Medlemmar: 8824 st.
Visa menyn

Leicester - Arsenal 26/9-15

260 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Jaha då står vi med bara Arteta. Vi sa ju det att det kan vara bra att köpa en DM men gubben visste bättre. Blir så jävla trött

Du menar att du måste gnälla för vi har vår DM avstängd EN match och i just den matchen skadar sig den andre DM? Allt e bra nästa match, inget att oroa sig för Mickys. :)

vad fan röker du nu för tiden? Du har ej ett rätt! Coq o Flamini skadad. Senast sa du att det vände när Wenger flyttade in Ramsey centralt. Där han spelade hela matchen. Så vad har hänt med dig?

Vad röker du?
Så vi har EN!!....! DM i 1 match.
Lugna och fin, eller vill du ha 3 hela utifall? 

Twitter @grvdga

Rylle
Bild för Rylle

Många bra idag, fem mål skapligt offensivt. Alexis magisk men Monreal, inte en fot fel:)

Rylle

B-G
Bild för B-G

Tråden stendog. Mickyyyys....Östermaaan....Vart är ni.
Sluta grina nu och kom med positiva kommentarer. 

Första frågan till Mickys: Hur många mikkis utav 5 fick Özil?  
Andra: Österman, hur många hjälmar fick walcott utav 5?
tredje: Finnen, hur ska självmål slå sig in i 11 igen?
Mer matchbetyg åt folket. 

Twitter @grvdga

mangeW
Bild för mangeW

Leicesters offensiv är inget man skämtar bort iaf!

För vår egen del är den gemensamma utlösningen bara helt amazing! Det blir säkerligen en smaskig hemresa!

200304382612073264790

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Bangkok_Gooner wrote:

Tråden stendog. Mickyyyys....Östermaaan....Vart är ni.
Sluta grina nu och kom med positiva kommentarer. 

Första frågan till Mickys: Hur många mikkis utav 5 fick Özil?  
Andra: Österman, hur många hjälmar fick walcott utav 5?
tredje: Finnen, hur ska självmål slå sig in i 11 igen?
Mer matchbetyg åt folket. 

Haha vaddå vart är ni ? Du skriver ju i matchtråden 30 min efter den är slut hahah
Jag missade 12.000kr på ETT mål så jag tog en snabb joggingtur och avreagerade mig lite... 

Jag kan komma med många positiva saker, jag är ingen bitter jävel efter vi vunnit och det vet du med gullet :D

Walcott får 3.5 / 5 hjälmar där 3 är godkänt.

1 mål och 3 bra lägen, hade han haft Henrys insida skulle han hängt 2 till men att skapa lägena är det viktiga !

I år smäller det !

Jonas S
Bild för Jonas S

Vad skall man säga? Underbar fotboll från båda lagen men framför allt från Arsenal. Sanslöst tempo matchen igenom. Detta ser man inte varje dag.

Det finns mycket positivt att ta med sig givetvis. Men det som glädjer mig mest, förutom Alexis hattrick, är att Walcott gör en sådan bra match. Han gör mål och är farlig matchen igenom. Han passar verkligen i dessa typer av matcher när det är öppen fotboll när det finns ytor och bollar att springa på. Vi visar även prov på det fina passningsspel vi hade under den senare delen av förra säsongen. Och det mot ett av ligans formstarkaste lag.

Och Alexis is back!

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:

du kan fortfarande inte snacka bort Ramsey! :-)

Vet du, jag kan faktiskt ha fel ibland jag med....

det trodde jag aldrig jag skulle höra från dig. Stort! Tar det som ett erkännande att du är mänsklig

Du missade nog även mitt erkännande om att jag på senare år blivit medveten om att jag E lite besserwisser och numera försöker jobba bort den biten...

sorry det har jag missat! Vi kan nog bli vänner! :-)

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Bangkok_Gooner wrote:

Tråden stendog. Mickyyyys....Östermaaan....Vart är ni.
Sluta grina nu och kom med positiva kommentarer. 

