Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal - Everton 24/10 18.30

127 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Arsenal - Everton 24/10 18.30

Snart dags för lite härlig fotboll igen !

Känslorna har knappt lagt sig och redan är det dags för ny match.
Hemma mot Everton har vi mkt bra statistik och jag tror verkligen vi kommer jobba hem 3 nya poäng på lördag.

Trodde hårt på Everton mot United, men ojojoj vad dåliga de var ! United va inte alls bra men Everton va ett spöke av sig själva....
Så mkt felpass och dåliga beslut på mittfältet va en stor chock för mig, gillar annars Evertons offensiva inställning och samtliga mittfältare fyller på i andravågen. Men det spelet va helt bortblåst sist !

Arsenal kommer med ett ENORMT självförtroende efter 3-0 united, 3-0 Watford och 2-0 Bayern, tror inte alls det är någon nackdel och risk för underskattning. Spelarna vet vad som gäller i ligan och det är bara att kötta på !
Everton däremot lär vara riktigt skakat efter förra debaklet, inte bara för att de förlorade stort hemma utan hur genomruttna de verkligen var. Ska de gå ut på Emirates som hungriga vargar och spela hög press så kommer Arsenal leka hem poängen, lyfter de laget och fyller på med spelare som de brukar göra så kommer firma Walcott-Özil-Sanchez få lika mkt kontringstillfällen som mot Bayern. (Och ja, vi kunde gjort flera mål första halvlek om inte målvakten hette Neuer)

Ska de däremot komma ut och spela defensivt för att hålla 0-0 i hl och stressa Arsenal till att börja rusa framåt så finns en risk för att de kontrar mot oss och det spelet är vi inte så bra att tackla enligt mig !
Det som talar emot den sista teorin är ju att Everton är klappruttna på att ligga på försvar, för många offensiva pjäser som inte vill ta det jobbet. Resultatet kan då bli stora hål på mitten när lagdelarna drar åt olika håll, vilket passar özil-cazorla-oxen perfekt !!

Startar vi med det bästa vi har så tror jag på en 2-0 seger med mersmak, sifforna kan rulla iväg också men tror Wenger lyfter ut Sanchez och Özil såfort vi har ledningen med minst 2mål och det är ca 30min kvar. Då lär spelfördelningen jämnas ut och det blir 30min "fan blås av matchen nu"-tempo.

All respekt för Evertons lagbygge, men det psykologiska i fotboll ska inte underskattas och våra prestationer kontra deras på slutet gör att vågen dunkar rakt i marken till våran fördel!

Ger Everton oss bollen och utrymme blir de straffade, försöker de spela ut oss så kontrar vi sönder dom.
Kan bara sluta med en seger !

2-0, 3-0 Boom !

// Professor i psykologi ;) 

I år smäller det !

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Österman wrote:

Haha 2 minuter....

Trodde dina inlägg var spärrade denna vecka?;)

AFC

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
SuperJackie wrote:
Österman wrote:

Haha 2 minuter....

Trodde dina inlägg var spärrade denna vecka?;)

Haha mina åsikter kommer alltid vara välkomna, folk som inte tål att höra sanningen får läsa Se&Hör ist ;)

I år smäller det !

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Ramsey och Ospina borta tills efter nästa omgång med landslagsmatcher i mitten på November. Rosicky, Wilshere och Welbeck är oförändrat, borta tills runt nyår-januari. http://www.arsenal.com/news/news-archive/20151022/team-news-ramsey-ospin...

Jajo67
Bild för Jajo67

Jag är lite orolig för  den här matchen, framförallt för att precis allt talar för en seger. Går vi in och gör jobbet fullt ut från start till slut vinner vi med minst två bollar men vi har ju en tendens att fullständigt totalfloppa i sådan här matcher.

Lite spänd på att se hur Everton kommer att spela. Deras filosofi är ju inte att falla tillbaka och kontra och om de inte gör det kan det bli en sevärd match - förutsatt att vi inte tar för lätt på uppgiften.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Jajo67 wrote:

Jag är lite orolig för  den här matchen, framförallt för att precis allt talar för en seger. Går vi in och gör jobbet fullt ut från start till slut vinner vi med minst två bollar men vi har ju en tendens att fullständigt totalfloppa i sådan här matcher.

Lite spänd på att se hur Everton kommer att spela. Deras filosofi är ju inte att falla tillbaka och kontra och om de inte gör det kan det bli en sevärd match - förutsatt att vi inte tar för lätt på uppgiften.

Jag är inte orolig för underskattning, Everton hamnar alltid topp 8 och slår ständigt några topplag varje år.

