Medlemmar: 8819 st.
Visa menyn

EFL Cup - Kvartsfinal

156 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
R.Palmkvist wrote:
Jonas S wrote:

Finns det någon kommentator som är generellt älskad och omtyckt? Förmodligen inte.

Oj oj! Göransson kanske :)

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1602&artikel=785741

kanske är ensam men jag gillar Anders Bjur. tycker han har bra tonläge och han klämmer i när han ska och inte bara för att det kommer ett skott från 45m som går till inkast...... han och henrik strömblad (för att han är en klassisk CL röst från yngre där, precis som Lasse kinch var hahaha).

Ja Anders Bjur är nog min favorit också, mest saklig av alla kommentatorer. :)

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Glenn S är ju en av dom klart skönaste experterna!

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic

Verkar bli följande lag:
           Martinez
Jenk Gabriel Holding Gibbs (C)
        Elneny Le Coq
Adelaide Ramsey Iwobi
            Perez 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Bjuhr riktigt behaglig!!

AFC

Mackan
Bild för Mackan

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jonas S
Bild för Jonas S
SuperJackie wrote:

Bjuhr riktigt behaglig!!

Bjuhr är bra. Men min favoritkommentator generellt är Kim Hartman som kommenterar snooker på eurosport och mest är tyst. Ibland kan man höra han sitta och snaska på en godisbit eller snutta på en kopp kaffe som att han glömt bort att han har ett jobb att sköta. Men det kan jag snacka mer om på något annat forum :)

Gällande kvällens fotboll så ser jag fram mot att få se Ramsey som #10 om det är där han får spela. Jag tycker han är bäst där. Det finns väl en lite chans att det är Iwobi som spelar centralt och att Wenger slänger ut Ramsey på kanten. Men det tycker jag skulle vara lite bakvänt.

Kul att få se Lucas igen också. Ser gärna ett inhopp av Mavididi också. Alltid kul med unga anfallare.

Be excited!

RoPa87
Bild för RoPa87

Hur ser det ut i inledningen? sitter i bilen på väg hem från Kastrup. behöver info! :)

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

0-1 till southampton.

RoPa87
Bild för RoPa87

0-1 Southampton? har de ordinarie lag eller hur ser deras elva ut? jaja, då kanske man inte behöver stressa hem för att se matchen då  

Jonas S
Bild för Jonas S

Var Jenkinson ute och tog en cigg, varför lämnade vi hela högerkanten vidöppen? Jenkinson..

Be excited!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
R.Palmkvist wrote:

0-1 Southampton? har de ordinarie lag eller hur ser deras elva ut? jaja, då kanske man inte behöver stressa hem för att se matchen då  

Dem har väl bara Forster och Van Dijk som jag känner igen från ordinarie, möjligtvis att Clasie  (som gjorde målet) är ordinarie också.

Jajo67
Bild för Jajo67

Ser sådär ut men det har ju bara börjat, mycket sidled & alibipass - Elneny/Coq borgar ju inte direkt för ett kreativt anfallsspel.

Southampton har bytt ut 8 spelare sen helgen & Arsenal 10

Jonas S
Bild för Jonas S

Jenkinson ger mig hjärnblödning. Jag saknar Gabriel där på högerbacken.

Men det här vänder vi.

Be excited!

Jajo67
Bild för Jajo67
Farbror Frej wrote:
R.Palmkvist wrote:

0-1 Southampton? har de ordinarie lag eller hur ser deras elva ut? jaja, då kanske man inte behöver stressa hem för att se matchen då  

Dem har väl bara Forster och Van Dijk som jag känner igen från ordinarie, möjligtvis att Clasie  (som gjorde målet) är ordinarie också.

Bertrand inte Clasie är ordinarie. Davies har ju varit skadad men annars ordinarie.

Jajo67
Bild för Jajo67
Jonas S wrote:

Jenkinson ger mig hjärnblödning. Jag saknar Gabriel där på högerbacken.

Men det här vänder vi.

Jenkinson är ju egentligen på tok för dålig för att spela i Arsenal. Debuchy såg ju bra ut den kvarten han lirade sist, trist att han gick sönder.

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Har vi satt i rutin att ha Max ett skott per mål per match? Man kanske ska fundera på att ändra till mer offensivt då..

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Glenn
Bild för Glenn

Jenka o Jeff stora problem på högerkanten. Ramsey för seg och för mkt bollkladdande

COYG

Glenn
Bild för Glenn

United spelar sitt absolut bästa lag

COYG

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

0 rörelse, max 2 st som jobbar, resten väntar på bollen. Längtar till vi börjar jobba som ett lag igen.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jonas S
Bild för Jonas S
Jajo67 wrote:
Jonas S wrote:

Jenkinson ger mig hjärnblödning. Jag saknar Gabriel där på högerbacken.

Men det här vänder vi.

Jenkinson är ju egentligen på tok för dålig för att spela i Arsenal. Debuchy såg ju bra ut den kvarten han lirade sist, trist att han gick sönder.

Ja det är lite allsvenskan över hans fötter. Bollen kan hamna lite varsom helst egentligen. Och han rensar allt till inkast vilket gör att motståndaren gärna får lite gratis tryck. Slarvig är han också. Mycket felpass och felbeslut.

Be excited!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Herregud.

Glenn
Bild för Glenn

Var ju roligt att offra tid på att se oss bli utspelade ännu en gång, denna gång också utklassade

COYG

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Vad pysslar jenkinson med i försvar? Tappar sin kant och sen springare in och ställer sig i gröt med alla andra.

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Vi skämmer ut oss..... bara lägga ner och gå hem. Vi har redan förlorat teoretiskt eftersom vi Max har ett skott på mål per match.

ifs så skiter jag personligen i denna cupen. Men nu är det ju inte bara i cupen vi har problem.......

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Mackan
Bild för Mackan
Mickys wrote:

Var ju roligt att offra tid på att se oss bli utspelade ännu en gång, denna gång också utklassade

Håller inte med alls bortsett från deras mål, då är det speed och effektivitet som vi har märkligt svårt att få till...

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jonas S
Bild för Jonas S

Det blir väl backlinjen som kostar oss idag. Och med ett näst intill obefintligt anfallsspel så här långt ser detta rätt mörkt ut nu.

Be excited!

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Mackan wrote:
Mickys wrote:

Var ju roligt att offra tid på att se oss bli utspelade ännu en gång, denna gång också utklassade

Håller inte med alls bortsett från deras mål, då är det speed och effektivitet som vi har märkligt svårt att få till...

 

Håller med, vi är sämst.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Glenn
Bild för Glenn

Elneny skadad... hur många åker vi på idag? 3-4 st?

COYG

Vicious
Bild för Vicious

Frågan är om det ens är värt att kasta in Xhaka och Ox från bänken. Bättre att spara på energin. Man vill ju ändå inte vinna detta.

#Championship

Glenn
Bild för Glenn
Mackan wrote:
Mickys wrote:

Var ju roligt att offra tid på att se oss bli utspelade ännu en gång, denna gång också utklassade

Håller inte med alls bortsett från deras mål, då är det speed och effektivitet som vi har märkligt svårt att få till...

snabbspolade iof 10 min men vi har väl inte ett enda skott på mål på 44 min? Svårt att vinna då

COYG

Sidor