Medlemmar: 8806 st.
Visa menyn

Swansea-Arsenal 14/1 16:00

151 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
gunbod
Bild för gunbod

Hemma igen efter Thailandsresan och tre missade matcher, eller har man verkligen missat något ? Med tanke på nätkommentarerna så har det ju inte spelats någon direkt lysande fotboll tydligen. Vet inte när jag senast missat så många Arsenalmatcher,men är nu sjukt sugen och hoppas verkligen på främst 3 poäng idag, sedan får de ju även spela hyfst också.

Pontus Nibbelblad
Bild för Pontus Nibbelblad

Nån som vet en bra stream fär en vilse dåre i Thailand som diggar Arsenal?

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Tottenhamn ser ut att vinna. Vinner vi inte idag börjar man bli sjukt orolig. Vi kommer behöva värva något kreativt på mitten för att klara 4-platsen i år...

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Pelle
Bild för Pelle
Kenny Nordh wrote:

Tottenhamn ser ut att vinna. Vinner vi inte idag börjar man bli sjukt orolig. Vi kommer behöva värva något kreativt på mitten för att klara 4-platsen i år...

Börjar? Tycker du är orolig förjämnan. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S

Ja inte trodde jag WBA skulle ha mycket att säga till om mot Spurs. Deras parkera-bussen taktik funkar dåligt mot ett så brett och rörligt lag. Jag tror Swansea kommer ha ungefär lika lite att säga till om mot oss lite senare. En hel del spelare har fått vila upp sig lite så jag tror vi kommer få se ett lite piggare Arsenal idag än under julperioden.

Be excited!

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:

Tottenhamn ser ut att vinna. Vinner vi inte idag börjar man bli sjukt orolig. Vi kommer behöva värva något kreativt på mitten för att klara 4-platsen i år...

Börjar? Tycker du är orolig förjämnan. ;)

 

Därför jag skrev "sjukt orolig" haha. Är väl mest arg men det vågar jag inte skriva. 

:)

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Pelle
Bild för Pelle
Kenny Nordh wrote:
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:

Tottenhamn ser ut att vinna. Vinner vi inte idag börjar man bli sjukt orolig. Vi kommer behöva värva något kreativt på mitten för att klara 4-platsen i år...

Börjar? Tycker du är orolig förjämnan. ;)

Därför jag skrev "sjukt orolig" haha. Är väl mest arg men det vågar jag inte skriva. :)

Hur kan du vara arg timmar innan vår match? 

If it's too strong, then you're too weak!

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:

Tottenhamn ser ut att vinna. Vinner vi inte idag börjar man bli sjukt orolig. Vi kommer behöva värva något kreativt på mitten för att klara 4-platsen i år...

Börjar? Tycker du är orolig förjämnan. ;)

Därför jag skrev "sjukt orolig" haha. Är väl mest arg men det vågar jag inte skriva. :)

Hur kan du vara arg timmar innan vår match? 

Men haha ge dig. Är inte "arg" *arg jag är "irriterad" på att Spurs ligger före oss. Och orolig för att vi tappar idag. Jag är superglad. Jag har världens bästa familj, miljonär och massa vänner. 

Go Goooooonnners!

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jonas S
Bild för Jonas S

Vad tror folket om startelvan då?

Jag tror Giroud startar. Jag känner mig lite kluven till detta då jag inte vill att vi går tillbaka till att ha han i startelvan varje vecka. Men det är svårt att bänka en spelare som gör mål. Dock är Giroud framför allt effektiv i matchens slutskede när vi som oftast spelar lite mer direkt och motsåndaren är mer tillbakapressad. Jag hoppas vi startar med Alexis på topp idag och att Giroud kommer in i mitten av andra halvlek.

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Kenny Nordh wrote:
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:
Pelle wrote:
Kenny Nordh wrote:

Tottenhamn ser ut att vinna. Vinner vi inte idag börjar man bli sjukt orolig. Vi kommer behöva värva något kreativt på mitten för att klara 4-platsen i år...

Börjar? Tycker du är orolig förjämnan. ;)

Därför jag skrev "sjukt orolig" haha. Är väl mest arg men det vågar jag inte skriva. :)

Hur kan du vara arg timmar innan vår match? 

Men haha ge dig. Är inte "arg" *arg jag är "irriterad" på att Spurs ligger före oss. Och orolig för att vi tappar idag. Jag är superglad. Jag har världens bästa familj, miljonär och massa vänner. 

Go Goooooonnners!

Now we're talking. :D

Spurs spelar faktiskt riktigt bra i år och ligger välförtjänt före oss, men säsongen är inte slut...

Vi tappar inte idag, det behöver du däremot inte vara orolig över...

If it's too strong, then you're too weak!

Jonas S
Bild för Jonas S

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle

Ingen Bellerin alls?

edit: just ja Wenger bekräftade ju att han inte var tillbaka.

If it's too strong, then you're too weak!

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Med den där uppställningen gäller det att Özil är på gång, och en av def mittfältarna vågar sig på offensiva utflykter. Det här ska vi vinna! 

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jonas S
Bild för Jonas S

Ingen jätteinspererande startelva i mitt tycke. Har vi gått tillbaka till att alltid spela Giroud på topp nu? Det blir till att Özils passningsfot är på bra humör och att Girouds målform håller i sig. För det är inte mycket till fart i det här laget. Men nog skall det räcka till för att spöa Swansea.