Det som oroar mig är om Wenger vill vila för många viktiga spelare så det blir ett helt nytt lag mot vilka som spelat sista matcherna och gjort det så bra !

Kanske Sanchez och Walcott på bänken medans Oxen och Giroud ersätter? Blir helt annan anfallstaktik då. (Behöver inte betyda fiasko för det)

Ramsey ska ersättas också, då blir det ev 3 spelare som ska in, läste någonstans att Bellerin behöver vila med och det vore ju ett stort minus om Debuschy ska ersätta som är HELT ur form...

 

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G
SuperJackie wrote:
Österman wrote:

Haha 2 minuter....

Trodde dina inlägg var spärrade denna vecka?;)

Du blandar ihop dom där 2 experterna.   Det är Mickys som är avstängd 3 veckor efter 8-0 på våra senaste matcher. Borde per automatik gälla för alla wob's efter en sån här "run" ;)

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
Österman wrote:
Jajo67 wrote:

Jag är lite orolig för  den här matchen, framförallt för att precis allt talar för en seger. Går vi in och gör jobbet fullt ut från start till slut vinner vi med minst två bollar men vi har ju en tendens att fullständigt totalfloppa i sådan här matcher.

Lite spänd på att se hur Everton kommer att spela. Deras filosofi är ju inte att falla tillbaka och kontra och om de inte gör det kan det bli en sevärd match - förutsatt att vi inte tar för lätt på uppgiften.

Jag är inte orolig för underskattning, Everton hamnar alltid topp 8 och slår ständigt några topplag varje år.

Det som oroar mig är om Wenger vill vila för många viktiga spelare så det blir ett helt nytt lag mot vilka som spelat sista matcherna och gjort det så bra !

Kanske Sanchez och Walcott på bänken medans Oxen och Giroud ersätter? Blir helt annan anfallstaktik då. (Behöver inte betyda fiasko för det)

Ramsey ska ersättas också, då blir det ev 3 spelare som ska in, läste någonstans att Bellerin behöver vila med och det vore ju ett stort minus om Debuschy ska ersätta som är HELT ur form...

 

Jag tycker det låter sunt att vila Sanchez och Walcott.  Det får nog räcka om vi ska ta över 1a platsen på lördag. 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Bangkok_Gooner wrote:
Österman wrote:
Jajo67 wrote:

Jag är lite orolig för  den här matchen, framförallt för att precis allt talar för en seger. Går vi in och gör jobbet fullt ut från start till slut vinner vi med minst två bollar men vi har ju en tendens att fullständigt totalfloppa i sådan här matcher.

Lite spänd på att se hur Everton kommer att spela. Deras filosofi är ju inte att falla tillbaka och kontra och om de inte gör det kan det bli en sevärd match - förutsatt att vi inte tar för lätt på uppgiften.

Jag är inte orolig för underskattning, Everton hamnar alltid topp 8 och slår ständigt några topplag varje år.

Det som oroar mig är om Wenger vill vila för många viktiga spelare så det blir ett helt nytt lag mot vilka som spelat sista matcherna och gjort det så bra !

Kanske Sanchez och Walcott på bänken medans Oxen och Giroud ersätter? Blir helt annan anfallstaktik då. (Behöver inte betyda fiasko för det)

Ramsey ska ersättas också, då blir det ev 3 spelare som ska in, läste någonstans att Bellerin behöver vila med och det vore ju ett stort minus om Debuschy ska ersätta som är HELT ur form...

 

Jag tycker det låter sunt att vila Sanchez och Walcott.  Det får nog räcka om vi ska ta över 1a platsen på lördag. 

Jag vill se Walcott o Sanchez starta och sedan bytas ut när 2-0 kommer. 

För många nya i elvan kommer bara bli knas. 

I år smäller det !

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Österman wrote:
SuperJackie wrote:
Österman wrote:

Haha 2 minuter....

Trodde dina inlägg var spärrade denna vecka?;)

Haha mina åsikter kommer alltid vara välkomna, folk som inte tål att höra sanningen får läsa Se&Hör ist ;)

Sanningen kan vara relativ;)

Kämpa Österman!

AFC

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Österman wrote:

Det som oroar mig är om Wenger vill vila för många viktiga spelare så det blir ett helt nytt lag mot vilka som spelat sista matcherna och gjort det så bra !

Vila spelare kan vi göra på tisdag i Ligacupen. Kan inte tänka mig att Wenger spelar något annat än bästa tillgängliga elva.

