Medlemmar: 8782 st.
Visa menyn

Arsenal - Crystal Palace Söndag 1/1 17:00

92 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn

Stabil seger och skönt med en nolla igen.

men vi rör oss för dåligt, tränger ihop spelet för mkt i mitten Och slarvar med pass. Vi borde slå  detta dåliga lag med 6-0.

många som inte har en jättebra match. Sanchez, Perez, Xhaka mfl.

Gillar Gabriel. Tycker han är skön och vinner allt på huvudet, bryter stenhårt och skäller ut de som ej jobbar. Men han haltade ordentligt i slutet

COYG

B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:

Stabil seger och skönt med en nolla igen.

men vi rör oss för dåligt, tränger ihop spelet för mkt i mitten Och slarvar med pass. Vi borde slå  detta dåliga lag med 6-0.

många som inte har en jättebra match. Sanchez, Perez, Xhaka mfl.

Gillar Gabriel. Tycker han är skön och vinner allt på huvudet, bryter stenhårt och skäller ut de som ej jobbar. Men han haltade ordentligt i slutet

Tycker sanchez gjorde en bra match.  Perez gjorde väl ingen lycklig direkt.  Tror dock att han kan bli nyttig i längden.  Frågan är hur mkt speltid han kommer få nu med Welbz strax tillbaka. 

Twitter @grvdga

Jonas S
Bild för Jonas S

Kul match. Jag förväntade mig en rätt trist match faktiskt. En seger absolut mot ett så dåligt motstånd men en betydligt gråare tillställning än det vi fick se med ett fröjdigt djupledsspel och Girouds vansinniga klackmål. Det där målet gör ju att man kommer minnas den här matchen resten av livet. Som Norwich-matchen med Jacks mål eller Newcastle-matchen med Bergkamp.

Annars var det lite ofokuserat ibland, en del slarv och passningsspelet runt straffområdet var inte alldeles perfekt. Men det känns som att vi är på gång igen. Jag tror det kommer se bättre ut i matcherna framöver. Det märks att Perez fått väldigt lite speltid t ex. Men vi gjorde helt rätt saker och tog rätt beslut idag. Bollen gick i djupet och vi kom till avslut gång på gång.

Jag vill också tillägga att jag tycker Crystal Palace är helt otroligt usla. Det är väldigt många lag i ligan som inte kan spela någon form av försvarsspel och Crystal Palace är ett av dom. Fullständigt kaos gång på gång i mittförsvaret och Bellerin var helt fri matchen igenom kändes det som. Om vi hade varit i superform hade vi lätt vunnit med 7-0. Vi borde ha haft mer än 1-0 efter första halvlek. Jag tycker aldrig det var mycket till match på så sätt. Big Sam har ingen koll.

Be excited!

Jocke K
Bild för Jocke K

Skönt att vi vann men jag kräver lite bättre avslut och effektivitet. Vi ska också kunna vinna mot de sämsta lagen med 3,4 mål och ha koncentration hela matchen. Det hade vi inte i dag men det behövdes som tur var aldrig heller. Nu är det att ladda till tisdag och matchen mot  B'mouth. 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:
Mickys wrote:

Stabil seger och skönt med en nolla igen.

men vi rör oss för dåligt, tränger ihop spelet för mkt i mitten Och slarvar med pass. Vi borde slå  detta dåliga lag med 6-0.

många som inte har en jättebra match. Sanchez, Perez, Xhaka mfl.

Gillar Gabriel. Tycker han är skön och vinner allt på huvudet, bryter stenhårt och skäller ut de som ej jobbar. Men han haltade ordentligt i slutet

Tycker sanchez gjorde en bra match.  Perez gjorde väl ingen lycklig direkt.  Tror dock att han kan bli nyttig i längden.  Frågan är hur mkt speltid han kommer få nu med Welbz strax tillbaka. 

tyckte inte Sanchez var lyckad. Mindre bra passningar, misslyckades med massa dribblingar som han sällan gör och var mest en sur bromskloss idag mot vad han brukar vara. Främst i andra. Han är bara riktigt glad när han själv gör några mål

COYG

Sral
Bild för Sral

Tycker det är skit samma att det inte blev 3-4 mål. Det viktiga är att vi faktiskt hållt nollan två matcher i rad nu. :-)

George Adams
Bild för George Adams

Bra match och jösses vilket mål.

COYG

Tosse
Bild för Tosse
Farbror Frej wrote:

Avskyr Zaha. Filmande tönt.

Även Watfords maskot tyckte det https://youtu.be/1aU08i5JGcQ

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Läste precis att Alexis vill ha högre lön, sälj skiten!!!

Judas!

