Medlemmar: 8855 st.
Visa menyn

Arsenal - Basel 28/9 2016

125 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Mats Byrstedt
Bild för Mats Byrstedt

Ha ha. Jag vet knappt vad internet är

Bubblan

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Mats Byrstedt wrote:

Jag vill gärna kunna lyssna på lurarna och ladda telefonen samtidigt ☺☺

Blåtand ? Uppfanns när Glenn Strömberg gick i blöjor :D

I år smäller det !

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Österman wrote:
Mats Byrstedt wrote:

Jag vill gärna kunna lyssna på lurarna och ladda telefonen samtidigt ☺☺

Blåtand ? Uppfanns när Glenn Strömberg gick i blöjor :D

Man behöver knappt ladda nya iPhone? 

 

On topic, ruskigt bra första halvlek o sen spelar vi av andra, Basel får en fem minutersperiod men det är allt. Stabilt!

If it's too strong, then you're too weak!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Härligt flyt för laget! Hoppas att det håller i sig nu!

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Fy fan så vackert! THEO stekhet! Alexis på riktigt spelhumör, och vilken jävla inställning, löper ju som en skållad råtta på varenda boll! Underbart att se! GOOD OLD ARSENAL

Jonas S
Bild för Jonas S

Skitbra insats. Första halvlek var helt otrolig och vi höll i det bra i andra halvlek utan att ta ut oss direkt. Alexis närmar sig storformen även om han kanske inte hade skärpan framför mål idag. Walcott fortsätter se ut som en ny, bättre, smartare och starkare version av sig själv. Bra insats laget igenom. Vi skapar massor och det känns som vi kan komma till lägen nästan när som helst. Bra variation med kombinationsspel, långa uppspel och vi varierar även tempot med Cazorla som drar upp tempot eller när Özil fullständigt dödar tempot för att sedan helt plötsligt dra upp det till max. Kul att se.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod

Härligt, två fantastiskt fina första halvlekar i rad nu, en ren fröjd att se det "gamla fina Arsenalspelet igen". Oerhört trevligt att se förändringen hos Walcott. Hela laget imponerar just nu, som det ser ut nu så borde tiden tala för oss, bara bättre och bättre.

Granit Xhaka, jag är fan kär i honom och hans vänsterfot. Kos och Mustafi verkar trivas hyfsat tillsammans och gör det kanon igen, nollan bakåt återigen. Det enda som inte var så bra idag var väl ineffektiviteten, vi skapade ju galet många målchanser, det var ju närmare tresiffrigt än tvåsiffrigt, utan att överdriva..Fortsätt gärna på denna trevliga fotboll som visas för oss nu, man får ju backflashs från säsongen 03-04. :D

gunbod
Bild för gunbod

Fint att se bröderna Xhaka kramas och byta tröjor med varandra efter matchen. :)

B-G
Bild för B-G

Härligt med ännu en bra laginsats.  Nu har vi några på papperet enkla matcher där fokus bör ligga på att kontinuerligt visa upp detta spel, gärna förlänga in i andra halvlek med.  

Kul för Walcott, men jag väntar tills januari med att gå igåNg allt för mkt.  snygga mål!!

Twitter @grvdga

Dosa
Bild för Dosa

Vi är på gång! knivskarp insats i alla lagdelar och alla spelare gjorde en utmärkt insats igen, jag gillar att Wenger inte roterar i en sådan här match. Tar vi full pott innan landslags uppehållet så har vi gjort en perfekt månad.

Pelle
Bild för Pelle
gunbod wrote:

Fint att se bröderna Xhaka kramas och byta tröjor med varandra efter matchen. :)

Jo, det var fint fast det var väl ärligt talat ganska förutsagt? :)

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn

Skön seger.

Vi spelade för bra för att det skulle bli någon spänning alls. Men gärna fler sådana segrar. LAget känns stabilt och i form. Enda som kan störa nu känns det som är skador.

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

Det är som att Wenger lyckats slå ihop det mer hårt arbetande Arsenal som vi sett mot flera topplag under senare år med det Arsenal som passar runt motståndaren, skapar målchanser och underhåller publiken. Han har plockat russinen från kakan.

Jag har vid tillfällen sett oss pressa, täckt ytor, vunnit boll och stört motståndare. Men då har vi inte alltid kunnat göra så mycket med bollen när vi väl vunnit den annat än en och annan omställning. Jag har också sett oss hålla i bollen, spelat runt bollen och skapat målchanser. Men då har vi istället haft svårt att vinna tillbaka bollen när vi tappat den och ofta har motståndaren istället kunnat kontra och göra mål.

