Medlemmar: 8817 st.
Visa menyn

Watford - Arsenal 27/8 16.00

151 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Watford - Arsenal 27/8 16.00

Ny match och påtiden för 3p nu! Vad som har sagt under PK:n inför matchen:
1. Giroud ska enligt Wenger fortfarande inte vara helt matchfit och startar säkert därför inte.
2. Iwobi och Ramsey kan vara tillbaka efter landslagsuppehållet om allt följer enligt schemat.
3. Gabriel rehabar bra, från början sa dem 6-8 veckor, men nu ser det som det blir 6 veckor.
4. Jenkinson borta 6 veckor till från och med idag.

Startelvan kommer nog att vara sig lik förra matchen förutom att Santi går ner på mittfältet och Özil går in som 10a. Jag tror Wenger fegar och kör Coq bredvid Santi istället för Xhaka. 

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Gott att den e 1600

Sral
Bild för Sral

Min gissning?

Cech

Bellerin-Holding-Koscielny-Monreal

Xhaka-Cazorla

Walcott-Özil-Chamberlain

Alexis

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Vill se:

             Cech

Bell.    Kos.   Hol.   Nacho

        Caz.     Xhaka/Coq

Ox          Özil        Sanchez

             Walcott/Akpom

Svårt med elvan nu men vi måste vinna en fotbollsmatch imorn!!! 

AFC

Mackan
Bild för Mackan
SuperJackie wrote:

Vill se:

             Cech

Bell.    Kos.   Hol.   Nacho

        Caz.     Xhaka/Coq

Ox          Özil        Sanchez

             Walcott/Akpom

Svårt med elvan nu men vi måste vinna en fotbollsmatch imorn!!! 

+1 på den förutom reservationen på Coq/xhaka. Tycker Xhaka är självklar där nu. Coq har sett vårdslös ut i säsongsinledningen och ju förr vi får in Xhaka som startspelare desto bättre. Framöver tycker jag vi parar ihop honom med Caz/Coq/Elneny utifrån motstånd.

Sánchez har allt för att kunna spela på topp, men än är han inte där och ska spela på sin vanliga position så vi får ut mesta möjliga av honom.

Trodde inte jag skulle längta efter att få tillbaka Giroud i matchform, men han är som sådan ett bättre alternativ än Akpom/Walcott. Kanske väljer jag Chuba där i morgon för att han har mest potential att överraska.

Twitter: @mackan_carlsson

 

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Mackan wrote:
SuperJackie wrote:

Vill se:

             Cech

Bell.    Kos.   Hol.   Nacho

        Caz.     Xhaka/Coq

Ox          Özil        Sanchez

             Walcott/Akpom

Svårt med elvan nu men vi måste vinna en fotbollsmatch imorn!!! 

+1 på den förutom reservationen på Coq/xhaka. Tycker Xhaka är självklar där nu. Coq har sett vårdslös ut i säsongsinledningen och ju förr vi får in Xhaka som startspelare desto bättre. Framöver tycker jag vi parar ihop honom med Caz/Coq/Elneny utifrån motstånd.

Sánchez har allt för att kunna spela på topp, men än är han inte där och ska spela på sin vanliga position så vi får ut mesta möjliga av honom.

Trodde inte jag skulle längta efter att få tillbaka Giroud i matchform, men han är som sådan ett bättre alternativ än Akpom/Walcott. Kanske väljer jag Chuba där i morgon för att han har mest potential att överraska.

Tror faktiskt Chuba har större chans att stöta en bredsida i mål än Walcott imorn!!

//Özil

AFC

RoPa87
Bild för RoPa87
SuperJackie wrote:
Mackan wrote:
SuperJackie wrote:

Vill se:

             Cech

Bell.    Kos.   Hol.   Nacho

        Caz.     Xhaka/Coq

Ox          Özil        Sanchez

             Walcott/Akpom

Svårt med elvan nu men vi måste vinna en fotbollsmatch imorn!!! 

+1 på den förutom reservationen på Coq/xhaka. Tycker Xhaka är självklar där nu. Coq har sett vårdslös ut i säsongsinledningen och ju förr vi får in Xhaka som startspelare desto bättre. Framöver tycker jag vi parar ihop honom med Caz/Coq/Elneny utifrån motstånd.

Sánchez har allt för att kunna spela på topp, men än är han inte där och ska spela på sin vanliga position så vi får ut mesta möjliga av honom.

