Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Tottenham Hotspur - Arsenal 5/3 13.45

418 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Zille
Bild för Zille
B-G wrote:

Bra resultat.  Bara hoppas att city torskar nu.  Leicester... Kunde inte bry mig mindre. 

Varför då? Leicester alltså.

City kommer nog inte torska mot ligans sämsta lag. Men klart att vi hoppas! ;)

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
itzille wrote:

Bra resultat till slut med tanke på Coqs idiotiska röda kort. 

Än är vi med i racet. Särskilt om inte Leicester plockar 3 poäng. Watford borta är ingen lek. 

Oerhört tråkigt bara att vi inte kan vinna matcher som den mot Swansea eller ta poäng mot ett skadeskjutet United. I slutändan är det sånt som blir avgörande. Det hade sett bra mycket bättre ut om vi haft 4 poäng till typ.

Men visst skulle väm Dier ändå ha haft rött i den situationen? Helt klart något man kan diskutera iaf.

Hoppas Alexis kommer igång nu på allvar!

Synd att inte Ramsey gjorde mål där på sista läget. Där ska det vara en bra första-touch och en insida mot högra stolpen. Som Henry hade gjort.

Klart han skulle haft sitt andra gula där, inga konstigheter. Fegt av Oliver. Som du säger, vinner man inte såna matcher så kommer man högst troligt inte vinna ligan heller.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Zille
Bild för Zille
Mickys wrote:

Ska det inte vara offside på 2-1 målet? Alli är solklar offside o han springer ju ner o vinner bollen för BFG

Tänkte också på det förut men måste se situationen igen för att bedöma. Men det såg ut så.

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:
B-G wrote:

Bra resultat.  Bara hoppas att city torskar nu.  Leicester... Kunde inte bry mig mindre. 

om du har någon förhoppning om att vi ska ta ligan så får du nog börja bry dig om Leicester

Nej, dom förhoppningarna försvann mot United. Bryr mig absolut inte om köplaget Leicester. Nu vill jag bara sabba för Spurs.  Det gjorde vi OK idag.  Inte bra....men ok. 

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
itzille wrote:
Mickys wrote:

Ska det inte vara offside på 2-1 målet? Alli är solklar offside o han springer ju ner o vinner bollen för BFG

Tänkte också på det förut men måste se situationen igen för att bedöma. Men det såg ut så.

jag såg det nu på höjdpunkterna. Kan inte vara någon nedanför Alli

COYG

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
itzille wrote:
Mickys wrote:

Ska det inte vara offside på 2-1 målet? Alli är solklar offside o han springer ju ner o vinner bollen för BFG

Tänkte också på det förut men måste se situationen igen för att bedöma. Men det såg ut så.

Tyckte det såg ok ut på reprisen, Bellerin såg ut att släpa. Ramsey måste välja, antingen en touch och skjuta, eller vänta in, peta undan å söka straffen.

 

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Bengelito
Bild för Bengelito

Hur kunde Dier inte få ett andra gult efter tacklingen på Giroud??? Hade kunnat ändra matchen. Fan vad dåligt dömt.

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Bengelito
Bild för Bengelito
Mickys wrote:

Ska det inte vara offside på 2-1 målet? Alli är solklar offside o han springer ju ner o vinner bollen för BFG

Gibbs på andra sidan upphäver offside tyvärr. 

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:

Ska det inte vara offside på 2-1 målet? Alli är solklar offside o han springer ju ner o vinner bollen för BFG

tycker Gibbs upphäver den faktiskt. 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

2-3 värdsklassspelare å vi skulle va med. Ramsey kommer undan för han gör ett men uselt inte göra nått bättre av sista läget. Gibbs helt ok men saknar hans offensiva kvaliter han visade förut

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Hur fan kan man vart i England 20 år och säga trä istället för tre? Hur svårt ska de va

B-G
Bild för B-G

positivt. Det bästa Spurs någonsin kunde inte slå ett mediokert 10 manna Arsenal. 

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:

positivt. Det bästa Spurs någonsin kunde inte slå ett mediokert 10 manna Arsenal. 

+1

Zille
Bild för Zille
B-G wrote:

positivt. Det bästa Spurs någonsin kunde inte slå ett mediokert 10 manna Arsenal. 

