Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Arsenal-Sunderland 5/12 16.00

219 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Finnen
Bild för Finnen
Mickys wrote:

Alldeles för mkt foolsvänner så håller med jackie o palmqvist. Hellre Shitty.

haha om chelski förlorar idag måste väl Mou få sparken? Finns inga ersättare? Fat spannish waiter i real får väl också sparken snart så ett byte kanske?

 

Ancelotti

B-G
Bild för B-G

Chelsea!!! Ett annat lag som är mycket bättre än oss torskar hemma.....vafan... Trodde bara sånt hände oss ;)

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Reflektion, enligt experterna var Oxen sämst på plan igen.  Bör vi sälja i sommar? Tror fortfarande vissa lag ser ett intresse i honom. 

Twitter @grvdga

Sral
Bild för Sral

Jag ser att det pratas om att det är mindre liv på forumet, och att det kan skyllas på olika saker. Jag kan bara säga min åsikt här, men matchtrådar skiter jag i. Dels vill jag vara inne i matchen och inte fippla för mycket med mobilen, och dels blir jag ganska less på och deppig av gnället ibland. Det var en nervös match igår där det lär ha varit otroligt viktigt att äntligen få tre poäng igen betydde så mycket. Att komma till den här tråden och då läsa negativa inlägg är inget för mig. 

Så andra trådar kan vara kul, men matchtrådar skiter i alla fall jag oftast i. 

Sral
Bild för Sral
Bangkok_Gooner wrote:

Reflektion, enligt experterna var Oxen sämst på plan igen.  Bör vi sälja i sommar? Tror fortfarande vissa lag ser ett intresse i honom. 

Mourinho var ju enligt uppgifter intresserad av Oxen som delbetalning för Cech. Vet inte om sälja är drastiskt, han är ju en av dessa som aldrig får någon rytm i spelet på grund av alla dessa skador...

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:
Bangkok_Gooner wrote:

Reflektion, enligt experterna var Oxen sämst på plan igen.  Bör vi sälja i sommar? Tror fortfarande vissa lag ser ett intresse i honom. 

Mourinho var ju enligt uppgifter intresserad av Oxen som delbetalning för Cech. Vet inte om sälja är drastiskt, han är ju en av dessa som aldrig får någon rytm i spelet på grund av alla dessa skador...

Jag har länge gnällt på Ox. Kanske lite väl mycket ibland. Men han visar väldigt sällan mer än lite fart och inte ens när han kommer med fart hotar han speciellt mycket. Jag tycker han tar felbeslut i de flesta situationer. För mig är han en av truppens sämsta spelare tillsammans med Gibbs och Chambers.

Dock vet jag inte om Ox är den första vi absolut måste göra oss av med i sommar. Arteta, Flamini och Gibbs står nog före i kön.

Be excited!

Jajo67
Bild för Jajo67
Jonas S wrote:
Sral wrote:
Bangkok_Gooner wrote:

Reflektion, enligt experterna var Oxen sämst på plan igen.  Bör vi sälja i sommar? Tror fortfarande vissa lag ser ett intresse i honom. 

Mourinho var ju enligt uppgifter intresserad av Oxen som delbetalning för Cech. Vet inte om sälja är drastiskt, han är ju en av dessa som aldrig får någon rytm i spelet på grund av alla dessa skador...

Jag har länge gnällt på Ox. Kanske lite väl mycket ibland. Men han visar väldigt sällan mer än lite fart och inte ens när han kommer med fart hotar han speciellt mycket. Jag tycker han tar felbeslut i de flesta situationer. För mig är han en av truppens sämsta spelare tillsammans med Gibbs och Chambers.

Dock vet jag inte om Ox är den första vi absolut måste göra oss av med i sommar. Arteta, Flamini och Gibbs står nog före i kön.

Rosicky glömde du - Vi borde gjort oss av med 4-5 av dessa & förstärkt med pålitliga truppspelare som finns tillgängliga för spel.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Österman wrote:
Mickys wrote:
SuperJackie wrote:
Mickys wrote:
Bengelito wrote:

Det vore fan mysigt att ligga och skeda i topp med Leicester till Jul, eller vad säger ni? :)

nästan så jag hoppas att Leicester vinner o knäpper alla rika storklubbar på näsan men antar att United köper upp hela Leicester i jan o byter ut hela sitt lag. Allt för att nå framgång

Lugn med Spriten nu Mickeys för helvete!!

This is Arsenal!!!

observera ordet nästan... Såklart jag hoppas på Arsenal men för ligan vore det kul. Vinner inte vi så hoppas jag på Leicester men det gör väl de flesta här!