Tomas A.

Jepson
Bild för Jepson
Thomas A wrote:

Läste precis att Alexis vill ha högre lön, sälj skiten!!!

Judas!

Vafalls?! Det är ju precis vad jag kräver för att fortsätta jobba åt min arbetsgivare med... 

 

Pelle
Bild för Pelle

Gillade dagens match, tyckte det var helt klart mer fart framåt än de senaste matcherna, mängder med halvchanser som kunnat bli mer med lite mer timing.

Vi är på gång och det bådar gott. Sen målet, vilken delikatess, brytningen, den snabba kontringen med bollen som ett snöre, klacken i uppspelet och sen skorpionen rätt upp i krysset via ribban. Fotbollsporr...

Bra resultat i Januari så avgörs vår liga direkt i februari med mötet på SB den 4/2.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
B-G wrote:
Dennis Andersson wrote:

Fan va jag hatar när publiken börjar lämna arenan före att matchen är avblåst istället för att stanna kvar och hylla spelarna! 

Lite som härinne.  Vid 2-0 lämnade flera tråden :D

Skön vinst, girouds mål höjdpunkt såklart.  Sky sports funkade ännu bättre i Swe än hemma :)  

Hur ser du Sky? Via satellit?

If it's too strong, then you're too weak!

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Ha ha ha! Den var bra, Jepson!!! Men Alexis har väl idag 100 miljoner om året. Det är lite skillnad.

Jag tycker inte att han är värd mer!

 

 

Tomas A.

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Thomas A wrote:

Ha ha ha! Den var bra, Jepson!!! Men Alexis har väl idag 100 miljoner om året. Det är lite skillnad.

Jag tycker inte att han är värd mer!

 

 

Allt är relativt.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mickys wrote:
B-G wrote:
Mickys wrote:

Stabil seger och skönt med en nolla igen.

men vi rör oss för dåligt, tränger ihop spelet för mkt i mitten Och slarvar med pass. Vi borde slå  detta dåliga lag med 6-0.

många som inte har en jättebra match. Sanchez, Perez, Xhaka mfl.

Gillar Gabriel. Tycker han är skön och vinner allt på huvudet, bryter stenhårt och skäller ut de som ej jobbar. Men han haltade ordentligt i slutet

Tycker sanchez gjorde en bra match.  Perez gjorde väl ingen lycklig direkt.  Tror dock att han kan bli nyttig i längden.  Frågan är hur mkt speltid han kommer få nu med Welbz strax tillbaka. 

tyckte inte Sanchez var lyckad. Mindre bra passningar, misslyckades med massa dribblingar som han sällan gör och var mest en sur bromskloss idag mot vad han brukar vara. Främst i andra. Han är bara riktigt glad när han själv gör några mål

Utan att veta ett skit så känns det som Alexis börjar känna sig rätt mycket större än klubben. Det är ett jävla klagande på honom hela tiden så fort de andra gör något som inte behagar honom. Han vill väl vinna skytteligan eller nått men börjar bli tröttsamt att se.

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jimmy Roslund wrote:

Utan att veta ett skit så känns det som Alexis börjar känna sig rätt mycket större än klubben. Det är ett jävla klagande på honom hela tiden så fort de andra gör något som inte behagar honom. Han vill väl vinna skytteligan eller nått men börjar bli tröttsamt att se.

Alexis viftar en del med armarna men han gör också tummen upp eller applåderar till andra, han ber om ursäkt när han själv slår en dålig passning och han blir ofta lika glad som målskytten när någon annan än han själv gör mål. Och så har han alltid agerat, och vad gäller vad han påstås begära i lön så är det totala fantasifoster från media. De 250-300K som det spekuleras om saknar all verklighetsförankring, i alla fall enligt Ivan Gazdis och han borde ju veta vad han pratar om. Hans ord var ungefär "Läs tidningarna om ni vill, men de siffror som nämns är skrattretande fel".

Sedan kan vi inte heller gnälla på att spelarna är för väluppfostrade i ena ögonblicket för att sedan gnälla på att de ställer krav på varandra i nästa. Majoriteten av de gånger Alexis blir irriterad så är det befogat som jag ser det, det är ju inte som tex Ronaldo som går och surar för att någon gjorde mål i stället för att passa till honom.

Sekreterare Arsenal Sweden

Bengelito
Bild för Bengelito
Pelle wrote:
B-G wrote:
Dennis Andersson wrote:

Fan va jag hatar när publiken börjar lämna arenan före att matchen är avblåst istället för att stanna kvar och hylla spelarna! 

