Medlemmar: 8782 st.
Visa menyn

Arsenal-Watford 31/1 2045.

310 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Pelle wrote:
Heppe wrote:

Tack Pelle! Intressant det du säger om United, för där kan man ju dock konstatera att dom mellan 10/11 fram till 12/13 (Sir Alex tre sista säsonger) skramlade ihop 258p totalt jämfört med Moyes/Van Gaal 200p nästkommande tre. Det är nära på 20 poäng per säsong det. Eller en fjärdedel mindre poäng per säsong. Och det är väl framför allt dom åren som dom spytt ur sig pengar? ;)

Ferguson var ett unikum, kunde motivera sina spelare regelbundet, fick ut både jävlar anamma och de extra svettdropparna, blandade eget med köpt och ungdom som ett föredöme och levererade titlar regelbundet. Historiens störste tränare...

Jag måste instämma. Vad jag menar är att de titlar United fått har dem knappast köpt sig till, förklaringen skriver du snarare ovan. Däremot har dem handlat för hysteriskt (roligt) mycket pengar därefter utan att ha kunnat leverera! Inte heller City har kunnat köpa sig till en prenumeration av titlar även om dem knappast hade mäktat med att vinna sina utan olje-pengar! Däremot så var dem ganska jämna där ett tag, alltid med i toppen. Det är egentligen bara  förra säsonen av dessa sex som vi hamnade före City

George Adams
Bild för George Adams
Pelle wrote:

Heppe, intrssant sammanställning. Man kan förmodligen dra slutsatsen att Wenger inte är topp då han varken har mest poäng eller någon ligatitel under dessa säsonger. Man kan dock inte säga att han är <b>långt ifrån</b> då han aldrig varit sämre än 4:a under denna period. Lägger man sen till de summor som City och United lagt under dessa säsongerna så förklarar det förnodligen de 30 poängen ganska enkelt.

Lite kul hur vissa vänder på att bara för att man inte anser Wenger vara långt ifrån toppen så måste han enligt svart/vitt teorin då vara högst i toppen? Han kan väl mycket väl vara 5-15:e plats vilket inte är absoluta toppen men heller inte långt ifrån, betydligt närmare topp än botten...

 

Gunbod, om du anser Drillo vara en bättre tränare än Wenger säger det en del om det värde jag kommer lögga på dina kommentarer framöver. ;)

Faktum är att både Wenger och Drillo på olika sätt är eller har varit fantastiska tränare. Wenger vet alla här vad han gjort. Men Drillo och hans fotboll är jag säker på att över hälften knappt vet vad vi diskuterar här och 35% av övriga hälften har någon skruvad uppfattning om att Drillos fotboll var och är något primitivt och fult. ( Samtidigt som dom skrek sig hesa av glädje över Islands framgångar i somras)

Drillo tog mellan slutet på 80 talet och slutet på 90 talet C fotbollsnationen Norge från 137 plats på världs rankingen till 5e. En bedrift som gav och fortfarande ger eko  i fotbollsvärlden. 

En fattigmans fotboll byggt på "tråkiga"attribut som lag sammanhållning, starkt kollektiv. Extremt väl organiserat försvarsspel  och långa bollar samt kontringar precis som de till skillnad från amatören Drillo, avsevärt mera kända och icke pga fot reumatism i gummistövlar  gömda Fd spelarna Conte och Simone just nu skördar stora framgångar med.

Drillo förtjänar STOR respekt i världsfotbollen. Precis som Wenger.

 

Pelle
Bild för Pelle
George Adams wrote:
Pelle wrote:

Heppe, intrssant sammanställning. Man kan förmodligen dra slutsatsen att Wenger inte är topp då han varken har mest poäng eller någon ligatitel under dessa säsonger. Man kan dock inte säga att han är <b>långt ifrån</b> då han aldrig varit sämre än 4:a under denna period. Lägger man sen till de summor som City och United lagt under dessa säsongerna så förklarar det förnodligen de 30 poängen ganska enkelt.

Lite kul hur vissa vänder på att bara för att man inte anser Wenger vara långt ifrån toppen så måste han enligt svart/vitt teorin då vara högst i toppen? Han kan väl mycket väl vara 5-15:e plats vilket inte är absoluta toppen men heller inte långt ifrån, betydligt närmare topp än botten...

