Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Basel - Arsenal 6/12-2016 20.45

111 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Zille
Bild för Zille
Basel - Arsenal 6/12-2016 20.45

Avslutande gruppspelsmatchen i Champions League. Vad vill ni se för elva?

Själv så vill jag se en relativt stark elva så att vi ser till att vinna matchen då det finns en chans att PSG kanske spelar oavgjort mot Ludogorets och tappar gruppsegern. Givetvis är chansen liten men den finns.

Själv skulle jag vilja att elva ser ut något i stil med:

               Ospina

Jenkinson - Mustafi - Gabriel - Monreal/Gibbs

              Coq - Xhaka

      Walcott - Ramsey - Ox

                Lucas

En rätt stabil elva där de viktigaste spelarna vilas. Men jag tror att Wenger kommer ställa upp med en stark elva. Förhoppningsvis kan vi i så fall ta tag i matchen och ge Alexis lite vila mot slutet om det redan är avgjort.

Woody
Bild för Woody

Låter inte så upphetsande. Arsenal slarvade bort sig hemma mot Oljan. Nu kommer Arsenal tvåa och lottas mot Bayern M och blir utslagna. Rock on !

B-G
Bild för B-G
Woody wrote:

Låter inte så upphetsande. Arsenal slarvade bort sig hemma mot Oljan. Nu kommer Arsenal tvåa och lottas mot Bayern M och blir utslagna. Rock on !

BM kommer vi säkerligen inte att få som 2a., men det blir nog nåt annat roligt lag :)

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S

Basel lär vara taggade då fortsatt europaspel står på spel för deras del. Vi är å andra sidan redan kvalificerade och att PSG skall förlora mot Ludogorets känns rätt avlägset. Basel har i hyfsad närtid slagit engelska topplag på hemmaplan så de är inte ofarliga. Och nog känns det sunt att vila spelare som Alexis och Özil i den här matchen som förmodligen inte kommer betyda speciellt mycket.

Jag tror på ett kryss ikväll.

Be excited!

Mackan
Bild för Mackan
B-G wrote:
Woody wrote:

Låter inte så upphetsande. Arsenal slarvade bort sig hemma mot Oljan. Nu kommer Arsenal tvåa och lottas mot Bayern M och blir utslagna. Rock on !

BM kommer vi säkerligen inte att få som 2a., men det blir nog nåt annat roligt lag :)

Ja vad har vi för potentiella kandidater som grupptvåa:

Benfica/Napoli

Barca

Athletico

Monaco

Real

Juve

Några rediga godisbitar i den skålen :) Är väl bara Benfica som känns halv-ok med tanke på historien med Monaco.

Twitter: @mackan_carlsson

 

Sral
Bild för Sral

Det blir säkert Barca, och hade vi vunnit gruppen hade vi fått Bayern...

Jonas S
Bild för Jonas S

Monaco öser in mål, släpper in få och ser vassa ut. Napoli är inte heller en speciellt trevlig motståndare. Men jag tar nog Benfica eller Napoli av de här lagen.

Av Barca, Real, Athletico och Juve tar jag faktiskt Barca. De lär förmodligen slå oss över två matcher men det finns svagheter i det laget den här säsongen. Atletico tror jag passar oss väldigt dåligt, Real är för bra och Juventus lika så.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Bara för att vi gick på en mina mot Monaco behöver vi inte göra det igen. Jag skulle gärna se oss få chansen till revansch. 

Zille
Bild för Zille
Mackan wrote:
B-G wrote:
Woody wrote:

Låter inte så upphetsande. Arsenal slarvade bort sig hemma mot Oljan. Nu kommer Arsenal tvåa och lottas mot Bayern M och blir utslagna. Rock on !

BM kommer vi säkerligen inte att få som 2a., men det blir nog nåt annat roligt lag :)

Ja vad har vi för potentiella kandidater som grupptvåa:

Benfica/Napoli

Barca

Athletico

Monaco

Real

Juve

Några rediga godisbitar i den skålen :) Är väl bara Benfica som känns halv-ok med tanke på historien med Monaco.

Real kan dock mycket väl tappa poäng mot Dortmund och komma tvåa i sin grupp.

Woody
Bild för Woody

Fel av mig runt BM. Dock blir det ett etablerat lag som vi åker ut mot. Har precis bildat Arsenals optimistklubb. Rock on !

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Bara sätta segel Woody!

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:

Basel lär vara taggade då fortsatt europaspel står på spel för deras del. Vi är å andra sidan redan kvalificerade och att PSG skall förlora mot Ludogorets känns rätt avlägset.

Hur menar du att Basel har anledning att vara taggade för fortsatt Europaspel medan Ludogorets inte har det?

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

Basel lär vara taggade då fortsatt europaspel står på spel för deras del. Vi är å andra sidan redan kvalificerade och att PSG skall förlora mot Ludogorets känns rätt avlägset.

Hur menar du att Basel har anledning att vara taggade för fortsatt Europaspel medan Ludogorets inte har det?

Nej det menar jag inte. Basel möter ju inte Ludogorets i den här matchen. Jag menar att Basel kanske har mer att spela för ikväll än vad vi har.

Be excited!

Tosse
Bild för Tosse
itzille wrote:

Basel - Arsenal 6/12-2016 20.45

Avslutande gruppspelsmatchen i Champions League. Vad vill ni se för elva?

Själv så vill jag se en relativt stark elva så att vi ser till att vinna matchen då det finns en chans att PSG kanske spelar oavgjort mot Ludogorets och tappar gruppsegern. Givetvis är chansen liten men den finns.

