Medlemmar: 8810 st.
Visa menyn

Arsenal-Newcastle 2 Jan

150 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Mackan
Bild för Mackan

Det är fan inte tur att vi vinner i dag. Vi har halva laget (nästan) borta med skador och övriga går på knäna av trötthet just därför. Ändå går vi in och plockar de tre p som behövs. Ja kanske lite trist att se, men sjukt viktigt att kunna ta med sig alla poäng från denna match. 

Twitter: @mackan_carlsson

 

B-G
Bild för B-G
Mackan wrote:

Det är fan inte tur att vi vinner i dag. Vi har halva laget (nästan) borta med skador och övriga går på knäna av trötthet just därför. Ändå går vi in och plockar de tre p som behövs. Ja kanske lite trist att se, men sjukt viktigt att kunna ta med sig alla poäng från denna match. 

Äntligen nån som som är glad och fattar vikten av att bli champs. 

När United vann 1-0 under sin storhetstid så runkades det på ordentligt bland arsenalfansen över deras förmånga att få med sig vinster.  Nu, gnälls det när vi visar samma styrka. :)

Fascinerande. 

Twitter @grvdga

gunbod
Bild för gunbod

Så viktigt att ha en klassmålvakt för första säsongen på väldigt länge, många poäng att vinna bara där. Var det inte Terry som inför säsongen sade att Cech kan betyda 10-12 poäng för sitt lag ?

Helt otroligt att vi leder ligan med tanke på spelet på sistone samt en fyrabollars torsk mot Soton,men bara att tacka och ta emot. Fattas bara att watford tar poäng mot Man city nu också.

gunbod
Bild för gunbod

Nu vill man ju se ett par nyförvärv tämligen omgående, även om vi leder ligan så kunde ju spelet samt vissa spelare varit avsevärt bättre, undrar om även Wenger ser att det hackar en del...Men han kanske vänder på det resonemanget istället, mest troligt.

Zille
Bild för Zille

Långt ifrån en bländande insats och det var väl bara Cech som var riktigt bra men en seger blev det och det är det viktiga.

Det är starkt att lyckas trycka dit ett mål som leder till seger när matchen går tungt och spelet inte blir riktigt som man önskar. Viktigt att vinna dessa matcher mot lagen på den nedre halvan, särskilt på hemmaplan. PL är så jämn så man har inte råd att förlora.

Kul att Kos gjorde mål! Men visst fan skulle Ramsey ha dödat tillställningen i 90:e.. Hade varit bra för honom också. Det vore fint att verkligen få igång Ramsey och målsinnet han stundtals har.

 

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Ramsey skulle lira ett par meter i sidled för öppet mål för Campbell. Fint förarbete, men var antingen för ego eller för trött för att lyfta blicken.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Finnen
Bild för Finnen
Bangkok_Gooner wrote:
Mackan wrote:

Det är fan inte tur att vi vinner i dag. Vi har halva laget (nästan) borta med skador och övriga går på knäna av trötthet just därför. Ändå går vi in och plockar de tre p som behövs. Ja kanske lite trist att se, men sjukt viktigt att kunna ta med sig alla poäng från denna match. 

Äntligen nån som som är glad och fattar vikten av att bli champs. 

När United vann 1-0 under sin storhetstid så runkades det på ordentligt bland arsenalfansen över deras förmånga att få med sig vinster.  Nu, gnälls det när vi visar samma styrka. :)

Fascinerande. 

 

Det gnälldes väl mer över deras tur att dom alltid lyckades knipa tre poäng i såna matcher...

 

City tappar poäng nu och Tott får gärna tappa poäng imorgon.

RoPa87
Bild för RoPa87

Watford 1-0 nu!!! 

B-G
Bild för B-G
Finnen wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Mackan wrote:

Det är fan inte tur att vi vinner i dag. Vi har halva laget (nästan) borta med skador och övriga går på knäna av trötthet just därför. Ändå går vi in och plockar de tre p som behövs. Ja kanske lite trist att se, men sjukt viktigt att kunna ta med sig alla poäng från denna match. 

Äntligen nån som som är glad och fattar vikten av att bli champs. 

När United vann 1-0 under sin storhetstid så runkades det på ordentligt bland arsenalfansen över deras förmånga att få med sig vinster.  Nu, gnälls det när vi visar samma styrka. :)

Fascinerande. 

