Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal - Norwich 30/4 kl 18.30

140 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:

Misstänker att Wenger INTE säger. Guys , stop play now. We won it. 

Jävla trött på alla spelare som tror dom är nåt efter 1-0 mot Norwich. 

Det är ingen skillnad nu mot innan

Peter Svanholm
Bild för Peter Svanholm

Är det bara jag. Eller tappar alexis bollen ovanligt mycket

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Poängförlusten är bara en fast situation borta. Samma scenario som sist typ, 70-30 i  bollinnehav, till slut ramlar det in en i häcken. :-\   Spela klart nu!

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Petta wrote:

Är det bara jag. Eller tappar alexis bollen ovanligt mycket

Riktigt usel. Sänre än Ramsey idag

B-G
Bild för B-G
Roslund wrote:
B-G wrote:

Misstänker att Wenger INTE säger. Guys , stop play now. We won it. 

Jävla trött på alla spelare som tror dom är nåt efter 1-0 mot Norwich. 

Det är ingen skillnad nu mot innan

En liten. Vi leder. 

Twitter @grvdga

Isamag
Bild för Isamag
B-G wrote:
Roslund wrote:
B-G wrote:

Misstänker att Wenger INTE säger. Guys , stop play now. We won it. 

Jävla trött på alla spelare som tror dom är nåt efter 1-0 mot Norwich. 

Det är ingen skillnad nu mot innan

En liten. Vi leder. 

Det är såna här gånger man måste kriga och stänga matcherna och inte som vi gör slå av på takten..

B-G
Bild för B-G

"The demonstraters seems to be well overtaken by the anti-demonstraters" -skysports

Undrar hur det låter i Via United :)

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Oh fan ja fick fel. Bra byte dock.

B-G
Bild för B-G

Özil av. Wilshere in. Please

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:

Özil av. Wilshere in. Please

Har ju gjort alla

Vicious
Bild för Vicious

Haha Giroud har verkligen inte ett rätt...

#Championship

Isamag
Bild för Isamag
Vicious91 wrote:

Haha Giroud har verkligen inte ett rätt...

Som vanligt med andra ord..

Isamag
Bild för Isamag

3 viktiga poäng. Det är ju iallafall det viktigaste men inte kan man påstå att vi övertygar!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Skön seger, Trots uselt spel. Lite nytt folk i elvan i nästa match!

B-G
Bild för B-G
Roslund wrote:
B-G wrote:

Özil av. Wilshere in. Please

Har ju gjort alla

så rätt.  3-1 dig och mig idag då :)

seg matchtråd, väntat iom vinsten dock :)

Twitter @grvdga

Isamag
Bild för Isamag
Roslund wrote:

Skön seger, Trots uselt spel. Lite nytt folk i elvan i nästa match!

Bort med Girooouu iallafall

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Jag tycker första var lika usel som vi spelat många gånger på sistone. Andra började lika trevande men sen kom matchens behållning in. Welbeck gjorde inte bara mål, han slet som ett djur. Utnyttjade sin styrka och sin snabbhet. Jag tycker faktiskt han gjorde kanske sin bästa insats i vår tröja. I drygt 20 minuter spelade vi rätt bra tycker jag, sista 15 dock väldigt skakigt. Drömer jag när jag ber om att övriga skulle visa samma karaktär som Welbeck gjorde idag?

Iwobi tyckte jag var rätt skaplig, utmanade en del och visade fortsatt fina tendenser. Monreal helt under isen idag. Hoppas Mertesacker repar sig snabbt. 

Angående protesterna så tycker jag att man, oavsett vart man står i frågan, kan glädjas åt att det från båda håll visas mycket hjärta bland Arsenal-supportrar idag. Dels från de som protesterar och de som protesterar mot prostanterna :)

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Har ej sett matchen men såg lite stats från hl. 

70% bollinnehav men 0 skott på mål trots hemmaplan mot ett skitlag. 

Hur i helvete såg det ut på plan för att man ska lyckas med den urusla bedriften? Handbollsanfall eller 30 avslut utanför ramen ? 

Ps. Tippa ju 2-0 och loj inställning av spelarna. Känns som att det va nära iaf om man kollar statsen. 

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G

Sluta gnäll nu och fira.  ESC muppar. (sorry Pelle-police) hoppas det var ok. 