Sekreterare Arsenal Sweden

MickeLi
Bild för MickeLi
Lars Lundstedt wrote:
Österman wrote:

Det som oroar mig är om Wenger vill vila för många viktiga spelare så det blir ett helt nytt lag mot vilka som spelat sista matcherna och gjort det så bra !

Vila spelare kan vi göra på tisdag i Ligacupen. Kan inte tänka mig att Wenger spelar något annat än bästa tillgängliga elva.

 

Jo det vore tjänstefel tycker jag, nu är det skarpt läge, vi får inte tappa många mer poäng om vi ska vara med resten av säsongen....

twitter: @MikeBergkamp

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Lars Lundstedt wrote:
Österman wrote:

Det som oroar mig är om Wenger vill vila för många viktiga spelare så det blir ett helt nytt lag mot vilka som spelat sista matcherna och gjort det så bra !

Vila spelare kan vi göra på tisdag i Ligacupen. Kan inte tänka mig att Wenger spelar något annat än bästa tillgängliga elva.

Hoppas du har rätt, det är bara den lilla röda orosdjävulen på axeln som viskar i örat på mig :D

I år smäller det !

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
zenator wrote:
Lars Lundstedt wrote:
Österman wrote:

Det som oroar mig är om Wenger vill vila för många viktiga spelare så det blir ett helt nytt lag mot vilka som spelat sista matcherna och gjort det så bra !

Vila spelare kan vi göra på tisdag i Ligacupen. Kan inte tänka mig att Wenger spelar något annat än bästa tillgängliga elva.

Jo det vore tjänstefel tycker jag, nu är det skarpt läge, vi får inte tappa många mer poäng om vi ska vara med resten av säsongen....

Det är väl dessutom ManU-ManC till helgen, så vinner vi så går vi antingen upp i ligaledning eller så drar vi ifrån ManU. Vi är med där uppe, nu måste vi se till att hänga på. På tisdag kan vi spela Chambers, Gibbs, Iwobi, Campbell, Macey, Debuchy och liknande och låta hela förstaelvan vila.

Sekreterare Arsenal Sweden

Jonas S
Bild för Jonas S

Givetvis skall vi inte rotera mot Everton. Vi kan möjligtvis spela Gabriel om Kos känner av något.

Jag kan tänka mig att vi kan inleda lite småsegt efter hjälte-matchen mot Bayern. Men med den form backlinjen är i och med Cech i mål tror jag vi kan hålla Everton stången för att komma igång i andra halvlek och avgöra det här. Jag tippar på en 2-0 seger.

Be excited!

B-G
Bild för B-G

Jag är mest orolig att Wenger sa att Alexis är "jaded" (slutkörd)
Vill inte ha en längre skada på Alexis.
Givetvis ska vi vila dom flesta på tisdag.  

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S
Bangkok_Gooner wrote:

Jag är mest orolig att Wenger sa att Alexis är "jaded" (slutkörd)
Vill inte ha en längre skada på Alexis.
Givetvis ska vi vila dom flesta på tisdag.  

Men jag tror Wenger startar Alexis och hoppas att vi kan göra ett par mål innan 65min för att då kunna byta ut honom.

Det verkar som att Alexis är på nivån att han kan spela på 80% av sin förmåga i 65min och ändå avgöra matcher i PL. Men det är oroande att han spelat så sjukt mycket sedan han spelade med Chile i VM förra året. Det borde ju inte funka hur länge som helst kan man tycka.

Be excited!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Bangkok_Gooner wrote:

Jag är mest orolig att Wenger sa att Alexis är "jaded" (slutkörd)
Vill inte ha en längre skada på Alexis.
Givetvis ska vi vila dom flesta på tisdag.  

Håller med här. Även om den ordinarie elvan är just den bästa behöver den faktiskt inte vara det just nu om spelare är slut. Ska Alexis t.ex. snura och frispela Evertonspelare likt han gjorde mot Munchen så kanske han bör vilas. Att spela Gibbs är jag trygg med om Monreal behöver vila. Däremot vill jag Theo ska spela så han kan bygga upp självförtroendet som förste forward och Giroud behöver ju bara 20 minuters/match för att göra mål ändå!!

Sral
Bild för Sral

Det går ändå inte att vila både Alexis och Walcott. The Ox lär ju få ersätta Ramsey från start, och då måste ju åtminstone Alexis spela, skulle jag gissa på. För vem skulle spela till vänster annars? Campbell? Alternativet är väl då om Arteta får kampera ihop med Coquelin och Cazorla spela till höger. 

Finnen
Bild för Finnen

Arteta skadade sig väl på träning igår eller?

