Medlemmar: 8804 st.
Visa menyn

Arsenal-Watford 2 April

101 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
B-G
Bild för B-G
Corben wrote:

Tror på rätt så svår match här, kan se att torsken i fa cupen kanske ger dessa lökande spelare lite mer anledningar att vinna denna matchen. Urusel status på truppen misstänker jag, massvis med spelare som kommer missa matchen, samt att flera som kommer spela kommer va långt från sin bästa form.

Missar:

Rosicky, Arteta, Ramsey, Wilshere, Oxlade-Chamberlain, Cazorla, Flamini

Frågetecken:

Cech och hans hamstring, Sanchez och hans jetlag, Welbeck och hans ispåse osv.

Tämligen menlöst att ta ut en elva när det är så många frågetecken osv. Dörren är fortfarade öppen för ytterligare skador. Men jag ger er min ointressanta elva ändå:

Cech

Bellerin Chambers Kos Monreal

El Neny Coqulein

Iwobi Özil Sanchez

Welbeck

Vill inte se Giroud och Walcott i närheten av planen.

1-1

 

+1

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
Finnen wrote:

Blir oväntat tufft då vi spelar i sidleds hela matchen, slutar 1-1 (kanske 2-1)

+2

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Eko ekooo ekooooo. Glädjen över 4-0 vet knappt till sig :D

Twitter @grvdga

Finnen
Bild för Finnen
B-G wrote:

Eko ekooo ekooooo. Glädjen över 4-0 vet knappt till sig :D

 

Vad ska vi skriva då, en dag på jobbet. Trodde det skulle bli jämnare men vi gör ett tidigt mål och Watford var verkligen skitkassa. Nu återstår ju att se vad dom ovanför oss gör... Pool gör sitt hittills iaf

B-G
Bild för B-G
Finnen wrote:
B-G wrote:

Eko ekooo ekooooo. Glädjen över 4-0 vet knappt till sig :D

 

Vad ska vi skriva då, en dag på jobbet. Trodde det skulle bli jämnare men vi gör ett tidigt mål och Watford var verkligen skitkassa. Nu återstår ju att se vad dom ovanför oss gör... Pool gör sitt hittills iaf

Menar inte just dig. Du tror på förlust i varje match. Respekt :D

Men ljuspunkter kan man väl trycka på efter en sån här match. Iwobi fick jag uppfattning att var bra efter att ha läst andra forum.  Här är det bara dött när Gunbod, jajo, mickys mfl inte får spy ut sin galla.  

 

Jag vill ha både och. negatives and positives när man inte sett matchen.  Det här forumet är sämst på det. 

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Än så länge är det bara hjälmmannen som vågar stå för sina åsikter.  Önskade att fler gjorde det så man kunde adda på FB och tjöta.  :)

Twitter @grvdga

Jajo67
Bild för Jajo67
B-G wrote:
Finnen wrote:
B-G wrote:

Eko ekooo ekooooo. Glädjen över 4-0 vet knappt till sig :D

 

Vad ska vi skriva då, en dag på jobbet. Trodde det skulle bli jämnare men vi gör ett tidigt mål och Watford var verkligen skitkassa. Nu återstår ju att se vad dom ovanför oss gör... Pool gör sitt hittills iaf

Menar inte just dig. Du tror på förlust i varje match. Respekt :D

Men ljuspunkter kan man väl trycka på efter en sån här match. Iwobi fick jag uppfattning att var bra efter att ha läst andra forum.  Här är det bara dött när Gunbod, jajo, mickys mfl inte får spy ut sin galla.  

 

Jag vill ha både och. negatives and positives när man inte sett matchen.  Det här forumet är sämst på det. 

Du bara trollar, så fort nån inte tycker som dig går du in i muppmode så lägg ner

Finnen
Bild för Finnen
B-G wrote:
Finnen wrote:
B-G wrote:

Eko ekooo ekooooo. Glädjen över 4-0 vet knappt till sig :D

 

Vad ska vi skriva då, en dag på jobbet. Trodde det skulle bli jämnare men vi gör ett tidigt mål och Watford var verkligen skitkassa. Nu återstår ju att se vad dom ovanför oss gör... Pool gör sitt hittills iaf

Menar inte just dig. Du tror på förlust i varje match. Respekt :D

Men ljuspunkter kan man väl trycka på efter en sån här match. Iwobi fick jag uppfattning att var bra efter att ha läst andra forum.  Här är det bara dött när Gunbod, jajo, mickys mfl inte får spy ut sin galla.  

