Medlemmar: 8880 st.
Visa menyn

Arsenal -Watford 13/3 14.30

232 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Idag förlorade vi mot vår egna ineffektivitet.

Rickard Tigér
Bild för Rickard Tigér

Oroa er inte. We will bounce back.

Jajo67
Bild för Jajo67

Obegriplgt att inte Welbeck sätter kvitteringen....hur kan han inte göra mål där ?

RoPa87
Bild för RoPa87

Jaja, vi kämpar bra och skapar mycket chanser och visar stort hjärta men blir slagna av ett lag som gör mål på sina enda två chanser de har. Tyvärr är domaren på watfords sida och ger dem ett flyt i sitt spel medan vi blir avblåsta hela tiden. Vi har väldig otur i hela matchen, watford spelar hårt, onödigt hårt och fullt. Fansen var inte bra idag då de var emot spelarna hela matchen och då är det svårt att få igång något bra spel. Vi får lära oss av dessa man har och se till att det inte upprepas. 

Någon mer bortförklaring som vi tror Wenger kör med?

Finnen
Bild för Finnen
itzille wrote:

Jag undrar vad Wenger säger nu.

Att i kvarten i FA-cupen förlora mot Watford med laget vi ställer upp är så jävla pinsamt och dåligt.

 

"Vi har lärt oss en läxa, vi kommer studsa tillbaka"

Jepson
Bild för Jepson

Återigen ger vi inte allt från minut 1.

Glenn
Bild för Glenn

Inte en enda spelare försöker störa skytten vid 0-2. 4 spelare står o tittar. Vi är så jävla flata och veka.

COYG

Isamag
Bild för Isamag
itzille wrote:

Obegripligt också hur spelare inte kan tända till förrän minut 85. Imponerande.

Precis, helt ofattbart att det ska dröja så länge innan dom vaknar till.

Glenn
Bild för Glenn
R. Palmkvist wrote:

Jaja, vi kämpar bra och skapar mycket chanser och visar stort hjärta men blir slagna av ett lag som gör mål på sina enda två chanser de har. Tyvärr är domaren på watfords sida och ger dem ett flyt i sitt spel medan vi blir avblåsta hela tiden. Vi har väldig otur i hela matchen, watford spelar hårt, onödigt hårt och fullt. Fansen var inte bra idag då de var emot spelarna hela matchen och då är det svårt att få igång något bra spel. Vi får lära oss av dessa man har och se till att det inte upprepas. 

Någon mer bortförklaring som vi tror Wenger kör med?

du har fångat det mesta. Borde ju varit ett rött på Pantacitron med

COYG

Jocke K
Bild för Jocke K

Deras segermål är ett vapen som vi allt för sällan använder och därför inte är så bra på nämligen distanskott.  Vi ska kortpassa tills vi är 2-3 och meter från mål kan bredsida in den. För jävla ensidigt! 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Zille
Bild för Zille
Finnen wrote:
itzille wrote:

Jag undrar vad Wenger säger nu.

Att i kvarten i FA-cupen förlora mot Watford med laget vi ställer upp är så jävla pinsamt och dåligt.

 

"Vi har lärt oss en läxa, vi kommer studsa tillbaka"

Hade inte förvånat mig alls. Hade dock blivit helt vansinnig om jag fått höra det. 

Jag hoppas han säger som det är. Det var en dålig jävla skitinsats mot ett bra mycket sämre lag. En fiaskoinsats än en gång den här säsongen.

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:

Inte en enda spelare försöker störa skytten vid 0-2. 4 spelare står o tittar. Vi är så jävla flata och veka.

tycker det största felet vi gör vid 0-2 målet (och en massa gånger fler under matchen) är att vi bara står och håller motståndaren felvänd inne i straffområdet, vi går inte på och försöker trycka dem ut från straffområdet och styra dem åt ett håll där de är ofarliga, nä vi bara står där på en armlängds avstånd och myser. 

Så satans veka i försvaret. 

Jajo67
Bild för Jajo67
Farbror Frej wrote:

Idag förlorade vi mot vår egna ineffektivitet.