Jag har faktiskt aldrig känt något hat mot Liverpool så de får gärna vinna ligan ifall vi missar.

Kan ha att göra med att jag satte 200kr på dom som vinnare för 3v sedan när de va sämst och fick oddset 40 ggr.

Bytet till Klopp börjar sätta sin färg och får de igång Sturridge i kombo med Benteke/Coutinho/Can/Firmiho/Lallana så ser et väldigt ljust ut för dom. De sista matcherna talar för att de är på G, och lägg där till att inget lag imponerar i toppen som ett klassiskt mästarlag brukar göra.

9p bakom Leicester med en mindre spelad, med målskillnad 15-5 och 4 segrar på 5 senaste så ska man inte räkna bort dom.

Sätt deras spel sista tiden och det har verkligen förändrats till det där snabba spelet de hade med Suarez på topp.

Ger ett varningens finger för dom ! Plånboken skulle bli glad ;)

Ne men du vet väl att det är omöjligt att vinna ligan som ny manager? Att Klopp vänder sunk Pool utan att ens köpa spelare visar ju att det är skitsnack och vi behöver inte darra över att ersätta Wenger. Ersätt han med rätt man bara.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jonas S wrote:
Sral wrote:
Bangkok_Gooner wrote:

Reflektion, enligt experterna var Oxen sämst på plan igen.  Bör vi sälja i sommar? Tror fortfarande vissa lag ser ett intresse i honom. 

Mourinho var ju enligt uppgifter intresserad av Oxen som delbetalning för Cech. Vet inte om sälja är drastiskt, han är ju en av dessa som aldrig får någon rytm i spelet på grund av alla dessa skador...

Jag har länge gnällt på Ox. Kanske lite väl mycket ibland. Men han visar väldigt sällan mer än lite fart och inte ens när han kommer med fart hotar han speciellt mycket. Jag tycker han tar felbeslut i de flesta situationer. För mig är han en av truppens sämsta spelare tillsammans med Gibbs och Chambers.

Dock vet jag inte om Ox är den första vi absolut måste göra oss av med i sommar. Arteta, Flamini och Gibbs står nog före i kön.

Gibbs? Där ser man. Få spelare jag hellre har kvar än honom av de som inte finns i startelvan.

Corben
Bild för Corben

Håller på att tanka hem matchen för tillfället, fiberlös som jag är så tar det ett tag, vad jag kan utläsa från den här tråden var det rätt dåligt spel? Jag återkommer med utlägg om ett par timmar, förstår vilken olidlig spänning det helt plöstligt blev i era liv nu.

Jag sätter betyg sett till vad jag läst.

Cech 4

Bellerin 2 Tysk 2 Kos 3 Nacho 4

Flamini 2 Ramsey 3 Özil 3

Oxen 1 Giroud 1 Joel 1

Återkommer.

 

Jayarse på twitter.

George Adams
Bild för George Adams
Sral wrote:

Jag ser att det pratas om att det är mindre liv på forumet, och att det kan skyllas på olika saker. Jag kan bara säga min åsikt här, men matchtrådar skiter jag i. Dels vill jag vara inne i matchen och inte fippla för mycket med mobilen, och dels blir jag ganska less på och deppig av gnället ibland. Det var en nervös match igår där det lär ha varit otroligt viktigt att äntligen få tre poäng igen betydde så mycket. Att komma till den här tråden och då läsa negativa inlägg är inget för mig. 

Så andra trådar kan vara kul, men matchtrådar skiter i alla fall jag oftast i. 

Håller med. Under matchen är telefoner och datorn förpassad till annan plats. Då vill jag se just matchen och inte fippla med dessa.

Efter match ger jag dock gärna en kommentar.  Tycker dock inte om att vi som älskar samma lag under stundom finna stort nöje i att söka hätsk debatt. Att vi inte alltid har samma åsikt är berikande. Men när det går till överdrift så blir det inte det. Då blir det bara tråkig stämning och osämja. Bättre att ta ut det på yidzen eller något annat skitlag/supporters.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Roslund wrote:
Österman wrote:
Mickys wrote:
SuperJackie wrote:
Mickys wrote:
Bengelito wrote:

Det vore fan mysigt att ligga och skeda i topp med Leicester till Jul, eller vad säger ni? :)

nästan så jag hoppas att Leicester vinner o knäpper alla rika storklubbar på näsan men antar att United köper upp hela Leicester i jan o byter ut hela sitt lag. Allt för att nå framgång

Lugn med Spriten nu Mickeys för helvete!!

