sådan där hyfsat bra match som han gör ibland.

Är ju tyvärr hans kännetecken. Göra bra matcher utan att få med sig några poäng.

Precis. Han är kul att se på med sin fart och sin offensiva inställning. Men det resulterar på sin höjd som oftast i en hörna. Igår så tycker jag dock att han var en av de bättre på planen. Men man vill ju se betydligt mycket mer från honom än ett par bra försäsongsmatcher och ett par hyfsat bra insatser i ligan. Men i den bemärkelsen är han ju tyvärr i gott sällskap.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Jonas S wrote:
Farbror Frej wrote:
Jonas S wrote:

 Oxlade gör en sådan där hyfsat bra match som han gör ibland.

Är ju tyvärr hans kännetecken. Göra bra matcher utan att få med sig några poäng.

Precis. Han är kul att se på med sin fart och sin offensiva inställning. Men det resulterar på sin höjd som oftast i en hörna. Igår så tycker jag dock att han var en av de bättre på planen. Men man vill ju se betydligt mycket mer från honom än ett par bra försäsongsmatcher och ett par hyfsat bra insatser i ligan. Men i den bemärkelsen är han ju tyvärr i gott sällskap.

jag tycker också att oxens färdigheter borde kunna omvandlas till mer poäng. Men igår tyckte jag att han stundtals var elektrisk. Det han gör innan 1-0 målet är bra och utan den prestationen kommer ju givetvis inte heller målet så till viss del tycker jag kritik för den enskilda insatsen som gårdagen innebär är obefogat

Glenn
Bild för Glenn

Pelle du är rolig. Du kan och vet ofta mkt men är för mkt besserwisser. Sen när du ska rätta någon och du har helt fel och får höra det, då ignorerar du bara att svara. Intressant beteende!

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Men hur kan Oxen ha så värdelösa pass? Dribblar av fem man men missar sedan en enkel passning om o om igen.

COYG

Sidor