Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Watford-Arsenal 17/10

150 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S

Äntligen är fotbollen tillbaka. Landslaguppehåll är ett jäkla påhitt. Det känns som det spelats sjutton omgångar em-kval, minst. Em-kvalet är så jäklar trist och ointressant att man blir helt grå i ansiktet.

Men nu är Arsenal tillbaka igen. Och United skall möta formstarka Everton borta, City har skador på flera nyckelspelare, och sist men inte minst verkar Chelsea och Mourinho bara sjunka allt djupare ner i den ryska leran. Underbart!

Be excited!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jonas S wrote:

Äntligen är fotbollen tillbaka. Landslaguppehåll är ett jäkla påhitt. Det känns som det spelats sjutton omgångar em-kval, minst. Em-kvalet är så jäklar trist och ointressant att man blir helt grå i ansiktet.

Men nu är Arsenal tillbaka igen. Och United skall möta formstarka Everton borta, City har skador på flera nyckelspelare, och sist men inte minst verkar Chelsea och Mourinho bara sjunka allt djupare ner i den ryska leran. Underbart!

Watford borta är dock ingen walk in the park det heller!!! Hur många hade de på landslagsuppdrag? Så jävla gött med fotboll igen!!

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Jonas S wrote:

Äntligen är fotbollen tillbaka. Landslaguppehåll är ett jäkla påhitt. Det känns som det spelats sjutton omgångar em-kval, minst. Em-kvalet är så jäklar trist och ointressant att man blir helt grå i ansiktet.

Men nu är Arsenal tillbaka igen. Och United skall möta formstarka Everton borta, City har skador på flera nyckelspelare, och sist men inte minst verkar Chelsea och Mourinho bara sjunka allt djupare ner i den ryska leran. Underbart!

För en gångs skull kan man skratta åt andras elände (även om det inte var länge sen vi var i skiten (Olympiakos))

Skadelistan för City inför helgen (Källa:Physioroom)

Kolarov, Silva, Aguero, Fernando, Nasri, Clichy, Toure och Delph. Med undantag av Delph är det ju bästan bara startspelare

Liverpool: Ings, Gomez, Couthino, Firmino, benteke, Henderson, Lovren

United: Rojo, Rooney, Carrick, Hererra, Schweinsteiger, Shaw (även om alla utom Shaw förväntas vara speldugliga imorgon)

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Österman wrote:

Ingen här som va på Arsenal-United och kan återberätta hur det kändes när Özil rulla in 2-0 efter 7min ?

På O´Learys va euforian så enorm efter Alexis 1-0 och jag höll fortfarande på att torka upp den spillda ölen när 2an kom, så jag minns inte sådär jättemkt av situationen faktiskt rent känslomässigt !

Kan förstå 1-0 känslan mot detta vidriga motstånd, en blandning av fnissande män med knuten näve i fickorna som inte riktigt vågar ta ut hämningarna för det kan snabbt vända i fotboll..

Men 2-0 känslan måste varit enorm att uppleva på plats !?

Va det som att kissa på ett elstängsel ?
Okontrollerade spasmryck av glädje, blandat med en överdos och samtidigt livets höjdpunkt på glädjeskalan ?
En sån där konstig känsla i kroppen som inte går att beskriva ?
Vuxna män skriker som stuckna grisar och kor samtidigt för man inte vet hur man ska reagera eller man kan inte kontrollera kroppens uttryck ?

En sån där drömstart mot United tror jag aldrig vi kommer få uppleva igen, det va historia i känslouttryck den kvällen kan jag tro....
Snälla berätta hur det kändes ! 

// Avundsjuk 

Jag var där och hade flyt och se målen från långsidan på rad 6 på och dessutom "rätt sida", ganska nära bortaklacken vilket inte gjorde saken sämre:)

Första 20 var ren magi och 3-0 målet Sanchez smäller upp i krysset då fick man be polarn nypa mig hårt i kinden.

Enligt mig är det bara FA cup finalen mot Hull som slår denna match live!!

COYG!!

AFC

Glenn
Bild för Glenn
Lars Lundstedt wrote:
Österman wrote:

Ingen här som va på Arsenal-United och kan återberätta hur det kändes när Özil rulla in 2-0 efter 7min ?

På O´Learys va euforian så enorm efter Alexis 1-0 och jag höll fortfarande på att torka upp den spillda ölen när 2an kom, så jag minns inte sådär jättemkt av situationen faktiskt rent känslomässigt !

Kan förstå 1-0 känslan mot detta vidriga motstånd, en blandning av fnissande män med knuten näve i fickorna som inte riktigt vågar ta ut hämningarna för det kan snabbt vända i fotboll..

Men 2-0 känslan måste varit enorm att uppleva på plats !?

Va det som att kissa på ett elstängsel ?
Okontrollerade spasmryck av glädje, blandat med en överdos och samtidigt livets höjdpunkt på glädjeskalan ?
En sån där konstig känsla i kroppen som inte går att beskriva ?
Vuxna män skriker som stuckna grisar och kor samtidigt för man inte vet hur man ska reagera eller man kan inte kontrollera kroppens uttryck ?

En sån där drömstart mot United tror jag aldrig vi kommer få uppleva igen, det va historia i känslouttryck den kvällen kan jag tro....
Snälla berätta hur det kändes ! 

