Medlemmar: 8824 st.
Visa menyn

Bayern Munchen-Arsenal 15/2 20.45

303 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Elias Bard
Bild för Elias Bard
Bayern Munchen-Arsenal 15/2 20.45

Snälla älskade fotbollslag,ge oss nu själva chansen till hemmamatchen eller så sista 20 minuterna på Emirates så kommer dom få bekänna färg!

Laget som ger oss bäst chans på onsdag ser ut såhär: 

                 Cech

   Bellerin Mustafi Kos Gibbs

            Coq.     Xhaka

Oxen.         Iwobi.    Welbeck

                 Alexis

 

Varför ingen Özil? Jag tror vi behöver en "Okazaki" denna match som stör deras uppspelsfötter i Vidal,Alonso eller vem som nu spelar där.Özil får jogga runt en annan dag.

Varför ingen Monreal? Gibbs är mer följsam om nu Robben ska kliva in med vänsterfoten och där behöver Xhaka ge understöd. Tycker det är allt för många som vridit och vänt på Nacho i år.

Jag köpte precis en förlust med 2-1.

COYG!!

AFC

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
SuperJackie wrote:

Jag skulle vilja testa Oxen med Xhaka istället för Coq. Tycker hans liter bra i försvaret samt kan stå för fina uppspel från längre ner i plan. Därmed flytta ner Alexis som jag tror får det tufft ensam på topp mot tyskarna och flytta in OG på topp eller ge Welbeck chansen där och ha Theo på kanten. Sedan måste bara Özil spela denna match och Ospina kommer att stå oavsett vad jag anser sååå

 Ospina

   Bellerin Mustafi Kos Gibbs

            Oxen     Xhaka

Alexis         Özil    Welbeck

                 OG

Pelle
Bild för Pelle

Bästa laget skall vinna, vi skall försöka ha igång tempot vi sett emellanåt, det får vi aldrig med OG längst fram. Iwobi e faktiskt riktigt svår att ta bollen ifrån en han lyckas sällan skapa något med den så att ha honom i Özilrollen kommer enbart vara destruktivt och jag vill ha kreativitet.

 Ospina

Bellerin Mustafi Kos Gibbs

       Oxen     Xhaka

Walcott    Özil    Welbeck

          Sanchez

Det är mitt recept på minst en tung pinne på bortaplan mot ett Bayern som GÅR att besegra i år, vi måste tro på det...

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Roslund wrote:

eller ge Welbeck chansen där och ha Theo på kanten.

Welbeck fram med Sanchez och Theo på varsin kant kan även jag tänka mig.

If it's too strong, then you're too weak!

Elias Bard
Bild för Elias Bard

OG skulle kunna funka att låsa bollen på men saken är ju den att han tappar den alltför ofta, fumlar eller ramlar omkull istället.

Möjligtvis Theo längst upp för kontringsspelet, på kanten tror jag det behövs spelare som tar det defensiva jobbet bättre.

Motivera eran uttagning av Özil? Vi vet alla att han kommer starta men på vilka grunder anser ni?:)

Vi måste ju ändå tänka defensivt i första läget och vara äckligt dödliga när tillfälle ges!!

AFC

Woody
Bild för Woody

Hoppas såsom alltid men det blir adjö igen. Sönderspelade imorgon och sen nedsläckta på Arsenal stadium efter pingpong och sönderläst spelide. Låt mig få äta upp detta och att någon bryter mönster och överpresterar. Rock on !

Busch
Bild för Busch

Jag hoppas bara att de fortfarande lever när jag ska åka och se hemmamatchen sen, ge mig ett kryss.

Ospina
Bellerin Mustafi Kos Gibbs
       Xhaka Ox
Perez Özil Sanchez
       Giroud
Welbz, Iwobi och Walcott på bänken.

Motivering: Perez attityd behövs mot Bayern, ser honom hellre än Walcott. Özil kan fördela, Xhaka kan fördela, Ox kan förflytta boll, Sanchez behövs för sitt krigarhjärta och Giroud behövs på topp så att vi är ett hot på fasta och kan skapa tryck med hans närvaro i straffområdet. Welbz är inte redo för 90, möjligtvis ett inhopp efter 70:nde. Iwobi är bra men för färsk för Bayern borta, Walcott orkar jag inte se bara.

