Medlemmar: 8904 st.
Visa menyn

Bayern Munchen-Arsenal 15/2 20.45

303 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Fredde
Bild för Fredde

Det som irriterar mig absolut mest är att vi har inget lag. Det som är Wengers främsta uppgift, att få ihop ett lag utifrån spelarmaterialet han har. Iwobi/Gibbs visade att de inte ens är ett fungerande par.

Koscielny täckte över det så länge han spelade. Herregud Coq ger bort 1-0 på tok gör enkelt, vet han inte vad Robben ska göra?

Nej köp in Xhakas kompis Rodruiguez och en uppgradering till Coquelin utöver en tränare som kan få ihop laget

You win some, you draw some

Byarum
Bild för Byarum
Freddee wrote:

Det som irriterar mig absolut mest är att vi har inget lag. Det som är Wengers främsta uppgift, att få ihop ett lag utifrån spelarmaterialet han har. Iwobi/Gibbs visade att de inte ens är ett fungerande par.

Koscielny täckte över det så länge han spelade. Herregud Coq ger bort 1-0 på tok gör enkelt, vet han inte vad Robben ska göra?

Nej köp in Xhakas kompis Rodruiguez och en uppgradering till Coquelin utöver en tränare som kan få ihop laget

Det är just det här som är vårt problem. Vi har egentligen många spelare som har kapacitet, men ingen tränare som får dem att prestera. Vissa spelare är untouchable oberoende av prestation. Då finns det ju inga incitament för andra att överprestera. Skaffa en tränare som kan bygga ett lag, skapa en organisation i laget, få synergieffekter av ett lagbygge och som vågar ställa krav.

Bosse

Jepson
Bild för Jepson

Min känsla när det gäller Özil är att han redan har en ny klubb på G. Han kommer lämna i sommar oavsett vad Wenger säger eller gör. Visst gör han något bra varje match, men han går inte att känna igen sett över en hel match. Han är fortfarande en av våra bästa spelare när han spelar. Men det är just det att han gör inte det. Och att skylla på att alla andra spelare för Özils skull funkar inte. Han har alltid kunnat skapa tid för sig själv, men nu fastnar han för det mesta. Någon gång per match ger han 100, men när det inte ger resultat faller han tillbaka och ser ut att skita i vilket. 

Tycker oerhört synd om Alexis som verkligen ger allt, men som jag tror kommer invänta vad som händer till sommaren innan han tar något beslut om sin framtid. Ser dock inte hoppfullt på att han stannar.

I övrigt är ju laguttagningarna när de släpps rena frågetecknen på varför spelare som ex.v. Welbeck inte får spela från start som har energi och jävlar anamma inbyggt i generna. Ser ju hellre honom från start i 60min än Iwobi som helt fallit ur form.

Nä, nu är det bara att bita ihop och hoppas på att Chelski tappar poäng framöver och att vi slutar schabbla.

 

COYG! Over and out

 

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mickys wrote:
Farbror Frej wrote:
Mickys wrote:
Bengelito wrote:
Mickys wrote:
Bengelito wrote:
Mickys wrote:
Bengelito wrote:

haha, lägg ner med alla "sälj Özil". Vad ska han göra, lyfta hela laget själv? Han är fortfarande en av de bästa i Arsenal.

när då? När fan var Özil bra senast? Sluta vara så blind!

Özil gör bra grejer hela tiden, folk förväntar sig för mycket av EN spelare. Laget runt om måste ju vara med i matchen också?

Jag ser bra jag, du kanske ska ta av surkepsen och kolla runt lite?

du är en av väldigt få iaf. Studion undrade vart Özil höll hus under matchen. En kass frispark och ett mediokert avslut på friläget

Vem har sagt att han var bra idag? jag menade att bara för att Özil är dålig nu så ska man inte sälja en spelare av hans klass.

så fort man kritiserar Özil kommer kommentarerna att han inte kan göra allt själv, alla andra är kassa mm. Skulle Özil göra 7 självmål skulle en del hitta massa positivt om honom ändå

Har knappast sett dig ge Özil beröm när han väl spelar bra.

antar att jag har bättre koll på vad jag skriver än du? Eller har du gått igenom 3 års matchtrådar? Men även när han är bra så har han egenskaper som jag starkt ogillar

Jag har sett dig ge beröm till Özil men är få spelare du gnäller på så ofta och fort som på honom. Visst kanske man ska ha högre förväntningar på honom men han är ju absolut inte sämre än de flesta i laget vilket iofs inte säger så mycket. Var det inte Alexis och Özil som hade lekstuga i början av säsongen och stod bakom alla mål?

