Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

Barcelona - Arsenal 16/3 Kl: 20:45

244 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Mats Byrstedt
Bild för Mats Byrstedt

Värva barcas tre små där framme så vinner vi allt 

Bubblan

Segerhammar
Bild för Segerhammar

300 miljoner pund?

 

"Why fly if you could walk on water?"

Jonas S
Bild för Jonas S
Segerhammar wrote:

300 miljoner pund?

För Messi kanske.

Be excited!

Zille
Bild för Zille
Segerhammar wrote:

300 miljoner pund?

Inte ens nära ^^

RoPa87
Bild för RoPa87

Att barca som lag är så enormt bra håller jag inte med om. De gör en hel del misstag idag och har gjort det tidigare under säsongen med. Men MSN där framme är helt sjukt bra och effektiva! Där är den allra största skillnaden. Men mittfältet och backlinjen har inte imponerat så enormt på mig i år. 

MSN gör ju i stort sett mål när de vill/känner för det/behöver det. Enormt bra är dem. 

Edit: ja barca är såklart bättre än oss sett över hela banan, men de är inte så överlägsna som många vill ha det till (förutom MSN såklart).

Jepson
Bild för Jepson

Spelar vi campbell istället för alexis mot Everton till helgen blir det nog bra. Vi kan inte vänta på att han ska komma igång. I övrigt har det sett helt ok ut. Ingen oväntad förlust även om man alltid hoppades. God natt och på återseende

Segerhammar
Bild för Segerhammar
itzille wrote:
Segerhammar wrote:

300 miljoner pund?

Inte ens nära ^^

Tror inte ens det finns en prislapp..

 

"Why fly if you could walk on water?"

Jajo67
Bild för Jajo67

Kan du skrika som en dåre ? Isf finns jobbet för dig på Viasat! Sök nu och bli kollega med Niklas Holmgren & Glenn Strömberg.

Zille
Bild för Zille
Jepson wrote:

Spelar vi campbell istället för alexis mot Everton till helgen blir det nog bra. Vi kan inte vänta på att han ska komma igång. I övrigt har det sett helt ok ut. Ingen oväntad förlust även om man alltid hoppades. God natt och på återseende

Tyckte Alexis såg mycket bättre ut idag än på ett tag. Ett lite annat driv i steget samt allmänt bättre bollkänsla även om han såklart inte är på samma nivå som under fjolårssäsongen.

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
itzille wrote:
Jepson wrote:

Spelar vi campbell istället för alexis mot Everton till helgen blir det nog bra. Vi kan inte vänta på att han ska komma igång. I övrigt har det sett helt ok ut. Ingen oväntad förlust även om man alltid hoppades. God natt och på återseende

Tyckte Alexis såg mycket bättre ut idag än på ett tag. Ett lite annat driv i steget samt allmänt bättre bollkänsla även om han såklart inte är på samma nivå som under fjolårssäsongen.

Ja. Men han gör det så förbannat svårt för sig själv ibland. Istället för att släppa å ta ny löpning.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

gunbod
Bild för gunbod

Tycker ändå att vi gör den bästa insatsen på väldigt länge, spelmässigt. Synd bara att det skulle behöva ta 51 minuter innan första skottet på mål. Tippade ju att Elneny skulle göra sitt första mål redan förra matchen, men även solen har ju sina fläckar. Men satan vad många felpass och bolltapp vi har, det duger inte på denna nivå. Kan man ändå ana ljuset i tunneln nu ? 

Zille
Bild för Zille
FagerstaDG wrote:
itzille wrote:
Jepson wrote:

Spelar vi campbell istället för alexis mot Everton till helgen blir det nog bra. Vi kan inte vänta på att han ska komma igång. I övrigt har det sett helt ok ut. Ingen oväntad förlust även om man alltid hoppades. God natt och på återseende

Tyckte Alexis såg mycket bättre ut idag än på ett tag. Ett lite annat driv i steget samt allmänt bättre bollkänsla även om han såklart inte är på samma nivå som under fjolårssäsongen.

Ja. Men han gör det så förbannat svårt för sig själv ibland. Istället för att släppa å ta ny löpning.

Absolut så är vissa av hans beslut inte klockrena men det var ändå kul att se en vassare Alexis på planen.