Vi var ju kassa idag igen, vi skapar chanser efter reduceringen men sett över hela matchen är det ju bedrövligt. Hur folk på allvar kan tycka att Giroud är bättre än Lukaku är ju obegripligt - han är ju klappusel ännu en match. Lägger mer energi på att filma och gnälla på domaren än att prestera.

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
Farbror Frej wrote:

Idag förlorade vi mot vår egna ineffektivitet.

Igen.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Finnen
Bild för Finnen
itzille wrote:
Finnen wrote:
itzille wrote:

Jag undrar vad Wenger säger nu.

Att i kvarten i FA-cupen förlora mot Watford med laget vi ställer upp är så jävla pinsamt och dåligt.

 

"Vi har lärt oss en läxa, vi kommer studsa tillbaka"

Hade inte förvånat mig alls. Hade dock blivit helt vansinnig om jag fått höra det. 

Jag hoppas han säger som det är. Det var en dålig jävla skitinsats mot ett bra mycket sämre lag. En fiaskoinsats än en gång den här säsongen.

 

Klyshan "otur" kan nog nämnas oxå strax i intervjun

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:
R. Palmkvist wrote:

Jaja, vi kämpar bra och skapar mycket chanser och visar stort hjärta men blir slagna av ett lag som gör mål på sina enda två chanser de har. Tyvärr är domaren på watfords sida och ger dem ett flyt i sitt spel medan vi blir avblåsta hela tiden. Vi har väldig otur i hela matchen, watford spelar hårt, onödigt hårt och fullt. Fansen var inte bra idag då de var emot spelarna hela matchen och då är det svårt att få igång något bra spel. Vi får lära oss av dessa man har och se till att det inte upprepas. 

Någon mer bortförklaring som vi tror Wenger kör med?

du har fångat det mesta. Borde ju varit ett rött på Pantacitron med

Ja men det ingår i att domaren var på watfords sida ;)

Det sjuka är att jag inte ens är förbannad. Är så jävla nollställd när det gäller arsenal nu... Fy fan för den känslan!

Glenn
Bild för Glenn

Vad fan gör BFG på 0-1 målet? Så ofta han kommer ut på helt fel bollar där han inte gör nån nytta

COYG

Zille
Bild för Zille
Finnen wrote:
itzille wrote:
Finnen wrote:
itzille wrote:

Jag undrar vad Wenger säger nu.

Att i kvarten i FA-cupen förlora mot Watford med laget vi ställer upp är så jävla pinsamt och dåligt.

 

"Vi har lärt oss en läxa, vi kommer studsa tillbaka"

Hade inte förvånat mig alls. Hade dock blivit helt vansinnig om jag fått höra det. 

Jag hoppas han säger som det är. Det var en dålig jävla skitinsats mot ett bra mycket sämre lag. En fiaskoinsats än en gång den här säsongen.

 

Klyshan "otur" kan nog nämnas oxå strax i intervjun

Absolut!

Tycker Ola har vart sådär idag men huvudet på spiken när han visar Watfords mål och vår minst sagt undermåliga försvarsinsats. Pinsamt.

Finnen
Bild för Finnen

Hoppas Bangkok sitter i efterhand där borta o ser matchen o myser efter första o tycker detta ser kassaskåpssäkert ut :)

Jonas S
Bild för Jonas S

Jaja, nu kan vi börja fokusera på att bli mosade med 4-0 nere i Barcelona. Där efter är det fjärdeplatsen och nästa säsong som gäller. Kanske kan vi kräma ur ett par säsonger till ur Flamini. Kanske kan vi till och med förstärka i sommar med ett par billiga spelare. Fast mittfältet är ju säkrat i och med den här mångsidiga egyptiern så där lär vi inte behöva förändra något på ett par år minst. Men kanske någon kvick, offfensiv mittfältare som inte kan göra mål. Och kanske någon billig, halvbra striker som ingen annan vill ha. Typ, någon ryss på lån. Fast varför chansa när vi redan har en halvbra striker? Nja, bäst att bara köra på med skiten vi har.