Första frågan till Mickys: Hur många mikkis utav 5 fick Özil?  
Andra: Österman, hur många hjälmar fick walcott utav 5?
tredje: Finnen, hur ska självmål slå sig in i 11 igen?
Mer matchbetyg åt folket. 

jag pratar med dem som håller en tillräckligt hög intellektuell nivå.

Kul att du är säker att Coq spelar i veckan. Om han inte gör det, kan inte du hålla dig ifrån forumet en månad?

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Skön seger. Svårt att uttala mig om vem som var bäst. Såg matchen med flera kompisar.

Kul att Chelski fick X, att Fools nästan tappade poäng mot villa o att City förlorade. Tråkigare att United leder o Tottenham vann imponerande

COYG

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Pelle wrote:
Sral wrote:

Jaha, nu börjar raset. Skiter i att vi har gjort fyra mål, man får ju inte släppa in två mål på bortaplan. Då vinner man ju inga matcher. Allt är skit. 

Kul mening, du skriver att vi gjort fyra mål (även om det blev fem nu) så vinner man inte om man släpper in två mål på bortaplan??? Din mattelärare reagerar nog nu. ;)

Du anstränger dig inte direkt. ;)

Zille
Bild för Zille

Förlösande att Alexis fick näta och tre gånger om dessutom!

Viktig seger!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

idag är vi så sexiga som bara vi kan vara!!!

AFC

mangeW
Bild för mangeW
SuperJackie wrote:

idag är vi så sexiga som bara vi kan vara!!!

VA-VA-VOOOOOOM!!!!

200304382612073264790

Jonas S
Bild för Jonas S

En annan sak om matchen idag. Monreal och Bellerin håller väldigt hög klass. Ingen nyhet kanske. Men som vi spelar är det jätteviktigt med offensiva ytterbackar som kan fylla på för brädd offensivt. Och efter att vi spelat med b-uppställningen i ett par matcher syns skillnaden tydligt. Monreal är kanske ligans bästa ytterback i mitt tycke. Och Bellerin är med där uppe någonstans också. Man kan undra hur bra Bellerin är om ett par år?

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Farbror Frej wrote:
Pelle wrote:
Sral wrote:

Jaha, nu börjar raset. Skiter i att vi har gjort fyra mål, man får ju inte släppa in två mål på bortaplan. Då vinner man ju inga matcher. Allt är skit. 

Kul mening, du skriver att vi gjort fyra mål (även om det blev fem nu) så vinner man inte om man släpper in två mål på bortaplan??? Din mattelärare reagerar nog nu. ;)

Du anstränger dig inte direkt. ;)

Aja, nu E du allt orättvis som inte kan skilja på retsamt skämt med smileysar jämfört med det andra... 

If it's too strong, then you're too weak!

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Mickys wrote:
Sral wrote:
Österman wrote:

VILKEN PASS AV ÖZIL !!!

Ja, vilken passning! Vilket mål! Alexis, värsta nickkungen! 

sån grym spänst. Måste vara en av de bästa i PL. Är väl 168 cm kort

 

tänk om BFG hade samma spänst, han hade ju nått 78meter

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Ursäkta men Özil får påtok för lite kredit i denna seger. Kolla highlightsen, bollen han lägger i djupled på 1 touch till Bellerin som slår inlägget till Alexis 1-2 mål är magisk, även hans chip fram till Alexis 1-3mål ojojoj.. Känsla i dom fötterna.

Lätt värda 400 mille

Och Cechs räddning innan 2-4 målet, hmm målvaktsporr ! Då satt man glad med hjälmen på här hemma :D

I år smäller det !

Jonas S
Bild för Jonas S
Österman wrote:

Ursäkta men Özil får påtok för lite kredit i denna seger. Kolla highlightsen, bollen han lägger i djupled på 1 touch till Bellerin som slår inlägget till Alexis 1-2 mål är magisk, även hans chip fram till Alexis 1-3mål ojojoj.. Känsla i dom fötterna.

Lätt värda 400 mille

Och Cechs räddning innan 2-4 målet, hmm målvaktsporr ! Då satt man glad med hjälmen på här hemma :D

Håller med. Özil tycker jag haft en ganska jämn nivå under de första omgångarna. Han hade en del problem mot Chelsea som han alltid har. Men annars har han gjort det mesta rätt tycker jag. Förut hans nervdaller framför mål då.