Och det bästa Arsenallaget på många år kan inte vinna mot Uniteds juniorer eller ett Swansea som vilar en halv startelva. ;)

Haha, men klart att det är skönt att Spurs inte vann men de ligger fortfarande före i tabellen. :/

B-G
Bild för B-G
itzille wrote:
B-G wrote:

positivt. Det bästa Spurs någonsin kunde inte slå ett mediokert 10 manna Arsenal. 

Och det bästa Arsenallaget på många år kan inte vinna mot Uniteds juniorer eller ett Swansea som vilar en halv startelva. ;)

Haha, men klart att det är skönt att Spurs inte vann men de ligger fortfarande före i tabellen. :/

Då gick du inte långt tillbaka i historien om du tycker detta Arsenal är bästa :)

Twitter @grvdga

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Acceptabelt resultat med tanke på omständigheterna. Coquelins röda är så idiotiskt att jag saknar ord. Welbeck ska starta resten av matcherna då han ändå gör något vettigt på topp.

Viktigt att komma tillbaka efter underläge och inte låta Spurs dra ifrån mer. Ligatiteln ser tyvärr än mer avlägsen ut..

Glenn
Bild för Glenn

Vi måste skicka B-laget till Barca. Vissa måste vila o vi har ej råd med skador. Men det gör aldrig Wenger va?

COYG

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:

Vi måste skicka B-laget till Barca. Vissa måste vila o vi har ej råd med skador. Men det gör aldrig Wenger va?

Vilka signaler skulle det sända egentligen?  Säger inte att det är fel.  Men väldigt oproffesionellt.  

Twitter @grvdga

Finnen
Bild för Finnen
Mickys wrote:

Vi måste skicka B-laget till Barca. Vissa måste vila o vi har ej råd med skador. Men det gör aldrig Wenger va?

 

Spela Coq som mittback där o låt honom känna på lite klapp-klapp spel runt honom.... Som bonus kanske han tvåfotar nån i frustration

Jonas S
Bild för Jonas S

Vi förlorar inte och kämpade på bra tycker jag. Jag gillade Welbeck och även Gibbs insatser. Ramsey får spela där han faktiskt tillför något och där inte hans lite slarviga spelstil gör alltför stor skada. Även om det var nära vid ett tillfälle i första där han gav bort bollen nära straffområdet. Alexis gör också han en bättre match med sitt mål.

Men en poäng är inte bra nog. Resultatet är inte bra nog. Med lite mer diciplin så hade det kanske, kanske kunnat gå vägen. Dock är det inte den här matchen vi måste vinna. Det är alla förluster mot lagen längre ner i tabellen som svider tycker jag.

Be excited!

Zille
Bild för Zille
B-G wrote:
itzille wrote:
B-G wrote:

positivt. Det bästa Spurs någonsin kunde inte slå ett mediokert 10 manna Arsenal. 

Och det bästa Arsenallaget på många år kan inte vinna mot Uniteds juniorer eller ett Swansea som vilar en halv startelva. ;)

Haha, men klart att det är skönt att Spurs inte vann men de ligger fortfarande före i tabellen. :/

Då gick du inte långt tillbaka i historien om du tycker detta Arsenal är bästa :)

Det bästa på ett antal år i alla fall. Är fullt medveten om hur laget var förr och det kan vi inte riktigt mäta oss mot.

Men du måste hålla med om att spelarmaterialet nu är starkare än när vi spelade Almunia, Bendtner, Arshavin och andra gubbar.

Eller Gervinho, Podolski etc. Spelarna nu är bättre.

Finnen
Bild för Finnen
Jonas S wrote:

Vi förlorar inte och kämpade på bra tycker jag. Jag gillade Welbeck och även Gibbs insatser. Ramsey får spela där han faktiskt tillför något och där inte hans lite slarviga spelstil gör alltför stor skada. Även om det var nära vid ett tillfälle i första där han gav bort bollen nära straffområdet. Alexis gör också han en bättre match med sitt mål.

Men en poäng är inte bra nog. Resultatet är inte bra nog. Med lite mer diciplin så hade det kanske, kanske kunnat gå vägen. Dock är det inte den här matchen vi måste vinna. Det är alla förluster mot lagen längre ner i tabellen som svider tycker jag.

 

Men vilken position hade Ramsey? På kanten var han väl kanske 10sek under hela matchen

Zille
Bild för Zille
Jonas S wrote:

Vi förlorar inte och kämpade på bra tycker jag. Jag gillade Welbeck och även Gibbs insatser. Ramsey får spela där han faktiskt tillför något och där inte hans lite slarviga spelstil gör alltför stor skada. Även om det var nära vid ett tillfälle i första där han gav bort bollen nära straffområdet. Alexis gör också han en bättre match med sitt mål.