Det är ovant att se ett så välbalanserat Arsenal spela med så mycket intensitet och självförtroende. Det här laget kan både anfalla och försvara. Över hela planen. Det spelar ingen roll om vi vinner boll högt eller i eget straffområde. Vi har ofta bra idéer vad vi vill göra med bollen offensivt. På samma sätt försvarar vi också över hela planen. Från forwards som pressar högt, genom mittfältet med Cazorla och Xhaka ner till backarna som både agerar tidigt när faror uppstår och reder upp situationer nära eget straffområde. Jag kan inte komma ihåg sist jag kände mig så trygg när motståndaren har bollen. Oavsett motstånd.

Nu är det fortfarande tidigt på säsongen. Men detta är än så länge en helt annan historia än det Arsenal jag sett spela de senaste säsongerna. Det är som att laget helt plötsligt fått en identitet.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod
Pelle wrote:
gunbod wrote:

Fint att se bröderna Xhaka kramas och byta tröjor med varandra efter matchen. :)

Jo, det var fint fast det var väl ärligt talat ganska förutsagt? :)

Visst, man behövde väl inte vara raketforskare för att kunnat förutse det, men gulligt ändå. :-D

Nicklas Andersson
Bild för Nicklas Andersson

Onekligen jäkligt gott att hålla på Arsenal just för stunden. Det är nåt sånt här man har suttit och längtat efter i några säsonger nu! Vilken fart och vilka sköna arbetsinsatser. Härligt!

Tosse
Bild för Tosse
R.Palmkvist wrote:

Såhär mycket löpningar framåt med fart utan boll har vi nog inte haft sen 2004 nånting. Ruskigt kul att titta på, giroud får nog svårt med speltid med tanke på att Perez är typ en liknande spelstil som sanchez, och det spelet fungerar ju kanon för tillfället! 

Håller med. Hemma i TV-soffan igår sa jag att så här bra och underhållande har vi inte spelat på 10 år.

Tosse
Bild för Tosse
Mickys wrote:

Skön seger.

Vi spelade för bra för att det skulle bli någon spänning alls. Men gärna fler sådana segrar. LAget känns stabilt och i form. Enda som kan störa nu känns det som är skador.

Kommer inom kort som ett brev på posten.

Sral
Bild för Sral
Mickys wrote:

Skön seger.

Vi spelade för bra för att det skulle bli någon spänning alls. Men gärna fler sådana segrar. LAget känns stabilt och i form. Enda som kan störa nu känns det som är skador.

Skador och sen finns det alltid en risk att de blir lite för bekväma/styva i korken, kanske. Ungefär som vår reaktion på hemmasegern mot United förra säsongen...

Glenn
Bild för Glenn
Sral wrote:
Mickys wrote:

Skön seger.

Vi spelade för bra för att det skulle bli någon spänning alls. Men gärna fler sådana segrar. LAget känns stabilt och i form. Enda som kan störa nu känns det som är skador.

Skador och sen finns det alltid en risk att de blir lite för bekväma/styva i korken, kanske. Ungefär som vår reaktion på hemmasegern mot United förra säsongen...

Jo den risken finns alltid....känns inte som att vi ska gå i den fällan igen när vi ser hur hårt laget jobbar just nu....men det kan ju vara bortblåst på söndag...vem vet...

COYG

Sral
Bild för Sral

Ja, mer talar för att det är som du säger. Sitter det hårda jobbet bra, då är det ju också lättare att spelet funkar också. Jag tror inte heller att vi kommer att tappa allt det här, men tuffare perioder kommer ju. Det vet vi. November nalkas...

Pelle
Bild för Pelle

Alltså, när jag till sist kommit in i tvekandet om Wenger och funderar på efterträdare så mptbevisar han mig att han visst kan få ihop ett lag och spelsätt som jag vill ha!

Jag har suttit med ett leende senaste två matchern o bara njutit av det jag sett.

Om det kommer räcka till en ny ligatitel återstår att se, men mitt förtroende för Wenger har reparerats lite trots allt...

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Ja, mer talar för att det är som du säger. Sitter det hårda jobbet bra, då är det ju också lättare att spelet funkar också. Jag tror inte heller att vi kommer att tappa allt det här, men tuffare perioder kommer ju. Det vet vi. November nalkas...