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
SuperJackie wrote:

OG skulle kunna funka att låsa bollen på men saken är ju den att han tappar den alltför ofta, fumlar eller ramlar omkull istället.

Möjligtvis Theo längst upp för kontringsspelet, på kanten tror jag det behövs spelare som tar det defensiva jobbet bättre.

Motivera eran uttagning av Özil? Vi vet alla att han kommer starta men på vilka grunder anser ni?:)

Vi måste ju ändå tänka defensivt i första läget och vara äckligt dödliga när tillfälle ges!!

ENkelt, du svarade på det själv. En ginialisk passning av Özil kan räcka. 90 minuter med valpaktighet av Iwobi leder ingen vart.

Pelle
Bild för Pelle
SuperJackie wrote:

Motivera eran uttagning av Özil? Vi vet alla att han kommer starta men på vilka grunder anser ni?:)

Vi måste ju ändå tänka defensivt i första läget och vara äckligt dödliga när tillfälle ges!!

Vi är fucking Arsenal, vi skall f*n inte gå för en uddamålsförlust som du skrev i ditt första inlägg, vi skall spela offensivt och chockera dom i deras hemmaborg. Stämmer vårt spel så kan vi absolut besegra dom i Tyskland, kom ihåg att vi aldrig förlorat på Allianz arena i en åttondel...

Därmed behövs konstruktivt i offemsiven vilket Özil erbjuder samt att han är den som kan skapa just det där äckligt dödliga kontringen som du efterlyser.

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn

Om Özil ska ha en plats så måste han höja sig ca 5 nivåer mot vad han presterat senaste tiden....men vi vet ju att han startar hur dålig han än är.

Tycker att Sanchez har något av en svacka också. Fast hans lägsta nivå är så hög att man knappt märker det. Men kolla man noga så har han sämre bollkontroll och lyckas med färre dribblingar än när ha nä på högsta nivån. Dock given....

Ospina

Bellerin Kos Musse  Gibbs

 Xhaka  Coq

Walle   Özil     Perez

      Sanchez

Ev Gabbe istället för Bellerin. Vet ej om han är helt redo efter smällen och Gabbe är starkare defensivt och det lär ej bli så mkt offensiv där.

COYG

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Pelle wrote:
SuperJackie wrote:

Motivera eran uttagning av Özil? Vi vet alla att han kommer starta men på vilka grunder anser ni?:)

Vi måste ju ändå tänka defensivt i första läget och vara äckligt dödliga när tillfälle ges!!

Vi är fucking Arsenal, vi skall f*n inte gå för en uddamålsförlust som du skrev i ditt första inlägg, vi skall spela offensivt och chockera dom i deras hemmaborg. Stämmer vårt spel så kan vi absolut besegra dom i Tyskland, kom ihåg att vi aldrig förlorat på Allianz arena i en åttondel...

Därmed behövs konstruktivt i offemsiven vilket Özil erbjuder samt att han är den som kan skapa just det där äckligt dödliga kontringen som du efterlyser.

Jag skrev att JAG köpte en 2-1 förlust,inte du!

När det gäller spela offensivt,chocka och att Özil från klar himmel ska leverera en blixt eller två avstår jag gärna att kommentera här och nu men lär få en anledning att återkomma i ämnet....

AFC

Glenn
Bild för Glenn

Underbart att se Barca bli utspelade mot PSG. Varför kan inte vi slita som PSG gör och pressa sönder våra motståndare? barca som kanske är bäst i världen på att hålla bollen har stora problem. Lyckovinst för PSG att bli 2:a i gruppen?

Draxler bakom båda målen. Han hade vi ju kunnat köpa...

COYG

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Men Xhaka spelar ju inte för laget!! Han ställer bara till det! Elneny är mycket bättre än xhaka! Jag tycker vi ska sälj Xhaka!

Tomas A.

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Ja, imorgon kommer det att gå undan. Håll i hatten, hoppas bara vi inte blir förnedrade. Risken finns, om inte samtliga spelare höjer sig två snäpp!

De har grymt anfall! Lewandowski oj oj oj, Robben som backas upp av Ribery.

Vi måste ha tur mycket tur om vi ska ha en chans! Kom igen nu Arsenal!!

Tomas A.

Glenn
Bild för Glenn
Thomas A wrote:

Ja, imorgon kommer det att gå undan. Håll i hatten, hoppas bara vi inte blir förnedrade. Risken finns, om inte samtliga spelare höjer sig två snäpp!