Lite som härinne.  Vid 2-0 lämnade flera tråden :D

Skön vinst, girouds mål höjdpunkt såklart.  Sky sports funkade ännu bättre i Swe än hemma :)  

Hur ser du Sky? Via satellit?

Jag vill också veta! Letar efter en lösning att slippa viazat..

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic

Lösning, rapidiptv.net  Som dreambox men med IP-TV. iptvkings finns också 

Alla kanaler du kan önska dig, fast typ gratis jämfört med viasat

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

B-G
Bild för B-G
Tomas Horvatic wrote:

Lösning, rapidiptv.net  Som dreambox men med IP-TV. iptvkings finns också 

Alla kanaler du kan önska dig, fast typ gratis jämfört med viasat

samma för mig fast mitt är Thaibaserat och kräver ett thainummer för att regga ett konto.  BT sport, alla Bein och sky sport. Bl.a.  Grymt.  

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Lars Lundstedt wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Utan att veta ett skit så känns det som Alexis börjar känna sig rätt mycket större än klubben. Det är ett jävla klagande på honom hela tiden så fort de andra gör något som inte behagar honom. Han vill väl vinna skytteligan eller nått men börjar bli tröttsamt att se.

Alexis viftar en del med armarna men han gör också tummen upp eller applåderar till andra, han ber om ursäkt när han själv slår en dålig passning och han blir ofta lika glad som målskytten när någon annan än han själv gör mål. Och så har han alltid agerat, och vad gäller vad han påstås begära i lön så är det totala fantasifoster från media. De 250-300K som det spekuleras om saknar all verklighetsförankring, i alla fall enligt Ivan Gazdis och han borde ju veta vad han pratar om. Hans ord var ungefär "Läs tidningarna om ni vill, men de siffror som nämns är skrattretande fel".

Sedan kan vi inte heller gnälla på att spelarna är för väluppfostrade i ena ögonblicket för att sedan gnälla på att de ställer krav på varandra i nästa. Majoriteten av de gånger Alexis blir irriterad så är det befogat som jag ser det, det är ju inte som tex Ronaldo som går och surar för att någon gjorde mål i stället för att passa till honom.

Nja, håller inte riktigt med. Iaf inte för de två senaste matcherna då jag tycker han nällt på tillfällen då han inte ens behövt gnälla. Vad han begär ekonomiskt skiter jag i, han är värd att va bäst betald i klubben hursom eftersom han tillsammans med Kos är bäst i klubben tveklöst.

Pelle
Bild för Pelle
Tomas Horvatic wrote:

Lösning, rapidiptv.net  Som dreambox men med IP-TV. iptvkings finns också 

Alla kanaler du kan önska dig, fast typ gratis jämfört med viasat

Kräver mer än stream då jag vill snabbt och enkelt kunna pausa, spola, slowmotion etc villet jag kan smidigt med min box o satellit men inte alls någonstans via stream inte ens viaplay.

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Lösning, rapidiptv.net  Som dreambox men med IP-TV. iptvkings finns också 

Alla kanaler du kan önska dig, fast typ gratis jämfört med viasat

Kräver mer än stream då jag vill snabbt och enkelt kunna pausa, spola, slowmotion etc villet jag kan smidigt med min box o satellit men inte alls någonstans via stream inte ens viaplay.

Det är därför du kan så mycket om olika bedömningssituatoner alltså! Du sitter å kör dem om å om igen med slowmotion! Respekt!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Sett Girouds mål snart 500ggr och det är verkligen 100/100 i snygghet. 

Men förstår fortfarande inte varför vissa personer skriver att den går i krysset ?! 

I år smäller det !

Jonas S
Bild för Jonas S
Jimmy Österman wrote:

Sett Girouds mål snart 500ggr och det är verkligen 100/100 i snygghet. 

Men förstår fortfarande inte varför vissa personer skriver att den går i krysset ?! 

 Såg inte mycket av matchen efter det där. Loopade målet under halva andra halvlek igår.

Jag det kan man undra. I krysset verkar för vissa vara allt som rör ribban. Jag tycker det är många skott som "går i krysset" men fan inte ens är i närheten. Kan någon styra upp detta? :)

Be excited!

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Pelle wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Lösning, rapidiptv.net  Som dreambox men med IP-TV. iptvkings finns också 

Alla kanaler du kan önska dig, fast typ gratis jämfört med viasat

Kräver mer än stream då jag vill snabbt och enkelt kunna pausa, spola, slowmotion etc villet jag kan smidigt med min box o satellit men inte alls någonstans via stream inte ens viaplay.

VHS!

