Medlemmar: 8824 st.
Visa menyn

Sutton United - Arsenal

97 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström
Sutton United - Arsenal

Hej allihopa!

Det har varit tungt på sistone. Spelmässigt, resultatmässigt och även tongångarna. Diskussionerna som följt har väl snarare rört organisation än spel, men nu när det snart dags för spel igen!

Jag brukar ha nöje i att knåpa och spekulera i tänkbar startelva för att få ut maximalt av laget, men det känns inte lika intressant med spelet vi haft på sistone. Den här matchen bryr jag mig  bar om:

*Att alla som ställs på planen visar oerhört mycket hjärta. Ingen blek insats, jag vill verkligen kunna se att spelarna gör allt för att vinna, allt för att ta dom där sista millimetrarna som gör skillnad för att kunna rensa en boll eller vinna den där kampen om inlägget. Får jag se det här så bryr jag mig faktiskt inte om något som helst skönspel, för jag tycker det varit en bristvara senaste tiden

*ELLER så vill jag se ett försvarsspel gjutet i cement (okej, lite mer rörlighet men svårforcerat som typ cement). I det inkluderar jag mittfältet. Jag är medveten om motståndet men framför allt då tycker jag att vi inte behöver bjuda på något

Vilket av alternativen ovan jag får se kvittar. Men ett av dom tack.
Sen får man gärna ställa in lite fräscha namn som Matland-Niles eller vad vet jag. Krigarhjärta eller ogenomträngligt försvar. Räcker så 

Byarum
Bild för Byarum

Just nu känns det som om Sunderland-biljetten inte används på den helgen man trodde,,,,blir nog Wembley istället,,,, om det inte blir det, så vore det den största negativa överraskningen i klubbens historia,,,,

Bosse

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic

Alltså det ska ju bara bli vinst här. Ngt annat är inte möjligt som jag ser det.
Ta nu chansen till semi. Bättre väg än Sutton och Lincoln får vi inte. Sen blir det tufft. Förmodligen så ståt titeln mellan oss, Spuds, City och Chelsea.
Men det får gärna skrälla i de andra kvartarna :P 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

B-G
Bild för B-G

Ska såklart bli seger, men jag hoppas spelarna blivit varnade nu att det inte bara är att gå in och ställa ut skorna.
Skulle inte dö av förvåning om jag vaknar upp och ser resultatet 1-1 haha.
Hoppas dock på en hyfsat målrik match ändå, kanske 4-0, 5-0 någonstans? 

Twitter @grvdga

Woody
Bild för Woody

78-3 till Sutton. Forrest Gump gör Arsenals 3 mål. Rock on !

Jepson
Bild för Jepson

Med all respekt för Sutton så ser jag inget annat än att Arsenal oavsett laguppställning slår sitt FA-Cup rekord från 14:e oktober 1893 då segersiffrorna mot Ashford United skrevs till 12-0

Battlemode full speed ahead!

B-G
Bild för B-G
Jepson wrote:

Med all respekt för Sutton så ser jag inget annat än att Arsenal oavsett laguppställning slår sitt FA-Cup rekord från 14:e oktober 1893 då segersiffrorna mot Ashford United skrevs till 12-0

Battlemode full speed ahead!

Har en känsla av att du kan bli besviken. :D
Men eftersom jag knappt kan föreställa mig hur usla Sutton är så gissar jag bara.
Det enda jag vet är hur usla och bra på att underskatta vi är.  Jag kommer vara nöjd med 5-0 :) 

Twitter @grvdga

Jepson
Bild för Jepson
B-G wrote:
Jepson wrote:

Med all respekt för Sutton så ser jag inget annat än att Arsenal oavsett laguppställning slår sitt FA-Cup rekord från 14:e oktober 1893 då segersiffrorna mot Ashford United skrevs till 12-0

Battlemode full speed ahead!

Har en känsla av att du kan bli besviken. :D
Men eftersom jag knappt kan föreställa mig hur usla Sutton är så gissar jag bara.
Det enda jag vet är hur usla och bra på att underskatta vi är.  Jag kommer vara nöjd med 5-0 :) 

I know, men jag försöka positivitiera mig :) 

B-G
Bild för B-G
Jepson wrote:
B-G wrote:
Jepson wrote:

Med all respekt för Sutton så ser jag inget annat än att Arsenal oavsett laguppställning slår sitt FA-Cup rekord från 14:e oktober 1893 då segersiffrorna mot Ashford United skrevs till 12-0

Battlemode full speed ahead!