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Ok. Bladvändardag. COYG!

Life and Arsenal are miracles enough.

Glenn
Bild för Glenn
Jimmy Roslund wrote:
Mickys wrote:
Farbror Frej wrote:
Mickys wrote:
Bengelito wrote:
Mickys wrote:
Bengelito wrote:
Mickys wrote:
Bengelito wrote:

haha, lägg ner med alla "sälj Özil". Vad ska han göra, lyfta hela laget själv? Han är fortfarande en av de bästa i Arsenal.

när då? När fan var Özil bra senast? Sluta vara så blind!

Özil gör bra grejer hela tiden, folk förväntar sig för mycket av EN spelare. Laget runt om måste ju vara med i matchen också?

Jag ser bra jag, du kanske ska ta av surkepsen och kolla runt lite?

du är en av väldigt få iaf. Studion undrade vart Özil höll hus under matchen. En kass frispark och ett mediokert avslut på friläget

Vem har sagt att han var bra idag? jag menade att bara för att Özil är dålig nu så ska man inte sälja en spelare av hans klass.

så fort man kritiserar Özil kommer kommentarerna att han inte kan göra allt själv, alla andra är kassa mm. Skulle Özil göra 7 självmål skulle en del hitta massa positivt om honom ändå

Har knappast sett dig ge Özil beröm när han väl spelar bra.

antar att jag har bättre koll på vad jag skriver än du? Eller har du gått igenom 3 års matchtrådar? Men även när han är bra så har han egenskaper som jag starkt ogillar

Jag har sett dig ge beröm till Özil men är få spelare du gnäller på så ofta och fort som på honom. Visst kanske man ska ha högre förväntningar på honom men han är ju absolut inte sämre än de flesta i laget vilket iofs inte säger så mycket. Var det inte Alexis och Özil som hade lekstuga i början av säsongen och stod bakom alla mål?

där håller jag med. Özil är den jag klagar på mest, den jag tycker är längst ifrån sin kapacitet och den spelare med en personlighet som jag ogillar mest. Men har får beröm när han gör något riktigt bra.

vi har ett lag där i stort sett alla sätter jaget framför laget. Det är vårt största problem och det är coachens uppgift att se till. Sanchez vår största vinnarskalle gnäller som en 3-åring som inte fått lördagsgodis när han blir utbytt eller spelar kant.

Kan Conte, Mou mfl få sina divor att slita för laget så är det ett bevis att det går om man har rätt coach. Nä jag vill ej ha Mou i Arsenal

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Per-Arne Wikström wrote:

Ok. Bladvändardag. COYG!

nej det är inte en bladvändardag där vi slätar över allt och glädjer oss åt att vi kan slå ett bottenlag på en felaktigt dömd straff. Det är dags att sätta ner foten och säga: nu räcker det!!! Innan vi är en mittenklubb i PL som ingen bryr sig nämnvärt om

COYG

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Mickys wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Mickys wrote:
Farbror Frej wrote:
Mickys wrote:
Bengelito wrote:
Mickys wrote:
Bengelito wrote:
Mickys wrote:
Bengelito wrote:

haha, lägg ner med alla "sälj Özil". Vad ska han göra, lyfta hela laget själv? Han är fortfarande en av de bästa i Arsenal.

när då? När fan var Özil bra senast? Sluta vara så blind!

Özil gör bra grejer hela tiden, folk förväntar sig för mycket av EN spelare. Laget runt om måste ju vara med i matchen också?

