Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Watford-Arsenal 17/10

150 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Guldkorven
Bild för Guldkorven

2-0

Tycker Arsenal har gjort det bra m.a.p. att Watford spelar bra idag. Dom krymper ytor och krigar. Men kvaliten ger till sist utdelning för Arsenal.

...men Watford får cred från mig. Inte ett givet degraderings-lag som jag trodde inför säsongen.

Jepson
Bild för Jepson

Ramsey! Änteligen studsade den in... det behöve han

 

MickeLi
Bild för MickeLi

Bra Bellerin..=)

twitter: @MikeBergkamp

B-G
Bild för B-G

Ramsey! Bra att han var kvar ;)

 

Twitter @grvdga

Bengelito
Bild för Bengelito

vackert! :D ska han få barn igen eller?

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Exqert
Bild för Exqert

Mycket positivt ikväll :)

Finnen
Bild för Finnen
Bengelito wrote:

vackert! :D ska han få barn igen eller?

 

Jo, tror det 

Guldkorven
Bild för Guldkorven

Värt att notera: Innan denna match har det bara gjorts 2 mål på Vicarage Road. Ett för Watford och ett emot.

Nu har Arsenal gjort 3 !!!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Guldkorven wrote:

Värt att notera: Innan denna match har det bara gjorts 2 mål på Vicarage Road. Ett för Watford och ett emot.

Nu har Arsenal gjort 3 !!!

Snälla byt avatar, mår illa ;)

I år smäller det !

Jepson
Bild för Jepson

Bra, vila Alexis. Å in med speedkulan :)

B-G
Bild för B-G

Men Ox...

Twitter @grvdga

Guldkorven
Bild för Guldkorven
Österman wrote:
Guldkorven wrote:

Värt att notera: Innan denna match har det bara gjorts 2 mål på Vicarage Road. Ett för Watford och ett emot.

Nu har Arsenal gjort 3 !!!

Snälla byt avatar, mår illa ;)

:)

Bosse är Bäst !!!

Bosse har aldrig någonsin haft fel !!!

Bosse är Gud !!!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Guldkorven wrote:
Österman wrote:
Guldkorven wrote:

Värt att notera: Innan denna match har det bara gjorts 2 mål på Vicarage Road. Ett för Watford och ett emot.

Nu har Arsenal gjort 3 !!!

Snälla byt avatar, mår illa ;)

:)

Bosse är Bäst !!!

Bosse har aldrig någonsin haft fel !!!

Bosse är Gud !!!

Bosse är en bajskorv, inte guldkorv ! :D

Han säger ju samma sak vilka lag som än spelar haahaha..

I år smäller det !

Zille
Bild för Zille
Österman wrote:
Guldkorven wrote:
Österman wrote:
Guldkorven wrote:

Värt att notera: Innan denna match har det bara gjorts 2 mål på Vicarage Road. Ett för Watford och ett emot.

Nu har Arsenal gjort 3 !!!

Snälla byt avatar, mår illa ;)

:)

Bosse är Bäst !!!

Bosse har aldrig någonsin haft fel !!!

Bosse är Gud !!!

Bosse är en bajskorv, inte guldkorv ! :D

Han säger ju samma sak vilka lag som än spelar haahaha..

Hmm, jag kanske skulle byta avstår till Bojans vackra ansikte? ;)

Så har vi både Bosse och Bojan.

Jag tycker faktiskt Bodde varit helt okej den har säsongen i studion men det kanske bara beror på Bojans närvaro och inte alls på att Bosse bättrat sig lite.

MickeLi
Bild för MickeLi

Inget skönhetsspel men en till synes ganska klar vinst ändå.....

Nu går vi mot Bayern..=)

twitter: @MikeBergkamp

Jajo67
Bild för Jajo67

Sköna 3p & som grädde på moset kan jag kvittera ut 2500:-

Guldkorven
Bild för Guldkorven
zenator wrote:

Inget skönhetsspel men en till synes ganska klar vinst ändå.....

Nu går vi mot Bayern..=)

Slutet gott - allting gott !!!

MickeLi
Bild för MickeLi
Guldkorven wrote:
zenator wrote:

Inget skönhetsspel men en till synes ganska klar vinst ändå.....

Nu går vi mot Bayern..=)

Slutet gott - allting gott !!!

 

:)

twitter: @MikeBergkamp

MickeLi
Bild för MickeLi

4 nya medlemmar här efter matchen tog slut..=)

twitter: @MikeBergkamp

MartinO
Bild för MartinO

Watford pressade riktigt aggressivt och högt upp i banan, man såg dock till andra att dem mattades av och att Arsenal tog över mer och mer.  Svårt att skapa när ett lag spelar med sådan press, däremot brukar det rendera i att man tröttnar i slutet av matchen.

Anser dock att det är dags för Wenger att inse att Gabriel är en mycket bättre back än Mertesacker. Han är alldeles för långsam och ska man lira med en sådan back så måste Kosc agera som Libero och alltid finnas bakom. Merte får ta första duellen...

Varje gång det blir en boll bakom så har verkligen Mertesacker ingen chans, tyvärr sanning.

Guldkorven
Bild för Guldkorven
O12 wrote:

Watford pressade riktigt aggressivt och högt upp i banan, man såg dock till andra att dem mattades av och att Arsenal tog över mer och mer.  Svårt att skapa när ett lag spelar med sådan press, däremot brukar det rendera i att man tröttnar i slutet av matchen.

