Medlemmar: 8782 st.
Visa menyn

Wenger out ?

69 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Jimmy Österman wrote:
Kaiser Özil wrote:

Mot Chelsea tog Wenger ut den bästa möjliga elvan för uppgiften. Köpte laguttagningen till 100%. På pappret hade vi liksom det bästa vi kunde ställa upp med.

Problemet låg snarare i att vi inte var redo, varken mentalt eller taktiskt. Och det faller i slutändan, vilka vinklar och agendor man än har, på Wenger.

Bästa elvan? 

Bellerin småskadad och det syntes vid flera tillfällen där ha va fel ute och inte lika kvick som han brukar. 

Welbeck på bänken? Varit fantastisk sedan han återkom från skadan. Startade väl inte mot Watford för att vilas i form till Chelsea? 

Nej han skulle startat. Och gabriel ist för Bellerin. Och den åsikten kommer inte bara nu i efterhand. 

Gabriel var ju iofs näst sämst på plan när han kom in så jag vet inte jag. Tror inte det hade spelat någon roll mellan Walle eller Welle heller om jag ska vara ärlig. Vad kan en man ändra på när övriga nio är usla? Sedan tror jag det är mediatolkningar i vanlig ordning angående Kos. Kos själv gjorde väl dessutom en av de sämre matcherna jag sett med honom.

Kalaspuffar
Bild för Kalaspuffar

Går ju inte att hitta ett enda argument för att han ska vara kvar efter kollapsen igår. Patetisk insats från allihop. 

Pelle
Bild för Pelle
Kalaspuffar wrote:

Går ju inte att hitta ett enda argument för att han ska vara kvar efter kollapsen igår. Patetisk insats från allihop. 

Har du nyktrat till efter ditt grova påhopp igår?

If it's too strong, then you're too weak!

Dosa
Bild för Dosa

det är dax nu, Arsenal får innan måndagens match ha pressträff och informera att Arsene inte kommer fortsätta efter året. Alla fans kan sluta upp och spelarna vet vad som gäller.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Säger bara 5-1 =4:e placering eller!

Ni alla här inne borde nu inse att Wenger borde själv avsäga sig ansvaret!

Han har gjort några bra år, men sista tio har han inte levererat speciellt mycket.

Bara en liten detalj, hur kan man ta ut andra keepern i en åttondels final i CL!

Webger inse, kliv av nu. Gör det inte mer pinsamt än vad det redan är!

 

 

Tomas A.

Pelle
Bild för Pelle

[quote=Thomas A]Bara en liten detalj, hur kan man ta ut andra keepern i en åttondels final i CL![/quote]En annan detalj, vem var det som tillsammans med Sancjez var bäst i vårt lag? Justnja, den där andra keepern som gjorde ett antal bra räddningar och höll nere siffrorna trots allt.

If it's too strong, then you're too weak!

Christoffer Cato
Bild för Christoffer Cato
Pelle wrote:
Kalaspuffar wrote:

Går ju inte att hitta ett enda argument för att han ska vara kvar efter kollapsen igår. Patetisk insats från allihop. 

Har du nyktrat till efter ditt grova påhopp igår?

 

Vilket grova påhopp?
Kan inte se att han skrivit något annat i denna tråd

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
crikke wrote:
Pelle wrote:
Kalaspuffar wrote:

Går ju inte att hitta ett enda argument för att han ska vara kvar efter kollapsen igår. Patetisk insats från allihop. 

Har du nyktrat till efter ditt grova påhopp igår?

 

Vilket grova påhopp?
Kan inte se att han skrivit något annat i denna tråd

Det va i matchtråden till Bayern - Arsenal.