 

Jag vill ha både och. negatives and positives när man inte sett matchen.  Det här forumet är sämst på det. 

 

Trodde ju på kryss idag, kanske tom vinst :p

Jo Iwobi var bra idag, men motm var nog Elneny enligt mig... Walcott får det svårare o svårare till speltid o lär tappa sin EM plats

B-G
Bild för B-G
Jajo67 wrote:
B-G wrote:
Finnen wrote:
B-G wrote:

Eko ekooo ekooooo. Glädjen över 4-0 vet knappt till sig :D

 

Vad ska vi skriva då, en dag på jobbet. Trodde det skulle bli jämnare men vi gör ett tidigt mål och Watford var verkligen skitkassa. Nu återstår ju att se vad dom ovanför oss gör... Pool gör sitt hittills iaf

Menar inte just dig. Du tror på förlust i varje match. Respekt :D

Men ljuspunkter kan man väl trycka på efter en sån här match. Iwobi fick jag uppfattning att var bra efter att ha läst andra forum.  Här är det bara dött när Gunbod, jajo, mickys mfl inte får spy ut sin galla.  

 

Jag vill ha både och. negatives and positives när man inte sett matchen.  Det här forumet är sämst på det. 

Du bara trollar, så fort nån inte tycker som dig går du in i muppmode så lägg ner

Lustigt att du tycker så. Jag tycker precis samma ang dina inlägg. Finns dock värre än dig. Inga namn nämda.   Sral har jag rätt bra diskutioner med. Massvis med andra med här inne.

Du måste väl ändå inse att man blir rätt trött på "UT MED GUBBEN" så fort man spelar oavgjort eller torskar, eller?

Du kanske inte läser forumet så ofta som mig.  Så sluta döma andra. Eller adda mig på FB Så kan vi diskutera vidare där?

49 år som du är utan att förstå ironi eller sarkasm.  Det är rätt oroande... om än inte "muppigt".  Hade förståt om du var 17. 

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
Finnen wrote:
B-G wrote:
Finnen wrote:
B-G wrote:

Eko ekooo ekooooo. Glädjen över 4-0 vet knappt till sig :D

 

Vad ska vi skriva då, en dag på jobbet. Trodde det skulle bli jämnare men vi gör ett tidigt mål och Watford var verkligen skitkassa. Nu återstår ju att se vad dom ovanför oss gör... Pool gör sitt hittills iaf

Menar inte just dig. Du tror på förlust i varje match. Respekt :D

Men ljuspunkter kan man väl trycka på efter en sån här match. Iwobi fick jag uppfattning att var bra efter att ha läst andra forum.  Här är det bara dött när Gunbod, jajo, mickys mfl inte får spy ut sin galla.  

 

Jag vill ha både och. negatives and positives när man inte sett matchen.  Det här forumet är sämst på det. 

 

Trodde ju på kryss idag, kanske tom vinst :p

Jo Iwobi var bra idag, men motm var nog Elneny enligt mig... Walcott får det svårare o svårare till speltid o lär tappa sin EM plats

Jag hoppas att walcott tappar sin EM plats. Kanske kan det få honom att tagga till om han nu är kvar nästa säsong. 

 

Tror som Wenger var inne på, låt wilshere vila. Göra ett bra EM.  Tror han behöver det. 

Må vara att han klarar 1/2 säsong.  Vore dock skönt att få starta en säsong med honom ur rent vetenskapligt syfte. 

Twitter @grvdga

Jepson
Bild för Jepson

Tog vi in 2p på Spurs idag med en härlig seger över Watford!  Iwobi tar för sig mer och mer och ser lugnare och lugnare ut. Alexis verkar på G och piggare än på länge. COYG!