Trodde inte jag skulle längta efter att få tillbaka Giroud i matchform, men han är som sådan ett bättre alternativ än Akpom/Walcott. Kanske väljer jag Chuba där i morgon för att han har mest potential att överraska.

Tror faktiskt Chuba har större chans att stöta en bredsida i mål än Walcott imorn!!

//Özil

chiba spelade väl med u23 igår. Så han lär inte spela idag isf. 

Mikael Arstadius
Bild för Mikael Arstadius

Idag vinner vi med 3-0

Be yourself; everyone else is already taken

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Giroud startar väl??

gunbod
Bild för gunbod

Bara seger som räknas idag. Klart att Graniten ska spela på Coqs bekostnad, Coq kan komma in sista kvarten när vi leder med ett par tre mål. Ser hellre Sanchez på en kant och antingen Akpom eller Walcott längst fram. Givetvis ska både Özil och Cazorla starta. Giroud kan också komma in sista kvarten när det ska vara avgjort.

Skulle vi ligga under i halvtid så förväntar jag mig, kräver, att Wenger fanimig frångår sina principer och kör med två man framåt direkt i andra halvlek och inte väntar till matchminut 72 för att försöka få till en kvittering/vända matchen/förändra matchbilden, men varför skulle han ändra sig i sina principer helt plötsligt...?

 

RoPa87
Bild för RoPa87
Christian Vela wrote:

Giroud startar väl??

Inte om man ser till vad Wenger sa igår på pk. Då var giroud fortfarande en liten bit efter fysiskt. Men han sa varken eller om han ska starta eller ej. 

RoPa87
Bild för RoPa87

Tydligen ska Xhaka inte starta idag heller enligt en del på twitter. De ska tydligen fortfarande frågetecken över hans fysiska status efter em. Han åkte ju ut ganska tidigt och varit med under större delen av försäsongen så verkar lite konstigt. 

Hade gärna sett Xhaka och cazorla på mittfältet ned Özil framför idag. 

gunbod
Bild för gunbod
R.Palmkvist wrote:

Tydligen ska Xhaka inte starta idag heller enligt en del på twitter. De ska tydligen fortfarande frågetecken över hans fysiska status efter em. Han åkte ju ut ganska tidigt och varit med under större delen av försäsongen så verkar lite konstigt. 

Hade gärna sett Xhaka och cazorla på mittfältet ned Özil framför idag. 

Som sagt,det verkar lite konstigt, hoppas verkligen att han startar idag.

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Känns skumt att de inte hinner återhämta sig efter EM. . Men sålänge de inte skadar sig i första matchen så får vi väl vara nöjda

gunbod
Bild för gunbod
Christian Vela wrote:

Känns skumt att de inte hinner återhämta sig efter EM. . Men sålänge de inte skadar sig i första matchen så får vi väl vara nöjda

Ja det är ju så att man undrar OM de överhuvudtaget tränar, och HUR, veka och klena verkar ju många spelare vara, speciellt våra.

Finnen
Bild för Finnen

Snart dax för landslagsuppehåll och våra spelare är inte matchredo än, känns som om vi gör något galet.

Sral
Bild för Sral
gunbod wrote:

Bara seger som räknas idag. Klart att Graniten ska spela på Coqs bekostnad, Coq kan komma in sista kvarten när vi leder med ett par tre mål. Ser hellre Sanchez på en kant och antingen Akpom eller Walcott längst fram. Givetvis ska både Özil och Cazorla starta. Giroud kan också komma in sista kvarten när det ska vara avgjort.

Skulle vi ligga under i halvtid så förväntar jag mig, kräver, att Wenger fanimig frångår sina principer och kör med två man framåt direkt i andra halvlek och inte väntar till matchminut 72 för att försöka få till en kvittering/vända matchen/förändra matchbilden, men varför skulle han ändra sig i sina principer helt plötsligt...?

 

Eller så kan man fråga sig varför Wenger ska gå efter just dina principer och krav? ;-)

Jepson
Bild för Jepson
Finnen wrote:

Snart dax för landslagsuppehåll och våra spelare är inte matchredo än, känns som om vi gör något galet.

Och då lär väl våra vilade landslagsspelare spela och sen blir de skadade så vi inte har någon använding för dem förrän i januari.... ;-) Nä, vi hoppas på det bästa

Jonas S
Bild för Jonas S

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S

Cazorla och Xhaka på mittfältet. Kungligt.

Be excited!

