Medlemmar: 8876 st.
Visa menyn

Man Utd - Arsenal 19 november

181 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Man Utd - Arsenal 19 november

Tidig lördagsmatch efter landslagsuppehåll brukar sällan innebära bra resultat för oss.. Alexis verkar ha överlevt nattens drabbning och gjorde även två mål. Men han är väl tillbaka i London tidigast i eftermiddag och frågan är om han är återhämtad och redo till lördag, jag är tveksam. I övrigt verkar alla utom Bellerin ha överlevt "interlull"

Cech

Jenkinson-Mustafi-Kos-Monreal

Xhaka-Ramsey

Walcott-Özil-Iwobi

Giroud

 

Jag är tveksam till om duon Xhaka-Ramsey har den samlade defensiva styrkan som kommer att behövas mot Pogba och c/o. Känns som om båda vill lite för mycket framåt. Wenger kanske vill att Coq är på plan och då får nog Xhaka stå tillbaka (jag tycker dock att Ramsey isf ska petas).

 

Är fullkomligt livrädd. Alla indikatorer pekar på att det blir torsk. Vi vinner sällan på OT, vi vinner aldrig mot Mourinho, vi vinner sällan en tidig lördagsmatch efter CL/interlull. Zlatan avstängd (detta är inte positivt för oss)..

Det bli med vånda jag sätter mig framför tv:n.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

              Cech

Jenka.  Kos.   Mustafi. Nacho

          Coq.    Xhaka

Ramsey.    Özil.   Walcott

           Giroud/Alexis

AFC

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

årets på förhand mest solklara förlust, så skönt med matcher där man inte förväntar sig något annat. Hoppas så klart på en rejäl överraskning men man får nog ställa hoppet till hemmaplanen istället.

Glenn
Bild för Glenn

Klart vi vinner....sluta vara så negativa nu.

Vinner vi inte i år så vinner vi aldrig på OT. Känns som vi har ännu bättre läga i år än vi hade förra året.

COYG

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Bättre läge håller jag väl inte helt med om men i sak håller jag med dig Micky! Have some faith!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mickys wrote:

Klart vi vinner....sluta vara så negativa nu.

Vinner vi inte i år så vinner vi aldrig på OT. Känns som vi har ännu bättre läga i år än vi hade förra året.

Äh så sa vi ifjol å året innan det med och United är inte sämre nu än då och har grisen så nej, inge tro här inte :)

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:

Klart vi vinner....sluta vara så negativa nu.

Vinner vi inte i år så vinner vi aldrig på OT. Känns som vi har ännu bättre läga i år än vi hade förra året.

Vi har inte vunnit på OT i ligan på 10 år, det är ett mentalt spöke för oss och inte mycket talar för att det kommer ändras på lördag förmiddag tyvärr.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle

För övrigt är Debuchy djupare i kylan än en frysbox, lyssna sista minuten på denna intervju med Wenger om vilka alternativ han har på lördag nu när Bellerin är skadad. Debuchy är väl frisk och kry om jag förstått rätt?

http://www.skysports.com/watch/video/sports/football/10660500/arsene-wen...

If it's too strong, then you're too weak!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Bröt vi inte någon oskön svit när vi slog Chelsea? Hög tid för en till i sådana fall!!

Ingen seger på 10 jävla år på OT!!?? Herregud....

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S

Anledningar att vara pessimistisk:

1. Ingen ligaseger på OT på 10 år.

2. Wenger har aldrig vunnit i en tävlingsmatch mot Mourinho.

3. Vi spelar alltid skit när det är tidig match.

4. November är Wengers sämsta månad statistiskt sätt.

Anledningar att vara optimistisk:

Någon gång borde vi ju få till det på OT.

 

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
SuperJackie wrote:

Ingen seger på 10 jävla år på OT!!?? Herregud....

I ligan, vi vann ju där i FA cupen för två år sedan när Welbeck satte avgörande 2-1...

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:

Anledningar att vara pessimistisk:

1. Ingen ligaseger på OT på 10 år.

2. Wenger har aldrig vunnit i en tävlingsmatch mot Mourinho.

3. Vi spelar alltid skit när det är tidig match.

4. November är Wengers sämsta månad statistiskt sätt.

Anledningar att vara optimistisk:

Någon gång borde vi ju få till det på OT.

 

Fler anledningar att vara optimistisk:

Wenger besegrade Mourinho förra årets Charity Shield

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

Anledningar att vara pessimistisk:

1. Ingen ligaseger på OT på 10 år.

2. Wenger har aldrig vunnit i en tävlingsmatch mot Mourinho.

3. Vi spelar alltid skit när det är tidig match.

4. November är Wengers sämsta månad statistiskt sätt.

Anledningar att vara optimistisk:

Någon gång borde vi ju få till det på OT.

 

Fler anledningar att vara optimistisk:

Wenger besegrade Mourinho förra årets Charity Shield

Ja egentligen kan man väl peka på en hel del positiva saker. Men också peka på en lång rad negativa aspekter för Uniteds del. De har typ hela sin backlinje borta, sin stjärnstriker avstängd och Mourinho lär vara väldigt pressad att absolut inte förlora.

Men ser man till historien så ser det mörkt ut. Så jag försöker hålla ner mina förväntningar :)

Be excited!

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Håller med Pelle! Nu är det dags, nu vinner vi!!!!

Go Gunners!!!!!

Tomas A.

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tror på en lite småtråkig match. Inget av lagen vill nog förlora den här matchen och kanske framför allt inte United och Mourinho. Om han skulle förlora mot Wenger i det här läget skulle nog det lilla förtroendekapital han har kvar flyga all världens väg. Så han kan mycket väl parkera bussen som han gjorde mot Liverpool. Jag tror inte heller att Wenger kommer toksatsa och risker alltför mycket.