Fredrik Melkersson
Bild för Fredrik Melkersson

Känns som att det är det centrala defensiva mittfältet som inte fungerar, vi behöver en bollvinnare och spelfördelare ala Viera eller Gilberto... Xhaka ett gott försök men verkar ju inte hålla riktigt

Dosa
Bild för Dosa
Fredrik Melkersson wrote:

Känns som att det är det centrala defensiva mittfältet som inte fungerar, vi behöver en bollvinnare och spelfördelare ala Viera eller Gilberto... Xhaka ett gott försök men verkar ju inte hålla riktigt

ge han tid. Man spenderar inte så mycket pengar för en 23 åring för att sen dumpa honom efter 1 år

Jepson
Bild för Jepson
Fredrik Melkersson wrote:

Känns som att det är det centrala defensiva mittfältet som inte fungerar, vi behöver en bollvinnare och spelfördelare ala Viera eller Gilberto... Xhaka ett gott försök men verkar ju inte hålla riktigt

Xhaka tillsammans med Ox på mitten, men eftersom Ox fick lira ytter igen så sket ju det sig. Hade varit bättre med Wellbeck på kanten, Ox med Xhaka och Coq på bänken. 

George Adams
Bild för George Adams
Fredrik Melkersson wrote:

Känns som att det är det centrala defensiva mittfältet som inte fungerar, vi behöver en bollvinnare och spelfördelare ala Viera eller Gilberto... Xhaka ett gott försök men verkar ju inte hålla riktigt

Det är definitiv en bra analys. Vi saknar fortfarande en bra ledande General på vårat mittfält,  En som spelar 35 PL matcher /år och som styr upp vårt lag, med bra jämna prestationer.

Förövrigt anser jag att vi har en klar brist på just "laglyftande" spelare. Dvs spelare som med sitt sätt att vara och bra spela, "lyfter" medspelarna. Av vår trupp så ser jag bara Kos, En yngre BFG i form,  Cech, Cazorla och Sanchez och till viss del Welbeck som har den kapaciteten fullt ut.

Özil då frågar en del av er, Vår stora stjärna. Ja Özil kan definitivt lyfta ett Arsenal "i form" till ett ännu bättre lag. Men individuellt tycker jag han absolut inte har den förmågan jag menar. Det tycker jag vi ser exempel på för närvanade.

Ett ex på bristen av bra "ledare" på planen såg vi bl a mot BM. Kos blir skadad och ersätts som lagkapten av Kieran Gibbs?????? Jag svepte mitt glas Aberlour A´bunadh i ren förskräckelse, men inte f-n hjälpte det.

Han är väl en av de spelarna som allra mins på planen visar ledaregenskaper. I min bok ett erbarmerligt dåligt val, i det läget vi var i matchen. Dessutom hade ju grabben knappt ett rätt i spelet, och är enligt mig en alldeles för dålig spelare för att platsa i Arsenal, trots att jag gillar våra "egna" produkter. Karln kan ju inte slå ett inlägg, och är alldeles för passiv i sitt försvarsspel.Vilket i och för sig gäller väldigt många av våra spelare.

Jag anser vi skulle behöva byta ut säkert 50- 60% av nuvarande trupp och ersätta dom med spelare som tas till klubben efter andra urvalskriterier, än vi haft under många år.

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
George Adams wrote:

Özil då frågar en del av er, Vår stora stjärna. Ja Özil kan definitivt lyfta ett Arsenal "i form" till ett ännu bättre lag. Men individuellt tycker jag han absolut inte har den förmågan jag menar. Det tycker jag vi ser exempel på för närvanade.

Nu var det väl inte på Özils position vi hade dom mest uppenbara bristerna men jag kan inte låta bli att låta hjärnan vandra lite (off topic) och undra hur det här laget hade sett ut i den här typen av matcher med Bergkamp i lagom ålder och form istället :)

George Adams
Bild för George Adams

Jag med Heppe!

I den jämförelsen står sig Özil slätt, rejält!

Samtidigt backades Berkamp upp av ett lagmässigt avsevärt bättre Arsenal. Då hade vi alla de parametrar vi nu saknar.

Tillis
Bild för Tillis

Fast man får inte glömma att det laget också vek ner sig rejält i C.L många år.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Hallå det är nåt fel med dagens Arsenal, finns ingen vilja, inget go.

 Vad händer?

Tomas A.

