Medlemmar: 8839 st.
Visa menyn

Arsenal - Southampton 2/2 kl 20:45

340 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

 

Håller med helt, vi BORDE gjort mål, men vi gjorde det inte. Det som är skillnaden på att vinna ligan eller inte, spelarna levererar inte det som krävs.

 

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G
Österman wrote:

 

Håller med helt, vi BORDE gjort mål, men vi gjorde det inte. Det som är skillnaden på att vinna ligan eller inte, spelarna levererar inte det som krävs.

 

Exakt, på samma sätt som City inte levererade mot Everton hemma i deras 0-0 match i januari.
Eller Leicester mot Bournemouth i Januari eller varför inte som Spurs mot Leicester hemma i januari. Dom släppte dessutom in ett.
Ligan är stenjämn och inga lag har presterat hela tiden...inte ens Leicester :)
 

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S

Vi tenderar att förstärka med ungefär samma typer av spelare år efter år och vi når inte hela vägen fram med våra lagbyggen. Redan när Wenger tog tillbaka Flamini 2013 satt jag och väntade på en defensiv mittfältare av klass. Istället kom Flamini tillbaka, gjorde det helt ok, men ingen kände väl att han var någon långsiktig och perfekt lösning. Han kändes på sin höjd som en billig, temporär lösning fram tills vi fått in ett riktigt bra namn.

Säsongerna efter förstärker vi med Özil och Alexis. Ett bra lag börjar ta form. Pengarna börjar rulla in och vår transferbudget skjuter i höjden. Timingen är perfekt för att uppdatera lagets, under många år, eftersatta mittfält. En åldersstigen och ständigt skadad Arteta, den kanske inte brillianta Flamini och vår ständigt skadade Rosicky. Men istället förlängs kontrakt och klubben värvar inte en enda utespelare. Alla (utom kanske Kalle Karsson på sportbladet) säger att detta kommer aldrig hålla hela vägen. Fansen blundar, håller för näsan och hoppas på det bästa.

Ett par månader senare är både Cazorla och Coq skadade. Så även Arteta, och Rosicky har inte spelat en minut. Efter detta sker det alla befarat. Arsenal tappar poäng efter poäng i match efter match. Flamini är nu ordinarie i ett lag som skall försöka jaga ligatiteln, vilket inte är hållbart.

Jag säger inte att vi ej kan värva bra spelare eller att titeln nu är förlorad. Dock tycker jag det är synd att vi inte gick hela vägen i sommras och förstärkte mittfältet. För med en bra värvning där tror jag inte vi hade varit fem poäng efter Leicester idag. Och jag ser inte hur ytterligare en box-to-box mittfältare skall göra någon jätteskillnad för resten av säsongen.

Elneny-värvningen följer i exakt samma spår som vi vandrat i för länge nu. Han är säkert en bra spelare, men han är inte den där spelaren vi faktiskt behövde redan för tre år sedan.

Be excited!

B-G
Bild för B-G

Elnenys främsta position ska ju vara som DM. 
Så jag håller inte riktigt med att han är en värvning i exakt samma spår som tidigare.
Frågan är väl om endera Coq eller Elneny är bra nog som dm för ett titellag.
Visst, hade vi kunnat få...hmm ska vi dra till Schneiderlin så är det ju inte säkert att det hade förbättrats iallafall. 
Flamini/Ramsey har gjort det ok som ersättare...inte bra nog men ok.

Om jag inte räknat helt fel så tappade vi under 13 matcher med firma Coq/Caz 12 poäng och på
11 matcher med firma Flamster/Ramsey 10 tappade poäng. 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Jonas S wrote:

Vi tenderar att förstärka med ungefär samma typer av spelare år efter år och vi når inte hela vägen fram med våra lagbyggen. Redan när Wenger tog tillbaka Flamini 2013 satt jag och väntade på en defensiv mittfältare av klass. Istället kom Flamini tillbaka, gjorde det helt ok, men ingen kände väl att han var någon långsiktig och perfekt lösning. Han kändes på sin höjd som en billig, temporär lösning fram tills vi fått in ett riktigt bra namn.