Jag ser bra jag, du kanske ska ta av surkepsen och kolla runt lite?

du är en av väldigt få iaf. Studion undrade vart Özil höll hus under matchen. En kass frispark och ett mediokert avslut på friläget

Vem har sagt att han var bra idag? jag menade att bara för att Özil är dålig nu så ska man inte sälja en spelare av hans klass.

så fort man kritiserar Özil kommer kommentarerna att han inte kan göra allt själv, alla andra är kassa mm. Skulle Özil göra 7 självmål skulle en del hitta massa positivt om honom ändå

Har knappast sett dig ge Özil beröm när han väl spelar bra.

antar att jag har bättre koll på vad jag skriver än du? Eller har du gått igenom 3 års matchtrådar? Men även när han är bra så har han egenskaper som jag starkt ogillar

Jag har sett dig ge beröm till Özil men är få spelare du gnäller på så ofta och fort som på honom. Visst kanske man ska ha högre förväntningar på honom men han är ju absolut inte sämre än de flesta i laget vilket iofs inte säger så mycket. Var det inte Alexis och Özil som hade lekstuga i början av säsongen och stod bakom alla mål?

där håller jag med. Özil är den jag klagar på mest, den jag tycker är längst ifrån sin kapacitet och den spelare med en personlighet som jag ogillar mest. Men har får beröm när han gör något riktigt bra.

vi har ett lag där i stort sett alla sätter jaget framför laget. Det är vårt största problem och det är coachens uppgift att se till. Sanchez vår största vinnarskalle gnäller som en 3-åring som inte fått lördagsgodis när han blir utbytt eller spelar kant.

Kan Conte, Mou mfl få sina divor att slita för laget så är det ett bevis att det går om man har rätt coach. Nä jag vill ej ha Mou i Arsenal

Sorry det var ett korkat påstående av mig! Tyckte vi startade pressen bra igår, Özil och Sanchez pressade på bra på toppen och fick Neuer att sparka iväg bollen flera gånger (Özil var tom nere till vårt straffområde och försvarade och snodde en boll tom). Det är synd att resten av laget inte följde deras exempel. Försvarar inte att Özil blev loj senare i matchen, men kan se varför han gav sig när resten av laget knappt ens försökte.

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Nivas krönika är spot on!

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
Kalaspuffar wrote:

WENGER SKULLE HA SKICKATS FÖR FEM ÅR.

 

 

Men tyvärr har ju massa idioter här på forumet och på andra medier försvarat honom hela tiden. Idioter!!!!

 

Är ni nöjda nu????!!!

Du känns "lite" naiv om du tror att styrelsen lyssnar på tex oss när det kommer till Wengers vara eller icke vara.

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Pelle
Bild för Pelle
George Adams wrote:

Coola ner kommentarerna nu vänner.

Jag tror alla inser vid det här laget att vi har stora bekymmer, organisationsmässigt, offensivt- och försvarsmässigt men även motivationsmässigt!

Det är uppenbart och alla inblandade är djupt besvikna. Fans, spelare och alldeles säkert även Wenger. Men låt kommentarena stoppa vid besvikelse och inte i "hat"

 

Bra där GA, känns så jävla tungt idag, det värsta är ju att man trots att det inte var välförtjänt hade sådana förhoppningar om ett bra resultat när vi hade 1-1 i halvtid.

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Tomas Horvatic wrote:

Laget tror inte på AW längre...Oxens tweet säger en del

Fast Oxen har ju själv i en intervju förklarat att han inte gillade det utan det hände medan han scrollade och inte märkte det. Det tror jag på för jag har ofta gillar saker när man scrollar på plattan utan att veta om det, fått syrliga pikar att man gillat sina egna kommentarer osv...

If it's too strong, then you're too weak!

Pelle
Bild för Pelle
Mickys wrote:
Bengelito wrote:
Mickys wrote:
Bengelito wrote:
Mickys wrote:
Bengelito wrote:
Mickys wrote:
Bengelito wrote:
Mickys wrote:
Bengelito wrote:

haha, lägg ner med alla "sälj Özil". Vad ska han göra, lyfta hela laget själv? Han är fortfarande en av de bästa i Arsenal.

när då? När fan var Özil bra senast? Sluta vara så blind!

