Medlemmar: 8789 st.
Visa menyn

Ludogorets - Arsenal 1/11 kl 20.45

101 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jocke K
Bild för Jocke K

Mycket skönt att vi vann och säkrade åttondelen och när Özil gör det på det fantastiska viset så är det otroligt härligt. Starkt Gunners!!!   

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Jonas S
Bild för Jonas S

Vi ligger under efter en riktigt svag matchinledning men vänder ett tvåmålsunderläge och vinner på bortaplan. Med ett roterat lag dessutom. Detta stärker oss absolut.

Efter Özils mål behöver man inte säga något alls om den här matchen egentligen. Kaxigt till max.

Be excited!

B-G
Bild för B-G

Hoooho vilken skön vinst.
Alltid lika roligt att läsa kommentarerna på Er som gett upp innan 20 min är spelade :D
Ångrar att jag inte satte uppe inatt och kollade. 
Älskar såna här matcher :D 
Özils mål...wow! 

Nu får vi dock rycka upp oss ordentligt inför söndag. Spelmässigt duger det inte såhär.
Allt annat än kryss är personlig katastrof då jag ska se matchen med min spudspolare. O_o

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:

Alltid lika roligt att läsa kommentarerna på Er som gett upp innan 20 min är spelade :D
Özils mål...wow! 

Nu får vi dock rycka upp oss ordentligt inför söndag. Spelmässigt duger det inte såhär.
Allt annat än kryss är personlig katastrof då jag ska se matchen med min spudspolare. O_o

Det behöver du inte ångra, var ingen klassiskt kämpa tillbaka insats utan redan när de gjorde 2-0 visste man att vi skulle vinna, så mycket bättre var vi. Dock tog det ju onödigt länge men aldrig ororlig =)

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:

Özils mål...wow! 

DEt var ingen som gav upp efter 20 min. Nu hittar du på som vanligt.

ÄR precis som att säga att du gett upp redan innan söndag med din kommentar.

COYG

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:
B-G wrote:

Özils mål...wow! 

DEt var ingen som gav upp efter 20 min. Nu hittar du på som vanligt.

ÄR precis som att säga att du gett upp redan innan söndag med din kommentar.

Du har rätt, det var tillomed efter 16 min i just denna match ser jag nu när jag kollar kommentaren igen :)
Nja. Knappast att jag givit upp bara för att jag tycker vi ska rycka upp oss spelmässigt tills på söndag.
Tror chansen är mindre att vi vänder ett 2 målsunderläge mot Spurs än mot Ludogorets. ;)

Positiv som man är så tror jag att vi studsar tillbaka och vinner med 2-1 på söndag! 

Twitter @grvdga

Fredde
Bild för Fredde
Farbror Frej wrote:

Fakk. PSG gör 1-2 på övertid.

Det påvekar egentligen inte det fortsatta CL-spelet i stort. Även om de hade fått ett kryss så hade vi behövt ett kryss eller en vinst i nästa match mot PSG för att klara förstaplatsen. Skillnaden hade kanske varit om de kryssat och vi vunnit hemma mot PSG så hade vi kunnat vila i stort sett hela laget i sista matchen mot Basel. Det är fortfarande samma upplägg inför PSG-matchen, om vi vinner eller kryssar mot PSG så har vi förstaplatsen helt i egna händer. Sen vet jag inte vad som går först utav målskillnad eller inbördes möten. Vinner vi mot PSG så har om inte annat PSG lite målskillnad att hämta in i sista matchen utöver 3 poäng, så då "räcker" 1 pinne mot Basel.

Gårdagens start tror jag handlade om underskattning, vilket man får säga är fullt naturligt efter 6-0 på hemmaplan. Men när man kopplade på ordentligt så vände vi till slut matchen.

You win some, you draw some

Jonas S
Bild för Jonas S
Freddee wrote:

Gårdagens start tror jag handlade om underskattning, vilket man får säga är fullt naturligt efter 6-0 på hemmaplan. Men när man kopplade på ordentligt så vände vi till slut matchen.

Förmodligen har du rätt. Vi var inte påslagna i matchinledningen. Det var tydligt.

Jag såg lite av samma sak i 6-0 matchen där vi lätt kunnat åkt på ett par baklängesmål under första halvtimmen. Två matcher med helt olika resultat men jag tycker inte matchbilden skilde sig dramatiskt. Vi har problem, de skapar mycket framåt men vi kopplar på och vinner matchen.

Be excited!

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Freddee wrote:

Sen vet jag inte vad som går först utav målskillnad eller inbördes möten. Vinner vi mot PSG så har om inte annat PSG lite målskillnad att hämta in i sista matchen utöver 3 poäng, så då "räcker" 1 pinne mot Basel.

Inbördes möte går före, så det hela är väldigt enkelt - slå PSG så kan vi skicka U17-laget till Basel i sjätte rundan. Och så hade det varit även om de hade kryssat igår.

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Roslund wrote:
Vicious wrote:

Fantastiskt. Ännu en bortslarvad gruppseger. Varför är vi ens med i den här turneringen? Trött blir man.

Tror nog vi kan göra 3mål på 70minuter. Roligare så här än med avgjort på en kvart

Så rätt så Jimmy...

If it's too strong, then you're too weak!

Sidor