Jag tror nog att laget vi sett spela nu kan hålla igång detta även över nästa helg mot Burnley. Men frågan är hur det kommer se ut när vi roterar in spelare som Elneny, Ox, Pérez, Giroud och även Ramsey när han är tillbaka. Kan vi rotera t ex Cazorla eller Walcott utan att vi tappar för mycket? Walcott kommer knappast att hålla uppe denna superform över hela säsongen. Flera spelare kommer behöva hoppa in, leverera och gör mål. Oavsett om det är pga skador eller att spelare helt enkelt tappar form.

Men det känns väldigt inspirerande att vi nu faktiskt har sparkapital. Elneny känns som en väldigt bra truppspelare som är pålitlig även i ganska tuffa matcher. Coq vet vi vad han går för. Pérez är förhoppningsvis någon som kan avlasta Alexis på sikt. Giroud är en bra plan-b. Ramsey vet vi hur bra han är när han är i slag. Vi vet inte hur bra dessa spelare kommer prestera men förhoppningsvis sprids det positiva på planen även till spelarna på bänken och på träningsplanen. Att de vill slå sig in i startelvan och få sin tid i rampljuset.

Eller så skiter sig allt i november :)

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Det skiter sig ALLTID i november! ;-)

Intressant frågeställning du har, Jonas. Förr eller senare måste man ju rotera, och då måste de spelarna klicka på samma sätt som de vi ställer på banan nu. Perez BORDE ju kunna smälta in bra i det här spelsättet med den stil han har, men sådana som Gibbs och Elneny är verkligen rollspelare just nu.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Jonas S][quote=Sral wrote:

frågan är hur det kommer se ut när vi roterar in spelare som Elneny, Ox, Pérez, Giroud och även Ramsey när han är tillbaka. Kan vi rotera t ex Cazorla eller Walcott utan att vi tappar för mycket?

JA! Elneny kommer kunna kliva in utan problem, det är jag övertygad om. Helst inte i toppmatcher (pga relativt oprövad, inget emot Elneny). Cazorla har sett både klok och fräsch ut, kan inte påminna mig om några blunders bakåt och framåt kliver han både upp och deltar i anfallsspelet såväl som lägger tidiga avgörande bollar i djupet, men han fyller 32 i år. Han kommer behöva rotera men det är jag inte orolig för, särsklt som Coq också är på väg tillbaka. När Ramsey är tillbaka erbjuds även alternativa  egenskaper centralt, allra helst om han kan hitta något sånär tillbaks till sommarens mästerskapsform.

Walcott måste ju kunna roteras, Alexis som ytter, Perez som ytter, Chamberlain som ytter eller Ramsey som ytter. 

I Giroud och Perex finns både andra egenskaper såväl som "rak" ersättare till Alexis. Nån gång måste väl även Welbeck checka ut från Diaby Colney men man ska nog inte hoppas för mycket där, framförallt inte för något avtryck den här säsongen.

13/14 gick vi oerhört starkt under hösten men det kändes alltid som att vi skulle tappa det hela. Förra säsongen var väl egentligen den första sedan mitten av 00-talet som man på allvar kände att nu är vi med och på allvar slåss om det hela. Även halvvägs in på säsongen då känslan ändå var att vi var dom som skulle spela upp oss mot i övrigt svaga lag, Leicester skulle börja poängtappet när som helst. Den här säsongen började med en besvikelse och jag trodde faktiskt att vi inte alls skulle komma upp i den här kapaciteten. I alla fall inte så snabbt. Men just nu känns det här laget oerhört svårstoppade! Tyvärr känns Man C ungefär lika svårstoppade och dom har gått frukansvärt starkt i ligan. Igår haltade det dock och laget är inte riktigt samma utan De Bruyne som startat säsongen helt magiskt bra. Men känslan är definitivt att vi borde kunna vara med på allvar i år! Vi har en så pass bred trupp och attityden ser ut att ha förbättrats lite till i år! Så mycket självförtroende spelarna utstrålar och så mycket pondus vi visar upp över hela banan! Inget lätt lag att möta i dagsläget, jag har vänt från frustrerad till fruktansvärt hoppfull på bara några matcher! Nästan mer än ligaseger hoppas jag på att vi kan hålla i det här spelet en hel säsong, då kommer jag vara nöjd! Det får någon ta på sig att påminna mig om ifall vi förlorar chansen på titeln i typ omgång 37-38 nån gång ;)

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Det skiter sig ALLTID i november! ;-)

Intressant frågeställning du har, Jonas. Förr eller senare måste man ju rotera, och då måste de spelarna klicka på samma sätt som de vi ställer på banan nu. Perez BORDE ju kunna smälta in bra i det här spelsättet med den stil han har, men sådana som Gibbs och Elneny är verkligen rollspelare just nu.