Säsongerna efter förstärker vi med Özil och Alexis. Ett bra lag börjar ta form. Pengarna börjar rulla in och vår transferbudget skjuter i höjden. Timingen är perfekt för att uppdatera lagets, under många år, eftersatta mittfält. En åldersstigen och ständigt skadad Arteta, den kanske inte brillianta Flamini och vår ständigt skadade Rosicky. Men istället förlängs kontrakt och klubben värvar inte en enda utespelare. Alla (utom kanske Kalle Karsson på sportbladet) säger att detta kommer aldrig hålla hela vägen. Fansen blundar, håller för näsan och hoppas på det bästa.

Ett par månader senare är både Cazorla och Coq skadade. Så även Arteta, och Rosicky har inte spelat en minut. Efter detta sker det alla befarat. Arsenal tappar poäng efter poäng i match efter match. Flamini är nu ordinarie i ett lag som skall försöka jaga ligatiteln, vilket inte är hållbart.

Jag säger inte att vi ej kan värva bra spelare eller att titeln nu är förlorad. Dock tycker jag det är synd att vi inte gick hela vägen i sommras och förstärkte mittfältet. För med en bra värvning där tror jag inte vi hade varit fem poäng efter Leicester idag. Och jag ser inte hur ytterligare en box-to-box mittfältare skall göra någon jätteskillnad för resten av säsongen.

Elneny-värvningen följer i exakt samma spår som vi vandrat i för länge nu. Han är säkert en bra spelare, men han är inte den där spelaren vi faktiskt behövde redan för tre år sedan.

Jag förkortar ditt "braiga" svar :D

Vi köper inte tillräckligt bra klass när vi väl handlar. Egypern ska såklart få chansen att spela in sig i lagen, men det lilla jag sett av honom så är inte han skillnaden på ligavinst eller 4e plats. (Men ska inte döma ut han förrens han spelat 1 säsong)

Jag vart också frustrerad när vi behåll Arteta, Flamini och Rosicky i sommar, hade varit perfekt med 3 nya friska namn där som mest troligt hade gjort ett bättre jobb med hästlängder. 2 av dessa har ju inte ens spelat/gjort någon nytta alls. 

Och att säga att det inte finns spelare tillgängliga som är bättre än dessa 3 herrar i ett sommarfönster är bara fel... fel fel fel fel !

I år smäller det !

Jonas S
Bild för Jonas S
B-G wrote:

Elnenys främsta position ska ju vara som DM. 
Så jag håller inte riktigt med att han är en värvning i exakt samma spår som tidigare.
Frågan är väl om endera Coq eller Elneny är bra nog som dm för ett titellag.
Visst, hade vi kunnat få...hmm ska vi dra till Schneiderlin så är det ju inte säkert att det hade förbättrats iallafall. 
Flamini/Ramsey har gjort det ok som ersättare...inte bra nog men ok.

Om jag inte räknat helt fel så tappade vi under 13 matcher med firma Coq/Caz 12 poäng och på
11 matcher med firma Flamster/Ramsey 10 tappade poäng. 

Wenger beskrev Elneny som en blandning av Ramsey och Flamini. Jag tycker det känns som en allt i allo -värvning. Men vi får se. Jag kanske har fel.

 

Be excited!

B-G
Bild för B-G
Jonas S wrote:
B-G wrote:

Elnenys främsta position ska ju vara som DM. 
Så jag håller inte riktigt med att han är en värvning i exakt samma spår som tidigare.
Frågan är väl om endera Coq eller Elneny är bra nog som dm för ett titellag.
Visst, hade vi kunnat få...hmm ska vi dra till Schneiderlin så är det ju inte säkert att det hade förbättrats iallafall. 
Flamini/Ramsey har gjort det ok som ersättare...inte bra nog men ok.