// Avundsjuk 

Var inte där själv men de jag har pratat med som var där säger att de sällan har upplevt sådan stämning på Emirates som det var under framför allt första halvlek. Och detta inkluderar sådana som har haft säsongskort där sedan arenan invigdes.

till och med på tv'n lät det som en grym stämning, en som man önskar att vi alltid hade på hemmaplan

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Johan Pedersen wrote:
Jonas S wrote:

Äntligen är fotbollen tillbaka. Landslaguppehåll är ett jäkla påhitt. Det känns som det spelats sjutton omgångar em-kval, minst. Em-kvalet är så jäklar trist och ointressant att man blir helt grå i ansiktet.

Men nu är Arsenal tillbaka igen. Och United skall möta formstarka Everton borta, City har skador på flera nyckelspelare, och sist men inte minst verkar Chelsea och Mourinho bara sjunka allt djupare ner i den ryska leran. Underbart!

För en gångs skull kan man skratta åt andras elände (även om det inte var länge sen vi var i skiten (Olympiakos))

Skadelistan för City inför helgen (Källa:Physioroom)

Kolarov, Silva, Aguero, Fernando, Nasri, Clichy, Toure och Delph. Med undantag av Delph är det ju bästan bara startspelare

Liverpool: Ings, Gomez, Couthino, Firmino, benteke, Henderson, Lovren

United: Rojo, Rooney, Carrick, Hererra, Schweinsteiger, Shaw (även om alla utom Shaw förväntas vara speldugliga imorgon)

City utan Silva och Aguero är betydligt mänskligare trots deras otroliga brädd.

Men det där vet man ju hur det brukar gå. Vips så står vi där med med Arteta på mittfältet.

Be excited!

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Vilken tid? 

Bangkok? 

B-G
Bild för B-G
Christian Vela wrote:

Vilken tid? 

Bangkok? 

23.30. :)

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn

Full pepp på forumet inför matchen.

Vill inte att Gabriel blir petad om Kos kan spela.

COYG

B-G
Bild för B-G

Det blev en måstematch av detta. Förjävliga resultat denna omgång. 

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
Bangkok_Gooner wrote:

Det blev en måstematch av detta. Förjävliga resultat denna omgång. 

jo tyvärr. Skit också! trodde United skulle tappa poäng iaf. Bara X för Tottenham o Fools som glädjeämne

COYG

B-G
Bild för B-G

Ja united.  Blir inte klok på dom. Spelar inte ens bra men leder med 3-0 på nåt skumt vis. 

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Blir det en ställautskorna match idag. Då kör vi U-laget nästa match. Är man inte taggad för 3 poäng idag så vet jag inte. 

Twitter @grvdga

Finnen
Bild för Finnen

@SkyFootball: #Arsenal XI to play #WatfordFC: Cech, Monreal, Koscielny, Bellerin, Mertesacker, Cazorla, Sanchez, Ozil, Ramsey, Coquelin, Walcott.

Finnen
Bild för Finnen

Synd att Gabriel petas direkt när dom andra är tillbaka

Zille
Bild för Zille

Ordinarie elvan alltså.. Hade gärna sett Gabriel med.

Hoppas vi kan avgöra matchen tidigt så vi kan ta av Alexis så han får vila lite någon gång.

Glenn
Bild för Glenn

Hur kan Gabriel petas? Så mkt bättre än BFG!

COYG

Pelle
Bild för Pelle

Ingen Gabriel ens på bänken men Chambers? Skada?

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G

Ja Gabriel är skadad. 

Edit: eller icke redo efter interlullet möjligtvis?

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn

Hittade detta:

South American defender Gabriel misses out with illness while reserve goalkeeper David Ospina is sidelined with injury.

COYG

MickeLi
Bild för MickeLi

Nu jäklar blir det en enkel seger med 5-0

twitter: @MikeBergkamp

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Va lugna min fejkvänner, jag är här nu !!

Mitt tips står kvar från tidigare i veckan... Har glömt va det var så säger 0-2 !

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Får vi 75% bollinnehav idag ? De har ju ingenting på mitten mot våran värlsstjärna Özil :D

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G

Dom pressar rätt högt Watford.  Hoppas vi kontrar in ett snart så man kan lugna ner sig lite. 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Bangkok_Gooner wrote:

Dom pressar rätt högt Watford.  Hoppas vi kontrar in ett snart så man kan lugna ner sig lite. 

Jag om Walcott började sina löpningar 1 m längre bak så hade vi nog haft 2 frilägen. Han är ju vindsnabb mot dessa sniglar :D

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G

Känner på mig att vi får en straff med oss idag.  

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Ser inte alls bra ut nu...

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Bangkok_Gooner wrote:

Känner på mig att vi får en straff med oss idag.  

Då känner jag på dig med ;)

I år smäller det !

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Bangkok_Gooner wrote:

Känner på mig att vi får en straff med oss idag.  

Då lär vi börja vara i rätt straffområde först. Bellerin får mycket stryk så tror det blir han som fixar den isåfall!

Jepson
Bild för Jepson

Ser inte ut som vi går för 100% Sluta tänka på Bayern nu grabbar och kör!

Sidor