Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal - Basel 28/9 2016

125 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn
Arsenal - Basel 28/9 2016

Dags att tagga till för nästa match.

Vore skönt om vi kan spela som mot Chelski och spela ut Basel efter noter. Dock har väl de flesta engelska lag haft svårt för Basel tidigare i CL? Blir det samma uppställning som sist minus Coq eller får Giroud spela?

COYG

RoPa87
Bild för RoPa87
Mickys wrote:

Giroud lär inte spela då han är avstängd. Tror på samma elva i stort sett. Möjligt att Perez startar istället för alexis och elneny/Xhaka, iom att coq är borta och Caz fåe vila, på mittfältet. 

Normark17
Bild för Normark17

Ospina kanske tar målvaktsplatsen

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Normark17 wrote:

Ospina kanske tar målvaktsplatsen

Ospina kommer att ha rollen som cup-målis (förutom LC då Martinez får stå) så han lär stå alla matcher i gruppspelet.

Tror Wenger definitivt vill vinna matchen för att undvika att hamna i ett prekärt läge igen, likt förra året, och kommer inte att rotera nämnvärt.

Xhaka bör gå in istället för skadade Coq. Det är möjligt att Perez får spela och Alexis eller Iwobi vilar. Men så många fler förändringar blir det nog inte.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Spela Gibbs!!!!!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

                    Ospina

Bellerin    Mustafi    Kos    Gibbs

               Elneny    Xhaka

Chamberlain    Özil       Iwobi

                      Perez

AFC

Glenn
Bild för Glenn
R.Palmkvist wrote:
Mickys wrote:

Giroud lär inte spela då han är avstängd. Tror på samma elva i stort sett. Möjligt att Perez startar istället för alexis och elneny/Xhaka, iom att coq är borta och Caz fåe vila, på mittfältet. 

Så klart. Hade glömt det puckade beteendet senast.

Vad hände med överklagadet? Överklagade vi aldrig?

COYG

Davidsson och Mannen
Bild för Davidsson och Mannen
SuperJackie wrote:

                    Ospina

Bellerin    Mustafi    Kos    Gibbs

               Elneny    Xhaka

Chamberlain    Özil       Iwobi

                      Perez

Den elvan hade även jag gärna sett. Alternativt kunde Holding ersätta Koscielny (för att minska Bossens skaderisk/söndermatchning). I övrigt känns det oerhört skönt. Härligt att det äntligen är match igen. -Märkligt hur saker och ting kan förändras. Under långa perioder brukade/brukar man ju våndas inför match. Nu längtar man. Lite ovan känsla, eller hur?

Glenn
Bild för Glenn

Intressant om det stämde....synd att vi ej lyckades :-)

http://www.express.co.uk/sport/football/714882/Pierre-Emerick-Aubameyang...

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

En rätt intressant PK med Wenger och Walcott inför matchen imorgon. Många frågor om Big Sam-affären och dålt delägarskap inom engelsk fotboll. Det är också sällan som spelare tillför speciellt mycket på en PK men det är intressant att lyssna på Walcott. Ärliga svar där han erkänner att han inte alltid haft rätt mentalitet.

Xhaka spelar imorgon och Wenger nämner även Elneny. Att Walcott sitter med brukar betyda att han kommer starta.

Också intressant att Wenger i förbifarten nämner att Giroud kanske inte är tillgänglig för spel mot Burnley på söndag. Vad är grejen med Giroud egentligen? Den där tåskadan verkar aldrig ge efter..

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:

En rätt intressant PK med Wenger och Walcott inför matchen imorgon. Många frågor om Big Sam-affären och dålt delägarskap inom engelsk fotboll. Det är också sällan som spelare tillför speciellt mycket på en PK men det är intressant att lyssna på Walcott. Ärliga svar där han erkänner att han inte alltid haft rätt mentalitet.

Xhaka spelar imorgon och Wenger nämner även Elneny. Att Walcott sitter med brukar betyda att han kommer starta.

Också intressant att Wenger i förbifarten nämner att Giroud kanske inte är tillgänglig för spel mot Burnley på söndag. Vad är grejen med Giroud egentligen? Den där tåskadan verkar aldrig ge efter..

Fiinns det någon skada eller sitter han fast i Wengers frysbox?