Twitter @grvdga

Jocke K
Bild för Jocke K

Skönt med tre poäng men vi är tillbaka till  George Grahams " Boring boring Arsenal" tyvärr. Så omständigt,  långsamt och så lite löpningar utan boll gör att alla lag i ligan hinner försvara sig utan problem därför att de vet hur, när och var Arsenal anfaller. Sorgligt men sant. 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
Österman wrote:

Har ej sett matchen men såg lite stats från hl. 

70% bollinnehav men 0 skott på mål trots hemmaplan mot ett skitlag. 

Hur i helvete såg det ut på plan för att man ska lyckas med den urusla bedriften? Handbollsanfall eller 30 avslut utanför ramen ? 

Ps. Tippa ju 2-0 och loj inställning av spelarna. Känns som att det va nära iaf om man kollar statsen. 

Handboll.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

7-8 pass i sidled och sen 1 pass i djupled på 2-10 meter....då spelar bollinnehavet ingen jävla roll!!!!

AFC

Isamag
Bild för Isamag
Thomas A. wrote:

Torsk idag igen! Missar CL! Helt värdelösa spelare, sälj alla utom özil, cazorla och kos. Köp in hungriga spelare!

Dagens Arsenal suger fet balle!

Du är nog den mest positiva på det här forumet :D

Men jag håller med om att det behövs en liten rensning i truppen. 

Glenn
Bild för Glenn

Fick spela in matchen men har nu sett den och fy helvete vad jävla usla vi är. Vi blir ju bara sämre för varje match. Vi har ju inget eget spel som skapar några chanser. Känns som hela laget har gått på semester redan. Ser inte hur Wenger ska kunna ändra detta patetiska spel. Så det kommer nog se ut så här i 1-3 år till minst. Kul....

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

Vårt anfallsspel verkar fastnat i någon slags tidskapsel inställd på 2008 eller så. Det är ett obefintligt bolltempo, sidledspassningar och diverse misslyckade försök till instick i straffområdet. Trist också att vi inte kan jobba lite hårdare i omställningarna. Och slappt när vi har chans att komma till på bra lägen i boxen. Ingen nytt under solen. Gäsp! Det känns som vi redan tagit semester.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn

Wengers ambition är att stanna nästa säsong och göra det ännu bättre... Ja du herr Wenger det kkarar nog hela världen för det går fan inte göra det mkt sämre än du lyckats med i år. Ser du inte vad du gör med klubben och fansen. Snart öppet krig på hemmaläktaren mellan fansen. Är det inte dags att gå vidare då?

COYG

Finnen
Bild för Finnen
Mickys wrote:

Fick spela in matchen men har nu sett den och fy helvete vad jävla usla vi är. Vi blir ju bara sämre för varje match. Vi har ju inget eget spel som skapar några chanser. Känns som hela laget har gått på semester redan. Ser inte hur Wenger ska kunna ändra detta patetiska spel. Så det kommer nog se ut så här i 1-3 år till minst. Kul....

 

Haha, jävligt starkt av dig att kolla på matcher i efterhand med tanke på hur vi spelat på sistone. Hade jag varit upptagen med annat vid match just nu skulle jag inte ens komma på tanken att spela in skiten :) Väntar bara på att denna säsong ska ta slut så nästa kan börja, men tyvärr som du säger så kommer det inte vara nån skillnad då. Tror t.o.m. att nästa år kommer vara sämre än nånsin typ...

B-G
Bild för B-G

Wow vi vann. Men i matchtråden låter det som torsk och att ett par fans dog på kuppen. Kom igen!

Gnäll på Wenger hack i skivan.  Gäääääsp. 

Tack vare Wengers byte av Iwobi ut, Welbeck in samt behöll Giroud vann vi.  Taktisk seger. 

MoTm: Elneny. sämst men inte usel: Iwobi

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn

Tyckte inte Elneny var någon höjdare men det var väl ingen.

Grym taktisk vinst. I och med bytet Iwobi -Welbeck så ändrade Wenger matchbilden helt och vi fullkomligt krossade Norwich med våra 2-3 avslut på mål. Gubben är ett taktiskt geni. Han borde få ett livstidskontrakt. Eller vänta lite, det har han ju redan.

Sitta här och var glad som ett barn som får fira julafton, födelsedag, nsmnsdag på samma dag för att vi slagit ett kasst Norwich med 1-0. Inga stora krav på laget där inte.

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Någon som var på plats och kan skriva om stämningen på plats? Måste varit en skum känsla?

Eller finns det redan i tråden? Inte orkat läsa den

COYG

Sidor