 

Det gnälldes väl mer över deras tur att dom alltid lyckades knipa tre poäng i såna matcher...

 

City tappar poäng nu och Tott får gärna tappa poäng imorgon.

Nej. Ditt minne är dåligt och mörkt. det var full wank över deras 94e min segrar.

Twitter @grvdga

Bengelito
Bild för Bengelito
Bengelito wrote:

hundra spänn på att "Koc och Mitro"-bilden hängades över sargen kommer finnas på Viasatsports facebook inom 1h

Nästan rätt... :)

http://www.bilddump.se/bilder/20160102195257-212.116.85.138.png

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Pga NIO strömavbrott under eftermiddagen och kvällen så såg jag väl kanske totalt 30 minuter av matchen. (självklart strulade viaplay med).

Av kommentarerna att döma så missade Ramsey ett kalasläge som vanligt, Cech gjorde 2 superräddningar, Arsenal spelade bedrövligt anfallsspel och Kos va den enda som kämpade.

Kollade i appen i hl och det stod 1-5 i skott på mål till newcastles fördel, jag missade kanske inte så mkt iaf ? :D

Hur va mina älsklingar Walcott och Özil ?

I år smäller det !

Jajo67
Bild för Jajo67
Bangkok_Gooner wrote:
Mackan wrote:

Det är fan inte tur att vi vinner i dag. Vi har halva laget (nästan) borta med skador och övriga går på knäna av trötthet just därför. Ändå går vi in och plockar de tre p som behövs. Ja kanske lite trist att se, men sjukt viktigt att kunna ta med sig alla poäng från denna match. 

Äntligen nån som som är glad och fattar vikten av att bli champs. 

När United vann 1-0 under sin storhetstid så runkades det på ordentligt bland arsenalfansen över deras förmånga att få med sig vinster.  Nu, gnälls det när vi visar samma styrka. :)

Fascinerande. 

Klart man gläds men man kan väl för det vara öppen med hur det ser ut på planen och det är långt ifrån bra.

Pss som med United på storhetstiden så är det starkt att ta 3p men så låter det tex inte när Leicester gjorde det - då var de trötta och hade tur.

För övrigt radar Oxen upp menlösa insatser & Campbell gjorde mer nytta på den tiden han spelade än vad Oxen gjort på hela säsongen.

Off Topic GOOOOO WATFORD!!!!

Glenn
Bild för Glenn

City har vänt :-(

COYG

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Österman wrote:

Pga NIO strömavbrott under eftermiddagen och kvällen så såg jag väl kanske totalt 30 minuter av matchen. (självklart strulade viaplay med).

Av kommentarerna att döma så missade Ramsey ett kalasläge som vanligt, Cech gjorde 2 superräddningar, Arsenal spelade bedrövligt anfallsspel och Kos va den enda som kämpade.

Kollade i appen i hl och det stod 1-5 i skott på mål till newcastles fördel, jag missade kanske inte så mkt iaf ? :D

Hur va mina älsklingar Walcott och Özil ?

jag såg matchen live, Mycket tråkig tillställning. Många suckar på läktaren. Arsenal hade lite i matchöppningen och efter Kos nätrassel. Däremellan var det bedrövligt

den enda mittfältaren/anfallaren som var godkänd i min bok var Flamini. Walcott menlös, Özil sliten, Giroud osynlig. Ramsey gjorde ingen match att komma ihåg. Oxen saknar jag ord för, börjar tröttna på karln i vår tröja i ärlighetens namn. Campbell gjorde ett piggt inhopp men borde blivit inbytt tidigare

Bakåt var det bättre tyckte jag. Cech såg äckligt säker ut! Monreal rätt vilsen. Mittbackarna gjorde det bra. Bellerin borde fått mer boll på sin kant, hade gett oss mer driv

Idag saknade jag verkligen Cazorla. Med Ramsey och Flamini går inte våra uppspel särskilt smidigt och tar för lång tid. Alexis hade kunnat skapa mer på egen hand men saknade Caz's förmåga att starta anfallen tidigt

All in all dock MYCKET sköna poäng. Gött att ta tre pinnar mot slutet även när man inte har nån vidare dag. Synd att city lyckades vinna nu bara

B-G
Bild för B-G
Jajo67 wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Mackan wrote:

Det är fan inte tur att vi vinner i dag. Vi har halva laget (nästan) borta med skador och övriga går på knäna av trötthet just därför. Ändå går vi in och plockar de tre p som behövs. Ja kanske lite trist att se, men sjukt viktigt att kunna ta med sig alla poäng från denna match. 