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

B-G
Bild för B-G

Lösningen var att se sky :) 

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
Jimmy Roslund wrote:
Lars Lundstedt wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Utan att veta ett skit så känns det som Alexis börjar känna sig rätt mycket större än klubben. Det är ett jävla klagande på honom hela tiden så fort de andra gör något som inte behagar honom. Han vill väl vinna skytteligan eller nått men börjar bli tröttsamt att se.

Alexis viftar en del med armarna men han gör också tummen upp eller applåderar till andra, han ber om ursäkt när han själv slår en dålig passning och han blir ofta lika glad som målskytten när någon annan än han själv gör mål. Och så har han alltid agerat, och vad gäller vad han påstås begära i lön så är det totala fantasifoster från media. De 250-300K som det spekuleras om saknar all verklighetsförankring, i alla fall enligt Ivan Gazdis och han borde ju veta vad han pratar om. Hans ord var ungefär "Läs tidningarna om ni vill, men de siffror som nämns är skrattretande fel".

Sedan kan vi inte heller gnälla på att spelarna är för väluppfostrade i ena ögonblicket för att sedan gnälla på att de ställer krav på varandra i nästa. Majoriteten av de gånger Alexis blir irriterad så är det befogat som jag ser det, det är ju inte som tex Ronaldo som går och surar för att någon gjorde mål i stället för att passa till honom.

Nja, håller inte riktigt med. Iaf inte för de två senaste matcherna då jag tycker han nällt på tillfällen då han inte ens behövt gnälla. Vad han begär ekonomiskt skiter jag i, han är värd att va bäst betald i klubben hursom eftersom han tillsammans med Kos är bäst i klubben tveklöst.

beredd att hålla med båda här. Han gör ofta tummen upp och applåderar andra. Det är bra. Men sällan den där äkta glädjen när andra gör mål. Kommer ofta lunkande lite halvhjärtat och som Roslund säger, han behöver inte gnälla varje gång han inte får en passning. Blir irriterande att titta på. Men han är vår bästa och viktigaste spelare Och ska ha bäst betalt!

COYG

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Roslund wrote:
Pelle wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Lösning, rapidiptv.net  Som dreambox men med IP-TV. iptvkings finns också 

Alla kanaler du kan önska dig, fast typ gratis jämfört med viasat

Kräver mer än stream då jag vill snabbt och enkelt kunna pausa, spola, slowmotion etc villet jag kan smidigt med min box o satellit men inte alls någonstans via stream inte ens viaplay.

Det är därför du kan så mycket om olika bedömningssituatoner alltså! Du sitter å kör dem om å om igen med slowmotion! Respekt!

Ja, domare skulle jag aldrig kunna bli, jag e f*n beroende av mina slowmo repriser. Även i vanligt spel stannar jag och backar för att visa sambon en bra löpning eller annat, ofta tittar man ju för mycket på boll.

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Pelle wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Lösning, rapidiptv.net  Som dreambox men med IP-TV. iptvkings finns också 

Alla kanaler du kan önska dig, fast typ gratis jämfört med viasat

Kräver mer än stream då jag vill snabbt och enkelt kunna pausa, spola, slowmotion etc villet jag kan smidigt med min box o satellit men inte alls någonstans via stream inte ens viaplay.

Det är därför du kan så mycket om olika bedömningssituatoner alltså! Du sitter å kör dem om å om igen med slowmotion! Respekt!

Ja, domare skulle jag aldrig kunna bli, jag e f*n beroende av mina slowmo repriser. Även i vanligt spel stannar jag och backar för att visa sambon en bra löpning eller annat, ofta tittar man ju för mycket på boll.

Haha du har en bra sambo! Dags för slowmoPelle i viasatstudion!

gunbod
Bild för gunbod
Jimmy Roslund wrote:
Pelle wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Pelle wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Lösning, rapidiptv.net  Som dreambox men med IP-TV. iptvkings finns också 

Alla kanaler du kan önska dig, fast typ gratis jämfört med viasat

Kräver mer än stream då jag vill snabbt och enkelt kunna pausa, spola, slowmotion etc villet jag kan smidigt med min box o satellit men inte alls någonstans via stream inte ens viaplay.

Det är därför du kan så mycket om olika bedömningssituatoner alltså! Du sitter å kör dem om å om igen med slowmotion! Respekt!

Ja, domare skulle jag aldrig kunna bli, jag e f*n beroende av mina slowmo repriser. Även i vanligt spel stannar jag och backar för att visa sambon en bra löpning eller annat, ofta tittar man ju för mycket på boll.

Haha du har en bra sambo! Dags för slowmoPelle i viasatstudion!

Frågan är ju hur lång tid det tar för Pelle att verkligen SE en tv- match med Arsenal, dygnet har ju bara 24 timmar, räcker det ?  ;-).

Sidor