De har grymt anfall! Lewandowski oj oj oj, Robben som backas upp av Ribery.

Vi måste ha tur mycket tur om vi ska ha en chans! Kom igen nu Arsenal!!

har ej sett BM direkt den hör säsongen men spelar verkligen gubbarna Robben och Ribery? Trodde Douglas Costa var rätt given?

COYG

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen

Det finns ju en överhängande risk att vårt CL-äventyr i praktiken tar slut imorgon så därför glädjer jag mig lite extra över att Barcelona är ett jävla pissgäng ikväll!!

Angående vår match är det allra viktigaste att vi gör minst ett mål. Om vi sen förlorar med 1-2 eller t.o.m 1-3 är inte hela världen. Blir dock ett helvete om vi förlorar med 0-1 för att Bayern gör mål på Emirates det vet vi.

Glenn
Bild för Glenn

Jäklar va bra PSGs hb Meunier var idag. 

COYG

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Även om Ospina har varit bra så kommet jag aldrig att förstå varför man inte spelar med förstamålisen i cl? Helt obegripligt

Mackan
Bild för Mackan

12 timmar till match och nu börjar man bli lite nervös.... Blir en låååång dag på jobbet...

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jajo67
Bild för Jajo67

Tror vi kan få det väldigt jobbigt Ikväll. Spelar vi som vi gjort senaste tiden så lär vi torska med 4-0,5-0 eller nåt sånt. Jag hoppas verkligen att vi höjer oss ett par snäpp på samtliga positioner annars är den här åttondelen slut efter ikväll.

Ospina

Bellerin-Kos-Mus-Monreal

Xhaka-Elneny

Oxen-Özil-Alexis

Welbeck

 

Skulle jag gärna se men kommer väl knappast hända

 

 

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Jajo67 wrote:

Tror vi kan få det väldigt jobbigt Ikväll. Spelar vi som vi gjort senaste tiden så lär vi torska med 4-0,5-0 eller nåt sånt. Jag hoppas verkligen att vi höjer oss ett par snäpp på samtliga positioner annars är den här åttondelen slut efter ikväll.

Ospina

Bellerin-Kos-Mus-Monreal

Xhaka-Elneny

Oxen-Özil-Alexis

Welbeck

 

Skulle jag gärna se men kommer väl knappast hända

 

 

Tror det har sagts, eller går runt på twitter iaf, att Welbeck startar idag. :)

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Farbror Frej wrote:
Jajo67 wrote:

Tror vi kan få det väldigt jobbigt Ikväll. Spelar vi som vi gjort senaste tiden så lär vi torska med 4-0,5-0 eller nåt sånt. Jag hoppas verkligen att vi höjer oss ett par snäpp på samtliga positioner annars är den här åttondelen slut efter ikväll.

Ospina

Bellerin-Kos-Mus-Monreal

Xhaka-Elneny

Oxen-Özil-Alexis

Welbeck

 

Skulle jag gärna se men kommer väl knappast hända

 

 

Tror det har sagts, eller går runt på twitter iaf, att Welbeck startar idag. :)

Sweet

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Om Xhaka spelar så kommer det gynna motståndarlaget.

Det blir genast mycket svårare att spela med 10 man. 

Tomas A.

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Mickys wrote:

Om Özil ska ha en plats så måste han höja sig ca 5 nivåer mot vad han presterat senaste tiden....men vi vet ju att han startar hur dålig han än är.

Tycker att Sanchez har något av en svacka också. Fast hans lägsta nivå är så hög att man knappt märker det. Men kolla man noga så har han sämre bollkontroll och lyckas med färre dribblingar än när ha nä på högsta nivån. Dock given....

Ospina

Bellerin Kos Musse  Gibbs

 Xhaka  Coq

Walle   Özil     Perez

      Sanchez

Ev Gabbe istället för Bellerin. Vet ej om han är helt redo efter smällen och Gabbe är starkare defensivt och det lär ej bli så mkt offensiv där.

Perez rapporterades ju vara skadad :/

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Jag tror att det blir en otroligt jobbig kväll spelmässigt, MEN Bayern är inte Bayern i år haha :D

Kolla deras resultatrad och jämnför med för 2 år sedan. Man kan ju tro att vi tittar på Stokes rad ungefär.

