Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Ludogorets - Arsenal 1/11 kl 20.45

101 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Ludogorets - Arsenal 1/11 kl 20.45

Tätt mellan matcherna nu, gäller att matcha klokt! Motståndet borde verkligen vara överkomligt även på bortaplan så jag skulle vilja ha en lagom stark elva. Xhaka är väl tillgänglig nu?

Jag skulle vilja mönstra enligt följande

                  Ospina

Bellerin   Mustafi   Kos   Gibbs

            Coq        Xhaka

     Oxen      Özil       Iwobi

                 Giroud

Jag tycker Oxen behöver speltiden, en hel match vore på sin plats! Giroud ser jag gärna från start, om han borde spela 90 minuter låter jag vara osagt men trampar han igång nu har vi ytterligare ett tungt vapen att ta till. Till helgen mot Tottenham ser jag gärna åter Alexis. Monreal var borta senast men Gibbs fyllde upp med bravur. Hoppas på snar återkomst men Gibbs täcker mer än dugligt upp! Även om jag hoppas att även Walcott är tillbaka till helgen så ser jag ingen poäng med att kasta in honom för tidigt. Fler tankar inför CL-mötet?

Pelle
Bild för Pelle

Xhaka har förvisso alltid varit tillgänglig i CL men hans avstängning i England e nu avklarad.

Ser nog hellre Ramsey istället för Coq då Coq/Xhaka saknar den kreativa som vi har i Caz, vilket syntes i helgens match även om Xhaka har sina offensiva kvalitéer så är Ramseys bättre.

har gärna Gibbs då han för tillfället känns lika stabil som Monreal. Håller med om att ge Oxen speltid, Theo kommer garanterat spela mot Spurs om han frisknat till tills dess...

 

För övrigt är det självklart enbart seger som räknas och därmed säkerställt CL-slutspel för femtioelfte gången i rad, men i år skall vi kämpa om gruppsegern.

If it's too strong, then you're too weak!

Jajo67
Bild för Jajo67
Heppe wrote:

Med tanke på hur högt Ludogorets stod med sin backlinje och hur dåliga de var på att falla när de inte hade press på bollhållaren så skulle jag spela en snabb djupledsforward som spets för att straffa dem och avgöra redan i första - börja med Alexis :)

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Pelle wrote:

Ser nog hellre Ramsey istället för Coq då Coq/Xhaka saknar den kreativa som vi har i Caz, vilket syntes i helgens match även om Xhaka har sina offensiva kvalitéer så är Ramseys bättre.

Nu var det ju Coq/Elneny vi såg, Xhaka upplever jag ju som betydligt närmare ersättare till Caz än Elneny. Den här kombinationen har inte bekänt färg ännu oxh Ramsey har spelat typ 18 minuter senaste två månaderna. Jag tycker det känns tidigt samtidigt som jag vill se mer vad Coq/X har att ge. På sikt skulle jag hellre se kombinationen du efterfrågar och gärna efter typ minut 60 i den här också

Jonas S
Bild för Jonas S

Monreal och Cazorla tränade inte idag så de kan vi väl räkna bort. Walcott tränade så han kan nog vara aktuell även om jag gärna ser att han får sitta på bänken. Han skall ju avgöra i helgen hade jag tänkt mig :)

Svårt med en viktig bortamatch i CL mot ett sämre lag samma vecka som ett tufft London-derbyt. Samtidigt som man absolut inte vill tappa poäng i CL-gruppen så är det svårt att inte stirra sig blind på matchen i helgen.

Jag tar nog Giroud på topp bara för att Alexis skall få vila lite. På mittfältet skulle ju Ramsey/Xhaka vara en intressant duo men lite tidigt för Ramsey kanske.

Heppes elva ser väl rätt trolig ut. Jag tror inte Wenger vågar laborera speciellt mycket mer än det där.

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Heppe wrote:
Pelle wrote:

Ser nog hellre Ramsey istället för Coq då Coq/Xhaka saknar den kreativa som vi har i Caz, vilket syntes i helgens match även om Xhaka har sina offensiva kvalitéer så är Ramseys bättre.

Nu var det ju Coq/Elneny vi såg, Xhaka upplever jag ju som betydligt närmare ersättare till Caz än Elneny. Den här kombinationen har inte bekänt färg ännu oxh Ramsey har spelat typ 18 minuter senaste två månaderna. Jag tycker det känns tidigt samtidigt som jag vill se mer vad Coq/X har att ge. På sikt skulle jag hellre se kombinationen du efterfrågar och gärna efter typ minut 60 i den här också

Jo, det var ju ersätta Coq med Ramsey jag pratade om, därför brydde jag mig inte om Elneny, men visst blev det tyvärr lite otydligt.