Sral
Bild för Sral

Där ser man. Det visste jag inte. Ja, då har vi inte så många andra alternativ än att spela Oxen på Ramseys plats och starta Alexis. Det är väl om Nacho nu skulle behöva vila eller om Giroud skulle starta istället för Theo. 

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Vafan! Vi måste lira bästa imorn...vi ska vinna och gå upp som etta när United och City spelar 2-2!!!

Ok...några plusmål på det!:)

AFC

FootballIsMore
Bild för FootballIsMore

Någon som vet om Monreal spelade i landslagsuppehållet?   Spelare som har spelat mycket de sista är väl Coq,Theo, Alexis, Özil , Cazorla, Bellerin?  Och ramsey förståss..men han gick ju av nyss.  Alla de spelarna är otroligt viktiga och fyller sin roll, samtidigt som vår bänk blir tunnare vid varje månadsskift..

Tror AW roterar lite...frågan är hur han ska göra det utan att vi bränner oss.... 

Hur är Evertons form?  De fick stryck mot Man UTD med 3 bollar senast? Men i övrigt...är dom sådär jobbigt svåra som vanligt?  

Its not only a game.... No it's Not.    Its Not!

Guldkorven
Bild för Guldkorven
Österman wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Österman wrote:
Jajo67 wrote:

Jag är lite orolig för  den här matchen, framförallt för att precis allt talar för en seger. Går vi in och gör jobbet fullt ut från start till slut vinner vi med minst två bollar men vi har ju en tendens att fullständigt totalfloppa i sådan här matcher.

Lite spänd på att se hur Everton kommer att spela. Deras filosofi är ju inte att falla tillbaka och kontra och om de inte gör det kan det bli en sevärd match - förutsatt att vi inte tar för lätt på uppgiften.

Jag är inte orolig för underskattning, Everton hamnar alltid topp 8 och slår ständigt några topplag varje år.

Det som oroar mig är om Wenger vill vila för många viktiga spelare så det blir ett helt nytt lag mot vilka som spelat sista matcherna och gjort det så bra !

Kanske Sanchez och Walcott på bänken medans Oxen och Giroud ersätter? Blir helt annan anfallstaktik då. (Behöver inte betyda fiasko för det)

Ramsey ska ersättas också, då blir det ev 3 spelare som ska in, läste någonstans att Bellerin behöver vila med och det vore ju ett stort minus om Debuschy ska ersätta som är HELT ur form...

 

Jag tycker det låter sunt att vila Sanchez och Walcott.  Det får nog räcka om vi ska ta över 1a platsen på lördag. 

Jag vill se Walcott o Sanchez starta och sedan bytas ut när 2-0 kommer. 

För många nya i elvan kommer bara bli knas. 

Jag är också orolig för denna matchen. Det har gått bra nu i flera matcher i rad så det skulle vara så typiskt Arsenal med torsk på hemmaplan idag.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

18.30 matcher är svinjobbigt. Jag vet aldrig vad jag ska göra under dagen!

Dagens andra stora tumme, utöver trepoängs-tummen, håller jag för oxen! Låt din potential blomma, visa att du jobbar hårt på träning och är beredd att slita på planen gentemot båda målen!

COYG!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Heppe wrote:

18.30 matcher är svinjobbigt. Jag vet aldrig vad jag ska göra under dagen!

Dagens andra stora tumme, utöver trepoängs-tummen, håller jag för oxen! Låt din potential blomma, visa att du jobbar hårt på träning och är beredd att slita på planen gentemot båda målen!

COYG!

Jag känner igen det där. Att behöva vänta till 00.30 här i Hong Kong är olidligt ;)

Jepson
Bild för Jepson

Bästa laget kommer spela idag och sen kommer rotationen i veckans Nalle Puh cup, som vi iofs borde gå vidare i oavsett lag vi ställer på plan.

TheMellis
Bild för TheMellis

Tror på enkel seger idag, men det kanske biter mig i röven efteråt.

Jag har ju haft dålig magkånsla inför både ManU å BM då vann vi rätt övertygande. 

Det bästa med att vara pessimist är att man antingen har rätt eller blir glatt överraskad!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Orkar inte se oss dominera spelet idag och torska på eget grepp...behöver inte förklara mer!

AFC

Elias Johansson
Bild för Elias Johansson

Fan Everton alltså, gillar inte denna konstiga känsla i magen....lite som att det kan bli jobbigt ikväll

B-G
Bild för B-G

Gabriel, Ox och Giroud nya i startelvan.
Trodde Walcott skulle starta då Everton inte kommer backa hem.

2-1 West Ham UNDERBARA West Ham.

Twitter @grvdga

Sidor