Medlemmar: 8876 st.
Visa menyn

EFL Cup - Kvartsfinal

156 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
RWHP
Bild för RWHP

Ramsey, Xhaka och Jenkinson borde ju se mer fotboll från läktaren. De är ju pinsamt dåliga, de första två kan inte slå en enkel passning och slår de en enkelare passning så är det till en gubbe 1 meter bredvid. Jenkinson är mer obekväm med bollen än vad jag är! Man blir så trött, uppgiven och besviken på det här...

King Henry #14

Isamag
Bild för Isamag

Det här var riktigt uselt!

Thomas Persson
Bild för Thomas Persson

Pinsamt att se hur dålig kvalitet det är på våran så kallade breda trupp.... Ramsey vill jag aldrig se i en Arsenal tröja igen rakt igenom dålig!

Jonas S
Bild för Jonas S

Lärdomar från kvällens match:

- Gabriel, Maitland-Niles, min farmor och halva Ölands befolkning är betydligt bättre högerbackar än Carl Jenkinson

- Ramsey kan inte slå en rak passning och kan inte träffa en ladugårdsdörr med en hagelbrakare från en halvmeter

- Arsenal spelar ibland så dålig fotboll att man på allvar undrar om Wenger är världens sämsta fotbollstränare och att vi skulle vara ett bättre lag med Tim Sherwood på bänken.

- November 2016 blev exakt lika dåligt som vanligt.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn

Kasst, värdelöst, menlöst och jävligt patetisk insats. Det är väldigt tunt bakom startelvan är en sak som är säker

COYG

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Arsenal var så dåliga att man valde att skippa highlights och intervjuer. Det fanns inga highlights, och man var trött på WengerS bortförklaringöar. Nästa bortförklaring kommer på Lördag. Då får man lida igen. skönt att det är en sen match så man hinner njuta några extra timmar av helgen.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Rylle
Bild för Rylle

En skitmatch avslutade vårt deltagande i en skitcup. Det får vi leva med. Bara att gå vidare.

Bastian skall in i ManU:)

Rylle

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Reine,Iwobi,Jenkinson,Ramsey vart ju kattskit rakt igenom idag!!!

Ok att förlora mot Soton men det här vart så fruktansvärt dåligt!!

Otroligt frustrerande att se när det finns omställningar men grundtekniken dvs springa med boll i fart inte ens funkar och dom 2-3 gångerna det funkade så slår man en genomskärare mot hörnflaggan och börjar om genom att passa bollen till vänster 9,an som sen får passivitetsvarning eller offensiv foul!!!

Nae,nya tag lördag!  Ramsey startar säkert!

Godnatt!!

AFC

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Skönt att jag valde bruksderby i hockey istället när jag läser kommentarerna känner jag.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Vicious
Bild för Vicious

Snacket om att vi har en bred trupp känns ju inte helt klockrent när man ser dagens insats. Elvan vi ställer på banan idag hade fått kämpa för nytt kontrakt i PL. Två månader sedan vi gjorde en helgjuten insats nu. Får man lov att vara orolig? 

#Championship

Jonas S
Bild för Jonas S
FagerstaDG wrote:

Skönt att jag valde bruksderby i hockey istället när jag läser kommentarerna känner jag.

:) Jag kan intyga att den bittra stämningen i tråden tyvärr speglar matchen rätt väl.

Be excited!

Thomas Persson
Bild för Thomas Persson

Ja hade fan hellre tittat på färg som torkar än sett denna bedrövliga match! Fanns ta mig fan inte en enda ljusglimt att se... nä det måste ta mig fan in en tränare som kan piska på laget lite jävla karaktär istället för allt förbannade sidledsduttande å ner på kanterna när vi inte har en enda gubbe som kan nicka va fan är det för coachning?!!

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

We showed good spirit and attityd. But we where unlucky today. Typ så kommer det låta....Zzzzz

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Det är inte konstigt att vi bara har två ligacup segrar när vi spelar så här. Jag som supporter vill ju se mitt lag vinna och spelarna borde vilja vinna. Det är mycket matcher nu osv. Osv. Osv. Men va fan, tredje målvakten? Halva reservlaget, Iwobi och coq var väl de enda som var i närheten av ordinarie i en startuppställning. Hur ska dessa elva kunna vinna något när de aldrig spelat med varandra? Var målet någon gång att få vidare till semi eller spelades detta bara av för sakens skull, en sak var rätt med matchen iallafall, det bästa laget vann.

 

"Why fly if you could walk on water?"

Thomas Persson
Bild för Thomas Persson

Exakt alltid samma tugg!

Tycker dessutom synd om alla stackare som satt live å betalat för bedrövelsen!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Positivt: Tur att det bara är ligacupen. 

B-G
Bild för B-G

Valium och en 8 timmars bussresa gjorde att jag endast såg 5 min.  Tur var väl det. 

