Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Norwich-Arsenal 29/11 17.15

179 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Elias Bard
Bild för Elias Bard
Norwich-Arsenal 29/11 17.15

Snart helg igen och söndagsmatch som vi ska vinna ALLA dagar i veckan....Nuff Said!!

Är detta en given elva!?

                     Cech

Bellerin     Kos       BFG      Monreal

              Flamini   Cazorla

Ramsey            Özil         Sanchez

                      Giroud

 

 

AFC

Always Goon
Bild för Always Goon

Ja jag tror/hoppas det, önskar verkligen att vi har sett Campbell för sista gången från start i Arsenaltröjan..

Jag tror på stabil 2-0 vinst mål av Özil och Giroud

Mackan
Bild för Mackan

Ox ska ju också vara tillbaka som det verkar vilket åtminstone gör vår bänk betydligt bättre.

Twitter: @mackan_carlsson

 

erko
Bild för erko

Here we go...

"Wenger says Alexis has suffered a hamstring strain & will assess him ahead of trip to Norwich"

Elias Bard
Bild för Elias Bard
erko wrote:

Here we go...

"Wenger says Alexis has suffered a hamstring strain & will assess him ahead of trip to Norwich"

Du skämtar!!??

AFC

gunbod
Bild för gunbod

Bara en tidsfråga innan beskedet om att även Özil är skadad dyker upp. Är det ingen av våra spelare som fick bröstmjölk som spädbarn ? De verkar ju uppvuxna i porslinsfabriker, stöpta i samma form.

Jonas S
Bild för Jonas S

Alexis skada ställer till det. Ramsey såg, som förväntat efter skada, rostig ut i tisdagsmatchen. Men Ox är väl knappt tillbaka än. Jag tippar på att det blir Campbell, Özil och Ramsey på mittfältet på söndag. Så får Ox komma in från bänken. Jag föredrar Campbell hur som helst. Speciellt när Ox kommer direkt från en skada.

Vi skall kunna slå Norwich även med det här skadeskjutna laget.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Nu nickar väl Giroud i ribban på träning eller nåt liknande...

Sral
Bild för Sral
Cringlan wrote:

Ja jag tror/hoppas det, önskar verkligen att vi har sett Campbell för sista gången från start i Arsenaltröjan..

Jag tror på stabil 2-0 vinst mål av Özil och Giroud

Campbell var väl ändå riktigt bra mot Zagreb?

Sral
Bild för Sral
Jonas S wrote:

Alexis skada ställer till det. Ramsey såg, som förväntat efter skada, rostig ut i tisdagsmatchen. Men Ox är väl knappt tillbaka än. Jag tippar på att det blir Campbell, Özil och Ramsey på mittfältet på söndag. Så får Ox komma in från bänken. Jag föredrar Campbell hur som helst. Speciellt när Ox kommer direkt från en skada.

Vi skall kunna slå Norwich även med det här skadeskjutna laget.

Vi har ju the Jeff! ;-)

gunbod
Bild för gunbod
Sral wrote:
Jonas S wrote:

Alexis skada ställer till det. Ramsey såg, som förväntat efter skada, rostig ut i tisdagsmatchen. Men Ox är väl knappt tillbaka än. Jag tippar på att det blir Campbell, Özil och Ramsey på mittfältet på söndag. Så får Ox komma in från bänken. Jag föredrar Campbell hur som helst. Speciellt när Ox kommer direkt från en skada.

Vi skall kunna slå Norwich även med det här skadeskjutna laget.

Vi har ju the Jeff! ;-)

Ja och han får ju massor med speltid när han väl sitter på bänken....

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:
Jonas S wrote:

Alexis skada ställer till det. Ramsey såg, som förväntat efter skada, rostig ut i tisdagsmatchen. Men Ox är väl knappt tillbaka än. Jag tippar på att det blir Campbell, Özil och Ramsey på mittfältet på söndag. Så får Ox komma in från bänken. Jag föredrar Campbell hur som helst. Speciellt när Ox kommer direkt från en skada.

Vi skall kunna slå Norwich även med det här skadeskjutna laget.

Vi har ju the Jeff! ;-)

Sant. Fast han är nog lite för grön för spel i PL från start. Men nu verkar även Campbell vara halvskadad så det kanske blir att gräva i ungdomslaget.

Be excited!

Guldkorven
Bild för Guldkorven
Jonas S wrote:
Sral wrote:
Jonas S wrote:

Alexis skada ställer till det. Ramsey såg, som förväntat efter skada, rostig ut i tisdagsmatchen. Men Ox är väl knappt tillbaka än. Jag tippar på att det blir Campbell, Özil och Ramsey på mittfältet på söndag. Så får Ox komma in från bänken. Jag föredrar Campbell hur som helst. Speciellt när Ox kommer direkt från en skada.

Vi skall kunna slå Norwich även med det här skadeskjutna laget.

Vi har ju the Jeff! ;-)

Sant. Fast han är nog lite för grön för spel i PL från start. Men nu verkar även Campbell vara halvskadad så det kanske blir att gräva i ungdomslaget.