Elias Bard
Bild för Elias Bard
B-G wrote:
Finnen wrote:
B-G wrote:
Finnen wrote:
B-G wrote:

Eko ekooo ekooooo. Glädjen över 4-0 vet knappt till sig :D

 

Vad ska vi skriva då, en dag på jobbet. Trodde det skulle bli jämnare men vi gör ett tidigt mål och Watford var verkligen skitkassa. Nu återstår ju att se vad dom ovanför oss gör... Pool gör sitt hittills iaf

Menar inte just dig. Du tror på förlust i varje match. Respekt :D

Men ljuspunkter kan man väl trycka på efter en sån här match. Iwobi fick jag uppfattning att var bra efter att ha läst andra forum.  Här är det bara dött när Gunbod, jajo, mickys mfl inte får spy ut sin galla.  

 

Jag vill ha både och. negatives and positives när man inte sett matchen.  Det här forumet är sämst på det. 

 

Trodde ju på kryss idag, kanske tom vinst :p

Jo Iwobi var bra idag, men motm var nog Elneny enligt mig... Walcott får det svårare o svårare till speltid o lär tappa sin EM plats

Jag hoppas att walcott tappar sin EM plats. Kanske kan det få honom att tagga till om han nu är kvar nästa säsong. 

 

Tror som Wenger var inne på, låt wilshere vila. Göra ett bra EM.  Tror han behöver det. 

Må vara att han klarar 1/2 säsong.  Vore dock skönt att få starta en säsong med honom ur rent vetenskapligt syfte. 

Vi är bäst och Wenger stannar!!

Wääcker så idag!!

AFC

Corben
Bild för Corben

Mycket bra fotboll av Arsenal idag, tittad större delen på telefonen men ändå. Mycket rappar mittfält när Ramsey inte spelar. Arsenal är två helt olika lag när vi slipper theo och giroud.

Jayarse på twitter.

Tosse
Bild för Tosse

Sorgligt att vi gav bort vår bästa möjlighet till en titel när vi förlorade mot Waford a fortnight ago.

Glenn
Bild för Glenn

Nu har vi gjort 2 bra matcher på raken. Är det för att Wenger har hittat rätt balans i laget och att Iwobi fått chansen eller har spelarna lyft sig från sin formsvacka. Båda två kanske.

Seger borta mot West ham nästa helg så kan man börja tro lite igen men då ska Leicester helst åka på en svidande förlust idag.

COYG

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
B-G wrote:

såg knappt matchen då jag har familjeförpliktelser. 

Hur går snacket i säsongens kortaste matchtråd. Hur låter ursäkterna? Watford var kassa? Watford gjorde oss bra? City och Chelsea var ljusår bättre? Gubben gjorde fel byten det hade kunnat sluta 5-0?

Tror mera på : Watford kunde inte bry sig mindre om denna match när de ligger i "ingemanslandet" i ligan utan har fullt fokus på kommande FA-cup semi som betyder oändligt mkt mera för dom än denna match.

Min gissning, men vad fan vet jag? Kollade med ett halft öga ;)

För övrigt såg jag inte så mkt heller av matchen, hade dottern (10v) i famnen samtidigt. 
Mitt fokus på matchen va lika lågt som Watfords ;) 

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
B-G wrote:

Än så länge är det bara hjälmmannen som vågar stå för sina åsikter.  Önskade att fler gjorde det så man kunde adda på FB och tjöta.  :)

Hur gör man hjärtan här inne ? <3 hahaha

I år smäller det !

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:

Nu har vi gjort 2 bra matcher på raken. Är det för att Wenger har hittat rätt balans i laget och att Iwobi fått chansen eller har spelarna lyft sig från sin formsvacka. Båda två kanske.

Seger borta mot West ham nästa helg så kan man börja tro lite igen men då ska Leicester helst åka på en svidande förlust idag.

Vi har trots allt haft tendenser i några matcher innan dess där spelet BÖRJAT se bättre ut men målen i te kommit. Vår första timme borta mot Barcelona var ju faktiskt bra dom med, mot högklassigt motstånd.