Men min stora fråga är... vad gjorde De Gea i Uniteds match för att förtjäna 5.3 på whoscored?? Det är riktigt uselt betyg. :D

Twitter @grvdga

Pelle
Bild för Pelle

Ingen bra insats mot ett lag vi numera är van vid att tappa poäng mot. Förrförra säsongen åkte vi ut mot dom trots hemmaplan, faktum är att på de 6 senaste matcherna har vi enbart en seger och en oavgjord!

Ramsey var inte bra idag, men SuperJackie har glömt att han faktiskt var en av de bästa på plan mot PSG, inte såååå länge sedan trots allt.

Gabriel vill jag absolut inte ha som högerback även om Jenka inte var bra idag, han tappade kanten han med senast då ha hela tiden drog sig in mot mitten, hellre Niles i så fall.

Stöttar till fullo valet att spela med reservlaget i ligacupen, dom behöver få matcher utöver reservlagsmatcher.

Godnatt gooners, where ever you are.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
B-G wrote:

Valium och en 8 timmars bussresa gjorde att jag endast såg 5 min.  Tur var väl det. 

Men min stora fråga är... vad gjorde De Gea i Uniteds match för att förtjäna 5.3 på whoscored?? Det är riktigt uselt betyg. :D

Var en tavla han släppte en kass retur rakt ut vid West Hams kvittering till 1-1.

If it's too strong, then you're too weak!

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Pelle wrote:

Ingen bra insats mot ett lag vi numera är van vid att tappa poäng mot. Förrförra säsongen åkte vi ut mot dom trots hemmaplan, faktum är att på de 6 senaste matcherna har vi enbart en seger och en oavgjord!

Ramsey var inte bra idag, men SuperJackie har glömt att han faktiskt var en av de bästa på plan mot PSG, inte såååå länge sedan trots allt.

Gabriel vill jag absolut inte ha som högerback även om Jenka inte var bra idag, han tappade kanten han med senast då ha hela tiden drog sig in mot mitten, hellre Niles i så fall.

Stöttar till fullo valet att spela med reservlaget i ligacupen, dom behöver få matcher utöver reservlagsmatcher.

Godnatt gooners, where ever you are.

Han hade den snyggaste vågen i luggen kanske mot PSG,varken mer eller mindre!!!

AFC

Elias Bard
Bild för Elias Bard
B-G wrote:

Valium och en 8 timmars bussresa gjorde att jag endast såg 5 min.  Tur var väl det. 

Men min stora fråga är... vad gjorde De Gea i Uniteds match för att förtjäna 5.3 på whoscored?? Det är riktigt uselt betyg. :D

Blå Valium har räddat mina flygresor från Thailand båda gångerna,bra skit!!!

AFC

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Ähh så tunnt är det inte bakom vår starttelva, det är skillnad att slänga in typ tio nya man och spela en match tillsammans. De klarar sig gott som backup till vår startelva. Man ser ju på målen hur otight det är i backlinje och mellan backlinje och mittfält. Kos hade ju fixat båda målen själv.

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tycker inte Wenger gjorde fel som startade b-laget. Det var nog med på papperet bra spelare på plan för att besegra det där Southamptonlaget. Elneny, Coq och senare Xhaka. Ramsey centralt, Pérez på topp och ett mittbackspar som gjort det helt ok. Vi måste kunna rotera rejält med tanke på den mängd spelare vi har i truppen. Southamptons backlinje var klart starkare än det vi ställde upp med men annars tycker jag inte deras lag var speciellt starkt. Jag tycker inte heller de var speciellt bra i första halvlek faktiskt.

Vi är idag beroende av ett par spelare för att kunna skapa målchanser. Alexis är en av få offensiva spelare i klubben som alltid håller hög nivå och som lyfter laget som kollektiv även i motgång. I övrigt vet man aldrig riktigt vad man får. Vi bör kunna prestera på en högre nivå generellt oavsett nivån på spelare. Vi måste komma upp i en nivå där vi kan prestera hyfsad fotboll även utan en världsklasspelare i superform.

Ingen bryr sig om ligacupen. Men oron sprider sig när jag ser gamla vanliga Arsenal. Jag vill inte att vi skall fastna i vår vanliga lunk i år igen.

Be excited!

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Jonas S wrote:

Jag tycker inte Wenger gjorde fel som startade b-laget. Det var nog med på papperet bra spelare på plan för att besegra det där Southamptonlaget. Elneny, Coq och senare Xhaka. Ramsey centralt, Pérez på topp och ett mittbackspar som gjort det helt ok. Vi måste kunna rotera rejält med tanke på den mängd spelare vi har i truppen. Southamptons backlinje var klart starkare än det vi ställde upp med men annars tycker jag inte deras lag var speciellt starkt. Jag tycker inte heller de var speciellt bra i första halvlek faktiskt.

Vi är idag beroende av ett par spelare för att kunna skapa målchanser. Alexis är en av få offensiva spelare i klubben som alltid håller hög nivå och som lyfter laget som kollektiv även i motgång. I övrigt vet man aldrig riktigt vad man får. Vi bör kunna prestera på en högre nivå generellt oavsett nivån på spelare. Vi måste komma upp i en nivå där vi kan prestera hyfsad fotboll även utan en världsklasspelare i superform.

