Medlemmar: 8807 st.
Visa menyn

Bayern - Arsenal 4/11-15

189 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Bayern - Arsenal 4/11-15

Hawaiifotboll, 3-1 bayern !

80% bollinnehav och ett 1-0 mål innan minut 20 kommer sabbotera alla våra kontringsplaner.

Skit !

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral

Ja, något sådant blir det. Skulle väl vara extremt viktigt för oss även med en poäng, men å ena sidan är det ju ligan vi ska satsa på i år, fast å andra sidan kan vi ju hamna i Europa league, som hur man än ser på det är en trofé i Europa, och de har vår kära klubb inte särskilt många av. 

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Känslan är att vi inte klarar ytterligare en bedrift och som nu är modell XXL dessutom.

Har jag räknat/tänkt fel om jag inte räknar denna match som jätteviktig utifrån detta troliga scenario....

Bayern-Arsenal   1

Olympiakos-Zagreb 1

Bayern 9 p

Olympiakos 9 p

Arsenal 3 p

Zagreb 3 p

...............................

Nästa omgång:

Arsenal-Zagreb 1

Bayern-Olympiakos 1

Bayern 12 p

Olympiakos 9p

Arsenal 6 p

Zagreb 3 p

...............................

Zagreb-Bayern 2

Olympiakos-Arsenal 2

Bayern 15 p

Arsenal 9 p

Olympiakos 9 p

Zagreb 3 p

 

Och allt slutar med målskillnadsaffär i Pireus sista omgången i innebördesmöte med Olympiakos där vi är piskade att vinna!?

 

AFC

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
SuperJackie wrote:

Känslan är att vi inte klarar ytterligare en bedrift och som nu är modell XXL dessutom.

Har jag räknat/tänkt fel om jag inte räknar denna match som jätteviktig utifrån detta troliga scenario....

Bayern-Arsenal   1

Olympiakos-Zagreb 1

Bayern 9 p

Olympiakos 9 p

Arsenal 3 p

Zagreb 3 p

...............................

Nästa omgång:

Arsenal-Zagreb 1

Bayern-Olympiakos 1

Bayern 12 p

Olympiakos 9p

Arsenal 6 p

Zagreb 3 p

...............................

Zagreb-Bayern 2

Olympiakos-Arsenal 2

Bayern 15 p

Arsenal 9 p

Olympiakos 9 p

Zagreb 3 p

 

Och allt slutar med målskillnadsaffär i Pireus sista omgången i innebördesmöte med Olympiakos där vi är piskade att vinna!?

 

I detta scenariot så måste vi slå Olympiakos med två bollar för att vinna inbördes. 

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Farbror Frej wrote:
SuperJackie wrote:

Känslan är att vi inte klarar ytterligare en bedrift och som nu är modell XXL dessutom.

Har jag räknat/tänkt fel om jag inte räknar denna match som jätteviktig utifrån detta troliga scenario....

Bayern-Arsenal   1

Olympiakos-Zagreb 1

Bayern 9 p

Olympiakos 9 p

Arsenal 3 p

Zagreb 3 p

...............................

Nästa omgång:

Arsenal-Zagreb 1

Bayern-Olympiakos 1

Bayern 12 p

Olympiakos 9p

Arsenal 6 p

Zagreb 3 p

...............................

Zagreb-Bayern 2

Olympiakos-Arsenal 2

Bayern 15 p

Arsenal 9 p

Olympiakos 9 p

Zagreb 3 p

 

Och allt slutar med målskillnadsaffär i Pireus sista omgången i innebördesmöte med Olympiakos där vi är piskade att vinna!?

 

I detta scenariot så måste vi slå Olympiakos med två bollar för att vinna inbördes. 

Ok! Blir tufft.....

Bara hoppas Zagreb och vi kan sno åt oss en pinne imorn....

AFC

Sral
Bild för Sral

Men det vore så typiskt oss om vi gjorde det, en jätteinsats hemma mot Olympiakos, vidare på målskillnad och sedan ut mot Barca i åttondelen...