This is Arsenal!!!

observera ordet nästan... Såklart jag hoppas på Arsenal men för ligan vore det kul. Vinner inte vi så hoppas jag på Leicester men det gör väl de flesta här!

Jag har faktiskt aldrig känt något hat mot Liverpool så de får gärna vinna ligan ifall vi missar.

Kan ha att göra med att jag satte 200kr på dom som vinnare för 3v sedan när de va sämst och fick oddset 40 ggr.

Bytet till Klopp börjar sätta sin färg och får de igång Sturridge i kombo med Benteke/Coutinho/Can/Firmiho/Lallana så ser et väldigt ljust ut för dom. De sista matcherna talar för att de är på G, och lägg där till att inget lag imponerar i toppen som ett klassiskt mästarlag brukar göra.

9p bakom Leicester med en mindre spelad, med målskillnad 15-5 och 4 segrar på 5 senaste så ska man inte räkna bort dom.

Sätt deras spel sista tiden och det har verkligen förändrats till det där snabba spelet de hade med Suarez på topp.

Ger ett varningens finger för dom ! Plånboken skulle bli glad ;)

Ne men du vet väl att det är omöjligt att vinna ligan som ny manager? Att Klopp vänder sunk Pool utan att ens köpa spelare visar ju att det är skitsnack och vi behöver inte darra över att ersätta Wenger. Ersätt han med rätt man bara.

Exakt, Wenger är lååååångt ifrån oersättlig och vi kommer inte tappa CL om vi väljer rätt manager med rätt attityd. Men vi får väl nån tjomme och sedan skriks där här inne att gubben va en legendarisk trollkar

I år smäller det !

Glenn
Bild för Glenn

jag tycker det är kul att diskutera under matcher med de som tittar på matcherna och har en åsikt som rör match/laget. Men har förståelse att ni inte vill använda er simultankapacitet :-)

Dock är det inte bara under matcherna det är mindre liv. Innan match kunde vi ha trådar på 5-10 sidor där folk diskuterade laget, vädret, domaren, vad Wenger åt till frukost mm. Igår var tråden inte ens på en sida. Ingen la till laguppställningen som finnen mfl brukar vara duktiga på 15:00:01. så jag fick lägga till den runt 15:30 tiden. Bara få ex på hur dött det ofta är på forumet nu för tiden.

COYG

Finnen
Bild för Finnen
Mickys wrote:

jag tycker det är kul att diskutera under matcher med de som tittar på matcherna och har en åsikt som rör match/laget. Men har förståelse att ni inte vill använda er simultankapacitet :-)

Dock är det inte bara under matcherna det är mindre liv. Innan match kunde vi ha trådar på 5-10 sidor där folk diskuterade laget, vädret, domaren, vad Wenger åt till frukost mm. Igår var tråden inte ens på en sida. Ingen la till laguppställningen som finnen mfl brukar vara duktiga på 15:00:01. så jag fick lägga till den runt 15:30 tiden. Bara få ex på hur dött det ofta är på forumet nu för tiden.

 

Trött på att raljera här så håller till på Twitter mestadels...

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Mickys wrote:

jag tycker det är kul att diskutera under matcher med de som tittar på matcherna och har en åsikt som rör match/laget. Men har förståelse att ni inte vill använda er simultankapacitet :-)

Dock är det inte bara under matcherna det är mindre liv. Innan match kunde vi ha trådar på 5-10 sidor där folk diskuterade laget, vädret, domaren, vad Wenger åt till frukost mm. Igår var tråden inte ens på en sida. Ingen la till laguppställningen som finnen mfl brukar vara duktiga på 15:00:01. så jag fick lägga till den runt 15:30 tiden. Bara få ex på hur dött det ofta är på forumet nu för tiden.

Ja det är inte många som håller oss sällskap under matcherna, det är lättare att glida in 30min efter o gnälla på vårat gnäll. 

Sedan misstolkar många gnället, jag har inte sätt mkt gnäll här inne NÄR VI LEDER, men medans vi ligger under eller underpresterar så måste man få häva ur sig lite. 

Men flera skriver här efter matcherna att det bara är negativt o gnällhär inne, men det håller jag inte med om. Tycker vi är rätt så vassa på att gnälla när det går dåligt och grymma på att hylla när det går bra. 

Bara för att man vinner med 3-1 är det inte fel att gnälla på allt dåligt, man måste inte klappa alla på axeln och skrika världsklass bara för att vi ex vinner med 1-0 på ett självmål med 10% bollinnehav. 

Vi gnäller och vi hyllar, men enligt de flesta så gnäller vi tydligen bara. 