Ingen bryr sig om ligacupen. Men oron sprider sig när jag ser gamla vanliga Arsenal. Jag vill inte att vi skall fastna i vår vanliga lunk i år igen.

 

Van Dyjk(?) ska ju köpa på studs!!! Modern duktig mittback. Innan City eller Chelsea tar honom.

I övrigt är det som många säger, who cares om Ligacupen liksom...Men ALLTID surt att torska. 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Busch
Bild för Busch

Såg de bara som en cup för ungdomarna att få lite speltid i så att vi åker ut är givetvis tråkigt men inte mer än en axelryckning.

Gillar för övrigt hur Wenger gestikulerade till Jenkinson när han kastade inkastet strax innan Sotons andra mål, ungefär som att varför kastade du inte till Elneny, vi måste ju framåt!? Sätter sig sedan i skiten och vips, baklängesmål. Att hålla på o kasta bakåt när man måste upp o göra mål fungerar inte, helt fel inställning och mentalitet. Hans inläggskvalite ska vi inte ens snacka om, skicka tillbaka honom till west ham för fan, permanent.

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt

Spelare som behöver speltid fick spela igår, spelare som behövde vila fick vila. Bra så. Spelet var osammanhängande i framför allt första halvlek men det här var i prinicp ett helt nytt lag. Då blir det tyvärr så här ibland. Jag är inte särskilt upprörd över att vi åker ur den här cupen, och även om det var en skitmatch så visade Iwobi att han är på väg att hitta formen igen, och Maitland-Niles vill jag se mer av. Tycker att han allra minst borde sitta på bänken på lördag och kanske till och med starta. Ser otroligt säker ut med bollen vid fötterna, han är snabb, bidrar offensivt och det lilla man fick se av hans försvarsspel så tyckte jag att det såg helt ok ut - gjorde ett par riktigt smarta manövrar och tog bollen genom att läsa spelet helt rätt. Nu var det här förstås bara ca 20 minuter i Ligacupen men han känns som den spelare som är klart närmast att kunna erbjuda vad Bellerin ger oss av de alternativ vi har för närvarande.

Sekreterare Arsenal Sweden

Nicklas Andersson
Bild för Nicklas Andersson

Jag kan säkert vara färgad i mina bedömningar utav Ramsey, men jag tycker ungefär att det ser ut såhär varje gång jag ser grabben spela fotboll. Att han sen drämmer in något helt sjukt mål per säsong är såklart trevligt att se, men jag kan för allt i världen inte förstå vad folk ser i den spelaren. Jag köper såklart att han hade en tämligen rövdålig omgivning igår, men jag är sällan imponerad när han har en plats i vår ordinarie elva heller och tycker allt som oftast att han bromsar upp spelet. Han borde ha så lite boll som möjlig, spela enkelt och löpa som en oxfilé på grönbete.

Ramsey är Johan Elmander.

Sral
Bild för Sral
Kenny Nordh wrote:

Vi skämmer ut oss..... bara lägga ner och gå hem. Vi har redan förlorat teoretiskt eftersom vi Max har ett skott på mål per match.

ifs så skiter jag personligen i denna cupen. Men nu är det ju inte bara i cupen vi har problem.......

Nej, obesegrade i ligan sedan premiärförlusten. Senast tre sköna poäng mot Bournemouth och ingen förlust under november månad. 28 gjorda mål, vilket är tredje bäst i ligan. Tre poäng upp till ledande Chelsea. Vi har problem! ;-)

Zille
Bild för Zille

Ramsey var verkligen inte bra igår, i en match där vi ställer upp med ett lag som innebär att han ska vara den stora stjärnan. Nej, efter den här insatsen måste han väl starta på bänken på lördag, eller?

Jenkinson hade inte heller så många rätt. Däremot så tycker jag att Maitland-Niles gjorde det bra de minuter han fick.

Överlag en riktigt dålig insats.

Tosse
Bild för Tosse
Kenny Nordh wrote:

Arsenal var så dåliga att man valde att skippa highlights och intervjuer. Det fanns inga highlights, och man var trött på WengerS bortförklaringöar. Nästa bortförklaring kommer på Lördag. Då får man lida igen. skönt att det är en sen match så man hinner njuta några extra timmar av helgen.

Tycker inte han försöker med några bortförklaringar. Vi var bara för dåliga.
It’s not only a disappointing night because we are out, but it’s a disappointing night because the performance was disappointing. I question our urgency level, our focus from the start on. It was not good enough and we paid for that. Overall, I think that is the most disappointing. It can happen that you go out of the competition, but our first 45 minutes were just not good enough and not at the level of required concentration. In the second half we responded well, but overall for me, that’s the most disappointing. Read more at http://www.arsenal.com/news/news-archive/20161130/wenger-that-was-not-th...

Sidor