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Wenger kan tänka sig ett 4 års kontrakt :) 

Tror det är media som retas bara

Glenn
Bild för Glenn

Fler rapporter om att Wenger kommer att förlänga. Han har redan varit med och planerat försäsongen mm. KAnske man skulle vara även om man lämnar? Men inte en chans att han lämnar. 2 till bortkastade år. Frågan är om mitt Arsenalhjärta orkar med det? Kanske får ta ett break från Arsenal så man kan ha hälsan något sånär i behåll...

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:

Fler rapporter om att Wenger kommer att förlänga. Han har redan varit med och planerat försäsongen mm. KAnske man skulle vara även om man lämnar? Men inte en chans att han lämnar. 2 till bortkastade år. Frågan är om mitt Arsenalhjärta orkar med det? Kanske får ta ett break från Arsenal så man kan ha hälsan något sånär i behåll...

Härligt med två år till :) Först lämnar förmodligen ett par av våra bästa spelare i sommar. Sedan skall Wenger ut och jaga nytt, försöka bygga upp någonting igen som förmodligen blir lika skakigt som alla andra lagbyggen. Sedan blir det samma gnäll igen när alla fans vill att han skall lämna. Osv, osv. Nej, jag skulle nog inte palla två år till med Wenger.

För mig handlar det om så mycket mer än bara Wenger. Det handlar om att hela klubben måste ta ett stag framåt. Men Wenger kväver i nuläget klubben. Inte bara som tränare utan som symbol, person, och allt vad han är. Ett par år till med Wenger skulle ytterligare klibba fast Arsenal i denna mossiga tillvaro av bristande framtidstro och en nästan skrattretande ambitionslöshet.

Inte ens om Wenger skulle vunnit PL denna säsong hade jag velat se honom kvar i klubben nästa säsong. Arsenal behöver en rejäl modernisering av allt ifrån en ny tränare till att ha en sportchef, ett vettig styrelse med vettiga fotbollskunniga personer, som också gärna kan få ha lite klubbhjärta, att bli en mer sportsligt fokuserad fotbollsklubb. Arsenal måste bli lite mer Arsenal. Klubben som alltid stått för att ha en stark framåtanda.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn
Jonas S wrote:
Mickys wrote:

Fler rapporter om att Wenger kommer att förlänga. Han har redan varit med och planerat försäsongen mm. KAnske man skulle vara även om man lämnar? Men inte en chans att han lämnar. 2 till bortkastade år. Frågan är om mitt Arsenalhjärta orkar med det? Kanske får ta ett break från Arsenal så man kan ha hälsan något sånär i behåll...

Härligt med två år till :) Först lämnar förmodligen ett par av våra bästa spelare i sommar. Sedan skall Wenger ut och jaga nytt, försöka bygga upp någonting igen som förmodligen blir lika skakigt som alla andra lagbyggen. Sedan blir det samma gnäll igen när alla fans vill att han skall lämna. Osv, osv. Nej, jag skulle nog inte palla två år till med Wenger.

För mig handlar det om så mycket mer än bara Wenger. Det handlar om att hela klubben måste ta ett stag framåt. Men Wenger kväver i nuläget klubben. Inte bara som tränare utan som symbol, person, och allt vad han är. Ett par år till med Wenger skulle ytterligare klibba fast Arsenal i denna mossiga tillvaro av bristande framtidstro och en nästan skrattretande ambitionslöshet.

Inte ens om Wenger skulle vunnit PL denna säsong hade jag velat se honom kvar i klubben nästa säsong. Arsenal behöver en rejäl modernisering av allt ifrån en ny tränare till att ha en sportchef, ett vettig styrelse med vettiga fotbollskunniga personer, som också gärna kan få ha lite klubbhjärta, att bli en mer sportsligt fokuserad fotbollsklubb. Arsenal måste bli lite mer Arsenal. Klubben som alltid stått för att ha en stark framåtanda.

Håller helt med Jonas. En PL seger skulle istället vara ett perfekt avslut för honom och låta klubben gå vidare. Nu är vi fast i Wengers, Kroenkes och Gazidis grepp och kommer precis ingenstans.