Själv skulle jag vilja att elva ser ut något i stil med:

               Ospina

Jenkinson - Mustafi - Gabriel - Monreal/Gibbs

              Coq - Xhaka

      Walcott - Ramsey - Ox

                Lucas

En rätt stabil elva där de viktigaste spelarna vilas. Men jag tror att Wenger kommer ställa upp med en stark elva. Förhoppningsvis kan vi i så fall ta tag i matchen och ge Alexis lite vila mot slutet om det redan är avgjort.

We’re without the suspended Francis Coquelin, who serves a one-match ban after accruing three yellow cards in Group A.
But Olivier Giroud is back in the squad after a groin problem.

 

Tosse
Bild för Tosse
itzille wrote:

Basel - Arsenal 6/12-2016 20.45

Avslutande gruppspelsmatchen i Champions League. Vad vill ni se för elva?

Själv så vill jag se en relativt stark elva så att vi ser till att vinna matchen då det finns en chans att PSG kanske spelar oavgjort mot Ludogorets och tappar gruppsegern. Givetvis är chansen liten men den finns.

Själv skulle jag vilja att elva ser ut något i stil med:

               Ospina

Jenkinson - Mustafi - Gabriel - Monreal/Gibbs

              Coq - Xhaka

      Walcott - Ramsey - Ox

                Lucas

En rätt stabil elva där de viktigaste spelarna vilas. Men jag tror att Wenger kommer ställa upp med en stark elva. Förhoppningsvis kan vi i så fall ta tag i matchen och ge Alexis lite vila mot slutet om det redan är avgjort.

We’re without the suspended Francis Coquelin, who serves a one-match ban after accruing three yellow cards in Group A.
But Olivier Giroud is back in the squad after a groin problem.

 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Ospina

Jenkinson - Mustafi - Gabriel/Holding - Gibbs

              Ramsey - Xhaka

      Walcott - Iwobi - Ox

                Lucas

 

Jag tycker man ska fortsätta försöka få ut vad man vill ha av dom som står först i tur som reserver. Vill därför spela Gibbs. Skrev ut Holding men mest rimligt känns väl Gabriel, Mustafi placeras ut brevid.

Jag vill fortfarande se Ramsey / Xhaka, motståndet känns lämpligt för att köra det paret. Annars får man väl spela Elneny och flytta upp Ramsey i nr 10 istället för Iwobi

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Heppe wrote:

Ospina

Jenkinson - Mustafi - Gabriel/Holding - Gibbs

              Ramsey - Xhaka

      Walcott - Iwobi - Ox

                Lucas

 

Jag tycker man ska fortsätta försöka få ut vad man vill ha av dom som står först i tur som reserver. Vill därför spela Gibbs. Skrev ut Holding men mest rimligt känns väl Gabriel, Mustafi placeras ut brevid.

Jag vill fortfarande se Ramsey / Xhaka, motståndet känns lämpligt för att köra det paret. Annars får man väl spela Elneny och flytta upp Ramsey i nr 10 istället för Iwobi

Ramsey var ju grym i nr 10 mot Soto...passar hans bollkontroll som handen....

AFC

Rylle
Bild för Rylle
SuperJackie wrote:
Heppe wrote:

Ospina

Jenkinson - Mustafi - Gabriel/Holding - Gibbs

              Ramsey - Xhaka

      Walcott - Iwobi - Ox

                Lucas

 

Jag tycker man ska fortsätta försöka få ut vad man vill ha av dom som står först i tur som reserver. Vill därför spela Gibbs. Skrev ut Holding men mest rimligt känns väl Gabriel, Mustafi placeras ut brevid.

Jag vill fortfarande se Ramsey / Xhaka, motståndet känns lämpligt för att köra det paret. Annars får man väl spela Elneny och flytta upp Ramsey i nr 10 istället för Iwobi

Ramsey var ju grym i nr 10 mot Soto...passar hans bollkontroll som handen....

Hellre Ramsey som 10:a. Brevid Xhaka kommer Basel att vinna många bollar av Ramsey och skapa situationer för vår fyrbackslinje som kommer att bli jobbigt. Helst av allt skall han spela på en kant och komma in i straffområdet i andravåg.

Rylle

Mackan
Bild för Mackan

Twitter: @mackan_carlsson

 

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Hade gärna sett att Alexis stannade hemma och tog en promenad med sina hundar istället.

AFC

Isamag
Bild för Isamag

Tror på seger idag 1-3.. Xhaka, Alexis och Walcott målskyttar. 

RoPa87
Bild för RoPa87

Peeeereeeez. kul att han får göra mål!!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Snyggt!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Riktigt sexig passning av Alexis.

Pontus Gustavsson
Bild för Pontus Gustavsson
R.Palmkvist wrote:

Peeeereeeez. kul att han får göra mål!!

håller med riktigt kul o bra för han.

RoPa87
Bild för RoPa87

Där har vi tur.

Eller så en jäkligt bra offsidefälla av försvaret ;) vilket man väljer att se haha

Glenn
Bild för Glenn

Snyggt o kul mål!

Hur många idiotpass har Ramsey hunnit slå på en kvart? Säkerhetsrisk

COYG

Vicious
Bild för Vicious

1-0 Ludogorets!

#Championship

RoPa87
Bild för RoPa87

Luuuuuuuudoooooooo!!!!!

Kul med.perez ggr 2!!

Glenn
Bild för Glenn

Gibbs och Perez har en bra firma ihop

COYG

Mackan
Bild för Mackan

Ser ju bra ut det här :) :) :)

Twitter: @mackan_carlsson

 

Sidor