 

Leicester behöver inte förlora men tappar dom poäng både idag o nästa helg, samtidigt som vi tar min oavgjort mot Hammers o United tar poäng på White Hart lane så ligger det i fas för att bli ligaguld.

Min egen prognos ger oss guldet med vinster i allt förutom oavgjort mot Hammers o City.

If it's too strong, then you're too weak!

Jepson
Bild för Jepson

Zonen med Gabriel-Kos-Coq-Elneny bröt nästan allt Watford kom med igår. Elneny har växt in snabbt och spelet med först nämda 3 övriga fungerar bättre och bättre. En fröjd att se.

gunbod
Bild för gunbod

Det var alldeles för länge sedan Arsenal gjorde en så här bra ligamatch, riktigt kul att se dem iigår. Firma Özil och Sanchez var på ett väldigt bra spel och lekhumör, härligt att se. Iwobi ser väldigt intressant ut, bra match igen. Elneny ägde mittfältet och är inte rädd för att ta skott när han får sina lägen. Vi får en helt annan fart och fläkt i spelet med denna startelva, ett helt annat djupledsspel med Welbeck istället för skägget där framme. Hoppas nu att detta spel håller i sig och att det var Arsenal som var bra och inte bara Watford som var dåliga. Två raka segrar i ligan nu efter bra insatser, fortsätt gärna på denna trevliga trend.

BG, hade inte möjlighet att kommentera matchen förrän idag, men bättre sent än aldrig.

gunbod
Bild för gunbod

Skönt att det lossnade i målskyttet också, man hade ju hoppats på en kross, och lite kross blev det ju också. Skönt för Sanchez att näta igen och han gjorde sin bästa match på länge tycker jag. Satt och hoppades på att Welbeck skulle få göra mål, men han gjorde en bra match ändå och skapar en hel del åt andra genom sina ständiga löpningar. Walcott fick komma in och sätta en kasse också, vore ju skönt om det fick fart på honom nu när han fick näta och ser hur bra Iwobi har varit sedan han fick chansen. Bra med konkurrens, gäller bara att spelarna tar det på rätt sätt också.

Corben
Bild för Corben

För mig är det inga mirakel det som skett för att spelet ser mycket mycket bättre, en tendens man hade redan mot Barca.

Giroud, Walcott och Ramsey är borta från gräsmattan.

Giroud, en statisk spelare i princip helt orörlig, och utanför straffområdet hjälplös, på intet sätt en dålig spelare, men absolut ingen spelartyp som passar in i Arsenal. Ersatt av en målsumpare av rang i Welbeck, men en spelare som är på ett helt annan plan i alla andra moment förutom i just avslutningslägena.

Welbeck gör sina medspelare bättre, och löper så mycket, och så smart, det blir så mycket svårare att försvara sig mot, och framför allt så blir det inte så förutsägbart som med Ollie.

Iwobi, tänker inte ens kommentera klasskillnaden mellan honom och Theo. Enorm, på alla sätt och vis.

Elneny kanske inte är en bättre spelare än Ramsey, men som att spela framför backlinje och i uppbyggnadsfas är han ju helt överlägsen Ramsey. Det är hans spelsinne och passningsspel först och främst som gör det.

Flyttat kant på Sanchez. Grabben hade kört fast totalt och var sönderläst på vänstern, jag tror det här i slutänden kommer summeras att det var märkligt hur han kunde ha en så fin förstasäsong på fel kant.

Kul.

Jayarse på twitter.

George Adams
Bild för George Adams

Riktigt bra match av Gunners. Iwobi och Elneny bidrar bra. Hur säker seger som helst. Samtidigt var Watford riktigt svaga och så brukar det se ut mot slutet av serien när lag som är motiverade möter mittenlagen. God chans fortfarande för vi kommer inte tappa så många poäng om vi spelar som vi gjorde igår.