Och givetvis skall vi fortsätta spela som vi gjort den här säsongen även om det inte gett något alls. För fotboll handlar om att göra samma skit om och om igen och inte prova något nytt. För det ger framgång.. förhoppningsvis. För tänk på hur jobbigt och riskfyllt det är att pröva nya saker. Om det vill sig riktigt illa så kan det slå så fel att vi missar cl-platsen. För om det är något som är viktigt i fotboll så är det att ha riktigt mycket pengar på banken. Vi vet aldrig när vi kan behöva ett par miljard i kontanter. Dock kan vi ibland behöva släppa på den regeln när det vankas arenabygge. För då kan vi behöva lätta på plånboken både rejält och länge. Där är det värt att satsa.

Men viktigaste är att vi fortsätter vara så mentalt starka vi varit under den här säsongen. Då kan vad som helst hända. Kanske kan vi både förbättra gräset på Emirates ytterligare och utöka vår satsning på sociala medier. Wenger forever!

Be excited!

George Adams
Bild för George Adams

Jag finner inte ord!

Vad f-n är det som händer.

Hemmaplan mot Watford i FA-cup kvartsfinal, och ännu en besvikelse.

Zille
Bild för Zille
Jonas S wrote:

Jaja, nu kan vi börja fokusera på att bli mosade med 4-0 nere i Barcelona. Där efter är det fjärdeplatsen och nästa säsong som gäller. Kanske kan vi kräma ur ett par säsonger till ur Flamini. Kanske kan vi till och med förstärka i sommar med ett par billiga spelare. Fast mittfältet är ju säkrat i och med den här mångsidiga egyptiern så där lär vi inte behöva förändra något på ett par år minst. Men kanske någon kvick, offfensiv mittfältare som inte kan göra mål. Och kanske någon billig, halvbra striker som ingen annan vill ha. Typ, någon ryss på lån. Fast varför chansa när vi redan har en halvbra striker? Nja, bäst att bara köra på med skiten vi har.

Och givetvis skall vi fortsätta spela som vi gjort den här säsongen även om det inte gett något alls. För fotboll handlar om att göra samma skit om och om igen och inte prova något nytt. För det ger framgång.. förhoppningsvis. För tänk på hur jobbigt och riskfyllt det är att pröva nya saker. Om det vill sig riktigt illa så kan det slå så fel att vi missar cl-platsen. För om det är något som är viktigt i fotboll så är det att ha riktigt mycket pengar på banken. Vi vet aldrig när vi kan behöva ett par miljard i kontanter. Dock kan vi ibland behöva släppa på den regeln när det vankas arenabygge. För då kan vi behöva lätta på plånboken både rejält och länge. Där är det värt att satsa.

Men viktigaste är att vi fortsätter vara så mentalt starka vi varit under den här säsongen. Då kan vad som helst hända. Kanske kan vi både förbättra gräset på Emirates ytterligare och utöka vår satsning på sociala medier. Wenger forever!

Haha, skapligt skönt skrivet där! ;D

iceman87
Bild för iceman87

För många nollor i det här laget, Chambers, Gabriel, Per och Giroud är för dåliga för att spela i ett lag som Arsenal. Skulle funka bra som bänkisar i ett bottenlag

Jajo67
Bild för Jajo67

1 seger på de senaste 7 matcherna, stryk i tre raka hemmamatcher - bounce back my ass!!

Vi har spelat som krattor sen Nov/Dec 

Upplagt för PL seger och FA cup seger men vi radar upp urusla prestationer & fuckar upp precis allt...

 

Jonas S
Bild för Jonas S
itzille wrote:
Jonas S wrote:

Jaja, nu kan vi börja fokusera på att bli mosade med 4-0 nere i Barcelona. Där efter är det fjärdeplatsen och nästa säsong som gäller. Kanske kan vi kräma ur ett par säsonger till ur Flamini. Kanske kan vi till och med förstärka i sommar med ett par billiga spelare. Fast mittfältet är ju säkrat i och med den här mångsidiga egyptiern så där lär vi inte behöva förändra något på ett par år minst. Men kanske någon kvick, offfensiv mittfältare som inte kan göra mål. Och kanske någon billig, halvbra striker som ingen annan vill ha. Typ, någon ryss på lån. Fast varför chansa när vi redan har en halvbra striker? Nja, bäst att bara köra på med skiten vi har.