Äntligen nån som som är glad och fattar vikten av att bli champs. 

När United vann 1-0 under sin storhetstid så runkades det på ordentligt bland arsenalfansen över deras förmånga att få med sig vinster.  Nu, gnälls det när vi visar samma styrka. :)

Fascinerande. 

Klart man gläds men man kan väl för det vara öppen med hur det ser ut på planen och det är långt ifrån bra.

Pss som med United på storhetstiden så är det starkt att ta 3p men så låter det tex inte när Leicester gjorde det - då var de trötta och hade tur.

För övrigt radar Oxen upp menlösa insatser & Campbell gjorde mer nytta på den tiden han spelade än vad Oxen gjort på hela säsongen.

Off Topic GOOOOO WATFORD!!!!

Som sagt. kom in i matchen när du blir lika glad för en Arsenalvinst.
Leicester är trötta och har tur....frågor på det?? Hoppas inte. 

Twitter @grvdga

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Österman wrote:

Pga NIO strömavbrott under eftermiddagen och kvällen så såg jag väl kanske totalt 30 minuter av matchen. (självklart strulade viaplay med).

Av kommentarerna att döma så missade Ramsey ett kalasläge som vanligt, Cech gjorde 2 superräddningar, Arsenal spelade bedrövligt anfallsspel och Kos va den enda som kämpade.

Kollade i appen i hl och det stod 1-5 i skott på mål till newcastles fördel, jag missade kanske inte så mkt iaf ? :D

Hur va mina älsklingar Walcott och Özil ?

Vi vann och din älskling Wilshere tog ett bloss och lite nyårsbubbel och sjöng.....

This is The Arsenal we know what we are!!!

AFC

B-G
Bild för B-G
SuperJackie wrote:
Österman wrote:

Pga NIO strömavbrott under eftermiddagen och kvällen så såg jag väl kanske totalt 30 minuter av matchen. (självklart strulade viaplay med).

Av kommentarerna att döma så missade Ramsey ett kalasläge som vanligt, Cech gjorde 2 superräddningar, Arsenal spelade bedrövligt anfallsspel och Kos va den enda som kämpade.

Kollade i appen i hl och det stod 1-5 i skott på mål till newcastles fördel, jag missade kanske inte så mkt iaf ? :D

Hur va mina älsklingar Walcott och Özil ?

Vi vann och din älskling Wilshere tog ett bloss och lite nyårsbubbel och sjöng.....

This is The Arsenal we know what we are!!!

Arsenal.....enda laget som får skit för en vinst och topoftheleague.
Bedrövliga fans....speciellt dom svenska :) 

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Finnen.....Dina tråkiga domedags poster. Har du NÅT positivt att säga om matchen?

Twitter @grvdga

Jajo67
Bild för Jajo67
Bangkok_Gooner wrote:
Jajo67 wrote:
Bangkok_Gooner wrote:
Mackan wrote:

Det är fan inte tur att vi vinner i dag. Vi har halva laget (nästan) borta med skador och övriga går på knäna av trötthet just därför. Ändå går vi in och plockar de tre p som behövs. Ja kanske lite trist att se, men sjukt viktigt att kunna ta med sig alla poäng från denna match. 

Äntligen nån som som är glad och fattar vikten av att bli champs. 

När United vann 1-0 under sin storhetstid så runkades det på ordentligt bland arsenalfansen över deras förmånga att få med sig vinster.  Nu, gnälls det när vi visar samma styrka. :)

Fascinerande. 

Klart man gläds men man kan väl för det vara öppen med hur det ser ut på planen och det är långt ifrån bra.

Pss som med United på storhetstiden så är det starkt att ta 3p men så låter det tex inte när Leicester gjorde det - då var de trötta och hade tur.

För övrigt radar Oxen upp menlösa insatser & Campbell gjorde mer nytta på den tiden han spelade än vad Oxen gjort på hela säsongen.

Off Topic GOOOOO WATFORD!!!!

Som sagt. kom in i matchen när du blir lika glad för en Arsenalvinst.
Leicester är trötta och har tur....frågor på det?? Hoppas inte. 

Hahahaha du är ju inte på riktigt, troll :D

Finnen
Bild för Finnen
Bangkok_Gooner wrote:

Finnen.....Dina tråkiga domedags poster. Har du NÅT positivt att säga om matchen?

