Medlemmar: 8806 st.
Visa menyn

Arsenal-WBA

82 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Arsenal-WBA

Jaha, så blir man rånad på boxing day då eftersom det ska självklart visas Tjatan mot bottenlag istället för något intressant. Vad tror vi? Klarar vi av att samla oss för en 3 poängare eller kommer domedagsprofetiorna att fortsätta? Är vi enbart en poäng före United på måndagskvällen? Jag kommer hålla mig till eftersändningen så blir ingen aktivitet under match här för mig!! Gibbs måste starta denna match och Iwobi ska va på bänken, i övrigt kör som vanligt.

erko
Bild för erko
Jimmy Roslund wrote:

Det är ingen lördagsmatch så de borde la visa alla matcher på viaplay, eller?

 

Mackan
Bild för Mackan
erko wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Det är ingen lördagsmatch så de borde la visa alla matcher på viaplay, eller?

 

Tror inte det spelar ngn roll att det är just måndag eller lördag utan att det är full omgång. Kan ha fel, men det är vad jag tror :)

 

Twitter: @mackan_carlsson

 

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Eftersändning som gäller. Men Viaplay visar MUTV nästan hela dagen så man kan ju sysselsätta sig ändå....

Mackan
Bild för Mackan

Tycker på riktigt att detta med en 16 match på gameday förstör något så inåt h...e. Eftersändningar och streamar är ju fruktansvärt mycket uslare alternativ på alla sätt. Har vi ingen upprorsmakare som kan sätta igång en namninsamling e dyl. Får Viasat in ett par tusen namn med hot om uppsägningar så kanske de gör ett försök till omförhandling?

Har väl att göra med att sändningen även kan nås av parabolägare i Storbrittanien och därav kan/får de bara visa en match? Helt insane och även PL borde inse att intresset kommer tunnas ut runt om i stugorna om det ska fortsätta så här.

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mackan wrote:

Tycker på riktigt att detta med en 16 match på gameday förstör något så inåt h...e. Eftersändningar och streamar är ju fruktansvärt mycket uslare alternativ på alla sätt. Har vi ingen upprorsmakare som kan sätta igång en namninsamling e dyl. Får Viasat in ett par tusen namn med hot om uppsägningar så kanske de gör ett försök till omförhandling?

Har väl att göra med att sändningen även kan nås av parabolägare i Storbrittanien och därav kan/får de bara visa en match? Helt insane och även PL borde inse att intresset kommer tunnas ut runt om i stugorna om det ska fortsätta så här.

Tror inte intresset tunnas ut alls tyvärr. Vi är arga men det finns inga alternativ och då kör man bara på så får vi gilla läget. Med Tjatan i United har ju detta blivit än värre för det kommer ju aldrig väljas bort en Unitedmatch. Ska vara om det är ett riktigt hett annat möte då men knappast en vanlig omgång. Objektivt kan man ju tycka att det borde vara serieledarna som visas och inte United men misstänker att med eller utan Zlatan så är det flest som får sin vilja igenom om man visar United. Dock var det nog illa när detta gällde lördgar men nu är det ju så fårt två eller fler matcher startar samtidigt om jag fattat det rätt. Sedan förstår jag inte varför i helvete inte viaplay iaf får visa den direkt efter United utan måste vänta tills sista matchen är klar.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Så jävla pissigt!! Någon som vet någon HÅLLBAR stream??!!

AFC

Pelle
Bild för Pelle

Mackan, ja det är ett riktigt aber, men skyll inte på Viasat utan Pl, så någon namninsamling till dom lär inte göra någon skillnad.

If it's too strong, then you're too weak!

Mackan
Bild för Mackan
Pelle wrote:

Mackan, ja det är ett riktigt aber, men skyll inte på Viasat utan Pl, så någon namninsamling till dom lär inte göra någon skillnad.

Nej jag skyller inte direkt på Viasat utan på PL så klart. Dock så borde Viasat kunna göra något för att omförhandla avtalet. Tex tillåta visning på IP utanför Storbrittanien osv. Vet inte exakt hur då det inte är mitt bord, men helt omöjligt borde det inte vara. Vår kontakt som slutkonsument måste ju ändå tas vägen via tjänsteleverantören därav namninsamling till Viasat :)

 

Twitter: @mackan_carlsson

 

erko
Bild för erko
Mackan wrote:
Pelle wrote:

Mackan, ja det är ett riktigt aber, men skyll inte på Viasat utan Pl, så någon namninsamling till dom lär inte göra någon skillnad.