Om jag inte räknat helt fel så tappade vi under 13 matcher med firma Coq/Caz 12 poäng och på
11 matcher med firma Flamster/Ramsey 10 tappade poäng. 

Wenger beskrev Elneny som en blandning av Ramsey och Flamini. Jag tycker det känns som en allt i allo -värvning. Men vi får se. Jag kanske har fel.

 

Får hoppas han menade dom bättre egenskaperna från var gubbe dock så kanske det kan blir nåt :D

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S

Och framöver måste det till en förändring på mittfältet. Kanske testa att kör Coq tillsammans med Elneny och slänga ut Ramsey på högerkanten igen? Om nu inte Elneny är skadad. Varför satt han inte på bänken igår?

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle

Mycket diskussioner här.

Känns som att vi som vill berömma fortsätter att berömma bara för att, precis som de som vill kritisera gör det bara för att.

Kan vi inte göra tvärtom, så kanske vi kommer fram till lite mer konstruktivt?

 

Jag tror vi alla är överens om att ett mittfält med Ramsey/Flamini inte är bra nog för ett lag som vill vinna PL. Varför envisas då Wenger med att spela dom? Jo för att han just nu inte har något val. Det var ett STORT misstag att inte förstörka med en renodlad DM, Coq gör det bra, klart bättre än jag hoppats på, men vi möste ha ett alternativ och det har vi inte. Elneny är mer B2B men sägs ju kunna ta hand om DM så jag låter honom få lite tid innan jag dömmer ut honom. Frågan är dock om man kan vinna PL med Coq eller behövs det en uppgradering där?

 

Pratar vi backlinje så anser jag att vi har en förstauppställning bra nog att vinna PL, klart att vi bör fundera på att byta ut PM men han är ingen katastrof även om han likt alla andra spelare har sina för och nackdelar. Kos har verkat osäker, jag hoppas att det bara är en formdipp då han normalt är en av ligans absolut bösta mittbackar. Monreal är stabiliteten själv och Bellerin framtiden som jag gärna fortsätter matcha då han sällan gör bort sig, även om hans defensiv kan förbättras. Så vad har vi då som alternativ? Gabriel känner jag är OK, Gibbs lika så. Inga grymma spelare men som truppersättare godkända. Högern saknar vi backup då jag inte anser Chambers duga där, han kan dock duga som fjärdeval för mittback, men bara nätt och jämnt. Hade velat ha ett bättre alternativ även som 4:e mittback.

Cech är så gjuten att det finns inte bättre och Ospina är egentligen för bra för att vara reservmålvakt att jag hellre har en ung oCh hungrig målvakt som e glad för sina chanser mellan stolparna ön en bra målvakt som verkar tjura över utebliven speltid.

 

Offensiva mittfältet har vi riktigt bra förspänt med Özil, Ramsey, Ox och Cazorla. Både start och breddmässigt.

Anfallet är där vi har brister då jag inte anser Giroud vara top top klass, helt ok men inte mer. Förra året hade vi många alternativ som gjorde mål i Ramsey, Sanchez, giroud, Walcott och Oxen vilket gjorde oss svåra att försvara sig emot då det fanns så många alternativ. I år känns det inte alls så utan det måste vara vår striker eller Sanchez som gör målen och då behöver vi högre klass, framförallt när formen inte är på top.

Theo var klart bra som striker i början av säsongen sedan kom skadorna. Vi har alla en dubbelmoral, så tycker vi att Martinéz borde fått tid att spela in sig i Atletico bör så klart även Theo få tid att spela in sig i matchform hos oss. Den form Theo hade i somras och säsongen innan fram till Spursmatchen är den Theo jag vill ha, klarar han att vara den och undvika skador? Tyvärr tvivlar jag på det och då är det väl dags att sälja han svindyrt till City.

Jag vill ha in 1-2 bra anfallare, högre klass än Welbeck, men inte tvunget Lewandowski nivå då jag inser det är orealistiskt. Men en Higuain eller liknande, samt en chansning likt Vardy, dvs någon som gör det gra men kanske bara är one season pony.

