Medlemmar: 8806 st.
Visa menyn

Swansea-Arsenal 14/1 16:00

151 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Mickys wrote:

Inget snyggt beteende alls av Sanchez. Sånt vill jag inte se i Arsenal men tyvärr är han för bra för att skeppa iväg. Men inga bra signaler. Hade tydligen varit tjafs i omklädningsrummet efter förra ligamatchen med. Bättre visa er frustration på plan och kämpa mer där istället

Fast om det är någon som kämpar extra på plan så e det ju just Sanchez.

jo men menade alla i laget. Sen kan man ändå lägga mer  energi på plan istället för att tjura som en 6-åring som blivit av med sin favoritbil i sandlådan

COYG

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Arsenal borde förhandla med Alexis att om han går ner i lön så får han spela hela tiden. ;)

Glenn
Bild för Glenn

Frågan är ju om man ska behandla sin stjärna annorlunda? Positiv särbehandling. Jag är kluven.

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Farbror Frej wrote:

Arsenal borde förhandla med Alexis att om han går ner i lön så får han spela hela tiden. ;)

det som kallas win-win? :-)

COYG

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Mickys wrote:
Farbror Frej wrote:

Arsenal borde förhandla med Alexis att om han går ner i lön så får han spela hela tiden. ;)

det som kallas win-win? :-)

Precis. :)

Pelle
Bild för Pelle
Farbror Frej wrote:

Arsenal borde förhandla med Alexis att om han går ner i lön så får han spela hela tiden. ;)

Bra där.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle

Skön seger, kan Tottenham vinna med 4-0 så kan vi vinna med 4-0.

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn

En skitmatch mellan ett mediokert lag och ett bedrövligt där turen avgjorde. Skönt med 3 enkla poäng och hoppas vi kan bygga vidare på detta.

COYG

Glenn
Bild för Glenn

London regerar PL tabellen just nu. Nu hejar vi på Leicester och kryss i matcherna imorgon

COYG

B-G
Bild för B-G

Ett bra lag har tur. Riktigt skön vinst. Generellt bra laginsats, ingen som var riktigt dålig.  Bådar gott!

Twitter @grvdga

Dosa
Bild för Dosa

Fint med stabil vinst. Känna som det var ett tag sedan.

för övrigt Alexis beteende börjar gå mig på nerverna. Ja han är jätte duktig men är inget utan sina lagkamrater, tycker verkligen inte man ska sitta med jackan över skallen och vara som ett barn som inte får godis på närmaste ica.

står 4-0 du ligger delad etta i skytteligan sitt där med dina lagkamrater skratta för vi har vunnit 3 poäng. Ingen jävel kommer ihåg skytteliga vinnare man kommer ihåg vinnare av ligan.

skärpning eller dra för fan !

Jocke K
Bild för Jocke K

Skönt med seger och lite flyt för en gång skull. Spelmässigt måste vi dock spela bättre mot svårare motstånd. Härligt att Iwobes skott leder till självmål vilket bevisar ur viktigt det är med avslut och inte försöka dribbla sig in i målet...Frågan som man ställer när man ser Sanchez på bänken efter bytet är vad tänker och tycker Sanchez ??? 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

B-G
Bild för B-G

Sanchez var trött Och kall.  Sluta överanalysera :)

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
Dosa wrote:

Fint med stabil vinst. Känna som det var ett tag sedan.

för övrigt Alexis beteende börjar gå mig på nerverna. Ja han är jätte duktig men är inget utan sina lagkamrater, tycker verkligen inte man ska sitta med jackan över skallen och vara som ett barn som inte får godis på närmaste ica.

står 4-0 du ligger delad etta i skytteligan sitt där med dina lagkamrater skratta för vi har vunnit 3 poäng. Ingen jävel kommer ihåg skytteliga vinnare man kommer ihåg vinnare av ligan.

skärpning eller dra för fan !

också trött på beteendet. Hade aldrig accepterat att någon annan hade betett sig så och man borde inte acceptera att Sanchez gör det heller

COYG

Sven-Erik Eriksson
Bild för Sven-Erik Eriksson

Barnsligt beteende kan tyckas... Men det rinner nog av honom relativt snabbt. Han kan väl inte missunna welbeck några minuter!?!? Egot är stort men ingen spelare är större än klubben och laget...

I med-och motgång!

 

 

McAn
Bild för McAn
Sven-Erik Eriksson wrote:

Barnsligt beteende kan tyckas... Men det rinner nog av honom relativt snabbt. Han kan väl inte missunna welbeck några minuter!?!? Egot är stort men ingen spelare är större än klubben och laget...

Jo. Förvisso men det som fort rinner av Sanchez kanske klibbar fast längre på lagkamraterna? Han är förmodligen vår bäste med en jävla fin karaktär och ett stort hjärta när han är på plan. Därför kändes det här så onödigt. Jag hoppas jag överanalyserar. Gött med vinst, oavsett.

Tieri Anri
Bild för Tieri Anri

Alexis visande av känslor är verkligen på gott och ont. Det har hänt något den här säsongen, får känslan av att han vill ta på sig ett större ansvar att driva på och vara en ledare på planen och föregå med gott exempel, vilket i grund och botten är väldigt bra. Man ser ofta att han vill visa de andra hur de ska pressa, pekar och skriker. Han drar också ett väldigt tungt lass med sitt jobb. Det är dock ofta som det snarare verkar grinigt och barnsligt än att han visar ledaregenskaper när han har känslorna så utanpå. Idag blev det helt fel signaler.