 

Gunbod, om du anser Drillo vara en bättre tränare än Wenger säger det en del om det värde jag kommer lögga på dina kommentarer framöver. ;)

Faktum är att både Wenger och Drillo på olika sätt är eller har varit fantastiska tränare. Wenger vet alla här vad han gjort. Men Drillo och hans fotboll är jag säker på att över hälften knappt vet vad vi diskuterar här och 35% av övriga hälften har någon skruvad uppfattning om att Drillos fotboll var och är något primitivt och fult. ( Samtidigt som dom skrek sig hesa av glädje över Islands framgångar i somras)

Drillo tog mellan slutet på 80 talet och slutet på 90 talet C fotbollsnationen Norge från 137 plats på världs rankingen till 5e. En bedrift som gav och fortfarande ger eko  i fotbollsvärlden. 

En fattigmans fotboll byggt på "tråkiga"attribut som lag sammanhållning, starkt kollektiv. Extremt väl organiserat försvarsspel  och långa bollar samt kontringar precis som de till skillnad från amatören Drillo, avsevärt mera kända och icke pga fot reumatism i gummistövlar  gömda Fd spelarna Conte och Simone just nu skördar stora framgångar med.

Drillo förtjänar STOR respekt i världsfotbollen. Precis som Wenger.

 

Jag skrev varA, dvs i dagsläget, inte var dvs som i dåtid.

Drillo gjorde stora saker med Norge, att Svenskar skrek sig hesa över Island var ju mycket pga deras Svenske tränare. ;)

Oavsett, Drillo är en tränare som skall respekteras, men IDAG kan du inte jämföra honom med Wenger som fortfarande är verksam i världseliten med ett av världens 10 bästa klubbar.

If it's too strong, then you're too weak!

George Adams
Bild för George Adams

Menade att Lasse spelar ju Drillo/system fotboll deluxe och att Drillo haft en mycket stor påverkan på olika "undeŕdogs" och på så sätt bidragit till fotbollens utveckling hos klubbar och landslag. 

Faktum är att jag håller ett vältajmat och väl utfört "Flo-uppspill" , än idag, som ett av de mest effektiva, bästa  och mest riskfria sätt att skapa ett gynnsamt och farligt läge för ett/ditt lag. Genialt enkelt om du har rätt spelare och utan risk.

Pelle
Bild för Pelle

GA, det är ju just där vi skiljer oss som mest ovsett manager. Ett defensivt drillat lag utan en attraktiv offemsiv kan nå hur mycket framgångar som helst men jag kommer inte titta så mycket då det inte är underhållning för mig. 

If it's too strong, then you're too weak!

George Adams
Bild för George Adams

Menade inte att du skulle ansluta till någon "skola" i detta fall Pelle. 

För egen del tror jag på att spela på det sätt som ger dig störst chans att vinna, oavsett underhållningsvärdet..

"One nill to the Arsenal" är mao helt ok för mig.

Pelle
Bild för Pelle

GA, ja vi har alla våra prioriteringar. Jag föredrar underhållning framför titlar om jag måste välja, även om jag självklart föredrar bägge.

If it's too strong, then you're too weak!

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Är en jobbig jävel igen och när det snackas topp-15, topp-20 och nära toppen eller inte kan jag inte hålla mig.

Lyfter man blicken från de brittiska öarna och tar in vad även andra managers har uträttat de senaste åren finns det en hel del namn. Ingen inbördes rangordning.

Conte, Guardiola, Pochettino, Klopp, Simeone, Zidane, Enrique, Sampaoli, Allegri, Sarri, Tuchel, Ancelotti, Emery.

Finns några jag har glömt, några jag inte vill ta med. Men enligt mig ligger Wenger någonstans precis där bakom. Sedan får man göra vad man vill med det, vissa tycker det är bra, andra inte.

gunbod
Bild för gunbod

Pelle,  du ser att både GA och jag kan fotboll, Wenger kan  alltså vara stolt över att vara strax bakom Drillo  när vi pratar rankade tränare..;-)

Sidor