Jag har inte varit imponerad av Coq i år och Ramsey har så mycket högre potential, därför ser jag gärna att vimsatsar på honom i denna matchen, där vi bara skall vinna...

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S
Pelle wrote:
Heppe wrote:
Pelle wrote:

Ser nog hellre Ramsey istället för Coq då Coq/Xhaka saknar den kreativa som vi har i Caz, vilket syntes i helgens match även om Xhaka har sina offensiva kvalitéer så är Ramseys bättre.

Nu var det ju Coq/Elneny vi såg, Xhaka upplever jag ju som betydligt närmare ersättare till Caz än Elneny. Den här kombinationen har inte bekänt färg ännu oxh Ramsey har spelat typ 18 minuter senaste två månaderna. Jag tycker det känns tidigt samtidigt som jag vill se mer vad Coq/X har att ge. På sikt skulle jag hellre se kombinationen du efterfrågar och gärna efter typ minut 60 i den här också

Jo, det var ju ersätta Coq med Ramsey jag pratade om, därför brydde jag mig inte om Elneny, men visst blev det tyvärr lite otydligt.

Jag har inte varit imponerad av Coq i år och Ramsey har så mycket högre potential, därför ser jag gärna att vimsatsar på honom i denna matchen, där vi bara skall vinna...

Jag har en känsla av att Coq kan vara med i vårt "ultimata mittfält" då jag tror på en lågt stående playmaker som t ex Cazorla eller Xhaka och en agressiv bollvinnare framför i en N'Golo Kante-roll. Som vi spelar just nu i alla fall med hög press och ett väldigt aktivt försvarsspel.

Men jag har säkert fel och Wenger har säkert fler strängar på sin lyra. Kanske kan Ramsey ta Coqs roll. Det finns många kombinationer som är intressanta. Kanske kan vi spela med en mer klassisk box-to-box med Ramsey som han gjorde väldigt framgångsrikt med Arteta. Och Coq är inte mittfältaren med mest potential med tanke på att vi har Cazorla, Xhaka, Elneny och Ramsey. Det håller jag helt och hållet med om.

Be excited!

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Alexis vill inte vila =) Han kommer tjata på Wenger att han ska ha sina 70 minuter

Tror inte Ludogorets gör om samma misstag den här gången, men de är på tok för svaga för att rubba oss ändå. Segersiffror 3-0 räcker denna gång.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:
Heppe wrote:
Pelle wrote:

Ser nog hellre Ramsey istället för Coq då Coq/Xhaka saknar den kreativa som vi har i Caz, vilket syntes i helgens match även om Xhaka har sina offensiva kvalitéer så är Ramseys bättre.

Nu var det ju Coq/Elneny vi såg, Xhaka upplever jag ju som betydligt närmare ersättare till Caz än Elneny. Den här kombinationen har inte bekänt färg ännu oxh Ramsey har spelat typ 18 minuter senaste två månaderna. Jag tycker det känns tidigt samtidigt som jag vill se mer vad Coq/X har att ge. På sikt skulle jag hellre se kombinationen du efterfrågar och gärna efter typ minut 60 i den här också

Jo, det var ju ersätta Coq med Ramsey jag pratade om, därför brydde jag mig inte om Elneny, men visst blev det tyvärr lite otydligt.

Jag har inte varit imponerad av Coq i år och Ramsey har så mycket högre potential, därför ser jag gärna att vimsatsar på honom i denna matchen, där vi bara skall vinna...

Är du imponerad av Xhaka? Jag är det inte förutom två fina skott då. Dock långt kvar innan jag dömer ut honom ska tilläggas! Borde vara en rätt bra match för honom detta!

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic

Ingen Bellerin idag. 
Hoppas få se Jenk på plan! 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Roslund wrote:
Pelle wrote:
Heppe wrote:
Pelle wrote:

Ser nog hellre Ramsey istället för Coq då Coq/Xhaka saknar den kreativa som vi har i Caz, vilket syntes i helgens match även om Xhaka har sina offensiva kvalitéer så är Ramseys bättre.