På mittfältet fungerade det mesta. Men Ramsey har fortfarande en bit kvar tycker jag. Det märks att han inte riktigt är på topp än. Håller i bollen i fel lägen och tar för många felbeslut. Men jag tycker att laget fungerar bättre med honom på kanten än med Ox. Bättre balans och med Bellerins raketskor kan det där blir riktigt bra tror jag.

Cechs målvaktsspel visar sig igen avgörande. Han är kyligare än en iskall staropramen.

Be excited!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Pelle wrote:
Farbror Frej wrote:
Pelle wrote:
Sral wrote:

Jaha, nu börjar raset. Skiter i att vi har gjort fyra mål, man får ju inte släppa in två mål på bortaplan. Då vinner man ju inga matcher. Allt är skit. 

Kul mening, du skriver att vi gjort fyra mål (även om det blev fem nu) så vinner man inte om man släpper in två mål på bortaplan??? Din mattelärare reagerar nog nu. ;)

Du anstränger dig inte direkt. ;)

Aja, nu E du allt orättvis som inte kan skilja på retsamt skämt med smileysar jämfört med det andra... 

Ser du inte att jag också gjorde en smiley? Så det är okay.

Sral
Bild för Sral
Österman wrote:

Ursäkta men Özil får påtok för lite kredit i denna seger. Kolla highlightsen, bollen han lägger i djupled på 1 touch till Bellerin som slår inlägget till Alexis 1-2 mål är magisk, även hans chip fram till Alexis 1-3mål ojojoj.. Känsla i dom fötterna.

Lätt värda 400 mille

Och Cechs räddning innan 2-4 målet, hmm målvaktsporr ! Då satt man glad med hjälmen på här hemma :D

Özil, Bellerin och Monreal tyckte jag var riktigt bra. Cech var trygg, när hade vi senast en målvakt av den här klassen egentligen? Självklart sticker Alexis tre mål ut, och han var också pigg, sen tycker jag att Theo mer och mer är den där strikern som ska spela från start. Han hotade Leicester många gånger. Matchens behållning var nog Özils passning till Alexis för 3-1 (?) och Bellerins framspelning som ledde till 2-1. 

Jajo67
Bild för Jajo67

Vi gör en bra match efter en lite trevande inledning. 1-1 målet var nog väldigt viktigt då 2-0 hängde i luften. Tycker för övrigt att Leicesters 1-0 mål är ett väldigt bra fotbollsmål och Vardys löpning, hur han tar med sig bollen och hänger dit den är klass rakt igenom. Andra halvlek känns vi numret större än Leicester men jag tror de kan skaka flera topplag.

mina betyg (1-10)

Cech 7 - Känns trygg och har ett par klassräddningar

Monreal 8 - Han gör inte många misstag

Bellerin 7 - Bra match igen, snygg assist till vårat andra mål

Kos 7 - Känns som vårat givna förstaval

BFG 6 - Ok men hamnade lite fel ibland och har inte speeden att reparera då

Arteta 6 - Gör det han ska men inte mycket mer

Ramsey 5 - Blandar och ger, såsade bort ett par riktigt bra skottlägen i första men jobbade bra

Özil 8 - Ligger bakom massor framåt, borde gjort mål 

Caz 6 - Lysande assist till 1-1 men är inte riktigt i form känns det som

Alexis 10 - Äntligen var han tillbaka

Walcott 7 - Iskallt avslut vid 1-1 och tar väldigt många bra löpningar tex vid 2-1 målet.

Flamini hann inte visa nåt innan skadan, Oxen såg mest ointresserad ut. Skönt för Giroud att näta och han avslutade på ett tillslag - se och lär Ramsey.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

ÅÅÅÅÅH vi kommer vinna med 3-1 mot United ! 

Måste vara många år sedan jag trodde så här mkt på oss i en match mot dom äcklen !

I år smäller det !