 

Som sagt. Det var ett enormt misstag av Wenger att inte köpa en DM i somras, men det hjälper inte att klaga på det efter varje match men där fick Wenger ett minus!

If it's too strong, then you're too weak!

Woody
Bild för Woody

Man måste kunna kräva större flexibilitet bland dessa överbetalda och bortskämda figurer. DM och B2B osv. Spelar du på den här nivån måste ett brett register till. Verkar mest som att spelarna bara kan spela på ett speciellt sätt, eller skapar dagens fotboll robotar ? Saknar mönsterbrytare som överraskar positivt. Blir vidare oerhört trött på detta med spelidé. Ett lag eller klubb ska inte ha någon spelidé. Däremot ska man ha flera spelidéer. Kräver jag för mycket ? Blir när det går emot rejält trött på dessa förenklade och överanalyserande diskussioner. Rock on !

B-G
Bild för B-G

Håller med Woody. Hur stor anpassning skall det krävas mellan att kunna spela b2b och dm eller för den delen mittback när man är en proffesionell mittfältare/back

Hur många lag kör egentligen med rena DM's nuförtiden tex? Jag har ingen aning.  Känns som att DM rollen har blivit ett ticks för arsenalsupportrar... 

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Pelle wrote:

Kan vi inte göra tvärtom, så kanske vi kommer fram till lite mer konstruktivt?

 

Kul idé, ska vi byta ögon och bedömma matchen Pelle ? :D

FY FAN VAD ROLIGT att vi spelade ut Southampton efter noter i andra hl, det är ju ett mirakel att vi inte vann.
Foster gör sin livs match, vilka räddningar ! Ojojojoj där har vi inte marginalerna med oss, men nästa match kanske det släpper !

Özil är briljant och över hela planen, passningen från Sanchez som friställer Özil pga den vackra nedtagningen va värd ett bättre öde. Där skulle 1-0 kommit, otur !

Märks att Sanchez är tillbaka på planen, det va mkt mera energi och det verkar ha smittat av sig till flera. (Förutom Ramsey och Flamini) I en normal match hade det slutat med en 3-0 vinst men idag hade vi marginalerna emot oss, det är bara att fortsätta mala på och inte ge upp. Alla lag hamnar i en svacka nån gång, nu har vi en liten sådan. Men nu ska vi stötta laget när de behöver oss som mest, det är långt kvar av serien och det gäller att samla ihop oss och tillsammans är vi starka.

Nu har egypten och Coq vilat sig i form, nästa match då jäklar. Bournemouth ska vi bara ta, men vi får inte överskatta dom, de är i en bra form just nu och det finns inga lätta segrar i PL.

Jag tror vi samlar oss och kommer med ett jävla go i laget, vi ska spela kontrollerat och inte anfalla med för mkt folk utan hålla bollen inom laget och sedan straffa dom när lägena kommer.

Jag säger 1-2 vinst !

COYG !!! 

Nu är det din tur att totalsåga allt o alla från igår Pelle :D

I år smäller det !

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Precis 20 poäng av 39, uruselt. Helt uddlöst! Men våra spelare är inte bättre än så här. Gör ont i hjärtat att se ett lag man älskar spela så dåligt, eller rättare sagt. Fotboll går ut på att få in bollen i mål, skitsamma hur spelet går, bara de får in trasan och gör ett mål mer än motståndaren och börja vinna matcher. Utan vunna matcher inga titlar.

6 oavgjorda och 5 förluster= bye bye liga titel. Ingen liga titel i år heller, det vi klarar av är som vanligt en kvalplats till champions league.

Bara så ni vet!

Tomas A.

Bengelito
Bild för Bengelito

Jag låg sjuk och somnade ifrån matchen innan den ens började, missade jag något eller var det bara en frustrerande sörja som slutade 0-0? Något lågvattenmärke, någon ljusglimt?

