Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Sunderland - Arsenal 29 oktober 2016 (Movember-tråden)

112 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jonas S
Bild för Jonas S
Sunderland - Arsenal 29 oktober 2016 (Movember-tråden)

Jag tror vi kan få se både Gibbs och Ox i den här matchen. Iwobi spelade 90min i ligacupen vilket tyder på att han kan få vila imorgon. Ox har gjort tre mål på två matcher och visar tendenser att komma i form. Jag tror Wenger vill ge honom en chans från start.

Gibbs är jag inte alls lika säker på. I slutändan tror jag Wenger går på Monreal. Men vänsterkanten har varit en liten akilleshäl den här säsongen med Iwobi som fortfarande saknar defensiva kvalitéer. Och Monreal är inte ligans snabbaste ytterback vilket satt honom i en del svåra situationer. Kanske att Gibbs och Ox kan säkra den kanten något mer. Vi tappar i kreativitet med Ox och jag är inte alltför förtjust att starta både Walcott och Ox. Jag tycker det tenderar att bli alltför endimensionellt. Men jag tror Wenger kan vara sugen att testa alternativen. Vi kan inte spela Iwobi i alla matcher. Och med Alexis och Özil bör vi ha mer än nog i form av kreativitet för att komma igenom mot Sunderland.

Mittfältet är inte lika klurigt. Jag tycker visseligen inte att Elneny tillsammans med Coq är en fantastisk kombination annat än om vi verkligen vill säkra upp bakåt. Men Cazorla är väl skadad (?), Ramsey är skadad och Xhaka är avstängd så jag har lite svårt att se vilka andra alternativ vi har.

Cech; Monreal, Kos, Mustafi, Bellerin; Elneny, Coq; Ox, Özil, Walcott; Alexis

2-0 till Arsenal. Özil dunkar upp den första på volly på ett sneaky inlägg från Alexis. Standard Arsenal 2016 :)

EDIT:

Nu verkar det som både Santi, Walcott & Monreal är tveksamma för start inför morgondagen. Vem stoppar vi in på högerkanten i så fall? Spelar vi Giroud på topp med Alexis till vänster och Ox till höger?

Be excited!

B-G
Bild för B-G

Fan jag har iwobi i Fantasy. Det är ett lotteri varje omgång om han kommer spela eller inte känns det som.
Jag hoppas vi får se Giroud på topp i denna match, han behöver komma igång på allvar innan november.

Tror på en enkel match. 4-0 med mersmak.

Twitter @grvdga

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Jonas S wrote:

EDIT:

Nu verkar det som både Santi, Walcott & Monreal är tveksamma för start inför morgondagen. Vem stoppar vi in på högerkanten i så fall? Spelar vi Giroud på topp med Alexis till vänster och Ox till höger?

In med Flamini centralt ba så är det good old Arsenal anno 2014 :)

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Blir tufft imorn,guds arm på övertid på övertiden?

Vinst är ett måste mot Neverland,6 mål framåt? 16 insläppta? 1 P?

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S
B-G wrote:

Fan jag har iwobi i Fantasy. Det är ett lotteri varje omgång om han kommer spela eller inte känns det som.

Jag hoppas vi får se Giroud på topp i denna match, han behöver komma igång på allvar innan november.

Tror på en enkel match. 4-0 med mersmak.

Jag var jäkligt nära att ta in Iwobi för ett par veckor sedan men stoppade in Walcott istället. Jag brukar nästan undvika arsenal-spelare pga av att jag fått för mig att de per automatik tappar formen eller skadar sig om de finns i mitt fantasylag. Så ingen skall förvänta sig något av Walcott kommande omgångar :)

Heppe wrote:

In med Flamini centralt ba så är det good old Arsenal anno 2014 :)

Flamini och Coq på mittfätet. Sparka sönder Sunderland! Kung :)

Be excited!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

                   Cech

    Bellerin. Kos. Mustafi Gibbs

              Elneny. Coq

Ox.               Özil.        Iwobi

                  Sanchez

Vid skador denna elva men vad finns på bänken? Ramsey? 

Giroud är bara stoppa in minut 70 om bussen står där igen!

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S

Om fantasin får flöda:

             Cech

Bellerin. Kos. Mustafi. Gibbs

     Coq. Maitland-Niles

       Ox. Özil. Iwobi

             Alexis

Maitland-Niles kommer in och bossar.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:

Om fantasin får flöda:

             Cech

Bellerin. Kos. Mustafi. Gibbs

     Coq. Maitland-Niles

       Ox. Özil. Iwobi

             Alexis

Maitland-Niles kommer in och bossar.

Gått på fredagsspriten redan Jonas? :-)

Vila Caz om han har problem....även walcott. Men vi måste bara vinna denna match. Finns inga ursäkter om vi inte gör det. Ska se den i efterhand så blir dött i tråden. :-)

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:
Jonas S wrote:

Om fantasin får flöda:

             Cech

Bellerin. Kos. Mustafi. Gibbs

     Coq. Maitland-Niles

       Ox. Özil. Iwobi

             Alexis

Maitland-Niles kommer in och bossar.