Men en poäng är inte bra nog. Resultatet är inte bra nog. Med lite mer diciplin så hade det kanske, kanske kunnat gå vägen. Dock är det inte den här matchen vi måste vinna. Det är alla förluster mot lagen längre ner i tabellen som svider tycker jag.

Bra sammanfattat Jonas! 

Du är rätt ute där, vilket du brukar vara.

Zille
Bild för Zille
Mickys wrote:

Vi måste skicka B-laget till Barca. Vissa måste vila o vi har ej råd med skador. Men det gör aldrig Wenger va?

Det hade sänt fruktansvärda signaler till spelare som Özil och Alexis som vill spela de stora matcherna. 

Nej, vi måste ställa upp ett bra lag och försöka. Även om vi kanske kan vila nån spelare. Wenger kan skylla på en småskada eller liknande på någon spelare.

Finnen
Bild för Finnen
itzille wrote:
Mickys wrote:

Vi måste skicka B-laget till Barca. Vissa måste vila o vi har ej råd med skador. Men det gör aldrig Wenger va?

Det hade sänt fruktansvärda signaler till spelare som Özil och Alexis som vill spela de stora matcherna. 

Nej, vi måste ställa upp ett bra lag och försöka. Även om vi kanske kan vila nån spelare. Wenger kan skylla på en småskada eller liknande på någon spelare.

 

Idag var en stor match, Özil ville inte spela idag

Pelle
Bild för Pelle
Rylle wrote:

...och visst har Pelle nåt år till i kroppen...? Outstanding i andra.

Åja, jag känner mig inte så slut redan. :)

If it's too strong, then you're too weak!

Zille
Bild för Zille
Finnen wrote:
itzille wrote:
Mickys wrote:

Vi måste skicka B-laget till Barca. Vissa måste vila o vi har ej råd med skador. Men det gör aldrig Wenger va?

Det hade sänt fruktansvärda signaler till spelare som Özil och Alexis som vill spela de stora matcherna. 

Nej, vi måste ställa upp ett bra lag och försöka. Även om vi kanske kan vila nån spelare. Wenger kan skylla på en småskada eller liknande på någon spelare.

 

Idag var en stor match, Özil ville inte spela idag

Så kan man ju se det men att vara dålig på plan och inte få till det är inte riktigt samma sak som att inte vilja spela. ;)

Jocke K
Bild för Jocke K

Mertsacker är så fruktansvärt klumpig och långsam att han måste ersättas av en klasspelare nästa säsong. Gabriel är väl ok men kan göra väldiga misstag.  Idag var han  nära igen till ett självmål. Sedan undrar jag varför inte Campbell blev inbytt direkt efter 2-1 målet. Han verkar vara i bra form vilket det inte är så många andra som är. Bara hoppas att Leicester förlorar. 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Glenn
Bild för Glenn
itzille wrote:
Mickys wrote:

Vi måste skicka B-laget till Barca. Vissa måste vila o vi har ej råd med skador. Men det gör aldrig Wenger va?

Det hade sänt fruktansvärda signaler till spelare som Özil och Alexis som vill spela de stora matcherna. 

Nej, vi måste ställa upp ett bra lag och försöka. Även om vi kanske kan vila nån spelare. Wenger kan skylla på en småskada eller liknande på någon spelare.

absolut fel signaler men vi har 0,00001% chsns att gå vidare. Att vinna ligan har vi väl kanske 10% chans och FA cupen kanske 30-40%. Finns stor risk att Barcamatchen kan sabba de andra två

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Jocke K wrote:

Mertsacker är så fruktansvärt klumpig och långsam att han måste ersättas av en klasspelare nästa säsong. Gabriel är väl ok men kan göra väldiga misstag.  Idag var han  nära igen till ett självmål. Sedan undrar jag varför inte Campbell blev inbytt direkt efter 2-1 målet. Han verkar vara i bra form vilket det inte är så många andra som är. Bara hoppas att Leicester förlorar. 

Wenger sa att vi gick för 3p efter utvisningen o var besviken. Varför då ta ut Welb o sätta in Flamini??? Campbell eller Walcott vore väl mer logiskt?

COYG

Sidor