Och givetvis skall vi fortsätta spela som vi gjort den här säsongen även om det inte gett något alls. För fotboll handlar om att göra samma skit om och om igen och inte prova något nytt. För det ger framgång.. förhoppningsvis. För tänk på hur jobbigt och riskfyllt det är att pröva nya saker. Om det vill sig riktigt illa så kan det slå så fel att vi missar cl-platsen. För om det är något som är viktigt i fotboll så är det att ha riktigt mycket pengar på banken. Vi vet aldrig när vi kan behöva ett par miljard i kontanter. Dock kan vi ibland behöva släppa på den regeln när det vankas arenabygge. För då kan vi behöva lätta på plånboken både rejält och länge. Där är det värt att satsa.

Men viktigaste är att vi fortsätter vara så mentalt starka vi varit under den här säsongen. Då kan vad som helst hända. Kanske kan vi både förbättra gräset på Emirates ytterligare och utöka vår satsning på sociala medier. Wenger forever!

Haha, skapligt skönt skrivet där! ;D

Jag är så jäkla nöjd med allt just nu :)

Nu blir det Star Wars på bio. Sedan skall jag försöka glömma Arsenal i ett par år. Säga upp Viasat och bara kolla Bundesliga och Snooker på eurosport :)

Be excited!

Zille
Bild för Zille
Jonas S wrote:
itzille wrote:
Jonas S wrote:

Jaja, nu kan vi börja fokusera på att bli mosade med 4-0 nere i Barcelona. Där efter är det fjärdeplatsen och nästa säsong som gäller. Kanske kan vi kräma ur ett par säsonger till ur Flamini. Kanske kan vi till och med förstärka i sommar med ett par billiga spelare. Fast mittfältet är ju säkrat i och med den här mångsidiga egyptiern så där lär vi inte behöva förändra något på ett par år minst. Men kanske någon kvick, offfensiv mittfältare som inte kan göra mål. Och kanske någon billig, halvbra striker som ingen annan vill ha. Typ, någon ryss på lån. Fast varför chansa när vi redan har en halvbra striker? Nja, bäst att bara köra på med skiten vi har.

Och givetvis skall vi fortsätta spela som vi gjort den här säsongen även om det inte gett något alls. För fotboll handlar om att göra samma skit om och om igen och inte prova något nytt. För det ger framgång.. förhoppningsvis. För tänk på hur jobbigt och riskfyllt det är att pröva nya saker. Om det vill sig riktigt illa så kan det slå så fel att vi missar cl-platsen. För om det är något som är viktigt i fotboll så är det att ha riktigt mycket pengar på banken. Vi vet aldrig när vi kan behöva ett par miljard i kontanter. Dock kan vi ibland behöva släppa på den regeln när det vankas arenabygge. För då kan vi behöva lätta på plånboken både rejält och länge. Där är det värt att satsa.

Men viktigaste är att vi fortsätter vara så mentalt starka vi varit under den här säsongen. Då kan vad som helst hända. Kanske kan vi både förbättra gräset på Emirates ytterligare och utöka vår satsning på sociala medier. Wenger forever!

Haha, skapligt skönt skrivet där! ;D

Jag är så jäkla nöjd med allt just nu :)

Nu blir det Star Wars på bio. Sedan skall jag försöka glömma Arsenal i ett par år. Säga upp Viasat och bara kolla Bundesliga och Snooker på eurosport :)

Haha, det är allt att dra det lite väl långt. Du vet väl att nästa säsong är vår säsong?

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Wenger: "Our long run in the #EmiratesFACup comes to a sad end because I don't think we deserved to lose. They took their chances." #AFCvWFC hahahaha han är för sorglig Wenger!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Boss: "We did not make our possession in the final third count but we have shown that we can respond to disappointment." #AFCvWFC Där kom den.

Jajo67
Bild för Jajo67
Farbror Frej wrote:

Boss: "We did not make our possession in the final third count but we have shown that we can respond to disappointment." #AFCvWFC Där kom den.

1 av de 7 senaste har vi vunnit & tre raka torsk på hemmaplan....provocerande med det där dyngsnacket & det vore bättre om han bara var tyst eller sa som det var - Vi var återigen skitdåliga!

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Facepalm. Börjar bli lika tröttsamt som Mous presskonferenser. Fast på ett annat sätt.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Sidor