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Sral wrote:

Men det vore så typiskt oss om vi gjorde det, en jätteinsats hemma mot Olympiakos, vidare på målskillnad och sedan ut mot Barca i åttondelen...

Barca skrämmer mig dock inte så som de gjort de senaste åren. Men Messi lär väl vara i storform lagom tills vi möts.

Sral
Bild för Sral

Får vi ett motstånd i en åttondelsfinal i CL, det spelar knappt roll vilket lag det är, borde vi vara skrämda. :)

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Sral wrote:

Men det vore så typiskt oss om vi gjorde det, en jätteinsats hemma mot Olympiakos, vidare på målskillnad och sedan ut mot Barca i åttondelen...

Det var inte mycket till jätteinsats hemma mot Olympiakos. ;)

Sral
Bild för Sral

Ah, förlåt, en jätteinsats BORTA mot Olympiakos såklart...

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Visst är det trist att misslyckas men allvarligt? Någon som på riktigt tror vi har en chans i CL? Vore bra att falla med flaggan i topp, ja om man nu kan det från denna skitgrupp och sedan bara koncentrera oss på ligan och låta junisar köra Fa cupen med. Vi har inte truppen att vara med på fler fronter så som det ser ut nu!

Sral
Bild för Sral

Inte så som det ser ut nu, men då har vi ju en hel drös med skador också. Vi kan väl räkna med Welbeck och några till under nästa år i alla fall?

B-G
Bild för B-G
Roslund wrote:

Visst är det trist att misslyckas men allvarligt? Någon som på riktigt tror vi har en chans i CL? Vore bra att falla med flaggan i topp, ja om man nu kan det från denna skitgrupp och sedan bara koncentrera oss på ligan och låta junisar köra Fa cupen med. Vi har inte truppen att vara med på fler fronter så som det ser ut nu!

Jag tror inte att vi har en chans i CL.
Vi har dock truppen att vara med på flera fronter.
Starkaste truppen i England, men det räcker inte tydligen med våra skador.

Twitter @grvdga

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Vi löser allt i sista matchen....

Keep Calm we are gooners!!!

AFC

Jepson
Bild för Jepson

Bellerin borta. Debuchy in. Får vi oavgjort är jag mer än nöjd utifrån dessa premisser. 

RoPa87
Bild för RoPa87

Bellerin borta? För vadå? Kan det vara revbenen från hans möte med stolpen?

Jepson
Bild för Jepson

Groin Injury enligt arseblog. Men det är väl mer ljumskarna mentddt är väl inte omöjligt att det beror på att han krökte målstolpen. Gjorde ju ont bara att se det.

Cosmos
Bild för Cosmos

2014 blev det oavgjort 1-1 och 2013 vann vi med 2-0 på bortaplan, ingen omöjlighet att upprepa det!

Zille
Bild för Zille

Bellerin borta imorn med ett litet ljumsproblem. Inget allvarligt säger Wenger.

En av Premier Leagues formsvagaste spelare Debuchy ställs mot en stekhet Costa på det kanten.. Hur ska detta sluta?Troligtvis blir det ju en förlust imorn, allt annar är över förväntan enligt mig.

Lord.Bendtner
Bild för Lord.Bendtner

Vem vill ni se istället för Bellerin på högerbacken? Att spela Debuchy finns inte i min värld.. Han var virrig mot Wednesday i Liga cupen hur fan ska han klara Costa? Jag skulle vilja se Gabriel som högerback.. Det kommer ju ändå till 95% av matchen handla om att försvars det egna målet. Så det han brister i det offensiva kompenseras med en järndefensiv.. Ett kryss är en seger imorgon! 

Pelle
Bild för Pelle

Debuchy får ta högern o hålla sig där ute, sen kör vi Kos, Bfg och Gabriel i mitten och Monreal på andra kanten.

sen Gibbs som vänsterytter och Flamini, Coq och Cazorla i mitten och Campbell på högeryttern. Sen långbollar på Giroud som enda anfallsvapen så kanske vår buss kan hålla tätt?