 

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Bengelito wrote:

Jag låg sjuk och somnade ifrån matchen innan den ens började, missade jag något eller var det bara en frustrerande sörja som slutade 0-0? Något lågvattenmärke, någon ljusglimt?

 

Det enda du missade va en målvakt som gjorde sin livs match med 4 idioträddningar.

Vi va bedrövliga framför mål, tydligen väldigt svårt att lägga bollen nära stolpen från 5-6meter.

Lågvattenmärke : Kombon Ramsey och Flamini samtidigt på plan. Föreställ dig 2 nackade hönor som springer runt okontrollerat innan de faller ihop.

Ljusglimt : Vi höll 0an

I år smäller det !

George Adams
Bild för George Adams

Intressanta diskussioner.

Som jag ser det så är jag oxå inne på det Pelle tog upp. Det var ett stort misstag att inte värvra en ordentlig DM, och jag håller dessutom med Österman att vissa av förvärven inte håller den klass som krävs för att vi skall få den kvalitets bredd som krävs.

Mao så har vi lite för mycket dökött i truppen, och det syns när vi får skador på våra starka kort, eller när dom är ur form. Vi behöver helt enkelt byta ut vissa spelare mot lite bättre kvalitet. Det borde vi dessutom ha ekonomi för.

Just detta, är det jag för närvarande anser vara Wengers stora nackdel. Han är fortfarande en legend, och allt det där. MEN det fråntar inte hans oförmåga att tillse att truppen är tillräckligt bra, och bred. Dessutom tycker jag att flera av våra spelare har en förmåga att spelas ur form. Deras form är alldeles för svajig. Giroud är magisk stundtals, (Ja jag tillhör dom som anser att Giroud är tillräckligt bra. Det är alternativen som är för dåliga) men han faller för fort ur sin form. TH är en gåta och Ramsey lika så. Flamini spelar på sitt max, men håller inte längre. Tack och lov har vi i år en målvakt som gjort sitt och lite till, samt en Özil som ofta är magisk. 

Vi är trots allt fortfarande med, mycket pga att serien i år ser ut som den gör, jämnare och mindre oförutsägbar, med bl a Vardy´s Leicester. 

Nej stabilare, men också bättre, är min förhoppning

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:
Farbror Frej wrote:

Även Suarez tog det 2 säsonger för innan han på allvar satte sig in i PL. Giroud är inte på samma nivå, men han ska ha cred för att även han blivit bättre varje ny säsong.

Vi ska inte glömma att vi även har den bästa/målfarligaste yttern i ligan samt den bästa playmakern. Det kompenserar lite för att inte ha en 25+ striker.

FAst med en sådan oxå hade vi kunnat spela Flamini och ändå vinna ligan!!!

gunbod
Bild för gunbod
George Adams wrote:

Intressanta diskussioner.

Som jag ser det så är jag oxå inne på det Pelle tog upp. Det var ett stort misstag att inte värvra en ordentlig DM, och jag håller dessutom med Österman att vissa av förvärven inte håller den klass som krävs för att vi skall få den kvalitets bredd som krävs.

Mao så har vi lite för mycket dökött i truppen, och det syns när vi får skador på våra starka kort, eller när dom är ur form. Vi behöver helt enkelt byta ut vissa spelare mot lite bättre kvalitet. Det borde vi dessutom ha ekonomi för.

Just detta, är det jag för närvarande anser vara Wengers stora nackdel. Han är fortfarande en legend, och allt det där. MEN det fråntar inte hans oförmåga att tillse att truppen är tillräckligt bra, och bred. Dessutom tycker jag att flera av våra spelare har en förmåga att spelas ur form. Deras form är alldeles för svajig. Giroud är magisk stundtals, (Ja jag tillhör dom som anser att Giroud är tillräckligt bra. Det är alternativen som är för dåliga) men han faller för fort ur sin form. TH är en gåta och Ramsey lika så. Flamini spelar på sitt max, men håller inte längre. Tack och lov har vi i år en målvakt som gjort sitt och lite till, samt en Özil som ofta är magisk. 