Målsnålt på bortaplan och sedan 2-0,3-0 hemma. (Matcher som för 2-3 år sedan slutade 5-0,6-0 mot samma motstånd)

Nääääää de impar inte på mig framåt, de borde vara bättre med laget de har och de känns som en fet gubbe som beställt in efterrätt på resturangen fast det är fullt i kistan. Det går att trycka ner glassen men suget och motivationen är borta!

Tillräckligt bra trupp för att vinna med 2-0 i tyska knatteligan men nu ska de upp på stora scenen igen.
Mot ett salongsberusat Arsenal kommer det bli svårare där de måste tänka "vi fååååår inte släppa in 1-2 bortamål" och därför kommer de inte våga gasa för mkt framåt.

Matchen i mitt huvud : De dominerar bollen men skapar inte de där superlägena. Vi gör 0-1 och sedan får Bayern ta över taktpinnen helt. En backmiss resulterar i 1-1 och sedan är det en enorm press av Bayern men det slutar 1-1.

Där har ni ! Ska ni se matchen ikväll så blir det som att se en repris för nu har jag sagt hur det går haha.

Tjo flöjt på er era landkrabbor !

I år smäller det !

Mackan
Bild för Mackan
Jimmy Österman wrote:

Nääääää de impar inte på mig framåt, de borde vara bättre med laget de har och de känns som en fet gubbe som beställt in efterrätt på resturangen fast det är fullt i kistan. Det går att trycka ner glassen men suget och motivationen är borta!

Tjo flöjt på er era landkrabbor !

Ngt sånt här? :)

https://www.youtube.com/watch?v=HJZPzQESq_0

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Mackan wrote:
Jimmy Österman wrote:

Nääääää de impar inte på mig framåt, de borde vara bättre med laget de har och de känns som en fet gubbe som beställt in efterrätt på resturangen fast det är fullt i kistan. Det går att trycka ner glassen men suget och motivationen är borta!

Tjo flöjt på er era landkrabbor !

Ngt sånt här? :)

https://www.youtube.com/watch?v=HJZPzQESq_0

Haha exakt ! Hade den bilden i huvudet när jag skrev det. Kul att du tänkte likadant :D 

I år smäller det !

Mackan
Bild för Mackan
Jimmy Österman wrote:
Mackan wrote:
Jimmy Österman wrote:

Nääääää de impar inte på mig framåt, de borde vara bättre med laget de har och de känns som en fet gubbe som beställt in efterrätt på resturangen fast det är fullt i kistan. Det går att trycka ner glassen men suget och motivationen är borta!

Tjo flöjt på er era landkrabbor !

Ngt sånt här? :)

https://www.youtube.com/watch?v=HJZPzQESq_0

Haha exakt ! Hade den bilden i huvudet när jag skrev det. Kul att du tänkte likadant :D 

Haha ja en favoritfilmscen :) Det är ju bara att se till att Giroud levererar den där sista lilla mintkakan till Lewandowski tidigt i matchen :)

Twitter: @mackan_carlsson

 

Olle Bengtsson
Bild för Olle Bengtsson

Startelvan om vi ska få ett bra resultat:

                        Cech (lär bli Ospina)

Bellerin   Mustafi   Koscielny   Gibbs

                Coq             Xhaka 

                          Özil

           Ox         Alexis         Iwobi

Super subs: Giroud (67') Walcott (73')

 Har en bra känsla så tror på 1-1 hoppas på 1-2

Jocke K
Bild för Jocke K
Petrus W wrote:

Även om Ospina har varit bra så kommet jag aldrig att förstå varför man inte spelar med förstamålisen i cl? Helt obegripligt

Ja jag håller med dig fullständigt. Varför ska inte vår förstemålvakt stå i den kanske viktigaste enskilda matchen vi har kvar av denna säsongen? Det är väl för fan ingen fotbollsskola där alla ska spela ungefär lika mycket. Mycket märkligt och vilken annan manager i en europeisk toppklubb hade gjort likadant inför en sån här match???  

Arsenalsupporter sen 1971 då  Arsenal vann The Double.

gunbod
Bild för gunbod

Med tanke på hur vårat spel sett ut på sistone så får man väl vara glad om vi kommer undan med hedern i behåll, har svårt att se hur vi ska kunna överleva denna åttondel, som vanligt.. Bara att hoppas att Ospina gör en kanonimsats i klass med PSG borta senast samt att övriga spelare höjer sig rejält.

Sidor