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Generellt en ganska bra match från vår sida, vi är inte lika bra som Barca men det behövde ju faktiskt försöka för att göra mål. Det var lite struligt ibland men ändå ett framsteg. Men det såg ju bättre ut i förra Barca matchen än det gjorde/gör i PL så kanske inte ska få för stora förhoppningar. Tyvärr så tycker jag det finns en trend som håller i sig, Walcott och Giroud fick inte mycket gjort, det blev mer uddlöst och vi kom inte in på mål. Welbeck och Iwobi gjorde bra mycket bättre ifrån sig när de var på plan. 

 

"Why fly if you could walk on water?"

Always Goon
Bild för Always Goon

vi är alltså nöjda med en 3-1 förlust där mitståndarna inte behöver göra mer än att spela 0-1... vi gjorde ju en bra insats!! Nej fcb gjorde knappt vad de behövde men vann ändå enkelt. hade det inte vart så jävla klart att de skille vinna hade 8-1 inte varit långt borta. Jag är så fruktansvärt besviken över att det här låter som en framgång fyfan

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Det är väl ingen som har sagt att det var en framgång? Ett framsteg, ja. Vi spelade och kämpade bättre än vad vi gjorde mot tex. Watford eller Swansea. 

 

 

"Why fly if you could walk on water?"

Sral
Bild för Sral

Det var en bra sammanfattning, Segerhammar. Förhoppningsvis kan vi ta med oss de bitarna i kommande matcher. Elneny verkar också ha etablerat sig?

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Segerhammar wrote:

Det är väl ingen som har sagt att det var en framgång? Ett framsteg, ja. Vi spelade och kämpade bättre än vad vi gjorde mot tex. Watford eller Swansea. 

 

Däri har du problemet tror jag. De är ju för fan inte motiverade förrän Barca står på andra sidan planen. Blir säkert samma skit nu till helgen som de flesta andra matcherna nu på senaste tiden. Allt hänger på om vi lyckas med att göra första målet, då kan de börja spela ut.

Sral
Bild för Sral

Det var ju omvänt för några säsonger sedan. Då hade vi bra facit mot sämre lag, men föll igenom mot storlagen. Jag tänker på 13-14 med alla storsmällar. Sen dess har vi börjat hitta ett sätt att spela mot dem, men då kan det ibland bli skit mot sämre lag. Sen är det ju tydligt att Swansea vet precis hur de ska göra för att slå oss på Emirates, de har ett mycket bra facit där.

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Det är ingen hemlighet för något lag hur de ska slå oss, vi är förutsägbara.

Jag tror att: När vi tror att vi ska föra matchen spelar vi på ett sätt och det har motståndarna lärt sig, det är först när vi låter eller blir tvungna att låta motståndaren ha mest boll och styra som vi blir mindre förutsägbara, det är nog mycket därför vi har börjat spela bättre och faktiskt vinna flera matcher där motståndaren har haft betydligt mer boll än vi. Har jag fel?

 

"Why fly if you could walk on water?"

Glenn
Bild för Glenn

Känns väl som 5-1 totalt speglar ganska väl skillnaden mellan lagen en "normal" dag. Gör vi 2 fantastiska matcher och Barca har en normal dag kanske vi kan komma närmare som 3-2 eller liknande men Barca är för bra för oss i dagsläget och MSN där framme kan lätt avgöra matcher på egen hand. Jämföra dem med Giroud, Welbeck, Iwobi, Campbell, Sanchez (i nuv form), Walcott är ju som natt och dag.

COYG

Nicklas Andersson
Bild för Nicklas Andersson

Tycker vi gör en helt okej match, vilket jag förmodar att de flesta håller med om. Jag tycker att Alexis såg bra ut till höger, att han inte sökte sig innåt i banan med sin bästa fot varje gång han fick bollen, kanske kan vara något att fundera på framöver. Något som känns typiskt tråkigt utöver att man ständigt blir påmind om hur en effektiv målskytt beter sig kring mål, är faktumet att vi mer eller mindre skänker bort åtminstone 3 kassar över detta dubbelmöte.. Om vi tidigare år gjort våra svagaste insatser mot de större lagen tycker jag mig faktiskt gilla sättet vi tacklar högprofilmatcher i år! Att vi inte försöker dum-rulla oss igenom, att vi inte bli stående på linjen likt ett handbollsanfall.