Jocke K
Bild för Jocke K
Mickys wrote:

London regerar PL tabellen just nu. Nu hejar vi på Leicester och kryss i matcherna imorgon

Nja för mig är alltid en Unitedförlust, speciellt nu med Mourinho som tränare,  det bästa resultatet bland de andra lagen. Så Liverpool får gärna vinna. De faller ändå framåt våren.....

 

 

 

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Glenn
Bild för Glenn
Jocke K wrote:
Mickys wrote:

London regerar PL tabellen just nu. Nu hejar vi på Leicester och kryss i matcherna imorgon

Nja för mig är alltid en Unitedförlust, speciellt nu med Mourinho som tränare,  det bästa resultatet bland de andra lagen. Så Liverpool får gärna vinna. De faller ändå framåt våren.....

 

 

 

jo där håller jag helt med dig. Hatar mest United, sen kommer fools, tottenham, chelski, shitty mfl. Kryss är bäst resultat för oss dock för vi kan inte räkna bort United om topp 4 platserna som det kändes för ett tag sen

COYG

George Adams
Bild för George Adams

Bommade matchen, spelade eller snarare coachade bandy. Hur såg det ut?

Pelle
Bild för Pelle
George Adams wrote:

Bommade matchen, spelade eller snarare coachade bandy. Hur såg det ut?

Ganska tamt i första, ökat tempo i andra som gav resultat. Förvisso två självmål men mycket beroende på att vi stressade dom till det.

Både Mustafi och Ramsey börjar se bättre ut med fler matcher i kroppen, Xhaka godkänd tyckte jag. Gabriel gjorde inte bort sig som högerback. Oliver förmodligen bland de sämsta i vårt lag men ändå gör han det viktiga 1-0.

If it's too strong, then you're too weak!

George Adams
Bild för George Adams
Pelle wrote:
George Adams wrote:

Bommade matchen, spelade eller snarare coachade bandy. Hur såg det ut?

Ganska tamt i första, ökat tempo i andra som gav resultat. Förvisso två självmål men mycket beroende på att vi stressade dom till det.

Både Mustafi och Ramsey börjar se bättre ut med fler matcher i kroppen, Xhaka godkänd tyckte jag. Gabriel gjorde inte bort sig som högerback. Oliver förmodligen bland de sämsta i vårt lag men ändå gör han det viktiga 1-0.

Ok. Tack Pelle, skönt med en klar seger.

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag fick bara se den rätt trista förstahalvleken. Missade andra pga 70-års kalas. Vi måste ha ryckt upp oss rätt rejält. Kanske lite oroande trots allt att vi inte kan hålla ihop spelet lite bättre under en hel match. Och jag skulle inte dra så stora växlar efter en storseger mot Swansea som jag tycker är kanske ligans sämsa lag efter Hull.

Men skönt att vi får hålla nollan och 4-0 är tjusigt. Nu har jag bara sett highlights från andra halvlek men Iwobi verkar ha varit inblandad i en hel del.

Helt rätt av Wenger att byta ut Alexis och Özil och spara på våra stjänor när vi leder med 4-0. Om Alexis blir sur spelar ingen roll. Han behöver inte vara på plan när vi redan vunnit matchen. Och vi dessutom behöver ge Welbeck lite minuter så han får en chans att komma i lite matchform.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod

Lika skönt som välkommet, 4-0 på bortaplan i pl är taget alla dagar i veckan, oavsett motstånd. Vi gör en stabil insats, lite flyt med ett par av målen samtidigt som vi håller tätt bakåt.

gunbod
Bild för gunbod
Thomas A wrote:

Från det ena till det andra, läste att PSG erbjuder Sanchez 3.3 milj i veckan, då säger jag, sälj judas!

Han är absolut inte värd 171 milj. Om året. Sälj honom!!!

Konstigt resonemang det där, men det var ok när vi köpte/köper spelare ? De är/blir bara Judas om/när andra klubbar köper av oss ?

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt

Osäker första halvlek i kombination med att Swansea hade "ny tränare"-boosten (lite lustigt att båda gångerna vi har mött dem den här säsongerna har det varit med ny manager för dem) gjorde att det blev rätt dåligt fotboll men i andra inget snack om saken. Lite flyt, visst, men vi har haft en hel del oflyt på senare tid också så det tänker jag inte be om ursäkt för.

Shoutout till Bangkok också, kul att ses och säga hej!

Sekreterare Arsenal Sweden

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund

Viktiga räddningar av målis idag. Gnällts lite på honom men ett insläppt mål där i börjanoch vi hade haft uppförsbacke. Kos gjorde kanske sin sämsta match iår.

McAn
Bild för McAn

Behagliga resultat i ligan idag.

B-G
Bild för B-G
Lars Lundstedt wrote:

Osäker första halvlek i kombination med att Swansea hade "ny tränare"-boosten (lite lustigt att båda gångerna vi har mött dem den här säsongerna har det varit med ny manager för dem) gjorde att det blev rätt dåligt fotboll men i andra inget snack om saken. Lite flyt, visst, men vi har haft en hel del oflyt på senare tid också så det tänker jag inte be om ursäkt för.

Shoutout till Bangkok också, kul att ses och säga hej!

Detsamma. Trevligt ställe det där :)

Twitter @grvdga

Tosse
Bild för Tosse

Nu är han glad igen när han får träna (från onsdagens träning)
 

Sidor