Özil gör bra grejer hela tiden, folk förväntar sig för mycket av EN spelare. Laget runt om måste ju vara med i matchen också?

Jag ser bra jag, du kanske ska ta av surkepsen och kolla runt lite?

du är en av väldigt få iaf. Studion undrade vart Özil höll hus under matchen. En kass frispark och ett mediokert avslut på friläget

Vem har sagt att han var bra idag? jag menade att bara för att Özil är dålig nu så ska man inte sälja en spelare av hans klass.

så fort man kritiserar Özil kommer kommentarerna att han inte kan göra allt själv, alla andra är kassa mm. Skulle Özil göra 7 självmål skulle en del hitta massa positivt om honom ändå

och gör han en hat-trick och snubblar på en tuva i slutet så är han klumpig enligt en del. Överdrifter kommer från båda håll.

han får så sjukt mkt beröm och när han är bra så får han beröm av mig med. Men det är just den här typen av insatser som jag rent ut sagt hatar. Kroppspråk, kämpaglöd, vilja, hjälpa laget mm brister han så sjukt mkt i Och jag mår fysiskt illa att en spelare få lalla runt så i match efter match

och jag är absolut för att bänka honom om han spelar dåligt (precis som vilken av spelarna som helst) men att sälja honom är galet enligt mig.

jag menar självklart inte allvar med att sälja honom direkt men efter säsongen vill jag sälja om vi kan få en bra summa pengar

Mickys, självklart kan du inte mena att sälja honom direkt för det är inget öppet tramsferfönster. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Kinafönstret är öppet till 28:e februari ;)

Woody
Bild för Woody
Woody wrote:

Hoppas såsom alltid men det blir adjö igen. Sönderspelade imorgon och sen nedsläckta på Arsenal stadium efter pingpong och sönderläst spelide. Låt mig få äta upp detta och att någon bryter mönster och överpresterar. Rock on !

Det blev ännu värre. Arsenal hade inget spel. Vissa insatser var så dåliga att jag skäms över att lägga ned tid och känslor på dessa extremt överbetalda fjantar. Coqen och den här granitgubben är det bara att kasta i sjön. Den ledsna hunden Slözil kan sticka osv osv. Kan inte påminna mig om en svagare insats i modern tid. Hatar ingen men blir så avmätt, trött och förbannad. Döm hela truppen att noga föja den Svenska melodifestivalen. Rock on !

George Adams
Bild för George Adams

Huuh! Vilket sadistiskt straff du kommer med Woody ,-)

Men efter dom tittat på detta mediahypade spektakel, så får dom gärna, om och om igen titta  på sin egna match och prestation igår. Där pratar vi straff som svider satan.

Rena horror showen!

B-G
Bild för B-G

Är med Woody. Tvinga dom att se Melodifestivalen.  

Twitter @grvdga

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Pelle wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Laget tror inte på AW längre...Oxens tweet säger en del

Fast Oxen har ju själv i en intervju förklarat att han inte gillade det utan det hände medan han scrollade och inte märkte det. Det tror jag på för jag har ofta gillar saker när man scrollar på plattan utan att veta om det, fått syrliga pikar att man gillat sina egna kommentarer osv...

Klart han måste säga det ;)

Men du ser ju på laget, hur de betede sig på planen. Özil och Alexis ville få upp laget men inget hände? Tog de två ett eget initiativ eller gjorde resten av laget det? Man såg ju direkt att vi skapade chanser i första när laget kom upp i banan.

Nä, jag tror att Wenger till slut har tappat omklädningsrummet. Och då blir det svårt

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

B-G
Bild för B-G

Ärligt. Jag gillar inte oxen. Aldrig gjort. Hans 2 bra matcher per säsong är för dåligt. Samma med Coq. 

Iwobi är fortfarande ung, men jag ogillar honom med.

Walcott har sin bästa säsong va? Ut med skiten. 

Ny tränare, ja, låt oss testa Lucas, welbeck då  men vi måste ha backups. Dom är "dagensfotbollsklena"

 

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:

Ärligt. Jag gillar inte oxen. Aldrig gjort. Hans 2 bra matcher per säsong är för dåligt. Samma med Coq. 