If it's too strong, then you're too weak!

BGF Svensson
Bild för BGF Svensson
Pelle wrote:

Debuchy får ta högern o hålla sig där ute, sen kör vi Kos, Bfg och Gabriel i mitten och Monreal på andra kanten.

sen Gibbs som vänsterytter och Flamini, Coq och Cazorla i mitten och Campbell på högeryttern. Sen långbollar på Giroud som enda anfallsvapen så kanske vår buss kan hålla tätt?

Hmm.... Vi bör väl ha med en målvakt också? Annars gillar jag tanken på att köra så defensivt som möjligt och sänka tempot så gott det går, sedan hopes vi på en omställning. 

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Hålla tätt på Allianz mot ett Bayern som går all in på 3 poäng känns helt orealistiskt!

Men hoppet om att få till 1-1 eller 2-2 på fasta situationer/omställning lever till några procent.

COYG!

AFC

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Lord.Bendtner wrote:

Vem vill ni se istället för Bellerin på högerbacken? Att spela Debuchy finns inte i min värld.. Han var virrig mot Wednesday i Liga cupen hur fan ska han klara Costa? Jag skulle vilja se Gabriel som högerback.. Det kommer ju ändå till 95% av matchen handla om att försvars det egna målet. Så det han brister i det offensiva kompenseras med en järndefensiv.. Ett kryss är en seger imorgon! 

Underskatta dock inte betydelsen av att ha fått just den matchen i benen bara en vecka innan kvällens match. Att vi kommer att ligga på försvar större delen av matchen kan också hjälpa till då han kan koncentrera sig mer på den biten än den offensiva. Jag vill också påstå att folk läser in väl så mycket i cupmatchen, Joel Campbell såg ju tex inte särskilt het ut i den men gjorde en bra insats mot Swansea.

Missförstå mig nu inte, det är ett avbräck att vi inte har Bellerin men Debuchy har trots allt varit förstavalet i Frankrikes landslag på senare år och så stor sensation vore det inte om han kunde prestera en toppinsats ikväll.

Sekreterare Arsenal Sweden

Sral
Bild för Sral

Ja, mycket beror nog på att Debuchy inte har spelat särskilt mycket fotboll på senare tid. Han är ju rutinerad och det här är ju chansen för Mathieu att visa att han ska få spela mer. Det är farligt att bedöma en spelare efter enstaka matcher, då hade ju t ex inte Bellerin fått växa till den spelare han är idag om man hade tänkt så.

Jajo67
Bild för Jajo67

Bävar lite för den här matchen...

Debuchy har väl knappt haft en siffra rätt de gånger han har spelat och att just senaste matchen skulle göra  att han helt plötsligt presterar köper jag inte.Om så vore fallet borde han väl ha presterat senast då han redan lallat runt en match mot spurs.

Om han ska lira lär yttern framför honom ha väldigt tydliga instruktioner att prio ett är att hjälpa Debuchy i defensiven annars tror jag att det blir motorväg på den kansten & vi blir troligen krossade då. Vi kommer få tillräckligt jobbigt ändå, det gäller att ligga rätt men inte för lågt samt att ställa om blixtsnabbt när vi har chansen - bittert att inte Walcott är tillgänglig.

Jajo67
Bild för Jajo67

Det ska dock bli kul att kolla den här matchen och det vore ju hysteriskt kul om vi skulle lyckas vinna och knäppa alla experter på näsan tror dock att vi kommer få det riktigt tufft.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Debuschy va OTROLIGT bra när han kom till oss, skadan förstörde allt och sedan har det varit en lång rehabtid och han har ju knappt fått chansen att spela tillbaka sig i toppform. Är det 2-3 matcher med A-laget nu med andra bänkvärmare på plan ? Tänk på andra storheter som kommit tillbaka efter långa skador, man blir inte i toppform direkt och man behöver träning med resten av laget.