 

Vi vann även fast vi spelade skitkasst, enda godkända var Cech :)

B-G
Bild för B-G
Finnen wrote:
Bangkok_Gooner wrote:

Finnen.....Dina tråkiga domedags poster. Har du NÅT positivt att säga om matchen?

 

Vi vann även fast vi spelade skitkasst, enda godkända var Cech :)

Bra där.  Ett styrkebesked med andra ord? :)

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S

Cech räddar oss tre poäng. Men det är ju exakt därför han står där och det är exakt därför inget lag vinner några ligatitlar med en halvdan keeper. Vi har marginalerna på vår sida eftersom vi har spelare som kan göra skillnaden i de avgörande momenten. Till skillnad från Newcastle som inte ens kan vinna när de i princip borde. Jag tycker inte Newscastle förtjänar någonting från den här matchen av just den anledningen. Utan vinnarmentalitet förtjänar ingen att vinna. Vi har Cech och Kos på plan. Två vinnare med mer inställningen i lilltån än vad Newcastle har i hela sin trupp.

Tre otroligt viktiga poäng. Nu gäller det att Alexis kan komma tillbaka i slag inför våra två svåra bortamatcher mot Liverpool och Stoke.

Be excited!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Liverpool och Stoke väntar borta...intressanta matcher där vi får ytterligare ett kvitto.

4/6 poäng är klart godkänt,hög tid att slå rugbylaget borta nu!!

Någon som vet statusen på Alexis?

AFC

Finnen
Bild för Finnen
SuperJackie wrote:

Liverpool och Stoke väntar borta...intressanta matcher där vi får ytterligare ett kvitto.

4/6 poäng är klart godkänt,hög tid att slå rugbylaget borta nu!!

Någon som vet statusen på Alexis?

 

Möjligen på bänk i FA-cup matchen

B-G
Bild för B-G
SuperJackie wrote:

Liverpool och Stoke väntar borta...intressanta matcher där vi får ytterligare ett kvitto.

4/6 poäng är klart godkänt,hög tid att slå rugbylaget borta nu!!

Någon som vet statusen på Alexis?

ska vara spelklar till Liverpool. 

Twitter @grvdga

Zille
Bild för Zille

Tuffa matcher som väntar nu.. Både Pool och Stoke borta är riktigt tuffa. Chelsea hemma är knappast enkelt heller, de har ju börjat komma igång nu lite grann iaf.

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
SuperJackie wrote:
Österman wrote:

Pga NIO strömavbrott under eftermiddagen och kvällen så såg jag väl kanske totalt 30 minuter av matchen. (självklart strulade viaplay med).

Av kommentarerna att döma så missade Ramsey ett kalasläge som vanligt, Cech gjorde 2 superräddningar, Arsenal spelade bedrövligt anfallsspel och Kos va den enda som kämpade.

Kollade i appen i hl och det stod 1-5 i skott på mål till newcastles fördel, jag missade kanske inte så mkt iaf ? :D

Hur va mina älsklingar Walcott och Özil ?

Vi vann och din älskling Wilshere tog ett bloss och lite nyårsbubbel och sjöng.....

This is The Arsenal we know what we are!!!

Ja jag gillar wheelchair när han väl spelar, men det är inte så ofta nu för tiden.

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Har kollat på ett lååångt sammandrag av matchens highlights.

1. Ramsey är klapprutten på avslut, måste stanna kvar 1h extra och träna på det !

2. Cech is king

3. Walcott fick inge ros här inne men kollar man på de FÅ chanserna vi skapade så va han inblandad i alla.
Antingen tog han avslut eller passade till någon som avslutade eller så tog han en löpning i djupet som skapade ytor till Giroud som fick bollen ist. Ni som sågar han kan inte stirra er blinda på mål och assist, han gjorde flera fina löpningar men fick bollen bakom sig eller så skapade han ytor till andra. Ger inte han 5/5 men 3/5 och godkänt får han absolut bland alla andra bedrövliga arbetsinsatser man såg på plan....

4. Hahaaaaaa Tottenham tappa poäng ikväll ! 

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral

Det var väl gött med en one nil-seger? Som någon skrev, när United vann matcher de inte borde ha vunnit var vi avis. Vi kan inte vinna alla matcher övertygande. T om Invincibles-laget var i trubbel emellanåt.

Sidor