Har en känsla av att du kan bli besviken. :D
Men eftersom jag knappt kan föreställa mig hur usla Sutton är så gissar jag bara.
Det enda jag vet är hur usla och bra på att underskatta vi är.  Jag kommer vara nöjd med 5-0 :) 

I know, men jag försöka positivitiera mig :) 

Bra där!
Vi höjer väl kravet till 7-0 då :D 

Twitter @grvdga

Robert Axelsson
Bild för Robert Axelsson

vinner inte gunners den här matchen så ska jag äta upp katten

Pelle
Bild för Pelle
Robert Axelsson wrote:

vinner inte gunners den här matchen så ska jag äta upp katten

Det var ett modigt vad! Du är medveten om att medlemsprofilen "Beach" fick äta upp en disktrasa för några år sedan pga ett liknande löfte. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

RoPa87
Bild för RoPa87

Sutton chockar arsenal genom att göra 1-0 runt 15-20e minuten. Sen precis innan halvlek får vi in 1-1 sen vinner vi tillslut med 1-3..

Känns som det borde vara en väldigt enkel vinst oavsett lag vi spelar med. Meeeen, det är arsenal vi snackar om. Kan ju sluta hur som helst då. 

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
R.Palmkvist wrote:

Sutton chockar arsenal genom att göra 1-0 runt 15-20e minuten. Sen precis innan halvlek får vi in 1-1 sen vinner vi tillslut med 1-3..

Känns som det borde vara en väldigt enkel vinst oavsett lag vi spelar med. Meeeen, det är arsenal vi snackar om. Kan ju sluta hur som helst då. 

Går vi in i matchen med fel inställning kan det gå riktigt åt fanders (och tyvärr är nog det en risk vi inte kan bortse ifrån), men normalt ska vi ju vinna det här med sex-sju bollar utan att det är det minsta märkligt. Att det är konstgräs ska inte behöva spela någon roll. Jag hoppas på ett lag i stil med detta:

Ospina
Bellerin-Gabriel-Holding-Gibbs
Maitland-Niles
Ox-The Jeff
Theo-Lucas-Iwobi

Det ska vara mer än tillräckligt för att ta hem den här matchen. Om vi har rätt inställning vill säga...

Sekreterare Arsenal Sweden

Tosse
Bild för Tosse
Tosse
Bild för Tosse

Och ställer de sin reservmålvakt mellan stolparna lär vi knappast få in några 12 bollar ;)
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-4232640/Meet-Sutton-Un...

Jajo67
Bild för Jajo67
Lars Lundstedt wrote:
R.Palmkvist wrote:

Sutton chockar arsenal genom att göra 1-0 runt 15-20e minuten. Sen precis innan halvlek får vi in 1-1 sen vinner vi tillslut med 1-3..

Känns som det borde vara en väldigt enkel vinst oavsett lag vi spelar med. Meeeen, det är arsenal vi snackar om. Kan ju sluta hur som helst då. 

Går vi in i matchen med fel inställning kan det gå riktigt åt fanders (och tyvärr är nog det en risk vi inte kan bortse ifrån), men normalt ska vi ju vinna det här med sex-sju bollar utan att det är det minsta märkligt. Att det är konstgräs ska inte behöva spela någon roll. Jag hoppas på ett lag i stil med detta:

Ospina
Bellerin-Gabriel-Holding-Gibbs
Maitland-Niles
Ox-The Jeff
Theo-Lucas-Iwobi

Det ska vara mer än tillräckligt för att ta hem den här matchen. Om vi har rätt inställning vill säga...

Med tanke på hur fruktansvärt dåliga våra prestationer varit på senaste tiden så skulle det ju vara märkligt om man underskattar någon enda motståndare - någon självinsikt får man ju hoppas finns.

Christian Vela
Bild för Christian Vela

Lite smånervös inför matchen. Ha inte för höga förhoppningar nu grabbar ;)

Gärna en målrik match när man ändå ska hålla sig vaken till 3 på natten för att beskåda mitt kära Arsenal.

Kan vi inte ställa Wenger som målvakt bara för skojs skull? Tycker varken Cech eller Ospina visat någon vidare form

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

3/4-1 till Sutton. Hoppas Perez gör en bra match.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Glenn
Bild för Glenn
R.Palmkvist wrote:

Sutton chockar arsenal genom att göra 1-0 runt 15-20e minuten. Sen precis innan halvlek får vi in 1-1 sen vinner vi tillslut med 1-3..