Finnen
Bild för Finnen

Alexis på topp... Enda plumpen 

Finnen
Bild för Finnen

Kunde gärna sett Walcott på läktaren med :)

Mackan
Bild för Mackan
Jonas S wrote:

Cazorla och Xhaka på mittfältet. Kungligt.

Det är kanon! Hoppas nu bara Sanchez blir mer involverad i sin cf position än tidigare.

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jonas S
Bild för Jonas S
Finnen wrote:

Alexis på topp... Enda plumpen 

Dom får ju börja byta lite positioner ibland och röra på sig där framme. Med Özil i laget skall det nog fungera.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Yes! Vilken elva! Sjukt passningsskickligt centralt med X, Caz, MÖ. Själv ska jag på bröllop, drar nu så missar matchen men det ser livande ut! Heja för mig med!!

Jonas S
Bild för Jonas S
Finnen wrote:

Kunde gärna sett Walcott på läktaren med :)

Nu kommer jag väl få äta upp detta. Men jag tyckte Walcott gjorde det bra mot Leicester. Men bara därför så lär han väl gå upp i rök idag.

Be excited!

RoPa87
Bild för RoPa87

Bästa elva enligt mig med de spelare vi har tillgängliga iaf. Ner med Alexis på kanten och in med giroud på anfallet och mustafi som mb så är det en bra startelva.

Finnen
Bild för Finnen
Jonas S wrote:
Finnen wrote:

Kunde gärna sett Walcott på läktaren med :)

Nu kommer jag väl få äta upp detta. Men jag tyckte Walcott gjorde det bra mot Leicester. Men bara därför så lär han väl gå upp i rök idag.

 

Första matchen jag ser idag faktiskt, just därför kommer Walcott vara osynliga mannen igen :)

Jonas S
Bild för Jonas S
Finnen wrote:
Jonas S wrote:
Finnen wrote:

Kunde gärna sett Walcott på läktaren med :)

Nu kommer jag väl få äta upp detta. Men jag tyckte Walcott gjorde det bra mot Leicester. Men bara därför så lär han väl gå upp i rök idag.

Första matchen jag ser idag faktiskt, just därför kommer Walcott vara osynliga mannen igen :)

Det var långt ifrån något bländande anfallsspel mot Leicester men Walcott gjorde rätt löpingar och jobbade på bra. Tyvärr så tyckte jag inte passningarna kom till honom när de var läge. Men när Özil kom in i slutet på matchen så såg det helt plötsligt mycket, mycket bättre ut. Jag förväntar mig betydligt bättre spel idag med Özil från start.

Be excited!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jonas S wrote:
Finnen wrote:
Jonas S wrote:
Finnen wrote:

Kunde gärna sett Walcott på läktaren med :)

Nu kommer jag väl få äta upp detta. Men jag tyckte Walcott gjorde det bra mot Leicester. Men bara därför så lär han väl gå upp i rök idag.

Första matchen jag ser idag faktiskt, just därför kommer Walcott vara osynliga mannen igen :)

Det var långt ifrån något bländande anfallsspel mot Leicester men Walcott gjorde rätt löpingar och jobbade på bra. Tyvärr så tyckte jag inte passningarna kom till honom när de var läge. Men när Özil kom in i slutet på matchen så såg det helt plötsligt mycket, mycket bättre ut. Jag förväntar mig betydligt bättre spel idag med Özil från start.

Ja  gör minst ett idag. Osynlige mannen blir Alexis.

Jonas S
Bild för Jonas S
Jimmy Roslund wrote:
Jonas S wrote:
Finnen wrote:
Jonas S wrote:
Finnen wrote:

Kunde gärna sett Walcott på läktaren med :)

Nu kommer jag väl få äta upp detta. Men jag tyckte Walcott gjorde det bra mot Leicester. Men bara därför så lär han väl gå upp i rök idag.

Första matchen jag ser idag faktiskt, just därför kommer Walcott vara osynliga mannen igen :)

Det var långt ifrån något bländande anfallsspel mot Leicester men Walcott gjorde rätt löpingar och jobbade på bra. Tyvärr så tyckte jag inte passningarna kom till honom när de var läge. Men när Özil kom in i slutet på matchen så såg det helt plötsligt mycket, mycket bättre ut. Jag förväntar mig betydligt bättre spel idag med Özil från start.

Ja  gör minst ett idag. Osynlige mannen blir Alexis.

Alexis var riktigt dålig mot Leicester. Jag får verkligen hoppas att de jobbat hårt i veckan med Walcott/Alexis upplägget. För det var helt trasigt mot Leicester.

Be excited!

Sidor