Nej jag skyller inte direkt på Viasat utan på PL så klart. Dock så borde Viasat kunna göra något för att omförhandla avtalet. Tex tillåta visning på IP utanför Storbrittanien osv. Vet inte exakt hur då det inte är mitt bord, men helt omöjligt borde det inte vara. Vår kontakt som slutkonsument måste ju ändå tas vägen via tjänsteleverantören därav namninsamling till Viasat :)

 

I sådana fall skulle det väl krävas att det kom namninsamlingar från hundratals streamingtjänster/tv-kanaler från olika länder. Att det endast kommer från Viasat/Viaplay tror jag knappast PL bryr sig om.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Svår match, mycket svår match. Har vi tur kommer vi undan med blotta förskräckelsen. Tippar 2-1 med mycket tur! 

 

Tomas A.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Gör vi första vinner vi...men känslan är WBA gör 1-0 på fast och vi kvitterar.

1-1 med smak av varm mäsk efter slutsignalen!!

AFC

Pelle
Bild för Pelle
Mackan wrote:
Pelle wrote:

Mackan, ja det är ett riktigt aber, men skyll inte på Viasat utan Pl, så någon namninsamling till dom lär inte göra någon skillnad.

Nej jag skyller inte direkt på Viasat utan på PL så klart. Dock så borde Viasat kunna göra något för att omförhandla avtalet. Tex tillåta visning på IP utanför Storbrittanien osv. Vet inte exakt hur då det inte är mitt bord, men helt omöjligt borde det inte vara. Vår kontakt som slutkonsument måste ju ändå tas vägen via tjänsteleverantören därav namninsamling till Viasat :)

 

För oss om kikar via satellit spelar det ingen roll ifall det sänds via IP då det ändå är så mycket sämre teknik och bild att man väljer att kika i efterhand istället.

If it's too strong, then you're too weak!

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG

Jag sade upp Viasat sport i veckan. Kostar mer än vad det smakar f n. Och om VNL går till United lär Unitedfansen inte ens behöva slå över till MUTV.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Lars-Göran Ehn
Bild för Lars-Göran Ehn

Alltså, nu har jag sökt en bra stund efter information om när och på vilken kanal de kan tänkas visa matchen imorgon mot West Brom, men utan resultat.

När, om än även i efterhand, kommer de att visa matchen på viasat?

 

gunbod
Bild för gunbod

Tyckte mig se att matchen sänds kl 18.15 på antingen premium eller viasat fotboll. kolla in på viasat sport tv.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

20.30 tror jag om jag kollar på viaplayappen

 

Lars-Göran Ehn
Bild för Lars-Göran Ehn

Aha fick svar från annat håll om att det är 18.30 på Visasat Fotboll.

Nå då löser det sig i alla fall om jag nu bara kan hålla borta från att tjyvkika på mobilen under några timmar.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Du är för underbar L G Ehn! Tack så hjärtligt och God Fortsättning!

 

Tomas A.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Stream gott folk???!!!

Streamcentre verkar försvunnit från min Twitter.Såhär kan vi inte ha det....

AFC

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
SuperJackie wrote:

Stream gott folk???!!!

Streamcentre verkar försvunnit från min Twitter.Såhär kan vi inte ha det....

livefootballol.me brukar ha en hel del länkar till streamar, både Sopcast, AceStream och Flash-sajter.

Sekreterare Arsenal Sweden

Glenn
Bild för Glenn

Så man kan inte se 16 el 18:30 matchen med risk att få veta Arsenalresultatet. Bedrövligt! Ingen Boxing day känsla då ju

COYG

Glenn
Bild för Glenn

united slog väl WB lätt borta sist? Om vi inte vinner idag så kan vi officiellt stänga denna säsong och inväntaWengers förlängning och ytterliggare ett antal dystra år

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S

WB skall egentligen inte vara några större problem på hemmaplan. Men de har faktiskt varit rätt bra det här säsongen och vi kan ju förlora mot exakt vilket lag som helst. Och Tony Pulis vet hur han slår oss. Detta kan bli en rejäl ångestmatch.