Iwobi är fortfarande ung, men jag ogillar honom med.

Walcott har sin bästa säsong va? Ut med skiten. 

Ny tränare, ja, låt oss testa Lucas, welbeck då  men vi måste ha backups. Dom är "dagensfotbollsklena"

 

Fan BG du imponerar. Detta var ju ett ordentligt ställningstagande. Lite det jag efterfrågat från dig. Bra där! Tror nog jag håller med dig med. Walcott är den jag är mest tvekam till...vill att han ska lyckas, vill att han ska ösa in mål, vill att han ska kunna kontra sönder motståndarna....men ja det är nog drömmar som ej kommer att uppfyllas. Får vi 20-30 mil pund så sälj. Annars behåll och få in en ny tränare som kan få fason på honom. Han behöver enkla djupledsbollar att springa på...vi slår inte så många sådana.

COYG

Glenn
Bild för Glenn
Pelle wrote:
Mickys wrote:
Bengelito wrote:
Mickys wrote:
Bengelito wrote:
Mickys wrote:
Bengelito wrote:
Mickys wrote:
Bengelito wrote:
Mickys wrote:
Bengelito wrote:

haha, lägg ner med alla "sälj Özil". Vad ska han göra, lyfta hela laget själv? Han är fortfarande en av de bästa i Arsenal.

när då? När fan var Özil bra senast? Sluta vara så blind!

Özil gör bra grejer hela tiden, folk förväntar sig för mycket av EN spelare. Laget runt om måste ju vara med i matchen också?

Jag ser bra jag, du kanske ska ta av surkepsen och kolla runt lite?

du är en av väldigt få iaf. Studion undrade vart Özil höll hus under matchen. En kass frispark och ett mediokert avslut på friläget

Vem har sagt att han var bra idag? jag menade att bara för att Özil är dålig nu så ska man inte sälja en spelare av hans klass.

så fort man kritiserar Özil kommer kommentarerna att han inte kan göra allt själv, alla andra är kassa mm. Skulle Özil göra 7 självmål skulle en del hitta massa positivt om honom ändå

och gör han en hat-trick och snubblar på en tuva i slutet så är han klumpig enligt en del. Överdrifter kommer från båda håll.

han får så sjukt mkt beröm och när han är bra så får han beröm av mig med. Men det är just den här typen av insatser som jag rent ut sagt hatar. Kroppspråk, kämpaglöd, vilja, hjälpa laget mm brister han så sjukt mkt i Och jag mår fysiskt illa att en spelare få lalla runt så i match efter match

och jag är absolut för att bänka honom om han spelar dåligt (precis som vilken av spelarna som helst) men att sälja honom är galet enligt mig.

jag menar självklart inte allvar med att sälja honom direkt men efter säsongen vill jag sälja om vi kan få en bra summa pengar

Mickys, självklart kan du inte mena att sälja honom direkt för det är inget öppet tramsferfönster. ;)

Fast Pelle du brukar ju ha koll. Köpa och sälja får man göra när man vill. Han får dock inte börja spela för en annan klubb. Tror jag kan det här iaf :-)

COYG

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic

Går lite rykten just nu om att det är Styrelsemöte på g ikväll där man ska diskuterar managerfrågan.
Allegri, Howe och Jardim är tydligen namnen man ska ta upp 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Glenn
Bild för Glenn
Tomas Horvatic wrote:

Går lite rykten just nu om att det är Styrelsemöte på g ikväll där man ska diskuterar managerfrågan.
Allegri, Howe och Jardim är tydligen namnen man ska ta upp 

Oj spännande...

Vem vill vi ha om vi får önska då? Jag gillar tanken på en italienare....få ordning på defensiven. Men Allegri rätt man? Juve var ju ett komplett lag han tog över. Vill han ens byta? Visst större publicitet i england och mer pengar...men att gå från att hela tiden vinna bucklor till att sällan vinna?

Howe, är han redo? Tveksamt? Men gillar tanken på en ung coach. Vågar han göra stora förändringar?

Kan ej så mkt om Jardim mer än att han gör ett bra jobb i Monaco. Är han drömmen? Känns lite mellanmjölk?

