Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal - Everton 24/10 18.30

127 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Sral
Bild för Sral
Tosse wrote:
Sral wrote:

Jag blir lite nervös när vi saknar Mertesacker. Gabriel är en jättebra back, absolut, men vi har ingen direkt ledare på planen. Får lite vibbar av att vi ska underskatta Everton idag! 

Inget fel på hans ledarskaptalanger, engelskan har väl varit hans problem. Men kroppsspråket fungerar ju utmärkt http://arsenalist.com/f/2015-16/arsenal-vs-everton/gabriel-tackle-on-luk...

Gabriel är ju absolut en kille som är engagerad, och det kan smitta av sig på andra också, men det jag menar med ledaregenskaper är att ibland kunna få igång spelarna och ibland att vara kylig och rutinerad. Gabriel gick ju rakt i Costas fälla mot Chelsea, och Chamberlain eller Wilshere är andra spelare som vill väldigt mycket men inte alltid är så smarta på planen. Arteta, Mertesacker och även Cech är rutinerade spelare som har en helt annan tyngd i sitt ledarskap.

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:
Tosse wrote:
Sral wrote:

Jag blir lite nervös när vi saknar Mertesacker. Gabriel är en jättebra back, absolut, men vi har ingen direkt ledare på planen. Får lite vibbar av att vi ska underskatta Everton idag! 

Inget fel på hans ledarskaptalanger, engelskan har väl varit hans problem. Men kroppsspråket fungerar ju utmärkt http://arsenalist.com/f/2015-16/arsenal-vs-everton/gabriel-tackle-on-luk...

Gabriel är ju absolut en kille som är engagerad, och det kan smitta av sig på andra också, men det jag menar med ledaregenskaper är att ibland kunna få igång spelarna och ibland att vara kylig och rutinerad. Gabriel gick ju rakt i Costas fälla mot Chelsea, och Chamberlain eller Wilshere är andra spelare som vill väldigt mycket men inte alltid är så smarta på planen. Arteta, Mertesacker och även Cech är rutinerade spelare som har en helt annan tyngd i sitt ledarskap.

Mertesacker har ju kylan och intelligensen som behövs i de svåra matcherna. Jag var lite tveksam i säsongsinledningen där han såg lite rostig ut. Men han kom igång ganska snabbt och är nu 100% given i backlinjen för mig. Han och Cech är ett grymt bra team.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Håller helt med dig. Och BFG och Cech har väldigt bra kontakt, har jag lagt märke till. De brukar ofta krama om varandra efter segrar och sådär. Per är inte den snabbaste, men han är verkligen kylig och intelligent. :)

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:

Håller helt med dig. Och BFG och Cech har väldigt bra kontakt, har jag lagt märke till. De brukar ofta krama om varandra efter segrar och sådär. Per är inte den snabbaste, men han är verkligen kylig och intelligent. :)

Samt manlig (BFG) men ändå inte rädd för att krama en annan karl.
Sånt uppskattar faktiskt jag. 

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S
Bangkok_Gooner wrote:
Sral wrote:

Håller helt med dig. Och BFG och Cech har väldigt bra kontakt, har jag lagt märke till. De brukar ofta krama om varandra efter segrar och sådär. Per är inte den snabbaste, men han är verkligen kylig och intelligent. :)

Samt manlig (BFG) men ändå inte rädd för att krama en annan karl.
Sånt uppskattar faktiskt jag. 

Det visar på ett moget självförtroende och en trygghet som jag tror är viktig. Cech och Mert är fadersfigurerna i det här laget. Sedan är det ju brillant att vi fått in Gabriel i truppen. Vi behöver ha tre bra mittbackar och Gabriel har framtiden för sig.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Arteta, Mertesacker och Cech tror jag är de stora ledargestalterna. Sen är det som du säger, att Gabriel är såpass bra att vi inte behöver oroa oss när någon av BFG eller Koscielny är borta är ju bara bra. :)

Sidor