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:
Jonas S wrote:

En rätt intressant PK med Wenger och Walcott inför matchen imorgon. Många frågor om Big Sam-affären och dålt delägarskap inom engelsk fotboll. Det är också sällan som spelare tillför speciellt mycket på en PK men det är intressant att lyssna på Walcott. Ärliga svar där han erkänner att han inte alltid haft rätt mentalitet.

Xhaka spelar imorgon och Wenger nämner även Elneny. Att Walcott sitter med brukar betyda att han kommer starta.

Också intressant att Wenger i förbifarten nämner att Giroud kanske inte är tillgänglig för spel mot Burnley på söndag. Vad är grejen med Giroud egentligen? Den där tåskadan verkar aldrig ge efter..

Fiinns det någon skada eller sitter han fast i Wengers frysbox?

Oklart. Om den här mystiska tåskadan var så farlig skulle han väl inte hoppat in mot Chelsea? Kanske är det bara jag som är konspiratorisk men jag tycker det känns som att Wenger bänkar Giroud lite snyggt så där. Giroud har ont i stortån så jag tvingas tyvärr spela laget som mosade Chelsea i förra omgången. Eller så är det bara ett jäkligt besvärligt fall av nageltrång :)

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:
Jonas S wrote:

En rätt intressant PK med Wenger och Walcott inför matchen imorgon. Många frågor om Big Sam-affären och dålt delägarskap inom engelsk fotboll. Det är också sällan som spelare tillför speciellt mycket på en PK men det är intressant att lyssna på Walcott. Ärliga svar där han erkänner att han inte alltid haft rätt mentalitet.

Xhaka spelar imorgon och Wenger nämner även Elneny. Att Walcott sitter med brukar betyda att han kommer starta.

Också intressant att Wenger i förbifarten nämner att Giroud kanske inte är tillgänglig för spel mot Burnley på söndag. Vad är grejen med Giroud egentligen? Den där tåskadan verkar aldrig ge efter..

Fiinns det någon skada eller sitter han fast i Wengers frysbox?

Kanske e tån som har frusit fast? ;)

If it's too strong, then you're too weak!

gunbod
Bild för gunbod

Det ska bli intressant att se hur laget kommer att spela efter den formidabla Chelseamatchen. Kommer det en reaktion eller fortsätter de på den inslagna vägen? Några byten lär det bli ändå, garanterat på målvaktsposten. Tycker att SuperJackis elva ser både trolig och intressant ut. Med det material vi har nu så bör Basel spöas på hemmaplan alldeles oavsett, förra säsongens första cl match på hemmaplanen hoppas man ju slippa ! Det är väl främst underskattning och inställning som är vår främsta motståndare här. Annars vinner vi denna match bekvämt.

Zille
Bild för Zille

Elneny och Xhaka måste få spela! Elneny mot gamla laget och Xhaka mot brorsan.

Det blir vinst detta! 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Davidsson och Mannen wrote:
SuperJackie wrote:

                    Ospina

Bellerin    Mustafi    Kos    Gibbs

               Elneny    Xhaka

Chamberlain    Özil       Iwobi

                      Perez

Den elvan hade även jag gärna sett. Alternativt kunde Holding ersätta Koscielny (för att minska Bossens skaderisk/söndermatchning). I övrigt känns det oerhört skönt. Härligt att det äntligen är match igen. -Märkligt hur saker och ting kan förändras. Under långa perioder brukade/brukar man ju våndas inför match. Nu längtar man. Lite ovan känsla, eller hur?

Roterar faktiskt hellre in Holding en sån här match än i ligan i nuläget faktiskt! En smula otacksamt för Mustafi dock, han håller på att spela in sig och bli riktigt med en partner i en my klubb. En del av mig vill rotera för att det är bättre att förekomma än att förekommande medan en annan del av mig vill att vi fortsätter med starkast möjliga elva för att fortsätta rida högst på den här vågen :)

Med den lilla förbehållningen så köper jag Jackies elva rakt av!

Jonas S
Bild för Jonas S

Backlinjen tycker jag vi skall behålla intakt. Möjligtvis att vi kan rotera in någon ytterback om Bellerin eller Monreal behöver vila lite men annars tror jag Wenger resonerar så att han vill ha sin backlinje så intakt som möjligt. Holding kommer absolut få speltid men knappast i en CL-match när viktiga poäng står på spel. Det kommer ligacup- och facupmatcher framöver.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod
Jonas S wrote:

Backlinjen tycker jag vi skall behålla intakt. Möjligtvis att vi kan rotera in någon ytterback om Bellerin eller Monreal behöver vila lite men annars tror jag Wenger resonerar så att han vill ha sin backlinje så intakt som möjligt. Holding kommer absolut få speltid men knappast i en CL-match när viktiga poäng står på spel. Det kommer ligacup- och facupmatcher framöver.