Nästan skönt att jag förmodligen sitter i bilen på väg hem från fjällen när detta (inte) visas på tv.

Be excited!

Rylle
Bild för Rylle

Tycker inte WBA var helt borta mot ManU faktiskt. Men den stora skillnaden var att Z är i form och sätter sina chanser. Oerhört viktigt och bra att ha en anfallare med klass, i alla matcher förstäs, men inte minst i matcher som den mot WBA då det egentligen kan gå lite hur som helst om WBA gör första målet. Men Z gör det efter en armryckning på mittbacken och vips glider självförtroendet ur WBA och in i ManU.

Rylle

Jepson
Bild för Jepson
Mackan wrote:
Pelle wrote:

Mackan, ja det är ett riktigt aber, men skyll inte på Viasat utan Pl, så någon namninsamling till dom lär inte göra någon skillnad.

Nej jag skyller inte direkt på Viasat utan på PL så klart. Dock så borde Viasat kunna göra något för att omförhandla avtalet. Tex tillåta visning på IP utanför Storbrittanien osv. Vet inte exakt hur då det inte är mitt bord, men helt omöjligt borde det inte vara. Vår kontakt som slutkonsument måste ju ändå tas vägen via tjänsteleverantören därav namninsamling till Viasat :)

 

Omförhandla avtalet? De skulle snarare betala vad som krävdes.

Här, http://www.nbcsports.com/live , är det inga prbolem som abbonent att se alla matcher oavsett dag. Varför ska vi nöja oss med att de säger att det inte går? Bullshit! Det handlar bara om rena pengaflöden....

Jag har för övrigt lämnat att leta streamar och gått över till att köra KODI och streamar alla matcher via add-onen Phoenix

Jag bryr mig inte om kvaliteten på bilden inte är 100% så länge spelet är det.

COYG!!!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Mickys wrote:

united slog väl WB lätt borta sist? Om vi inte vinner idag så kan vi officiellt stänga denna säsong och inväntaWengers förlängning och ytterliggare ett antal dystra år

Nej United vann med 2-0 men hade endast 3-4 skott på mål. Andra hl va west brom det bättre laget. Denna match på bortaplan är riktigt tuff, nu nör vi har hemma ska vi inte kunna tappa poäng. Det är bara 3p som gäller ifall vi inte ska ge upp ligan helt redan nu

I år smäller det !

jback
Bild för jback

Helt sjukt att man betalar 400/månad och ändå inte kan se matcher.

Tror stenhårt på vinst idag iaf, 3-1!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jepson wrote:
Mackan wrote:
Pelle wrote:

Mackan, ja det är ett riktigt aber, men skyll inte på Viasat utan Pl, så någon namninsamling till dom lär inte göra någon skillnad.

Nej jag skyller inte direkt på Viasat utan på PL så klart. Dock så borde Viasat kunna göra något för att omförhandla avtalet. Tex tillåta visning på IP utanför Storbrittanien osv. Vet inte exakt hur då det inte är mitt bord, men helt omöjligt borde det inte vara. Vår kontakt som slutkonsument måste ju ändå tas vägen via tjänsteleverantören därav namninsamling till Viasat :)

 

Omförhandla avtalet? De skulle snarare betala vad som krävdes.

Här, http://www.nbcsports.com/live , är det inga prbolem som abbonent att se alla matcher oavsett dag. Varför ska vi nöja oss med att de säger att det inte går? Bullshit! Det handlar bara om rena pengaflöden....

Jag har för övrigt lämnat att leta streamar och gått över till att köra KODI och streamar alla matcher via add-onen Phoenix

Jag bryr mig inte om kvaliteten på bilden inte är 100% så länge spelet är det.

COYG!!!

Extra sorgligt är det ju att folk får se tjatan gratis idag med då matchen visas på 3an. Någon som vet om man kan se eftersändningen på riktig tv eller är det viaplay som gäller?

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Roslund wrote:

Någon som vet om man kan se eftersändningen på riktig tv eller är det viaplay som gäller?

Viasat Sport kl 18:15, det väljer jag.

If it's too strong, then you're too weak!

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
jback wrote:

Helt sjukt att man betalar 400/månad och ändå inte kan se matcher.

Tror stenhårt på vinst idag iaf, 3-1!

Sade upp MUTV förra veckan. Kan streama istället.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Sidor