Och vad är gnäll? Missar giroud ett friläge och vi skriver "för i helvete giroud, ruttet avslut" så är det ju ett konstaterande av fakta, men man kan ju välja att se det hur man vill Beroende på hur man är som person. 

I år smäller det !

Corben
Bild för Corben

Spelarbetyg efter att ha sett matchen.

Cech 4,5

Monreal 4,2

Kos 2,5

Tysk 3

Bellerin 1

Flamini 2,5

Ramsey 3

Özil 4

Oxen 1,5

Giroud 1,5

Campbell 1,5

inhopparna spelade för lite för att betygsättas.

Nr 1. Tittade på en nedladdning där Andy Hinchcliffe var "expert", hade ingen aning om vem som kommenterade när jag tittade men var tvungen att kolla upp det. Den gubben var sannerligen inget vidare. Riktigt dum i huvudet och lät sin inkompetens överskölja den fina klubben Arsenal med sin missunsamhet. Han var jävligt usel, hoppas ni slipper höra på röven, usch.

Nr2 Domaren var ingen katastrof men kan aldrig få godkänt, har ingen spelförståelse överhuvudtaget, riktigt tråkigt.

Peter i målet var ju fullkomligt lysande, som han i princip varit hela tiden. I Stort sett perfekt. Den här spelaren får Arsenal ut max ur, det kan man inte säga om många. Lysande alltså, wow.

Nacho Monreal är en annan spelare som Arsenal får riktigt mycket ur, han är väldigt väldigt bra, rapp, rätt beslut hela tiden, sällan problem i försvaret, ligger rätt, passningsspelet är finfint och rappt, snabba passningar, vaken, intresserad, delaktig, avgörande tom, delaktig i det så viktiga 2-1 målet. Är mil bättre än Bellerin på andra kanten. Jag kan inte tro att det finns en bättre vänsterback i england för tillfället va?

Kos, märklig match för Kos, under en period i första halvlek så är han ju pinsamt överlägsen, och när han spelar så finns det inte mycket bättre försvarsspelare än han. Men, och men. Vilka dalar karlen hade. Det tidigare friläge för Sunderland är på Kos (och delvis Flamini om ni frågar mig, men Kos är den stora syndare. Är uppe och chansar men inte i närheten, lämnar en ocean bakom sig där Borini får fritt fram. Cech räddar Kos där. Minut 44, Bellerin är som han tyvärr alltför ofta är på utflykt, Kos täcker upp åt honom, men sparkar/stämplar helt omotiverat ner junisen vid sidlinjen och får ett korrekt gult kort, varför gör människan så. Begriper han inte hur förbannade dumt det är? Jag tvivlar. Han hade 2-3 sådana här tillfällen, verkligen helt obegåvad fotboll från killen, vad tänker han med?

Per, Arsetysken i decline sköter sig ok, en ganska typisk insats för att va honom nuförtiden, Bellerin gör det mesta för att han ska se dålig ut. Men ok och inte så mycket att orda om.

Bellerin. Arsenals aikilleshäl sen han kom tillbaks från skada, eller har det sett ut såhär hela tiden? Måste ha varit helt fel i position 20 gånger under matchen. Oroväckande. Han har verkligen ingen aning om vad som händer i minut 89 när van Anholt tar en standardlöpning in bakom honom, där borde det varit 1-1 och det går säkerligen att finna hur många sådana här sekvenser som helst. Nej usch, bedrövlig insats.

Flamini. Någon korkad passning, några gånger i min värld alldeles för högt i plan för min smak, vilket vi får räkna med men inte skulle behöva. Nåväl.

Ramsey, säga vad man vill om Ramsey men han är då en tryer alla dagar i veckan, som han löper och tar sig in i positioner hela tiden, hur många avslutningslägen/avslut hade han idag? Hur många har Schweinsteiger/Cesc/Fernandiho och grabbarna? Vad man tappar i passningsspel, teknik i Cazorla får vi en löpare i Ramsey. Mycket lovande insats av killen, hur länge är han hel undrar vi nu.

Özil, magnifik, se och njut, this is football. När den är som bäst.

Campbell, Bra mål, försöker, underskattad jämfört med Oxen.

Giroud. Man ser ju inte mycket av killen egentligen, hans hockeyass på 1-0 kändes som en av hans första touchar. 1-1 målet är bedrövligt av honom, pinsamt. Får delvis revanschera sig med sitt snygga 2-1 mål. Nja, målet är det som är viktigast för en anfallare, dom ramlar in relativt frekvent, och det är det som räddar hans bleka/osynliga spel.