Glömde Gibbs. Väldigt bra backup på vänsterbacken som alltid ser bra ut när han hoppar in oavsett om han inte spelat på länge och avsett vart han hoppar in. Väldigt nyttig spelare. Man kan ju bara hylla hans inställning. En typ av spelare som ett topplag behöver. Jag gillar hur Wenger använder honom som en defensiv inhoppare på mittfältet som också är väldigt duktig i kontringsspelet när motståndet tröttnat i slutminuterna. 

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod

Roterar lite görs  ju varje match mer eller mindre, nu startade ju Ospina och Xhaka tex. Det är ju bara att kolla på våran bänk för tillfället, när var den så här stark senast ?, då får vi gå tillbaka ett ex antal säsonger. Då ska ändå även Ramsey, Welbeck, Kuklen och några till tillbaks från skadelistan och avstängningar. Men har man en stark trupp som vi har just nu så blir det ju ett lyxproblem, även om vi har 15 jämngoda spelare så är det ju bara elva av dem som får starta.

Men vi om några vet ju hur det är det där med skador, så just därför det är så skönt att vi fick in dessa nödvändiga förstärkningar i somras. Såvida vi inte råkar ut för ännu mera skador än vi brukar så är vi ju inte lika känsliga för skador denna säsong. Vi har ju mer eller mindre fullgoda ersättare på alla positioner, med några få undantag, om ens något ?

Just nu befinner man sig ju uppe i det blå, vore skönt att få tillbringa lååång tid här uppe, fan så mycket trevligare här än nere i det ovissa mörkret. :)

B-G
Bild för B-G
Sral wrote:

Det skiter sig ALLTID i november! ;-)

Intressant frågeställning du har, Jonas. Förr eller senare måste man ju rotera, och då måste de spelarna klicka på samma sätt som de vi ställer på banan nu. Perez BORDE ju kunna smälta in bra i det här spelsättet med den stil han har, men sådana som Gibbs och Elneny är verkligen rollspelare just nu.

Äsch! :)
Vi är som Leicester denna säsong. Samma spelare i 38 omgångar och straff i varannan match.  

 

Twitter @grvdga

Elias Bard
Bild för Elias Bard
B-G wrote:
Sral wrote:

Det skiter sig ALLTID i november! ;-)

Intressant frågeställning du har, Jonas. Förr eller senare måste man ju rotera, och då måste de spelarna klicka på samma sätt som de vi ställer på banan nu. Perez BORDE ju kunna smälta in bra i det här spelsättet med den stil han har, men sådana som Gibbs och Elneny är verkligen rollspelare just nu.

Äsch! :)
Vi är som Leicester denna säsong. Samma spelare i 38 omgångar och straff i varannan match.  

 

haha har du rätt så är vi med i maj!:)

AFC

Tosse
Bild för Tosse
SuperJackie wrote:
B-G wrote:
Sral wrote:

Det skiter sig ALLTID i november! ;-)

Intressant frågeställning du har, Jonas. Förr eller senare måste man ju rotera, och då måste de spelarna klicka på samma sätt som de vi ställer på banan nu. Perez BORDE ju kunna smälta in bra i det här spelsättet med den stil han har, men sådana som Gibbs och Elneny är verkligen rollspelare just nu.

Äsch! :)
Vi är som Leicester denna säsong. Samma spelare i 38 omgångar och straff i varannan match.  

 

haha har du rätt så är vi med i maj!:)

Betänk att vi möter Stoke borta på Britannia i näst sista sista omgången och veckan innan tar vi emot hans kunglig höghet Z och han anhang från Manchester.

 

Pelle
Bild för Pelle
Tosse wrote:
SuperJackie wrote:
B-G wrote:
Sral wrote:

Det skiter sig ALLTID i november! ;-)

Intressant frågeställning du har, Jonas. Förr eller senare måste man ju rotera, och då måste de spelarna klicka på samma sätt som de vi ställer på banan nu. Perez BORDE ju kunna smälta in bra i det här spelsättet med den stil han har, men sådana som Gibbs och Elneny är verkligen rollspelare just nu.

Äsch! :)

Vi är som Leicester denna säsong. Samma spelare i 38 omgångar och straff i varannan match.  

haha har du rätt så är vi med i maj!:)

Betänk att vi möter Stoke borta på Britannia i näst sista sista omgången och veckan innan tar vi emot hans kunglig höghet Z och han anhang från Manchester.

Ja, det innebär att vi är med i början av maj i alla fall, och klarar vi de två matcherna e vi klara segrare. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Sidor