Nu var det ju Coq/Elneny vi såg, Xhaka upplever jag ju som betydligt närmare ersättare till Caz än Elneny. Den här kombinationen har inte bekänt färg ännu oxh Ramsey har spelat typ 18 minuter senaste två månaderna. Jag tycker det känns tidigt samtidigt som jag vill se mer vad Coq/X har att ge. På sikt skulle jag hellre se kombinationen du efterfrågar och gärna efter typ minut 60 i den här också

Jo, det var ju ersätta Coq med Ramsey jag pratade om, därför brydde jag mig inte om Elneny, men visst blev det tyvärr lite otydligt.

Jag har inte varit imponerad av Coq i år och Ramsey har så mycket högre potential, därför ser jag gärna att vimsatsar på honom i denna matchen, där vi bara skall vinna...

Är du imponerad av Xhaka? Jag är det inte förutom två fina skott då. Dock långt kvar innan jag dömer ut honom ska tilläggas! Borde vara en rätt bra match för honom detta!

Jag är inte mäkta imponerad av Xhaka nej. 

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S

Be excited!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Öh happ. Varför Ramsey framför AOC som faktiskt gjort det helt okay på sistone?

Glenn
Bild för Glenn

Stark elva. Kanske onödigt stark? Rädd för onödiga skador inför NLD i helgen.

Kul med Jenka! Dags för Xhaka att börja leverera!

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tycker nog vi roterar ungefär så mycket som man vågar. Hoppas bara vi kan göra ett tidigt mål och avgöra matchen hyftat tidigt så Alexis och Özil kan bytas ut i hyfsad tid.

Jag tror det blir tufft för Bulgarerna ikväll. Ramsey är i stan. Såg sjukt peppad ut sist.

Be excited!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Hmmm har de ändrat regeln att kapten bestämmer lång eller kort ärm? Mustafi verkar ju spela i kort å övriga lång.

RoPa87
Bild för RoPa87
Jimmy Roslund wrote:

Hmmm har de ändrat regeln att kapten bestämmer lång eller kort ärm? Mustafi verkar ju spela i kort å övriga lång.

har kanske gjort en Flamini och klippt av ärmarna ;)

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:

Jag tycker nog vi roterar ungefär så mycket som man vågar. Hoppas bara vi kan göra ett tidigt mål och avgöra matchen hyftat tidigt så Alexis och Özil kan bytas ut i hyfsad tid.

Jag tror det blir tufft för Bulgarerna ikväll. Ramsey är i stan. Såg sjukt peppad ut sist.

enda vi egentligen "roterar" är ju Cech. Resten är ju pga skador.

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Herregud Özil. Var det århundradets svagaste avslut. Så otroligt lojt. Vi måste sätta sådana chanser. Missade massor mot Sunderland senast med

COYG

Jepson
Bild för Jepson
Mickys wrote:
Jonas S wrote:

Jag tycker nog vi roterar ungefär så mycket som man vågar. Hoppas bara vi kan göra ett tidigt mål och avgöra matchen hyftat tidigt så Alexis och Özil kan bytas ut i hyfsad tid.

Jag tror det blir tufft för Bulgarerna ikväll. Ramsey är i stan. Såg sjukt peppad ut sist.

enda vi egentligen "roterar" är ju Cech. Resten är ju pga skador.

Ibland behöver Wenger hjälp med rotation, då inför vi skador :)

Glenn
Bild för Glenn

Fan vad pinsamt

COYG

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Mickys wrote:

Fan vad pinsamt

Dålig markering av Mustafi.

Pontus Gustavsson
Bild för Pontus Gustavsson

De är nog bäst o vakna till nu...

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Alltså vad händer.....?

I år smäller det !

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Åh min gud... Olympiacos, Dinamo all over again. Byt ut Mustafi.

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Vi blir utspelade av ett lag vi spelade ut :o 

Vicious
Bild för Vicious

Fantastiskt. Ännu en bortslarvad gruppseger. Varför är vi ens med i den här turneringen? Trött blir man.

#Championship

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Fruktansvärt av Gibbs också.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Men Va fan Gibbs!

Glenn
Bild för Glenn

Dags att vakna jävla sopor!! Ska vi spela bort CL mot Ltthhddhkkgdswryjj från Bulgarien?

Bedrövligt försvarsarbete av Mustafi men även Kos får ju försöka se vilka motståndare som kommer

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

Bedrövlig matchinledning. Otroligt dåligt rakt igenom. Nu får vi se om det här laget har det rätta virket.

Be excited!

Sidor