För första säsongen på väldigt länge så har vi ju fullvärdiga spelare på nästan samtliga positioner när vi är hyfsat skadefria som nu. Hur är det med Debuchy, skadad eller enbart ansedd för dålig ? Han finns väl sällan i truppen ens, någon som vet ?

 

 

 

 

 

 

Jonas S
Bild för Jonas S
gunbod wrote:
Jonas S wrote:

Backlinjen tycker jag vi skall behålla intakt. Möjligtvis att vi kan rotera in någon ytterback om Bellerin eller Monreal behöver vila lite men annars tror jag Wenger resonerar så att han vill ha sin backlinje så intakt som möjligt. Holding kommer absolut få speltid men knappast i en CL-match när viktiga poäng står på spel. Det kommer ligacup- och facupmatcher framöver.

För första säsongen på väldigt länge så har vi ju fullvärdiga spelare på nästan samtliga positioner när vi är hyfsat skadefria som nu. Hur är det med Debuchy, skadad eller enbart ansedd för dålig ? Han finns väl sällan i truppen ens, någon som vet ?

Det var länge sedan Wenger ens fick några frågor om Debuchy från journalister. Det känns som alla är överrens om att han bara försvann. Raderad från historien :)

Be excited!

Fredde
Bild för Fredde

Fast om t.ex Monreal, Bellerin eller Cazorla behöver vila så kommer de med absolut största sannolikhet att få det under landslagsuppehållet som är efter lördagens match.

You win some, you draw some

Sral
Bild för Sral

Precis. Kan tänka mig att Wenger kör ett starkt lag.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:
Mickys wrote:
Jonas S wrote:

En rätt intressant PK med Wenger och Walcott inför matchen imorgon. Många frågor om Big Sam-affären och dålt delägarskap inom engelsk fotboll. Det är också sällan som spelare tillför speciellt mycket på en PK men det är intressant att lyssna på Walcott. Ärliga svar där han erkänner att han inte alltid haft rätt mentalitet.

Xhaka spelar imorgon och Wenger nämner även Elneny. Att Walcott sitter med brukar betyda att han kommer starta.

Också intressant att Wenger i förbifarten nämner att Giroud kanske inte är tillgänglig för spel mot Burnley på söndag. Vad är grejen med Giroud egentligen? Den där tåskadan verkar aldrig ge efter..

Fiinns det någon skada eller sitter han fast i Wengers frysbox?

Kanske e tån som har frusit fast? ;)

Det är väl snart landslagsspel så Wenger vilar ju Giroud till det =)

Sral
Bild för Sral

Giroud? Han är väl avstängd i minst en match på grund av det röda kortet?

Dosa
Bild för Dosa

Kör bästa laget, ingen jävla rotation! vi behöver verkligen vinna gruppen och har inte råd med poäng tapp. och spelarna är heta låt dom spela. 

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:

Giroud? Han är väl avstängd i minst en match på grund av det röda kortet?

Jo Sral vi har ju fastslagit några poster längre upp att han är avstängd men det som diskuteras är att Wenger sa att han fortfarande har problem med sin tå och troligen missar Burnley matchen med. :-)

COYG

Sral
Bild för Sral

Jaha! Ja, jo, det är väl inte otänkbart. :-)

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tror också på ett starkt lag. Det är inget enkelt motstånd och jag tror vi vill inleda matchen starkt. Jag hade gärna sett att vi roterat in Giroud här men han var ju absolut tvungen att dra på sig två gula mot PSG den dumskallen :)

Elneny och Xhaka på mittfältet. Özil är given. Förmodligen startar Walcott och Alexis. Frågan är om Alexis spelar på topp eller om Wenger slänger ut han på kanten och i så fall plockar in Pérez på topp. Alexis kan vila upp sig lite ute på kanten :)

Iwobi kanske är spelaren som får stå över. Han brukar fortfarande krokna rätt renjält efter 60min. Det kan vara läge att rotera lite där. Jag hade gärna sett Gibbs men jag kan förstå om Wenger vill behålla sin backlinje.