Vi är trots allt fortfarande med, mycket pga att serien i år ser ut som den gör, jämnare och mindre oförutsägbar, med bl a Vardy´s Leicester. 

Nej stabilare, men också bättre, är min förhoppning

Ja jag håller med dig om allt, utom att Giroud ens stundtals är magisk. Henry var magisk, Giroud har sina stunder när han iaf gör mål, men nu, när han inte ens gör mål så är han lika tandlös och urdålig som Walcott. När Sanchez, är han ens en meter hög ? är klasser bättre än Giroud på huvudet och tar hand om inläggen, då är det drygt illa.

Sedan fattar jag inte det där med Elneny, vaddå vilas ? Han köptes väl ändå inte hit för att vilas nu när vi är så pissdåliga? Detta är väl ändå inget vilohem ? Om det nu skulle vara det så finns det väl vissa andra i klubben som skulle vilas, Flamini, Walcott, Ramsey mm. Bedrövligt av Wenger som borde kunna detta lag både utan och innan att inte ha insett att vissa spelare har gjort sitt i klubben och borde ersatts senast i somras, bedrövligt är ordet. Detta gyllene läge vi hade/haft borde förvaltats bättre.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Österman wrote:
Bengelito wrote:

Jag låg sjuk och somnade ifrån matchen innan den ens började, missade jag något eller var det bara en frustrerande sörja som slutade 0-0? Något lågvattenmärke, någon ljusglimt?

 

Det enda du missade va en målvakt som gjorde sin livs match med 4 idioträddningar.

Vi va bedrövliga framför mål, tydligen väldigt svårt att lägga bollen nära stolpen från 5-6meter.

Lågvattenmärke : Kombon Ramsey och Flamini samtidigt på plan. Föreställ dig 2 nackade hönor som springer runt okontrollerat innan de faller ihop.

Ljusglimt : Vi höll 0an

Letar fortfarande efter de där idioträddningarna, vad jag hittar är dåliga avslut mitt på målvakten eller räddningar en normal målvakt ska göra. Är väl räddningen på mållinjen som suger men den gjorde inte målvakten.

gunbod
Bild för gunbod

Håller med dig Roslund, skott mitt på bör en målvakt i pl fixa. Att inte Ramsey med fritt skottfält mitt framför mål från hyfsat nära håll inte ens lyckas få bollen mellan iaf målvakt och stolpe, gör ju inte direkt målvakten till en fantom, tvärtom.

B-G
Bild för B-G
Roslund wrote:
B-G wrote:
Farbror Frej wrote:

Även Suarez tog det 2 säsonger för innan han på allvar satte sig in i PL. Giroud är inte på samma nivå, men han ska ha cred för att även han blivit bättre varje ny säsong.

Vi ska inte glömma att vi även har den bästa/målfarligaste yttern i ligan samt den bästa playmakern. Det kompenserar lite för att inte ha en 25+ striker.

FAst med en sådan oxå hade vi kunnat spela Flamini och ändå vinna ligan!!!

 Det kan vi tydligen även med Giroud och Flamini/Coq!!!!!! eller hur var det? Avgjordes ligan igår?

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
gunbod wrote:

Håller med dig Roslund, skott mitt på bör en målvakt i pl fixa. Att inte Ramsey med fritt skottfält mitt framför mål från hyfsat nära håll inte ens lyckas få bollen mellan iaf målvakt och stolpe, gör ju inte direkt målvakten till en fantom, tvärtom.

Skojar ni? Bara för att bollen går 1m åt sidan och målvakten reflexräddar behöver inte avslutet vara dåligt. Özils 2 första lägen är ju avslut från väldigt nära håll som inte går PÅ målvakten utan precis brevid. Alltså gör målvakten en reflexräddning, sedan såklart önska att avsluten va vid stolproten. Men det förtar ju inte målvaktens fina jobb med att rädda skotten från nära håll

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G
Roslund wrote:
Österman wrote:
Bengelito wrote:

Jag låg sjuk och somnade ifrån matchen innan den ens började, missade jag något eller var det bara en frustrerande sörja som slutade 0-0? Något lågvattenmärke, någon ljusglimt?