Nej det är inte optimalt med att slänga in han i denna svåra bortamatch, men grundkapaciteten finns ju där, det vet alla. Bara hoppas han fixar sin tajming perfekt ikväll och att det går bra. Vi kan inte förvänta oss drömspel av honom när han är matchotränad. 

Och va realistiska, tror ni vi skulle ha större chans till seger med Bellerin ? Hahaha Bayern kommer fullständigt köra ÖVER oss spelmässigt, denna match avgörs inte på högerkanten, utan det är kollektivet som ska jobba arslena av sig för att få med ett X !

Allt annat än 3 mål i baken vore ett toppenresultat, jag är inte pessimistiskt, bara realistiskt. Det är inte dåligt att få pisk av Bayern på deras hemmagata, det är större lag än Arsenal som åkt hem med svanen mellan benen och 5-0 i röven ! :D (Typ Barca förra eller förrförra året)

Nä detta kommer bli ett krig i 45 min, sedan är tyvärr ställningen 2-0 och Bayern kommer lalla av matchen med 3-0 eller 4-0.
Men skam den som ger sig !

Nu kör vi över de där j*vla tyskarna !

Wohooo CL fotboll igen :D 

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G

Jag tippade 1-2 eller 3-0.
Tamejfan ska nog vakna till och glo inatt ändå :) 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Bangkok_Gooner wrote:

Jag tippade 1-2 eller 3-0.
Tamejfan ska nog vakna till och glo inatt ändå :) 

3-0 ligger nog närmare sanningen än 1-2 :D

Men vi kan hoppas på ett rött kort och straff så vi kan få en skön 0-1 ledning !

I år smäller det !

Jajo67
Bild för Jajo67
Österman wrote:

Debuschy va OTROLIGT bra när han kom till oss, skadan förstörde allt och sedan har det varit en lång rehabtid och han har ju knappt fått chansen att spela tillbaka sig i toppform. Är det 2-3 matcher med A-laget nu med andra bänkvärmare på plan ? Tänk på andra storheter som kommit tillbaka efter långa skador, man blir inte i toppform direkt och man behöver träning med resten av laget.

Nej det är inte optimalt med att slänga in han i denna svåra bortamatch, men grundkapaciteten finns ju där, det vet alla. Bara hoppas han fixar sin tajming perfekt ikväll och att det går bra. Vi kan inte förvänta oss drömspel av honom när han är matchotränad. 

Och va realistiska, tror ni vi skulle ha större chans till seger med Bellerin ? Hahaha Bayern kommer fullständigt köra ÖVER oss spelmässigt, denna match avgörs inte på högerkanten, utan det är kollektivet som ska jobba arslena av sig för att få med ett X !

Allt annat än 3 mål i baken vore ett toppenresultat, jag är inte pessimistiskt, bara realistiskt. Det är inte dåligt att få pisk av Bayern på deras hemmagata, det är större lag än Arsenal som åkt hem med svanen mellan benen och 5-0 i röven ! :D (Typ Barca förra eller förrförra året)

Nä detta kommer bli ett krig i 45 min, sedan är tyvärr ställningen 2-0 och Bayern kommer lalla av matchen med 3-0 eller 4-0.
Men skam den som ger sig !

Nu kör vi över de där j*vla tyskarna !

Wohooo CL fotboll igen :D 

Nu gällde det ju inte hur bra han varit eller hur bra han kan bli igen med matchträning utan hur han är om han kastas in idag. Ser det ut som tidigare i år kommer han att ha ett rent helvete och vi kommer defenitivt att bli lidande av det. Nu hotar ju Bayern på många fronter men om de får motorväg på en kant kommer vi behöva täcka upp där och därmed släppa ytor centralt och är det något vi vill undvika så är det precis det.

Tror tyvärr också att vi kommer få det riktigt jobbigt ikväll men man hoppas ju alltid på mirakel :D och jag kommer ju sitta med en dram framför TVn och dra mitt strå till stacken - COYG!!!!

Sidor