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Jag såg bara första halvan, andra halvan hörde jag bara kommentatorerna från Viaplay och de vet vi ju hur bra de är så var lite svårt att få en bra helhetsbild. Men Som jag skrev, Iwobi har helt raderat ut sina konkurrenter på sin kant. Welbeck må sumpa många chanser men han kommer till dem och är bättre över hela planen än Giroud. Elneny gör ytterligare en mycket fin match. Ospina hade inte mycket att göra men en nolla är en nolla. Dock skam att midjesparken på Özil inte gav mer än gult kort.. Kunde gått riktigt illa.

 

"Why fly if you could walk on water?"

Jonas S
Bild för Jonas S

Givetvis har Iwobi, ElNeny och Welbeck en jättestor del i förbättringen vi nu ser. Men jag tror det finns andra faktorer som också spelar in. Dels möter vi lag som inte har jättemycket att spela för och dels spelar vi själva under lite mindre press än tidigare då, vi i alla fall för tillfället, halkat ur den absoluta titelstriden. Små skillnader kanske men dock.

Jag kan känna att marginalen mellan att vi gör en riktigt bra match och att vi gör en katastrof-match är ganska liten. Vi är ett lag som behöver lite flyt i matcherna för att det skall fungera. Vi spelar med mindre marginaler än många andra lag och tenderar kanske just därför att vara lite mer beroende av att ha dom på vår sida. Samtidigt brukar det bara krävas en smula oflyt och lite motgång för att vi skall förlora mot egentligen vilket lag som helst.

Just nu kan vi spela avslappnat med ett delvis nytt lag som känns rätt fräscht och väl fungerande. Och när vi väl funnit rätt uppställning, rätt spelare på rätt position och har rätt mentala belastning brukar det flyta på. Det känns som vi mycket väl kan avsluta säsongen urstarkt. Dock tror jag inte det räcker då Leicester verkar ha nog med flyt och bonnröta så det räcker och blir över. Men vi kanske kan slippa se Spurs sluta över oss i tabellen.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Det är väl just de kvarvarande matcherna som gör att vi fortfarande har en liten chans att stå där som slutsegrare trots allt. Det och att vi äntligen har fått till en startelva som funkar. Med Elneny, Iwobi och Welbeck från start får vi en balans och en dynamik som har saknats helt klart. Bra insats av oss, och jag köper inte riktigt det där med att "Watford inte har något att spela för". De ska ju snart spela semifinal i FA-cupen, och en insats som i helgen är väl inte direkt formbeskedet som de vill visa sin manager...

Sral
Bild för Sral
Tosse wrote:

Sorgligt att vi gav bort vår bästa möjlighet till en titel när vi förlorade mot Waford a fortnight ago.

Om du hade fått välja, hade du hellre tagit en förlust mot dem i ligan och seger i FA-cupen, alltså?

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Det är väl just de kvarvarande matcherna som gör att vi fortfarande har en liten chans att stå där som slutsegrare trots allt. Det och att vi äntligen har fått till en startelva som funkar. Med Elneny, Iwobi och Welbeck från start får vi en balans och en dynamik som har saknats helt klart. Bra insats av oss, och jag köper inte riktigt det där med att "Watford inte har något att spela för". De ska ju snart spela semifinal i FA-cupen, och en insats som i helgen är väl inte direkt formbeskedet som de vill visa sin manager...

Jag tror vi kommer få se ett helt annat Watford (och Everton för den delen) i FAcupen än vad vi fick se på Emirates i lördags. De såg väldigt ointresserade ut och gjorde inte många knop. Och det var samma sak med Everton veckan innan. Det brukar kunna vara så under sluttampen på säsongen. Jag skulle sammanfatta det med att vi gjort två väldigt bra matcher mot två väldigt bleka lag.

 

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Men det faktum att vi spelade bra kanske gjorde dem bleka...?

Tosse
Bild för Tosse
Sral wrote:
Tosse wrote:

Sorgligt att vi gav bort vår bästa möjlighet till en titel när vi förlorade mot Waford a fortnight ago.

Om du hade fått välja, hade du hellre tagit en förlust mot dem i ligan och seger i FA-cupen, alltså?

Vi borde såklart inte förlora någon match mot Watford. Men om en seger också så småningom inneburit en tredje FA-cuptitel så hade jag självklart bytt det mot en tredjeplats i ligan. 

Sidor