Jajo67
Bild för Jajo67
frow wrote:

Tycker vi gör en helt okej match, vilket jag förmodar att de flesta håller med om. Jag tycker att Alexis såg bra ut till höger, att han inte sökte sig innåt i banan med sin bästa fot varje gång han fick bollen, kanske kan vara något att fundera på framöver. Något som känns typiskt tråkigt utöver att man ständigt blir påmind om hur en effektiv målskytt beter sig kring mål, är faktumet att vi mer eller mindre skänker bort åtminstone 3 kassar över detta dubbelmöte.. Om vi tidigare år gjort våra svagaste insatser mot de större lagen tycker jag mig faktiskt gilla sättet vi tacklar högprofilmatcher i år! Att vi inte försöker dum-rulla oss igenom, att vi inte bli stående på linjen likt ett handbollsanfall.

Vi försöker ju faktiskt rulla men tappar boll hela tiden när vi gjort det och då har vi blivit straffade. Så fort vi försökt ett passningsspel i ett högre tempo så har ju våran felprocent skjutit i höjden. Minst tre mål mot Barca kommer väl till på bjudningar från oss där vi värderar fel och bjuder på omställningar/bra lägen.

Ska vi ha minsta chans mot Barca måste ju dessa misstag minimeras och sedan måste vi ju dessutom vara oerhört mycket effektivare än vad vi är. Vi har ju skapat bra lägen men slarvat bort de flesta.

 

gunbod
Bild för gunbod
FagerstaDG wrote:
Mickys wrote:

Slog över till Juve istället

Jag dubblar. Det gör jag nästan alltid. Nån gång när det är tre bra PLmatcher kör jag TV, dator å paddan.

#älskafotboll

Och då ältar fruntimmerna om sin simultankapacitet, jösses, värsta fotbollstudion alltså :)

gunbod
Bild för gunbod
FagerstaDG wrote:
R. Palmkvist wrote:

Amen skit vad du är dum i huvudet holmgren. Kan dem ta bort honom från visat igen!!

Han är kapten i världslaget för svagbegåvade. Avskyr när man har Viasat på å de kör CL-reklamen med hans jävla bröl.

Hahaha, underbart, svagbegåvade..

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
gunbod wrote:
FagerstaDG wrote:
Mickys wrote:

Slog över till Juve istället

Jag dubblar. Det gör jag nästan alltid. Nån gång när det är tre bra PLmatcher kör jag TV, dator å paddan.

#älskafotboll

Och då ältar fruntimmerna om sin simultankapacitet, jösses, värsta fotbollstudion alltså :)

Det kan bli lite stressigt om det blir målchans i alla tre samtidigt... Sträckningar i ögonmuskulaturen. :-D

Quitters never win. Winners NEVER quit!

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
gunbod wrote:
FagerstaDG wrote:
R. Palmkvist wrote:

Amen skit vad du är dum i huvudet holmgren. Kan dem ta bort honom från visat igen!!

Han är kapten i världslaget för svagbegåvade. Avskyr när man har Viasat på å de kör CL-reklamen med hans jävla bröl.

Hahaha, underbart, svagbegåvade..

Är man sedan kapten då är man ju extra "speciell."

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:

Känns väl som 5-1 totalt speglar ganska väl skillnaden mellan lagen en "normal" dag. Gör vi 2 fantastiska matcher och Barca har en normal dag kanske vi kan komma närmare som 3-2 eller liknande men Barca är för bra för oss i dagsläget och MSN där framme kan lätt avgöra matcher på egen hand. Jämföra dem med Giroud, Welbeck, Iwobi, Campbell, Sanchez (i nuv form), Walcott är ju som natt och dag.

Jag håller med dig helt och hållet i allt.

Vill dock tillägga att i bägge matcherna var det att vi inte orkade hela matchen ut, hemmamötet hade vi 0-0 till minut 70 och i går 1-1 (just då med bud på mer faktiskt) innan Suarez stängde med sitt mål i minut 65.