Var är Simone, Tuchel eller någon annan välkänd? Simone är nog min våta dröm men varför skulle han byta till oss?

COYG

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Mickys wrote:
Tomas Horvatic wrote:

Går lite rykten just nu om att det är Styrelsemöte på g ikväll där man ska diskuterar managerfrågan.
Allegri, Howe och Jardim är tydligen namnen man ska ta upp 

Oj spännande...

Vem vill vi ha om vi får önska då? Jag gillar tanken på en italienare....få ordning på defensiven. Men Allegri rätt man? Juve var ju ett komplett lag han tog över. Vill han ens byta? Visst större publicitet i england och mer pengar...men att gå från att hela tiden vinna bucklor till att sällan vinna?

Howe, är han redo? Tveksamt? Men gillar tanken på en ung coach. Vågar han göra stora förändringar?

Kan ej så mkt om Jardim mer än att han gör ett bra jobb i Monaco. Är han drömmen? Känns lite mellanmjölk?

Var är Simone, Tuchel eller någon annan välkänd? Simone är nog min våta dröm men varför skulle han byta till oss?

Jardim tycker jag verkar spännande. Han har gjort ett jättejobb med Monaco. :)

Jonas S
Bild för Jonas S

Skulle ta Allegri utan att blinka ur den trion. Leonardo Jardim är väl också en rätt intressant kandidat. Gjort det jättebra i Monaco sett till hur laget spelar. Men skall Eddie Howe in och styra upp en krisande toppklubb?

Dock är väl alla tre bättre alternativ än Wenger som jag ser det. Allegri har ju koll t ex vilket Wenger inte har. Jardim står för en offensiv, rolig fotboll och Howe är ung och spännande. Wenger har ingenting av det där. Noll. Han borde ha avgått igår om han hade någon stolthet kvar i kroppen.

Be excited!

George Adams
Bild för George Adams
Tomas Horvatic wrote:

Går lite rykten just nu om att det är Styrelsemöte på g ikväll där man ska diskuterar managerfrågan.
Allegri, Howe och Jardim är tydligen namnen man ska ta upp 

Dessa alternativ är ju i "zonen" för ev byte eller kontraktsförlängning. 

Vi får hoppas på att styrelsen kommit lite längre i sina förberedelser än att plocka ut namn på ev ersättare till AW. Kravspecifikation och dylikt.

Howe känns väldigt oerfaren att ta över en just nu dysfunktionell spelartrupp i en storklubb, hur spännande han än må vara. 

Jardim är ett annat spännande namn, men känner lite farhågor likt de för Howe för Portugisen.Han har gjort de helt ok i sina klubbar, men är han en "vinnare"? Och varför fick han gå från Olympiakos?

Allegri är spontant och enligt mig den som låter mest intressant av de som nämnts här. 

Men kan vi inte byta tillbaka Cech mot Conte ;-)

S  I  M  E  O  N  E  är annars mannen! 

Kosta vad det kosta vill!

 

Fredde
Bild för Fredde

Att plocka Howe blir ju som när United tog in Moyes. Han kommer inte få någon tid och han har inga meriter av värde som ger han trovärdighet inför truppen.

Simeone vore ultimat, få ordning på deffensiven och få in en spelidé offensivt. Sampaoli hade jag gått för om jag satt i styrelsen, tvivlar på att Sanchez skulle dröja med att skriva på ett nytt kontrakt om han kom in efter framgångarna i Chile. Dessutom så skuggar hans Sevilla Barcelona i tabellen vilket får anses vara väldigt bra gjort.

Och han spelar en fotbollsom passar nuvarande truppen väldigt bra.

You win some, you draw some

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Allegri!!

AFC

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Freddee wrote:

Kloka ord

Copy paste från mig

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

"Being an Arsenal fan is like watching the Titanic movie, you may have watched Titanic 12 times the funny thing is that every single time you start watching the movie you are happy and love every single scene & you start to have faith that maybe this time the ship will not hit the ice, maybe this time Jack will not freeze to death, just maybe those guys playing the violin will finish playing & run to the rescue boats. "

Sidor