Anser dock att det är dags för Wenger att inse att Gabriel är en mycket bättre back än Mertesacker. Han är alldeles för långsam och ska man lira med en sådan back så måste Kosc agera som Libero och alltid finnas bakom. Merte får ta första duellen...

Varje gång det blir en boll bakom så har verkligen Mertesacker ingen chans, tyvärr sanning.

Håller med !!!  Helt !!!

Glenn
Bild för Glenn

Nu har jag sett matchen med. Rätt kass tillställning till första målet och spelare som Ramsey, Özil, Sanchez och Walcott var inte speciellt bra men så blixtrar de till och ja Österman Özil gick från att vara en av de mindre bra till att bli MotM.

BFG håller inte längre. Måtte Gabbe vara frisk på tisdag! En bekväm o skön seger. 9p och 11-2 i målskillnad på de tre senaste ligamatcherna som alla ansågs vara rätt svåra.

Dock behöver vi höja oss 2-3 nivåer minst för Bayernmatchen

COYG

Micke
Bild för Micke
O12 wrote:

Watford pressade riktigt aggressivt och högt upp i banan, man såg dock till andra att dem mattades av och att Arsenal tog över mer och mer.  Svårt att skapa när ett lag spelar med sådan press, däremot brukar det rendera i att man tröttnar i slutet av matchen.

Anser dock att det är dags för Wenger att inse att Gabriel är en mycket bättre back än Mertesacker. Han är alldeles för långsam och ska man lira med en sådan back så måste Kosc agera som Libero och alltid finnas bakom. Merte får ta första duellen...

Varje gång det blir en boll bakom så har verkligen Mertesacker ingen chans, tyvärr sanning.

Gabriel var sjuk i dag! Så utifrån dagens match kan du inte utgå från att Wenger sätter BFG före Gabriel.. 

B-G
Bild för B-G

Skönt att vi äntligen har en supersub i Giroud.  uppe i 4 mål nu!
Cred skall givetvis ges till Wenger som i denna match gjorde ett relativt tidigt byte som resulterade i mål.  

Twitter @grvdga

Mankan
Bild för Mankan

Beträffande BFG så håller jag med om allt som sagts i de senaste kommentarerna, jag blir galen så fort han får tag i bollen, han måste vara "världsmästre" på att spela bollen i sidled och hem till målvakt, och bollträffen har ingen klass den heller. En snigel är snart snabb i jämförelse. Hans bäst före datum har gått ut, han är på en alldeles för hög nivå idag! Var Gabriel sjuk idag så förstår jag, men det hade ändå varit bättre att gett Chambers chansen som idag mot ett något "sämre" motstånd än vad topplagen bjuder på. Ett mittback av vk är på önskelistan till jul!

Mankan1950

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mankan wrote:

Beträffande BFG så håller jag med om allt som sagts i de senaste kommentarerna, jag blir galen så fort han får tag i bollen, han måste vara "världsmästre" på att spela bollen i sidled och hem till målvakt, och bollträffen har ingen klass den heller. En snigel är snart snabb i jämförelse. Hans bäst före datum har gått ut, han är på en alldeles för hög nivå idag! Var Gabriel sjuk idag så förstår jag, men det hade ändå varit bättre att gett Chambers chansen som idag mot ett något "sämre" motstånd än vad topplagen bjuder på. Ett mittback av vk är på önskelistan till jul!

Sluta nu. Visst var tysken rätt kass men att spela Champers hade vart idiotiskt, vi var rätt nära ett i arslet flera gånger inna våra mål och med Chambers på planen hade det inte vart bättre iaf. Dock ska Gabriel va ohotad i startelvan om han är frisk.

Mankan
Bild för Mankan

Men snälla hr Roslund! Om Chambers är så mycket sämre än BFG som du uppenbart vill påstå, varför finns han då kvar på avlöningslistan? De nära lägen du skriver om, vem var inblandad där? På min tV var det din "favorit"! Om Chambers överhuvudtaget finns med på bänken är väl för att han platsar i truppen och ev. skall hoppa in och inte bara vara sällskap där han nu befinner sig?

Mankan1950

Pelle
Bild för Pelle
Mankan wrote:

Men snälla hr Roslund! Om Chambers är så mycket sämre än BFG som du uppenbart vill påstå, varför finns han då kvar på avlöningslistan? De nära lägen du skriver om, vem var inblandad där? På min tV var det din "favorit"! Om Chambers överhuvudtaget finns med på bänken är väl för att han platsar i truppen och ev. skall hoppa in och inte bara vara sällskap där han nu befinner sig?

Chambers är ju en "förädlingsbar talang" som man inte skall jämföra med regelbundna startspelare. Tänk inte bara i nuet utan tänk även framåt. Plats på bänken om Gabriel e sjuk, annars fjärdeval precis som sig bör.

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:
Mankan wrote:

Men snälla hr Roslund! Om Chambers är så mycket sämre än BFG som du uppenbart vill påstå, varför finns han då kvar på avlöningslistan? De nära lägen du skriver om, vem var inblandad där? På min tV var det din "favorit"! Om Chambers överhuvudtaget finns med på bänken är väl för att han platsar i truppen och ev. skall hoppa in och inte bara vara sällskap där han nu befinner sig?

Chambers är ju en "förädlingsbar talang" som man inte skall jämföra med regelbundna startspelare. Tänk inte bara i nuet utan tänk även framåt. Plats på bänken om Gabriel e sjuk, annars fjärdeval precis som sig bör.

Känns som Pelle svarar bra nog åt mig.

Sidor