Oxen, vad är det han bringar to the game egentligen? Visst, precis tillbaks från skada men ändå? Nja, man har lite svårt att se vilken väg killen ska ta, positionsbyte? Sen är det trist att han ser så bekymrad ut, alltså han vet ju att det inte funkar för honom. Kom igen nu.

En sak, Chambers inhopp, han var målkåt den jäveln, sånt gillar vi.

Jayarse på twitter.

RoPa87
Bild för RoPa87
Österman wrote:
Mickys wrote:

jag tycker det är kul att diskutera under matcher med de som tittar på matcherna och har en åsikt som rör match/laget. Men har förståelse att ni inte vill använda er simultankapacitet :-)

Dock är det inte bara under matcherna det är mindre liv. Innan match kunde vi ha trådar på 5-10 sidor där folk diskuterade laget, vädret, domaren, vad Wenger åt till frukost mm. Igår var tråden inte ens på en sida. Ingen la till laguppställningen som finnen mfl brukar vara duktiga på 15:00:01. så jag fick lägga till den runt 15:30 tiden. Bara få ex på hur dött det ofta är på forumet nu för tiden.

Ja det är inte många som håller oss sällskap under matcherna, det är lättare att glida in 30min efter o gnälla på vårat gnäll. 

Sedan misstolkar många gnället, jag har inte sätt mkt gnäll här inne NÄR VI LEDER, men medans vi ligger under eller underpresterar så måste man få häva ur sig lite. 

Men flera skriver här efter matcherna att det bara är negativt o gnällhär inne, men det håller jag inte med om. Tycker vi är rätt så vassa på att gnälla när det går dåligt och grymma på att hylla när det går bra. 

Bara för att man vinner med 3-1 är det inte fel att gnälla på allt dåligt, man måste inte klappa alla på axeln och skrika världsklass bara för att vi ex vinner med 1-0 på ett självmål med 10% bollinnehav. 

Vi gnäller och vi hyllar, men enligt de flesta så gnäller vi tydligen bara. 

Och vad är gnäll? Missar giroud ett friläge och vi skriver "för i helvete giroud, ruttet avslut" så är det ju ett konstaterande av fakta, men man kan ju välja att se det hur man vill Beroende på hur man är som person. 

Kan bara tala för mig själv. Men gnäll är inte samma sak som det jag gnällde på igår. Är själv en av dem som gnäller nör det missas frilägen eller blir en skada eller liknande. 

Sen kan man ta det lugnt med de stora domedagsprofetiorna ibland. Men klart folk får gnälla så länge man håller deg på en bra nivå också. Man behöver inte skriva en massa könsord och andra kränkningar. 

Brukar vara lite aktiv under matcherna, brukar inte bli så mycket djupa analyser under spelet men tycker det är kul att ventilera både frustration och lycka och komma med små inputs ibland samt att läsa andras små tankar som kanske får en att se något man själv missade. Tycker sånt är väldigt intressant. Och det är synd att forumets Aktivitet har gått ner så pass mycket som det faktiskt gjort. 

Glenn
Bild för Glenn
R. Palmkvist wrote:
Österman wrote:
Mickys wrote:

jag tycker det är kul att diskutera under matcher med de som tittar på matcherna och har en åsikt som rör match/laget. Men har förståelse att ni inte vill använda er simultankapacitet :-)

Dock är det inte bara under matcherna det är mindre liv. Innan match kunde vi ha trådar på 5-10 sidor där folk diskuterade laget, vädret, domaren, vad Wenger åt till frukost mm. Igår var tråden inte ens på en sida. Ingen la till laguppställningen som finnen mfl brukar vara duktiga på 15:00:01. så jag fick lägga till den runt 15:30 tiden. Bara få ex på hur dött det ofta är på forumet nu för tiden.

Ja det är inte många som håller oss sällskap under matcherna, det är lättare att glida in 30min efter o gnälla på vårat gnäll. 

Sedan misstolkar många gnället, jag har inte sätt mkt gnäll här inne NÄR VI LEDER, men medans vi ligger under eller underpresterar så måste man få häva ur sig lite. 

Men flera skriver här efter matcherna att det bara är negativt o gnällhär inne, men det håller jag inte med om. Tycker vi är rätt så vassa på att gnälla när det går dåligt och grymma på att hylla när det går bra. 

Bara för att man vinner med 3-1 är det inte fel att gnälla på allt dåligt, man måste inte klappa alla på axeln och skrika världsklass bara för att vi ex vinner med 1-0 på ett självmål med 10% bollinnehav. 