Finnen
Bild för Finnen
Österman wrote:

ÅÅÅÅÅH vi kommer vinna med 3-1 mot United ! 

Måste vara många år sedan jag trodde så här mkt på oss i en match mot dom äcklen !

 

Många trodde på oss mot Chelsea med, pressen ligger hos oss med tanke på hemmaplan. Vi spelar som sämst när det gäller något

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Finnen wrote:
Österman wrote:

ÅÅÅÅÅH vi kommer vinna med 3-1 mot United ! 

Måste vara många år sedan jag trodde så här mkt på oss i en match mot dom äcklen !

 

Många trodde på oss mot Chelsea med, pressen ligger hos oss med tanke på hemmaplan. Vi spelar som sämst när det gäller något

Ja men inte denna gång, 3-1 säger jag ju, lyssna på mig :D

I år smäller det !

Jepson
Bild för Jepson

Vi förlorade mot Dean, inte mot Chelsea... Ävenom det var Chelsea som fick poängen...

Finnen
Bild för Finnen
Jepson wrote:

Vi förlorade mot Dean, inte mot Chelsea... Ävenom det var Chelsea som fick poängen...

 

Dra den om Rödluvan oxå :) 

Jepson
Bild för Jepson
Finnen wrote:
Jepson wrote:

Vi förlorade mot Dean, inte mot Chelsea... Ävenom det var Chelsea som fick poängen...

 

Dra den om Rödluvan oxå :) 

Varför? Hon vare sig spelar i premier league eller dömer där.

Chelsea hade ingenting som gjorde att man blev orolig förrän efter Dean sett till att de fick ett numerärt övertag. Ungefär som Chelsea spelat hela säsongen hitintills. Kom undan mot newcastle igår mest för att newcastle spelar ännu sämre och inte orkade hålla sista 20. 

Kaj Poikela
Bild för Kaj Poikela

Jag satt och kollade på reprisen igår och jag måste säga att Arteta gjorde en väldigt bra match. Tycker att vi var ganska skakiga på mittfältet fram till Flaminis skada men efter att Arteta kom in blev det en helt annan stadga och en helt annan rytm i passningsspelet. 
Det var egentligen inte förrän efter 4-1 som Leicester började hota mer igen.

Börjar inte Walcott se riktigt vass ut? Skulle inte förvåna mig om han slutar på runt 20 mål den här säsongen. 

Davidsson och Mannen
Bild för Davidsson och Mannen
Augustus Caesar wrote:

Jag satt och kollade på reprisen igår och jag måste säga att Arteta gjorde en väldigt bra match. Tycker att vi var ganska skakiga på mittfältet fram till Flaminis skada men efter att Arteta kom in blev det en helt annan stadga och en helt annan rytm i passningsspelet. 
Det var egentligen inte förrän efter 4-1 som Leicester började hota mer igen. 

Du vet att jag respektera både dig och dina fotbollskunskaper högt. Så förklara för mig vad Arteta gjorde bra. För jag tycker han var allt annat än bra. Jag upplevde att han vid ett flertal tillfällen var väldigt passiv och gav ytor för motståndarna att laborera på. Att han, när han väl gick på, drog på sig frisparkar och att hans passningsspel var oerhört sidleds- och bakåtviktat. Så hjälp mig här, A-C. Vad är det jag inte ser/såg?

mangeW
Bild för mangeW

Det jag får med mig från Artetas insats i helgen är att det känns som han medvetet söker upp passningssskugga. Han är nöjd med det han levererar med boll/i brytningar men vågar inte göra något utöver detta. Att ta tre-fyra rappa steg och visa upp sig behöver ju inte resultera i ökat individuellt bollinnehav, utan som, DM, ett hot i mittnavet som nallar fokus från motståndarna och som gör det svårare för dom att prioritera rätt. Det är ju då Özil får den där extra halvsekunden eller Walcott får den där extra metern att starta löpningen på. Pretty basic egentligen för mittfältare. Drömmer mig tillbaka till Ljungbergs löpningar som skapade sånna ytor för herr Henry att fotbollen såg konstant löjligt lätt ut...

200304382612073264790

Sidor