Min gissning: Ospina; Monreal, Kos, Mustafi, Bellerin; Xhaka, Elneny; Alexis, Özil, Walcott; Pérez

Be excited!

Nicklas Andersson
Bild för Nicklas Andersson
Jonas S wrote:
Mickys wrote:
Jonas S wrote:

En rätt intressant PK med Wenger och Walcott inför matchen imorgon. Många frågor om Big Sam-affären och dålt delägarskap inom engelsk fotboll. Det är också sällan som spelare tillför speciellt mycket på en PK men det är intressant att lyssna på Walcott. Ärliga svar där han erkänner att han inte alltid haft rätt mentalitet.

Xhaka spelar imorgon och Wenger nämner även Elneny. Att Walcott sitter med brukar betyda att han kommer starta.

Också intressant att Wenger i förbifarten nämner att Giroud kanske inte är tillgänglig för spel mot Burnley på söndag. Vad är grejen med Giroud egentligen? Den där tåskadan verkar aldrig ge efter..

Fiinns det någon skada eller sitter han fast i Wengers frysbox?

Oklart. Om den här mystiska tåskadan var så farlig skulle han väl inte hoppat in mot Chelsea? Kanske är det bara jag som är konspiratorisk men jag tycker det känns som att Wenger bänkar Giroud lite snyggt så där. Giroud har ont i stortån så jag tvingas tyvärr spela laget som mosade Chelsea i förra omgången. Eller så är det bara ett jäkligt besvärligt fall av nageltrång :)

Han haltade till rätt ordentligt efter någon närkamp direkt efter bytet mot Chelsea senast. Skulle inte direkt bli förvånad om något slogs upp i samband med detta. Det var min första, spontana, reaktion där och då.

gunbod
Bild för gunbod
Jonas S wrote:

Jag tror också på ett starkt lag. Det är inget enkelt motstånd och jag tror vi vill inleda matchen starkt. Jag hade gärna sett att vi roterat in Giroud här men han var ju absolut tvungen att dra på sig två gula mot PSG den dumskallen :)

Elneny och Xhaka på mittfältet. Özil är given. Förmodligen startar Walcott och Alexis. Frågan är om Alexis spelar på topp eller om Wenger slänger ut han på kanten och i så fall plockar in Pérez på topp. Alexis kan vila upp sig lite ute på kanten :)

Iwobi kanske är spelaren som får stå över. Han brukar fortfarande krokna rätt renjält efter 60min. Det kan vara läge att rotera lite där. Jag hade gärna sett Gibbs men jag kan förstå om Wenger vill behålla sin backlinje.

Min gissning: Ospina; Monreal, Kos, Mustafi, Bellerin; Xhaka, Elneny; Alexis, Özil, Walcott; Pérez

Gärna Perez, och så kanske ett skifte mellan Walcott och Ox eftersom den sistnämnde vilade senast ?

Jonas S
Bild för Jonas S
gunbod wrote:
Jonas S wrote:

Jag tror också på ett starkt lag. Det är inget enkelt motstånd och jag tror vi vill inleda matchen starkt. Jag hade gärna sett att vi roterat in Giroud här men han var ju absolut tvungen att dra på sig två gula mot PSG den dumskallen :)

Elneny och Xhaka på mittfältet. Özil är given. Förmodligen startar Walcott och Alexis. Frågan är om Alexis spelar på topp eller om Wenger slänger ut han på kanten och i så fall plockar in Pérez på topp. Alexis kan vila upp sig lite ute på kanten :)

Iwobi kanske är spelaren som får stå över. Han brukar fortfarande krokna rätt renjält efter 60min. Det kan vara läge att rotera lite där. Jag hade gärna sett Gibbs men jag kan förstå om Wenger vill behålla sin backlinje.

Min gissning: Ospina; Monreal, Kos, Mustafi, Bellerin; Xhaka, Elneny; Alexis, Özil, Walcott; Pérez

Gärna Perez, och så kanske ett skifte mellan Walcott och Ox eftersom den sistnämnde vilade senast ?

Jag trodde tidigare på Ox också. Men eftersom Walcott varit så framträdande inför den här matchen så tror jag han kommer starta. Kanske att Ox hoppar in mot Burnley istället. Om nu inte Alexis startar på bänken ikväll.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod

Utan att underskatta Basel så ska vi ju bara städa av denna match på hemmaplan, offensiv laguttagning då vi lär ha runt 75 % boll i denna match.

Sidor