Be excited!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jonas S wrote:

Ingen jätteinspererande startelva i mitt tycke. Har vi gått tillbaka till att alltid spela Giroud på topp nu? Det blir till att Özils passningsfot är på bra humör och att Girouds målform håller i sig. För det är inte mycket till fart i det här laget. Men nog skall det räcka till för att spöa Swansea.

svårt bänka vår hetaste janske.....

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Någon som har en bra stream till en stackars Thailändare? ;)

Jonas S
Bild för Jonas S
Jimmy Roslund wrote:
Jonas S wrote:

Ingen jätteinspererande startelva i mitt tycke. Har vi gått tillbaka till att alltid spela Giroud på topp nu? Det blir till att Özils passningsfot är på bra humör och att Girouds målform håller i sig. För det är inte mycket till fart i det här laget. Men nog skall det räcka till för att spöa Swansea.

svårt bänka vår hetaste janske.....

Exakt. Det är ju så. Dock har ju Alexis gjort femton mål och tretton ass den här säsongen. Jag är lite tveksam till att släppa fram Giroud som startspelare framför Alexis centralt. Trots hans form. Men vi får se. Detta kanske bara är för just den här matchen.

Även om jag tycker att Giroud varit jätttebra under sina matcher så tycker jag inte laget spelar speciellt bra med honom där framme. Absolut mot slutet i matcher när vi mer eller mindre spelar 4-4-2 och jagar mål. Men i det här vanliga 4-2-3-1 spelet tycker jag Giroud är väldigt begränsad. Förutom i straffområdet då.

Be excited!

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Kom igen nu! 3/4-0 så går vi om Pool!

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Jonas S wrote:

Ingen jätteinspererande startelva i mitt tycke. Har vi gått tillbaka till att alltid spela Giroud på topp nu? Det blir till att Özils passningsfot är på bra humör och att Girouds målform håller i sig. För det är inte mycket till fart i det här laget. Men nog skall det räcka till för att spöa Swansea.

svårt bänka vår hetaste janske.....

Exakt. Det är ju så. Dock har ju Alexis gjort femton mål och tretton ass den här säsongen. Jag är lite tveksam till att släppa fram Giroud som startspelare framför Alexis centralt. Trots hans form. Men vi får se. Detta kanske bara är för just den här matchen.

Även om jag tycker att Giroud varit jätttebra under sina matcher så tycker jag inte laget spelar speciellt bra med honom där framme. Absolut mot slutet i matcher när vi mer eller mindre spelar 4-4-2 och jagar mål. Men i det här vanliga 4-2-3-1 spelet tycker jag Giroud är väldigt begränsad. Förutom i straffområdet då.

Håller med fullständigt.

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Tror på 1-0,1-1 tyvärr...

I år smäller det !

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Väldigt slö start. Man saknar trycket som Pool, Spurs har när de kliver in på plan. ofta vi börjar elda igång när vi ligger under eller har 15 min kvar. Varför inte gå in med 110% direkt mot ett sämre lag. slita sönder det. Nu har det ju dessutom vart en vila för flera av spelarna..

 

Varför får de ens Swa ha bollen i lugn och ro? Och dessutom spela ut oss stundtals. Frustrerande. 

 

Sätt press!

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Vicious
Bild för Vicious

Swansea ser ju inte ut som något bottenlag i kris direkt...

#Championship

Mackan
Bild för Mackan

Herregud vilken lam start, är vi inte bättre än så här?

Twitter: @mackan_carlsson

 

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Helt öppet i mitten. Ramsey har så dåligt positionsspel så det är skrämmande.

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Man får känslan av att de bara vill hem till soffan igen.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

B-G
Bild för B-G

Pelle. Är du på plats på flying? Jag sitter vid bordet framför trappen till toaletterna. 

Kom förbi och ta en pilsner, jag vet ju inte hur du ser ut :D

Twitter @grvdga

Vicious
Bild för Vicious

Det är ärligt talat obegripligt hur det kan se ut såhär när typ halva truppen fått vila ut.

#Championship

Pelle
Bild för Pelle
B-G wrote:

Pelle. Är du på plats på flying? Jag sitter vid bordet framför trappen till toaletterna. 

Kom förbi och ta en pilsner, jag vet ju inte hur du ser ut :D

Nope, inte förstått att du skulle vara vid hästen idag tyvärr. Synd!

If it's too strong, then you're too weak!

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

 När jag tränade fotboll för 15 år sen sa alltid tränare "låt bollen göra jobbet grabben" kanske den taktiken Wenger har idag?

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jonas S wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Jonas S wrote:

Ingen jätteinspererande startelva i mitt tycke. Har vi gått tillbaka till att alltid spela Giroud på topp nu? Det blir till att Özils passningsfot är på bra humör och att Girouds målform håller i sig. För det är inte mycket till fart i det här laget. Men nog skall det räcka till för att spöa Swansea.

svårt bänka vår hetaste janske.....

Exakt. Det är ju så. Dock har ju Alexis gjort femton mål och tretton ass den här säsongen. Jag är lite tveksam till att släppa fram Giroud som startspelare framför Alexis centralt. Trots hans form. Men vi får se. Detta kanske bara är för just den här matchen.

Även om jag tycker att Giroud varit jätttebra under sina matcher så tycker jag inte laget spelar speciellt bra med honom där framme. Absolut mot slutet i matcher när vi mer eller mindre spelar 4-4-2 och jagar mål. Men i det här vanliga 4-2-3-1 spelet tycker jag Giroud är väldigt begränsad. Förutom i straffområdet då.

Ja så här långt ser de ju inge lovande ut.

Sidor