Vi gnäller och vi hyllar, men enligt de flesta så gnäller vi tydligen bara. 

Och vad är gnäll? Missar giroud ett friläge och vi skriver "för i helvete giroud, ruttet avslut" så är det ju ett konstaterande av fakta, men man kan ju välja att se det hur man vill Beroende på hur man är som person. 

Kan bara tala för mig själv. Men gnäll är inte samma sak som det jag gnällde på igår. Är själv en av dem som gnäller nör det missas frilägen eller blir en skada eller liknande. 

Sen kan man ta det lugnt med de stora domedagsprofetiorna ibland. Men klart folk får gnälla så länge man håller deg på en bra nivå också. Man behöver inte skriva en massa könsord och andra kränkningar. 

Brukar vara lite aktiv under matcherna, brukar inte bli så mycket djupa analyser under spelet men tycker det är kul att ventilera både frustration och lycka och komma med små inputs ibland samt att läsa andras små tankar som kanske får en att se något man själv missade. Tycker sånt är väldigt intressant. Och det är synd att forumets Aktivitet har gått ner så pass mycket som det faktiskt gjort. 

könsord håller jag mig från. Det håller andra på med.

Det gnälls att vi gnäller för mkt och för mkt domedag mm. Igår ett skott på mål efter 60 min o 1-1 mot ett kasst bottenlag. Då kan man sitta o hylla sitt lag vilket enligt mig är befängt eller sitta tyst och då är det meningslöst att ha ett forum.

De som gnäller är ju de som kommer in och gnäller på oss som kommenterar matchen. Bättre att uttrycka sin åsikt än att som Österman säger komma in efteråt o gnälla att det bara är negativt här inne och det hyllas verkligen när spelare är bra men hur många har varit bra på sistone?

 

Off topic: fools gick på pumpen. Underbart!!!

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:
R. Palmkvist wrote:
Österman wrote:
Mickys wrote:

jag tycker det är kul att diskutera under matcher med de som tittar på matcherna och har en åsikt som rör match/laget. Men har förståelse att ni inte vill använda er simultankapacitet :-)

Dock är det inte bara under matcherna det är mindre liv. Innan match kunde vi ha trådar på 5-10 sidor där folk diskuterade laget, vädret, domaren, vad Wenger åt till frukost mm. Igår var tråden inte ens på en sida. Ingen la till laguppställningen som finnen mfl brukar vara duktiga på 15:00:01. så jag fick lägga till den runt 15:30 tiden. Bara få ex på hur dött det ofta är på forumet nu för tiden.

Ja det är inte många som håller oss sällskap under matcherna, det är lättare att glida in 30min efter o gnälla på vårat gnäll. 

Sedan misstolkar många gnället, jag har inte sätt mkt gnäll här inne NÄR VI LEDER, men medans vi ligger under eller underpresterar så måste man få häva ur sig lite. 

Men flera skriver här efter matcherna att det bara är negativt o gnällhär inne, men det håller jag inte med om. Tycker vi är rätt så vassa på att gnälla när det går dåligt och grymma på att hylla när det går bra. 

Bara för att man vinner med 3-1 är det inte fel att gnälla på allt dåligt, man måste inte klappa alla på axeln och skrika världsklass bara för att vi ex vinner med 1-0 på ett självmål med 10% bollinnehav. 

Vi gnäller och vi hyllar, men enligt de flesta så gnäller vi tydligen bara. 

Och vad är gnäll? Missar giroud ett friläge och vi skriver "för i helvete giroud, ruttet avslut" så är det ju ett konstaterande av fakta, men man kan ju välja att se det hur man vill Beroende på hur man är som person. 

Kan bara tala för mig själv. Men gnäll är inte samma sak som det jag gnällde på igår. Är själv en av dem som gnäller nör det missas frilägen eller blir en skada eller liknande. 

Sen kan man ta det lugnt med de stora domedagsprofetiorna ibland. Men klart folk får gnälla så länge man håller deg på en bra nivå också. Man behöver inte skriva en massa könsord och andra kränkningar. 

Brukar vara lite aktiv under matcherna, brukar inte bli så mycket djupa analyser under spelet men tycker det är kul att ventilera både frustration och lycka och komma med små inputs ibland samt att läsa andras små tankar som kanske får en att se något man själv missade. Tycker sånt är väldigt intressant. Och det är synd att forumets Aktivitet har gått ner så pass mycket som det faktiskt gjort. 

könsord håller jag mig från. Det håller andra på med.