If it's too strong, then you're too weak!

gunbod
Bild för gunbod

Helt klart ett framsteg jämfört med många andra matcher på sistone, båda dessa mot Barca. Men frustrerande att vi bjuder på för många mål med tanke på hur galet ineffektiva vi själva är . Suarez mål är ju bara att gratulera, ett konstnummer och världsklassmål även om markeringen på honom givetvis borde varit bättre. Men både första målet Kos, och sista där de vinner tre motlägg på raken ska inte få förekomma med lite mera skärpa och vilja. Helt bedrövligt av en så rutinerad spelare som Kos att ge bort den bollen och ställa hela backlinjen, främst högerkanten där Bellerin skäggar framåt för att delta i anfallet, blir ju en jättelucka där när Kos ger bort den bollen. Hur många gånger borde de inte ha tjatat om att undvika just sådana juniormisstag, och ändå händer det alldeles för ofta.

Sedan är det ju bara alldeles för bedrövligt med alla dessa pissiga avslut där vi inte ens klarar av att träffa mål, nu dröjde det 51 minuter innan vi hade första skottet på mål, trots ett antal skott och nickar. Det tog sig ju efter Elnenys snygga mål men alla bollar behöver ju inte sitta i krysset eller stolpe eller ribba in.

Var det straff i Iwobis fall anser ni ? Jag är kluven där även om det är en touch. Båda springer, men är det Iwobis fot som träffar backens knä ( naturlig pendelrörelse när du springer) eller är det knäet som träffar foten ? eller är det straff alldeles oavsett så fort det är kontakt ? Man kan ju likväl bli träffad på knäet när man jagar sin motståndare och det måste man ju få göra utan att hålla ett riskavstånd, man försöker ju komma ikapp.

Liverpool fick ju straff i en sådan situation nyligen mot CP tror jag det var när Benteke på övertid sprang ner mot kortlinjen med backen efter sig och föll. Jag hade en livlig diskussion med en Liverpool polare som ansåg den lika glasklar som att jag var blind. Jag undrade om han ärligt skulle anse den lika glasklar om de får en sådan emot sig. Fotboll är ju en kontaktsport och ska det dömas straff där varje gång så kommer det att bli en satans massa straffar. Och blir det straff där så måste det ju vara frispark varje gång också, snacka om att matcherna kommer att blåsas sönder. Jag är som sagt var kluven, hur resonerar ni i dessa fall ?

 

gunbod
Bild för gunbod
FagerstaDG wrote:
gunbod wrote:
FagerstaDG wrote:
Mickys wrote:

Slog över till Juve istället

Jag dubblar. Det gör jag nästan alltid. Nån gång när det är tre bra PLmatcher kör jag TV, dator å paddan.

#älskafotboll

Och då ältar fruntimmerna om sin simultankapacitet, jösses, värsta fotbollstudion alltså :)

Det kan bli lite stressigt om det blir målchans i alla tre samtidigt... Sträckningar i ögonmuskulaturen. :-D

Även brunögamuskulaturen ? det tredje ögats

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Känns väl som 5-1 totalt speglar ganska väl skillnaden mellan lagen en "normal" dag. Gör vi 2 fantastiska matcher och Barca har en normal dag kanske vi kan komma närmare som 3-2 eller liknande men Barca är för bra för oss i dagsläget och MSN där framme kan lätt avgöra matcher på egen hand. Jämföra dem med Giroud, Welbeck, Iwobi, Campbell, Sanchez (i nuv form), Walcott är ju som natt och dag.

Jag håller med dig helt och hållet i allt.

Vill dock tillägga att i bägge matcherna var det att vi inte orkade hela matchen ut, hemmamötet hade vi 0-0 till minut 70 och i går 1-1 (just då med bud på mer faktiskt) innan Suarez stängde med sitt mål i minut 65.

Håller med dig med Pelle. Det var förvånansvärt lite Barca skapade på "egen" hand. Vi gav ju bort de 3 första målen på misstag. Sen gör de 2 st (inte sett sista hela vägen så vet ej omdet är något misstag där?) när matchserien är körd. Frågan är hur man ska kunna minimera dessa misstag. Om det är trötthet och lägre kunnande som leder till det?

Känns dock som om MSN hade en växel till om det skulle krisat för dem.

COYG

Sidor