Gått på fredagsspriten redan Jonas? :-)

Vila Caz om han har problem....även walcott. Men vi måste bara vinna denna match. Finns inga ursäkter om vi inte gör det. Ska se den i efterhand så blir dött i tråden. :-)

Lite tidigt även för mig :)

Jag är bara livrädd att vi skall gå tillbaka till Giroud. Och seriöst. Ainsleys look i sin mustasch bör ge honom en given startplats oavsett.

 

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Jonas S
Bild för Jonas S

:) Wenger bör styra upp en bra mustasch snarast. Borde vara klubbstandard.

Be excited!

Christian Vela
Bild för Christian Vela
Heppe wrote:

Mackan
Bild för Mackan
Jonas S wrote:
Mickys wrote:
Jonas S wrote:

Om fantasin får flöda:

             Cech

Bellerin. Kos. Mustafi. Gibbs

     Coq. Maitland-Niles

       Ox. Özil. Iwobi

             Alexis

Maitland-Niles kommer in och bossar.

Gått på fredagsspriten redan Jonas? :-)

Vila Caz om han har problem....även walcott. Men vi måste bara vinna denna match. Finns inga ursäkter om vi inte gör det. Ska se den i efterhand så blir dött i tråden. :-)

Lite tidigt även för mig :)

Jag är bara livrädd att vi skall gå tillbaka till Giroud. Och seriöst. Ainsleys look i sin mustasch bör ge honom en given startplats oavsett.

 

That´s not a moustache.. THIS is a moustache!!! :)

Mustaaaasch

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jonas S
Bild för Jonas S
Mackan wrote:

That´s not a moustache.. THIS is a moustache!!! :)

Sant :) Niles tror jag försöker gå lite mer på Henry-stuket.

Be excited!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Christian Vela wrote:
Heppe wrote:

Jonas S
Bild för Jonas S
Heppe wrote:
Christian Vela wrote:
Heppe wrote:

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S

Alex Iwobi körde upp en diskret tango inför förra försäsongen. Wenger lade direkt märke till hans magi på träning, gav honom chansen and the rest is history.

Theo Walcott drog upp sin moppe runt 2012 inför säsongen där han lyfte på allvar. När han senare gick över till sitt RnB-skägg försvann formen och skadeproblemen kom som ett brev på posten.

I rest my case.

(Maitland-Niles startar imorgon)

Be excited!

Tosse
Bild för Tosse

Movember är på gång. Bara att börja odla din mo och lämna ett bidrag https://se.movember.com/

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Hahahaha! Nu är det standard på tråden! Vinst imorgon, jag lovar

Brace yourselves, movember is coming (edit: blev tvåa på den medan jag letade nån passande bild. Men här får ni självaste  Sunderland) 

Tosse
Bild för Tosse

På tal om Sunderland. I slutet av sjuttiotalet visste han hur både mustasch och hår skulle odlas.
 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Beat you to that one though!

Jonas S
Bild för Jonas S

Alan Sunderlands snygga musche och krull kommer ge oss segern garanterat!

Och låt detta bli Movember och inte November med skador, tappade poäng och skit.

Be excited!

Tosse
Bild för Tosse
Heppe wrote:

Hahahaha! Nu är det standard på tråden! Vinst imorgon, jag lovar

Brace yourselves, movember is coming (edit: blev tvåa på den medan jag letade nån passande bild. Men här får ni självaste  Sunderland) 

Heppe, du var visst ändå några sekunder snabbare än jag att få fram en bild på Alan Sunderland.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

haha vafan!!

Jävligt skönt inslag i tråden.

Mustach och tre poäng är givet!

AFC

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Intrigen tätnar, kolla Griezmanns stache!! För att inte tala om insta-posen!

Är det hans sätt att säga att januariövergången till oss är klar?

Jonas S
Bild för Jonas S
Heppe wrote:

Intrigen tätnar, kolla Griezmanns stache!! För att inte tala om insta-posen!

Är det hans sätt att säga att januariövergången till oss är klar?

Snyggt! haha!

Jag skulle invänta Welbeck eventuella Eddie Murphy-stache innan jag skulle våga uttala mig om Griezmanns eventuella Arsenal-flytt. Men det är klart. Om vi inte får se rätt ansiktsbehåring från våra forwards så ser jag ingen anledning att inte släppa in nya rekryter. 

 

Be excited!

Tosse
Bild för Tosse

Royal Arsenal mustasch all time high https://arsenalonetwofive.wordpress.com/tag/royal-arsenal/

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Jonas S
Bild för Jonas S
Heppe wrote:

Shit! Vilken kille. Han kommer slunga in målen i mot säsongsavslutningen.

Be excited!

Jonas S
Bild för Jonas S
Tosse wrote:

Royal Arsenal mustasch all time high https://arsenalonetwofive.wordpress.com/tag/royal-arsenal/

Vad skall man säga? Så snyggt!

Inte undra på att vi vann så mycket på 40-talet.

Be excited!

Tosse
Bild för Tosse

Idolbild George Graham 1971-72

Sidor