OFta när jag snackar med folk som inte brinner för fotboll lika mkt som man själv gör men ändå har koll så får jag ofta kommentarer som att Arsenal är ett lag jag skulle kunna tycka om, om inte Wengers fanns där. Med Wenger i spetsen har vi blivit något slags hån, ett skämt. Allt från att han inte kan ta på sig en jacka, till hans klagande på domaren efter en 5-1 förlust, att vi alltid har otur, alla skador, alla spelare som alltid ryltas till oss men aldrig kommer osv osv.

COYG

Jonas S
Bild för Jonas S
Mickys wrote:
Jonas S wrote:
Mickys wrote:

Fler rapporter om att Wenger kommer att förlänga. Han har redan varit med och planerat försäsongen mm. KAnske man skulle vara även om man lämnar? Men inte en chans att han lämnar. 2 till bortkastade år. Frågan är om mitt Arsenalhjärta orkar med det? Kanske får ta ett break från Arsenal så man kan ha hälsan något sånär i behåll...

Härligt med två år till :) Först lämnar förmodligen ett par av våra bästa spelare i sommar. Sedan skall Wenger ut och jaga nytt, försöka bygga upp någonting igen som förmodligen blir lika skakigt som alla andra lagbyggen. Sedan blir det samma gnäll igen när alla fans vill att han skall lämna. Osv, osv. Nej, jag skulle nog inte palla två år till med Wenger.

För mig handlar det om så mycket mer än bara Wenger. Det handlar om att hela klubben måste ta ett stag framåt. Men Wenger kväver i nuläget klubben. Inte bara som tränare utan som symbol, person, och allt vad han är. Ett par år till med Wenger skulle ytterligare klibba fast Arsenal i denna mossiga tillvaro av bristande framtidstro och en nästan skrattretande ambitionslöshet.

Inte ens om Wenger skulle vunnit PL denna säsong hade jag velat se honom kvar i klubben nästa säsong. Arsenal behöver en rejäl modernisering av allt ifrån en ny tränare till att ha en sportchef, ett vettig styrelse med vettiga fotbollskunniga personer, som också gärna kan få ha lite klubbhjärta, att bli en mer sportsligt fokuserad fotbollsklubb. Arsenal måste bli lite mer Arsenal. Klubben som alltid stått för att ha en stark framåtanda.

Håller helt med Jonas. En PL seger skulle istället vara ett perfekt avslut för honom och låta klubben gå vidare. Nu är vi fast i Wengers, Kroenkes och Gazidis grepp och kommer precis ingenstans.

OFta när jag snackar med folk som inte brinner för fotboll lika mkt som man själv gör men ändå har koll så får jag ofta kommentarer som att Arsenal är ett lag jag skulle kunna tycka om, om inte Wengers fanns där. Med Wenger i spetsen har vi blivit något slags hån, ett skämt. Allt från att han inte kan ta på sig en jacka, till hans klagande på domaren efter en 5-1 förlust, att vi alltid har otur, alla skador, alla spelare som alltid ryltas till oss men aldrig kommer osv osv.

Kanske hade Wenger fungerat i mer av en sportchefsroll med en annan tränare, kanske hade det kunnat varit annorlunda även med Wenger i klubben. Eller inte alls. Men som det tillslut blev med Wenger som styrt varje träning, varje värvning av spelare och stabspersoner, alla matchföreberedelser, det har inte fungerat maximalt. Varken för klubben eller för Wenger. Om Wenger vill uppnå sin dröm om att vinna CL (om det är hans dröm?) tror jag han måste försöka göra det någon annanstans. Och lika så om Arsenal vill vinna CL kommer det krävas en annan tränare.

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle
Jonas S wrote:

Om Wenger vill uppnå sin dröm om att vinna CL (om det är hans dröm?) tror jag han måste försöka göra det någon annanstans. Och lika så om Arsenal vill vinna CL kommer det krävas en annan tränare.

En fundering, om Wenger är manager bra nog att vinna CL med ett annat lag och Arsenal är lag bra nog att vinna CL med en annan manager, varför skulle då inte samma lag kunna vinna CL med samma manager, egentligen?

If it's too strong, then you're too weak!

