Medlemmar: 8706 st.
Visa menyn

Barcelona - Arsenal 16/3 Kl: 20:45

244 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
gunbod
Bild för gunbod
Mickys wrote:
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Känns väl som 5-1 totalt speglar ganska väl skillnaden mellan lagen en "normal" dag. Gör vi 2 fantastiska matcher och Barca har en normal dag kanske vi kan komma närmare som 3-2 eller liknande men Barca är för bra för oss i dagsläget och MSN där framme kan lätt avgöra matcher på egen hand. Jämföra dem med Giroud, Welbeck, Iwobi, Campbell, Sanchez (i nuv form), Walcott är ju som natt och dag.

Jag håller med dig helt och hållet i allt.

Vill dock tillägga att i bägge matcherna var det att vi inte orkade hela matchen ut, hemmamötet hade vi 0-0 till minut 70 och i går 1-1 (just då med bud på mer faktiskt) innan Suarez stängde med sitt mål i minut 65.

Håller med dig med Pelle. Det var förvånansvärt lite Barca skapade på "egen" hand. Vi gav ju bort de 3 första målen på misstag. Sen gör de 2 st (inte sett sista hela vägen så vet ej omdet är något misstag där?) när matchserien är körd. Frågan är hur man ska kunna minimera dessa misstag. Om det är trötthet och lägre kunnande som leder till det?

Känns dock som om MSN hade en växel till om det skulle krisat för dem.

Liksom hela Barca skulle jag tro, de gjorde inte mer än vad de behövde. Det är iaf känslan man har.

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
gunbod wrote:
FagerstaDG wrote:
gunbod wrote:
FagerstaDG wrote:
Mickys wrote:

Slog över till Juve istället

Jag dubblar. Det gör jag nästan alltid. Nån gång när det är tre bra PLmatcher kör jag TV, dator å paddan.

#älskafotboll

Och då ältar fruntimmerna om sin simultankapacitet, jösses, värsta fotbollstudion alltså :)

Det kan bli lite stressigt om det blir målchans i alla tre samtidigt... Sträckningar i ögonmuskulaturen. :-D

Även brunögamuskulaturen ? det tredje ögats

Näejfan!

Quitters never win. Winners NEVER quit!

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Jag reagerade inte nämnvärt på Iwobisituationen, det var en så liten touch så den syntes typ inte förräns på reprisen. Dessa situationer är svåra att bedöma.

Iwobi: Det finns ingen intention, alltså borde det inte bli straff tycker jag. Dock blir ju resultatet att han fälls, dock av sitt egna ben. Den är svår att bedöma. 50/50?

Benteke: Jag tycker den är mer straff, pga att backen är lika efterbliven som Coq med den tacklingen. Han behöver enbart glida ut jämte Benteke och täcka. Han tar honom med knät över foten, men han förstärker å det grövsta. Min första reaktion på den var att han tokfilmade, men efter reprisen tycker jag straffen är ok. Livsfarligt att ens ge en spelare chansen.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Sidor