 

Det enda du missade va en målvakt som gjorde sin livs match med 4 idioträddningar.

Vi va bedrövliga framför mål, tydligen väldigt svårt att lägga bollen nära stolpen från 5-6meter.

Lågvattenmärke : Kombon Ramsey och Flamini samtidigt på plan. Föreställ dig 2 nackade hönor som springer runt okontrollerat innan de faller ihop.

Ljusglimt : Vi höll 0an

Letar fortfarande efter de där idioträddningarna, vad jag hittar är dåliga avslut mitt på målvakten eller räddningar en normal målvakt ska göra. Är väl räddningen på mållinjen som suger men den gjorde inte målvakten.

Sett om highlightsen. Har du?

det var en hel del svettiga räddningar. Förstår inte vad du snackar om.  För upptagen på forumet under matchen Roslund? ;)

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
Österman wrote:
gunbod wrote:

Håller med dig Roslund, skott mitt på bör en målvakt i pl fixa. Att inte Ramsey med fritt skottfält mitt framför mål från hyfsat nära håll inte ens lyckas få bollen mellan iaf målvakt och stolpe, gör ju inte direkt målvakten till en fantom, tvärtom.

Skojar ni? Bara för att bollen går 1m åt sidan och målvakten reflexräddar behöver inte avslutet vara dåligt. Özils 2 första lägen är ju avslut från väldigt nära håll som inte går PÅ målvakten utan precis brevid. Alltså gör målvakten en reflexräddning, sedan såklart önska att avsluten va vid stolproten. Men det förtar ju inte målvaktens fina jobb med att rädda skotten från nära håll

Bra Österman.  Fast vi tycker olika om mycket så är det sällan du faller in i det typiska grupptrycket. Respekt ;)

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
B-G wrote:
Österman wrote:
gunbod wrote:

Håller med dig Roslund, skott mitt på bör en målvakt i pl fixa. Att inte Ramsey med fritt skottfält mitt framför mål från hyfsat nära håll inte ens lyckas få bollen mellan iaf målvakt och stolpe, gör ju inte direkt målvakten till en fantom, tvärtom.

Skojar ni? Bara för att bollen går 1m åt sidan och målvakten reflexräddar behöver inte avslutet vara dåligt. Özils 2 första lägen är ju avslut från väldigt nära håll som inte går PÅ målvakten utan precis brevid. Alltså gör målvakten en reflexräddning, sedan såklart önska att avsluten va vid stolproten. Men det förtar ju inte målvaktens fina jobb med att rädda skotten från nära håll

Bra Österman.  Fast vi tycker olika om mycket så är det sällan du faller in i det typiska grupptrycket. Respekt ;)

Mina åsikter kan tyckas konstiga av många men det är alltid min åsikt jag klämmer fram. Grupptryck biter bara på mig om det har med nakna tjejer o göra ;) 

I år smäller det !

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Dom som påstår att Forster gör sitt livs match kan inte ha sett han spela förr! Han gör väl en eller två riktigt bra räddningar, resten är ju avslut som han enkelt ska rädda! Tittade just på highlights och jag måste fråga hur fan kan Bossielny missa nicken från 2meter? 

B-G
Bild för B-G
Österman wrote:
B-G wrote:
Österman wrote:
gunbod wrote:

Håller med dig Roslund, skott mitt på bör en målvakt i pl fixa. Att inte Ramsey med fritt skottfält mitt framför mål från hyfsat nära håll inte ens lyckas få bollen mellan iaf målvakt och stolpe, gör ju inte direkt målvakten till en fantom, tvärtom.