Detta kan bli en sådan där typiskt Mourinho-match som slutar 0-0 och är en riktigt sömnpiller för en neutral åskådare. Själv kommer man ju sitta och plågas av spänning oavsett.

Be excited!

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic

Mou kommer parkera bussen...Bara för grabbarna att ha tålamod och vara vakna på kontringar!
Visst mycket talar emot en seger om man ser till historien, MEN it´s time to change history!! :D

The special one är inte så special längre, färgen börjar flagna på hans buss så att säga.

Och det är ju ingen idé att ge upp på förhand. 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Sral
Bild för Sral

Är allt upp-och-ner? Flera som jag inte trodde skulle vara det är optimistiska. Själv tror jag på förlust. Förra säsongen trodde jag stenhårt på seger, men den förlusten gjorde att man tappade modet lite. Spelarna ska självklart inte ge upp på förhand, men för att citera Star Wars-filmerna: "I have a bad feeling about this".

Pelle
Bild för Pelle
Sral wrote:

Är allt upp-och-ner? Flera som jag inte trodde skulle vara det är optimistiska. Själv tror jag på förlust. Förra säsongen trodde jag stenhårt på seger, men den förlusten gjorde att man tappade modet lite. Spelarna ska självklart inte ge upp på förhand, men för att citera Star Wars-filmerna: "I have a bad feeling about this".

Bättre och citera "may the force be with you" så kan vi alla försöka känna lite mer optimism om vi skall hålla oss till Star Wars.

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn

Ju längre tid det går sedan vi vann, desto närmare kommer vi en seger. Alla (i stort sett iaf) streaks bryts någon gång.

United är under isen, vi har visat en annan mental styrka i år...iof sviktat många matcher och mot Tottenham var det inte speciellt bra. Förra året trodde vi nog att vi kunde promenera hem segern och gjorde en plattmatch. Vi BORDE ha lärt oss något.

Tror vi vinner med 2-0. Walcott och Sanchez gör var sitt.

COYG

Woody
Bild för Woody

Tror tyvärr att den bortskämde grisen har mentalt övertag på Wenger. Det brukar se ut som när Djurgården spelar derby. Wenger vill för mycket, sätta spoiled pig på plats och detta sprider sig till spelarna. Det låser sig. Hoppas nu verkligen att jag är ute och cyklar. Rock on !

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Är allt upp-och-ner? Flera som jag inte trodde skulle vara det är optimistiska. Själv tror jag på förlust. Förra säsongen trodde jag stenhårt på seger, men den förlusten gjorde att man tappade modet lite. Spelarna ska självklart inte ge upp på förhand, men för att citera Star Wars-filmerna: "I have a bad feeling about this".

Jag tror inte alls på någon seger så på så sätt jag jag inte optimistisk. Men jag får för mig att detta kan bli ett rätt trist kryss snarare än en förlust. Men då är väl säkert ute och cyklar.

Det är ju inte så att jag skulle bli helt chockad om vi gör en dålig match, släpper in ett tidigt skitmål och förlorar som vi gjort så många gånger förr på OT.

Be excited!

B-G
Bild för B-G

Blir torsk 1-2 och jag kommer inte ens kunna, vilja se matchen...tror jag.
Oavsett vad man tycker så är det dock ett plus att inte Z spelar. Han har en historia av att måla mot oss.

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn

Men herregud vilken begravningsstämning här inne. Kan inte matchen få börja innan ni lipar ihjäl er. Inte du också B-G!!!!

Vi vinner med 2-0!

COYG

Pelle
Bild för Pelle
B-G wrote:

Blir torsk 1-2 och jag kommer inte ens kunna, vilja se matchen...tror jag.
Oavsett vad man tycker så är det dock ett plus att inte Z spelar. Han har en historia av att måla mot oss.

Nu skall vi väl inte överdriva, han har gjort mål mot oss i två matcher som jag kan minnas, när vi mötte Barcelona gjorde han både 1-0 och 2-0 i början av andra halvlek (jag var själv på Emirates då) samt ett mål när vi året efter krossades på San Siro med 0-4.

If it's too strong, then you're too weak!

Mackan
Bild för Mackan
Mickys wrote:

Men herregud vilken begravningsstämning här inne. Kan inte matchen få börja innan ni lipar ihjäl er. Inte du också B-G!!!!

Vi vinner med 2-0!

Bra där Mickys!!! Ny säsong nya möjligheter :) :)

Twitter: @mackan_carlsson

 

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Mackan wrote:
Mickys wrote:

Men herregud vilken begravningsstämning här inne. Kan inte matchen få börja innan ni lipar ihjäl er. Inte du också B-G!!!!

Vi vinner med 2-0!

Bra där Mickys!!! Ny säsong nya möjligheter :) :)

Leverera mig övertygelsen så betalar jag valfri summa!!

AFC

Zille
Bild för Zille
Mickys wrote:

Men herregud vilken begravningsstämning här inne. Kan inte matchen få börja innan ni lipar ihjäl er. Inte du också B-G!!!!

Vi vinner med 2-0!

Rätta takter!

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Startelvan?

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Cech, jenka, kos, mustafi, monreal, coq, elneny, ramsey, öxil, walcott, alexis

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Xhaka och Iwobi på bänken ochRamsey Elneny från start? vad fan då för?

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

De Gea, Valencia, Jones, Rojo, Darmian, Carrick, Herrera, Mata, Pogba, Martial, Rashford

Sidor