Jocke K
Bild för Jocke K
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

Om Wenger vill uppnå sin dröm om att vinna CL (om det är hans dröm?) tror jag han måste försöka göra det någon annanstans. Och lika så om Arsenal vill vinna CL kommer det krävas en annan tränare.

En fundering, om Wenger är manager bra nog att vinna CL med ett annat lag och Arsenal är lag bra nog att vinna CL med en annan manager, varför skulle då inte samma lag kunna vinna CL med samma manager, egentligen?

Att Arsenal är ett lag bra nog att vinna CL med en annan manager betyder väl att den manager förmodligen förstärker truppen  med någon världsspelare och har mer än ett spelsätt? Klubben Arsenal är samma men det behöver inte betyda att spelarna och spelsätt är detsamma med en annan manager. Det är just detta som jag anser vi saknar med Wenger för att vinna CL och även PL.

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

Pelle
Bild för Pelle
Jocke K wrote:
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

Om Wenger vill uppnå sin dröm om att vinna CL (om det är hans dröm?) tror jag han måste försöka göra det någon annanstans. Och lika så om Arsenal vill vinna CL kommer det krävas en annan tränare.

En fundering, om Wenger är manager bra nog att vinna CL med ett annat lag och Arsenal är lag bra nog att vinna CL med en annan manager, varför skulle då inte samma lag kunna vinna CL med samma manager, egentligen?

Att Arsenal är ett lag bra nog att vinna CL med en annan manager betyder väl att den manager förmodligen förstärker truppen  med någon världsspelare och har mer än ett spelsätt? Klubben Arsenal är samma men det behöver inte betyda att spelarna och spelsätt är detsamma med en annan manager. Det är just detta som jag anser vi saknar med Wenger för att vinna CL och även PL.

Att förstärka vårt lag med någon världsspelare är ju inte samma som att vårt lag kan vinna CL. Sedan missade du nog att villkoret även var att We ger kunde vinna CL med ett annat lag i en annan klubb, så det var ju inte enbart vårt lag. Sen är det ju enormt önsketänkande att vår klubb skulle släppa till pengar till ytterligareen världsspelare. 

If it's too strong, then you're too weak!

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Kolla årsredovisningen från 2016. Trots att vi investerade stort senaste sommaren så finns det väldigt mycket pengar kvar. En ny manager kommer ha otroligt bra förutsättningar.

Något jag har funderat på: Kränger vi tex Oxen och Walcott i sommar har vi ytterligare 5-600 miljoner + 2 miljoner i veckolön att lägga på en riktigt vass spelare. Tycker överlag att vi ska göra en ordentlig utvärdering av truppen i sommar. Varför behålla 2 medelmåttiga spelare när vi kan plocka in en med kvalité som förstärker oss?

Jajo67
Bild för Jajo67
Pelle wrote:
Jocke K wrote:
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

Om Wenger vill uppnå sin dröm om att vinna CL (om det är hans dröm?) tror jag han måste försöka göra det någon annanstans. Och lika så om Arsenal vill vinna CL kommer det krävas en annan tränare.

En fundering, om Wenger är manager bra nog att vinna CL med ett annat lag och Arsenal är lag bra nog att vinna CL med en annan manager, varför skulle då inte samma lag kunna vinna CL med samma manager, egentligen?

Att Arsenal är ett lag bra nog att vinna CL med en annan manager betyder väl att den manager förmodligen förstärker truppen  med någon världsspelare och har mer än ett spelsätt? Klubben Arsenal är samma men det behöver inte betyda att spelarna och spelsätt är detsamma med en annan manager. Det är just detta som jag anser vi saknar med Wenger för att vinna CL och även PL.

Att förstärka vårt lag med någon världsspelare är ju inte samma som att vårt lag kan vinna CL. Sedan missade du nog att villkoret även var att We ger kunde vinna CL med ett annat lag i en annan klubb, så det var ju inte enbart vårt lag. Sen är det ju enormt önsketänkande att vår klubb skulle släppa till pengar till ytterligareen världsspelare. 