Det gnälls att vi gnäller för mkt och för mkt domedag mm. Igår ett skott på mål efter 60 min o 1-1 mot ett kasst bottenlag. Då kan man sitta o hylla sitt lag vilket enligt mig är befängt eller sitta tyst och då är det meningslöst att ha ett forum.

De som gnäller är ju de som kommer in och gnäller på oss som kommenterar matchen. Bättre att uttrycka sin åsikt än att som Österman säger komma in efteråt o gnälla att det bara är negativt här inne och det hyllas verkligen när spelare är bra men hur många har varit bra på sistone?

 

Off topic: fools gick på pumpen. Underbart!!!

det jag menar med domedagsprofetior är att efter 5raka vinster så förlorar ck en match och då är vi helt plötsligt borta från titeln. 

Men att gnälla efter vår 3-1 seger senast tycker inte jag är något konstigt. Om man gnäller på resultatet så är man lite fel ute men man kan absolut gnälla på spelet, byten eller viljan hos spelare osv. Det är helt ok. 

Har heller inte sagt att du eller Österman gnäller för mycket, men du vet vad jag har stört mig på den senaste tiden och att du tog ansvar för ditt "fel" i det och det är bra! Man ser också skillnaden på dig och dina inlägg från typ 1 år sedan och det ska du ha en stor eloge för. 

Men men. Tycker det överlag är en bra nivå på både hyllningarna och gnället på forumet. Bara synd att aktiviteten har gått ner såhär mycket. Många gamla rävar som bara kommer in en gång i månaden och skriver några inlägg, och det är synd. 

 

Men jääääkligt gött med Liverpool förlust!!

Glenn
Bild för Glenn

Jag saknar också rävarna. Mkt intressant de ofta hade att komma med. Finns ett fåtal som jag tycker bidrager nu. Aktiviteten gick ner när sidan/forumet bytte layout. minns ej vad som ändrades riktigt men sen dess hämtade sig forumet aldrig.

COYG

Sral
Bild för Sral

Det såg väl inte helt toppen ut mot Sunderland, men jag hoppas och tror att många nervknutar löstes upp. Dessutom gick ju allt med oss, t om det så hyllade Liverpool åkte på stryk. Ramsey centralt är lovande, för han får saker att hända och vågar, även om han inte lyckas med allt. Campbell var klart bättre än Oxen, även om han helst inte ska ha så mycket boll. Cech, undrar hur många poäng han redan har räddat åt oss. Grymt bra värvning. 

MickeLi
Bild för MickeLi

Vi är det enda laget som slaget Leicester hittills denna säsong....och det på bortaplan, vinst med 5-2..=)

twitter: @MikeBergkamp

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
zenator wrote:

Vi är det enda laget som slaget Leicester hittills denna säsong....och det på bortaplan, vinst med 5-2..=)

Ja det borde va som i en titelmatch i boxning, slår man den bästa/ledaren så tar man över 1a platsen ;)

I år smäller det !

MickeLi
Bild för MickeLi
Österman wrote:
zenator wrote:

Vi är det enda laget som slaget Leicester hittills denna säsong....och det på bortaplan, vinst med 5-2..=)

Ja det borde va som i en titelmatch i boxning, slår man den bästa/ledaren så tar man över 1a platsen ;)

 

hehe, precis..=)

twitter: @MikeBergkamp

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Om inte Ramsey gjort mål så hade jag krävt att han rakat skägget! Han skaffade det efter sin otroliga säsong för 2(?) år sen och har inte hittat samma form sen dess! ;) Omvänd Samson!

Jonas S
Bild för Jonas S

Ramsey spelade inte fantastiskt. Men ett mål och en assist säger något. Nu var det här på hemmaplan mot ett ligans sämsta lag. Men Ramsey är fortsatt en av våra bättre spelare. Om han kan vara hel i några omgångrar så tror jag det kommer se bättre och bättre ut.

Men vi har tappat mycket av balansen vi hade med Coq och Cazorla i laget. Mertesacker ser väldigt osäker ut med Falmini och Ramsey på mittfältet. Tveksamt hur länge det där kan fungera. Gabriel kanske gör det där bättre när det är en ocean av yta framför backlinjen. Vi har ju riktigt stora problem att försvara oss även mot det absolut sämsta lagen. Både Ramsey och Flamini saknar diciplin. Nu gick det vägen den här gången men det känns som den här matchen hade kunnat sluta hur som helst. Jag kan inte minnas sist jag såg Sunderland spela så bra mot något lag bortsett Newcastle.

Be excited!