Skämtar du? ... det här börjar likna en dåligt skriven fars ...

Pelle
Bild för Pelle
erko wrote:

Here we go...

"Wenger says Alexis has suffered a hamstring strain & will assess him ahead of trip to Norwich"

Ett med största sannolikhet falskt twittermeddelanden där källan, DailyMail, varken e trovärdig ellers ens själv har nyheten på sin Twitter eller hemsida...

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:

Men nu verkar även Campbell vara halvskadad så det kanske blir att gräva i ungdomslaget.

Vad har du för källa på Campbells skada?

If it's too strong, then you're too weak!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Står inget på physioroom om Campbell eller Sanchez...men Sanchez är markerad orange på FPL med 75% chance of playing.

AFC

Jepson
Bild för Jepson
SuperJackie wrote:

Står inget på physioroom om Campbell eller Sanchez...men Sanchez är markerad orange på FPL med 75% chance of playing.

Fast Alexis ar väl alltid på 133.333% när han spelar, så 75% på FPL blir ju 100% i verkligheten. ;) så han spelar väl tills benen separerar från kroppen.

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Wenger ska ha sagt enligt Bergkamp Wonderland att Sanchez är tillgänglig för matchen mot Norwhich.

erko
Bild för erko
Pelle wrote:
erko wrote:

Here we go...

"Wenger says Alexis has suffered a hamstring strain & will assess him ahead of trip to Norwich"

Ett med största sannolikhet falskt twittermeddelanden där källan, DailyMail, varken e trovärdig ellers ens själv har nyheten på sin Twitter eller hemsida...

Nej, Wenger sa det själv på presskonferensen. Nu går dock rykten om att han ska vara okej för spel.

 

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Behöver man vara orolig idag....?

AFC

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
SuperJackie wrote:

Behöver man vara orolig idag....?

Bara till hl, 0-0 där och 0-2 när matchen är slut 

I år smäller det !

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Österman wrote:
SuperJackie wrote:

Behöver man vara orolig idag....?

Bara till hl, 0-0 där och 0-2 när matchen är slut 

Tar det som ett löfte!!!:)

AFC

FootballIsMore
Bild för FootballIsMore

Gör några snabba mål och vila spelare när tillfälle ges!  

Its not only a game.... No it's Not.    Its Not!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Tror på en urladdning idag målmässigt med Ramsey startandes på mitten!

Glenn
Bild för Glenn

5-0 så är vi top of the league :-)

Dock rädd för att det blir tufft med förra ligamatchen i för färskt minne

COYG

Jajo67
Bild för Jajo67

Blir det statiskt och stillastående kommer det bli jobbigt. Tycker inte vi imponerar i det uppställda anfallsspelet då vi inte skapar mycket. De två första målen mot Zagreb är på omställning och sedan en jättetabbe på andra målet Och innan dess var det inte speciellt bra. Vi var mer löpvilliga utan boll efter det men skulle gärna se att vi tar dessa från start, kanske har med självförtroende att göra.

tror på detta laget

Cech

Bellerin-Per-Kos-Monreal

Ramsey-Cazorla

Campbell-Özil-Alexis

Giroud

 

optimist , tror på 2-0 seger - ska vi utmana på allvar är det 3p som gäller, särskilt efter förlusten mot WBA.

Guldkorven
Bild för Guldkorven

Startelvan enl Squawka news:

Bellerin-Per-Kos-Monreal

Flamini-Cazorla

Campbell-Özil-Alexis

Giroud

Ramsey på bänken alltså

Vidare rapporteras att Bielik tränat med A-laget i veckan så han lär nog sitta på bänken som back-up till Flamini

Glenn
Bild för Glenn

Nån kommentar oM Aftonbladet som länkar från spansk media om att Arsenal o Chelski riskerar värvningsförbud under 2 fönster? Vi värvar inte mkt ändå men nu behöver vi verkligen värva iaf en DM

COYG

gunbod
Bild för gunbod
Guldkorven wrote:

Startelvan enl Squawka news:

Bellerin-Per-Kos-Monreal

Flamini-Cazorla

Campbell-Özil-Alexis

Giroud

Ramsey på bänken alltså

Vidare rapporteras att Bielik tränat med A-laget i veckan så han lär nog sitta på bänken som back-up till Flamini

Liiite dumdristigt att starta utan målvakt, underskattning ?

Guldkorven
Bild för Guldkorven
gunbod wrote:
Guldkorven wrote:

Startelvan enl Squawka news:

Bellerin-Per-Kos-Monreal

Flamini-Cazorla

Campbell-Özil-Alexis

Giroud

Ramsey på bänken alltså

Vidare rapporteras att Bielik tränat med A-laget i veckan så han lär nog sitta på bänken som back-up till Flamini

Liiite dumdristigt att starta utan målvakt, underskattning ?

Flygande målvakt :)

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Ramsey startar,campbell ut

AFC

Sidor