Om Wenger får en bra stark defensiv grund att jobba med har han bättre förutsättningar att lyckas - knappast vinna CL trots det. Han är dock inte kapabel att skapa den själv imho.

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Jajo67 wrote:
Pelle wrote:
Jocke K wrote:
Pelle wrote:
Jonas S wrote:

Om Wenger vill uppnå sin dröm om att vinna CL (om det är hans dröm?) tror jag han måste försöka göra det någon annanstans. Och lika så om Arsenal vill vinna CL kommer det krävas en annan tränare.

En fundering, om Wenger är manager bra nog att vinna CL med ett annat lag och Arsenal är lag bra nog att vinna CL med en annan manager, varför skulle då inte samma lag kunna vinna CL med samma manager, egentligen?

Att Arsenal är ett lag bra nog att vinna CL med en annan manager betyder väl att den manager förmodligen förstärker truppen  med någon världsspelare och har mer än ett spelsätt? Klubben Arsenal är samma men det behöver inte betyda att spelarna och spelsätt är detsamma med en annan manager. Det är just detta som jag anser vi saknar med Wenger för att vinna CL och även PL.

Att förstärka vårt lag med någon världsspelare är ju inte samma som att vårt lag kan vinna CL. Sedan missade du nog att villkoret även var att We ger kunde vinna CL med ett annat lag i en annan klubb, så det var ju inte enbart vårt lag. Sen är det ju enormt önsketänkande att vår klubb skulle släppa till pengar till ytterligareen världsspelare. 

Om Wenger får en bra stark defensiv grund att jobba med har han bättre förutsättningar att lyckas - knappast vinna CL trots det. Han är dock inte kapabel att skapa den själv imho.

Bould kan väl kanske fixa den,ser måttligt intresserad ut av det från sidan!

AFC

Pelle
Bild för Pelle
Kaiser Özil wrote:

Kolla årsredovisningen från 2016. Trots att vi investerade stort senaste sommaren så finns det väldigt mycket pengar kvar. En ny manager kommer ha otroligt bra förutsättningar.

Något jag har funderat på: Kränger vi tex Oxen och Walcott i sommar har vi ytterligare 5-600 miljoner + 2 miljoner i veckolön att lägga på en riktigt vass spelare. Tycker överlag att vi ska göra en ordentlig utvärdering av truppen i sommar. Varför behålla 2 medelmåttiga spelare när vi kan plocka in en med kvalité som förstärker oss?

Du menar att vi gör en vinst på under £3 m, det ger en extra spelare med en veckolön på £60 000, då är det dessutom en spelare på free transfer. Visst kan vi få loss Oxen och Theo (rent matematiskt utan att värdera om dom e bra nog eller ej) för £40-50m och med det £160' i veckolön, inte heller det räcker till en världsspelare, dessutom har vi minskat vår trupp med en spelare...

If it's too strong, then you're too weak!

Isak Selling
Bild för Isak Selling
Pelle wrote:
Kaiser Özil wrote:

Kolla årsredovisningen från 2016. Trots att vi investerade stort senaste sommaren så finns det väldigt mycket pengar kvar. En ny manager kommer ha otroligt bra förutsättningar.

Något jag har funderat på: Kränger vi tex Oxen och Walcott i sommar har vi ytterligare 5-600 miljoner + 2 miljoner i veckolön att lägga på en riktigt vass spelare. Tycker överlag att vi ska göra en ordentlig utvärdering av truppen i sommar. Varför behålla 2 medelmåttiga spelare när vi kan plocka in en med kvalité som förstärker oss?

Du menar att vi gör en vinst på under £3 m, det ger en extra spelare med en veckolön på £60 000, då är det dessutom en spelare på free transfer. Visst kan vi få loss Oxen och Theo (rent matematiskt utan att värdera om dom e bra nog eller ej) för £40-50m och med det £160' i veckolön, inte heller det räcker till en världsspelare, dessutom har vi minskat vår trupp med en spelare...

Vinsten vi gör i detta fallet är inte så relevant. Det jag syftar på är att den 30/11-2016 hade vi £123.7 miljoner på banken. Av dessa är en del Debt Reserves (runt £25 miljoner). Det ger oss i runda slängar £100 miljoner att kunna spendera.