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri

@Corben Helt fantastiska inlägg x3! Älskar att läsa vanliga spelarbetyg och jämföra med min egen uppfattning om respektive spelare. Men att betygsätta innan man sett matchen utefter vad som skrivs i forumet är genialt, fortsätt gärna med det (och vanliga betyg förstås)!

 

gunbod
Bild för gunbod

Det som är så fantastiskt underligt är ju att vi faktiskt ligger på andra plats trots att spelet långtifrån varit speciellt bra på sistone. Helt galet att vi efter 15 omgångar ligger 15 poäng före Chelsea, och om vi är missnöjda med våran insats, vad ska då deras fans vara?

Årets pl är onekligen lite knepig hittills, visst är det kul att det är så pass tätt mellan lagen som det är, men beror det på att de etablerade topplagen tappat eller har de andra blivit bättre ? Eller är det som vanligt en kombination ? Alla verkar ju kunna slå/ torska mot vilka som helst, helt klart så finns det väldigt få sk lätta matcher längre, på både gott och ont.

Sett ur cl perspektiv så var det ju ett tag sedan ett pl-lag var favoriter till slutseger,för ett gäng år sedan var det ju inte alls ovanligt att det fanns 3 pl-lag med i semifinalerna. den tiden lär det väl dröja innan vi får uppleva igen, tveksamt om någonsin. Det är väl inte heller någon skräll att tippa att denna säsongs cl-segrare är ett lag från antingen tyska eller spanska ligan, va ? Knappast någon större kioskvältare om t.ex Bayern Munchen står som slutsegrare.

 

Jonas S
Bild för Jonas S
gunbod wrote:

Det som är så fantastiskt underligt är ju att vi faktiskt ligger på andra plats trots att spelet långtifrån varit speciellt bra på sistone. Helt galet att vi efter 15 omgångar ligger 15 poäng före Chelsea, och om vi är missnöjda med våran insats, vad ska då deras fans vara?

Årets pl är onekligen lite knepig hittills, visst är det kul att det är så pass tätt mellan lagen som det är, men beror det på att de etablerade topplagen tappat eller har de andra blivit bättre ? Eller är det som vanligt en kombination ? Alla verkar ju kunna slå/ torska mot vilka som helst, helt klart så finns det väldigt få sk lätta matcher längre, på både gott och ont.

Sett ur cl perspektiv så var det ju ett tag sedan ett pl-lag var favoriter till slutseger,för ett gäng år sedan var det ju inte alls ovanligt att det fanns 3 pl-lag med i semifinalerna. den tiden lär det väl dröja innan vi får uppleva igen, tveksamt om någonsin. Det är väl inte heller någon skräll att tippa att denna säsongs cl-segrare är ett lag från antingen tyska eller spanska ligan, va ? Knappast någon större kioskvältare om t.ex Bayern Munchen står som slutsegrare.

Det ser ju i stort sett likadant ut för både oss, United och City. United släpper inte in några mål men verkar inte kunna göra några heller. Både vi och City har skadeproblem, ser rätt skakiga ut defensivt men gör å andra sidan en del mål. Av de tre tycker jag nog att vi sett bäst ut hittills. Dock tror jag vi får det väldigt tufft i längden om vi inte lyckas göra ett par riktigt bra värvningar i januari. Det finns inte mycket att ta av i vår trupp. City har ju mer att ta av, lite färre spelare med kroniska skadeproblem och chansen att de förstärker i januari är nog större än att vi lyckas göra detsamma.

Gällande varför det blivit så jämnt tror jag det är en kombination av att de engelska toppklubbarna tappat under flera år medans de mindre klubbarna blivit något bättre i och med pengarna som pumpats in från tvbolagen. Dock så tror jag inte att pengarna gör så pass stor skillnad i kvalitet som vissa verkar tro då det till stor del leder till högre priser på i stort sett samma nivå av spelare som klubbarna köpte för ett par år sedan. Dock tror jag det leder till att även mittenklubbarna och de på nedra halvan kan ha en bredare trupp med fler alternativ vilket gör rätt stor skillnad över en hel säsong.

Att sedan Chelsea är så otroligt dåliga och att Leicester är så otroligt bra är kanske lite av freak-händelser. Men som ytterligare ökat på galenskapen i årets ligaspel. Vem som än vinner ligan i år kan ingen att klaga på underhållningsvärdet. Varje omgång bjuder ju på överaskningar över hela spektrat. Att följa CL-fotbollen är rena sömnpillret i jämförelse.

Be excited!

Zille
Bild för Zille

Det blev ju även Sunderland hemma i FA-cupen. Denna match får ses som att den var lite utav eb uppvärmning då.

Sidor