Skojar ni? Bara för att bollen går 1m åt sidan och målvakten reflexräddar behöver inte avslutet vara dåligt. Özils 2 första lägen är ju avslut från väldigt nära håll som inte går PÅ målvakten utan precis brevid. Alltså gör målvakten en reflexräddning, sedan såklart önska att avsluten va vid stolproten. Men det förtar ju inte målvaktens fina jobb med att rädda skotten från nära håll

Bra Österman.  Fast vi tycker olika om mycket så är det sällan du faller in i det typiska grupptrycket. Respekt ;)

Mina åsikter kan tyckas konstiga av många men det är alltid min åsikt jag klämmer fram. Grupptryck biter bara på mig om det har med nakna tjejer o göra ;) 

haaa! Boka in en BKK resa i sommar då så ska jag skicka hem dig som en Wenger in Efter en kväll på Soi Cowboy.  Det är ett löfte  Haha :)

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
x3mGunner wrote:

Dom som påstår att Forster gör sitt livs match kan inte ha sett han spela förr! Han gör väl en eller två riktigt bra räddningar, resten är ju avslut som han enkelt ska rädda! Tittade just på highlights och jag måste fråga hur fan kan Bossielny missa nicken från 2meter? 

Finns det enkla räddningar från nära håll? Jag spelade målvakt i 8år oxh jag kan inte minnas en enda "lätt" räddning från nära håll. Handlar om reflexer om bollen går brevid, går bollen rakt emot en så har man gjort en bra placering i målet som underlättar svårighetsgraden på räddningen. 

Vilken målvakt är bäst? 

Han som står felplacerad och måste slänga sig och göra millimeterräddningar eller målvakten som är grym på att läsa spelet och placera sig där bollen kommer och på så sätt underlätta räddningen? 

 Den första får rampljuset på sig medan den andra kallas trygg. 

I år smäller det !

Jonas S
Bild för Jonas S
x3mGunner wrote:

Dom som påstår att Forster gör sitt livs match kan inte ha sett han spela förr! Han gör väl en eller två riktigt bra räddningar, resten är ju avslut som han enkelt ska rädda! Tittade just på highlights och jag måste fråga hur fan kan Bossielny missa nicken från 2meter? 

Forster är grym. Men jag håller med om att det var ett par tvräddningar. Gillade framförallt dubbelräddningen på Walcotts försök. Men inget snack om att Forster inte är bra. Och han är stor som en kyrkport, kan ge vem som helst spagettiben framför mål.

Be excited!

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Österman wrote:
x3mGunner wrote:

Dom som påstår att Forster gör sitt livs match kan inte ha sett han spela förr! Han gör väl en eller två riktigt bra räddningar, resten är ju avslut som han enkelt ska rädda! Tittade just på highlights och jag måste fråga hur fan kan Bossielny missa nicken från 2meter? 

Finns det enkla räddningar från nära håll? Jag spelade målvakt i 8år oxh jag kan inte minnas en enda "lätt" räddning från nära håll. Handlar om reflexer om bollen går brevid, går bollen rakt emot en så har man gjort en bra placering i målet som underlättar svårighetsgraden på räddningen. 

Vilken målvakt är bäst? 

Han som står felplacerad och måste slänga sig och göra millimeterräddningar eller målvakten som är grym på att läsa spelet och placera sig där bollen kommer och på så sätt underlätta räddningen? 

 Den första får rampljuset på sig medan den andra kallas trygg. 

Jo han stod rätt placerad och fick bollen på sig precis som en bra målvakt ska göra! Skillnaden jag vill påpeka är inte målvaktsspelet utan avsluten! Kolla in Aguero/Alli/Vardy(okej cphalvvolleyn är överkurs)/kane mm Avsluten sitter ofta hårt efter mattan i bortre! Precis som kung Henry oftast gjorde, ju större målvakt, desto större anledning att placera in dom lågt, inte kruta i "handskhöjd" som Theo gjorde! Alexis provade en tåpaj som gick förbi Forster men då var tyvärr en utespelare på mållinjen!

Sidor