Vår trupp är bred. Inte det som är problemet. Vi kan utan tvekan tappa två spelare av medelmåttig kvalité och istället spetsa truppen, vilket gör det mer sannolikt att vi blir ett bättre lag och i förlängningen vinner titlar. Exemplet med Oxen och Walcott hade inbringat minst £50M + £175' (vilket är deras lön). Helt ärligt nu, klart som fan att vi kan hitta en ordentlig uppgradering för dom pengarna!

Alexis, Özil, Giroud, Welbeck, Walcott, Oxen, Lucas, Iwobi, The Jeff är några vi har som offensiva alternativ. Vi har ett överflöd av spelare! Vi måste sluta hoppas på att vissa spelare ska växa ut och använda resurserna bättre.

Pelle
Bild för Pelle
Kaiser Özil wrote:
Pelle wrote:
Kaiser Özil wrote:

Kolla årsredovisningen från 2016. Trots att vi investerade stort senaste sommaren så finns det väldigt mycket pengar kvar. En ny manager kommer ha otroligt bra förutsättningar.

Något jag har funderat på: Kränger vi tex Oxen och Walcott i sommar har vi ytterligare 5-600 miljoner + 2 miljoner i veckolön att lägga på en riktigt vass spelare. Tycker överlag att vi ska göra en ordentlig utvärdering av truppen i sommar. Varför behålla 2 medelmåttiga spelare när vi kan plocka in en med kvalité som förstärker oss?

Du menar att vi gör en vinst på under £3 m, det ger en extra spelare med en veckolön på £60 000, då är det dessutom en spelare på free transfer. Visst kan vi få loss Oxen och Theo (rent matematiskt utan att värdera om dom e bra nog eller ej) för £40-50m och med det £160' i veckolön, inte heller det räcker till en världsspelare, dessutom har vi minskat vår trupp med en spelare...

Vinsten vi gör i detta fallet är inte så relevant. Det jag syftar på är att den 30/11-2016 hade vi £123.7 miljoner på banken. Av dessa är en del Debt Reserves (runt £25 miljoner). Det ger oss i runda slängar £100 miljoner att kunna spendera.

Vår trupp är bred. Inte det som är problemet. Vi kan utan tvekan tappa två spelare av medelmåttig kvalité och istället spetsa truppen, vilket gör det mer sannolikt att vi blir ett bättre lag och i förlängningen vinner titlar. Exemplet med Oxen och Walcott hade inbringat minst £50M + £175' (vilket är deras lön). Helt ärligt nu, klart som fan att vi kan hitta en ordentlig uppgradering för dom pengarna!

Alexis, Özil, Giroud, Welbeck, Walcott, Oxen, Lucas, Iwobi, The Jeff är några vi har som offensiva alternativ. Vi har ett överflöd av spelare! Vi måste sluta hoppas på att vissa spelare ska växa ut och använda resurserna bättre.

Hittar tyvärr inte länken nu, men swiss Ramble bloggen hade i somras har jag för mig en lysande blogg om hur mycket av de pengarna vi kunde spendera och det var inte 100m! Att jag nämnde vinsten var för att vi alltså inte har utrymme för att öka den dagliga driften, vilket gör att cashreserven, om den skall omfatta både värvning, lön och bonusar. Räknar vi med en Özil/Sanchez så kräver den typen av spelare £200' i veckolön vilket på ett 4-årskontrakt ger £40m och då har du bara £60m kvar till värvningen. Samt att vi då räknar helt utan bonusar så vi lär sluta 7:a i ligan under de fyra åren utan någon cupvinst.

Dessutom skall cashreserven räcka till en del av utgifterna säsongen ut då merparten av matchintäkter sker genom årskort och inte enstaka biljetter.

Jag håller absolut med dig om att vi kan uppgradera några av spelarna, om man skall ge upp på just Oxen vet jag inte, kan han lära sig bli jämnare e han en bra truppspelare.

If it's too strong, then you're too weak!

Sidor