Medlemmar: 8806 st.
Visa menyn

West Ham - Arsenal 9/4 kl. 13.45

246 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S
Pelle wrote:
Finnen wrote:

Arsenal have made a £24m bid for Granit Xhaka but Gladbach are still holding out for £32m. [Mirror] #afc

 

Vi kan glömma honom nu va :) Inte en chans Wenger slänger upp £8m till om detta stämmer o han bestämt sig för ett pris :)

För det första, according to Mirror....

För det andra, bra att diskussionerna i så fall har börjat, ingen är så dum att man lägger sitt slutliga bid direkt, vi kommer garanterat höja det framöver, vart det slutar vet man inte.

Sen 32m? I nivå mer Sanchez, sjukt!

Sjukt nog tror jag det är dessa summor som det kommer handla om även när det gäller rätt ospektakulära spelare. £32m är förmodligen som £20m var förra säsongen.

Be excited!

B-G
Bild för B-G
Jonas S wrote:
Pelle wrote:
Finnen wrote:

Arsenal have made a £24m bid for Granit Xhaka but Gladbach are still holding out for £32m. [Mirror] #afc

 

Vi kan glömma honom nu va :) Inte en chans Wenger slänger upp £8m till om detta stämmer o han bestämt sig för ett pris :)

För det första, according to Mirror....

För det andra, bra att diskussionerna i så fall har börjat, ingen är så dum att man lägger sitt slutliga bid direkt, vi kommer garanterat höja det framöver, vart det slutar vet man inte.

Sen 32m? I nivå mer Sanchez, sjukt!

Sjukt nog tror jag det är dessa summor som det kommer handla om även när det gäller rätt ospektakulära spelare. £32m är förmodligen som £20m var förra säsongen.

Japp, så är det helt klart.
Vågar knappt tänka på vad en etablerad anfallare kommer att gå loss för, går tex Abameyang eller Lukaku för under £65M?

Twitter @grvdga

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Känns som att så fort det är PL så höjs priset 20-30%... Ond spiral möjligen, mycket pengar vilket gör överpris, dålig status i CL vilket gör att spelarna vill ha mer för att spela PL? Och säljande klubbar som sagt plågsamt medvetna om att PL-klubbar betalar mer. Ingen källa, bara känslan

Zille
Bild för Zille
Heppe wrote:

Känns som att så fort det är PL så höjs priset 20-30%... Ond spiral möjligen, mycket pengar vilket gör överpris, dålig status i CL vilket gör att spelarna vill ha mer för att spela PL? Och säljande klubbar som sagt plågsamt medvetna om att PL-klubbar betalar mer. Ingen källa, bara känslan

Du är helt rätt ute. Klubbar som säljer till exempelvis City vet att pengarna finns och således blir priset 40m£ för Mangala. 

Det är så det är och vi kommer få vänja oss vid högre priser. Fotbollens utveckling i sig går ju tyvärr åt det hållet också. Alldeles för mycket pengar inblandat.

Jonas S
Bild för Jonas S
B-G wrote:
Jonas S wrote:
Pelle wrote:
Finnen wrote:

Arsenal have made a £24m bid for Granit Xhaka but Gladbach are still holding out for £32m. [Mirror] #afc

 

Vi kan glömma honom nu va :) Inte en chans Wenger slänger upp £8m till om detta stämmer o han bestämt sig för ett pris :)

För det första, according to Mirror....

För det andra, bra att diskussionerna i så fall har börjat, ingen är så dum att man lägger sitt slutliga bid direkt, vi kommer garanterat höja det framöver, vart det slutar vet man inte.

Sen 32m? I nivå mer Sanchez, sjukt!

Sjukt nog tror jag det är dessa summor som det kommer handla om även när det gäller rätt ospektakulära spelare. £32m är förmodligen som £20m var förra säsongen.

Japp, så är det helt klart.
Vågar knappt tänka på vad en etablerad anfallare kommer att gå loss för, går tex Abameyang eller Lukaku för under £65M?

Abameyang lär ju gå för någon sjuk summa i de där trakterna om han går i sommar. Lukaku tror jag kan gå lite billigare. Men Lukaku har ju Mino Raiola som agent vilket man kanske bör lägga till i ekvationen. Han brukar vilja ha en rejäl hacka får jag för mig.

Be excited!

Sidor