Känns som det borde vara en väldigt enkel vinst oavsett lag vi spelar med. Meeeen, det är arsenal vi snackar om. Kan ju sluta hur som helst då. 

 

Nja vi vinner med 2-1 efter en billig straff i slutsekunden. Iwobi snubblar över sina egna lågben och får straff. Alexis skjuter i ribban, sen returen i stolpen, skjuter en Suttonspelare i huvudet så han får åka till sjukhus och till slut studsar bollen på Walcott som står offside med 5 meter. Vi firar som vi vunnit PL.

COYG

Johan Pedersen
Bild för Johan Pedersen
Pelle wrote:
Robert Axelsson wrote:

vinner inte gunners den här matchen så ska jag äta upp katten

Det var ett modigt vad! Du är medveten om att medlemsprofilen "Beach" fick äta upp en disktrasa för några år sedan pga ett liknande löfte. ;)

Haha, kommer ihåg det. Men jag kommer inte ihåg vad vadet handlade om?

B-G
Bild för B-G
Jajo67 wrote:
Lars Lundstedt wrote:
R.Palmkvist wrote:

Sutton chockar arsenal genom att göra 1-0 runt 15-20e minuten. Sen precis innan halvlek får vi in 1-1 sen vinner vi tillslut med 1-3..

Känns som det borde vara en väldigt enkel vinst oavsett lag vi spelar med. Meeeen, det är arsenal vi snackar om. Kan ju sluta hur som helst då. 

Går vi in i matchen med fel inställning kan det gå riktigt åt fanders (och tyvärr är nog det en risk vi inte kan bortse ifrån), men normalt ska vi ju vinna det här med sex-sju bollar utan att det är det minsta märkligt. Att det är konstgräs ska inte behöva spela någon roll. Jag hoppas på ett lag i stil med detta:

Ospina
Bellerin-Gabriel-Holding-Gibbs
Maitland-Niles
Ox-The Jeff
Theo-Lucas-Iwobi

Det ska vara mer än tillräckligt för att ta hem den här matchen. Om vi har rätt inställning vill säga...

Med tanke på hur fruktansvärt dåliga våra prestationer varit på senaste tiden så skulle det ju vara märkligt om man underskattar någon enda motståndare - någon självinsikt får man ju hoppas finns.

Låter som du nyss kläckts.
Inte laget, inte Wenger...men spelarna underskattar om och om igen. #instagramstars

Twitter @grvdga

Thomas Axh
Bild för Thomas Axh

Svår match, hoppas så klart på vinst. 3-1 är nog ganska bra gissat!

 

Tomas A.

Jajo67
Bild för Jajo67
B-G wrote:
Jajo67 wrote:
Lars Lundstedt wrote:
R.Palmkvist wrote:

Sutton chockar arsenal genom att göra 1-0 runt 15-20e minuten. Sen precis innan halvlek får vi in 1-1 sen vinner vi tillslut med 1-3..

Känns som det borde vara en väldigt enkel vinst oavsett lag vi spelar med. Meeeen, det är arsenal vi snackar om. Kan ju sluta hur som helst då. 

Går vi in i matchen med fel inställning kan det gå riktigt åt fanders (och tyvärr är nog det en risk vi inte kan bortse ifrån), men normalt ska vi ju vinna det här med sex-sju bollar utan att det är det minsta märkligt. Att det är konstgräs ska inte behöva spela någon roll. Jag hoppas på ett lag i stil med detta:

Ospina
Bellerin-Gabriel-Holding-Gibbs
Maitland-Niles
Ox-The Jeff
Theo-Lucas-Iwobi

Det ska vara mer än tillräckligt för att ta hem den här matchen. Om vi har rätt inställning vill säga...

Med tanke på hur fruktansvärt dåliga våra prestationer varit på senaste tiden så skulle det ju vara märkligt om man underskattar någon enda motståndare - någon självinsikt får man ju hoppas finns.

Låter som du nyss kläckts.
Inte laget, inte Wenger...men spelarna underskattar om och om igen. #instagramstars

Jo man har ju sett det...men har de nån heder & stolthet i kroppen går de ut & gör minst 5-0 ikväll ;) 

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Kan inget om sutton men säger 0-4 i hl, allt sämre är pinsamt vilket lag vi än startar med. 

Vill se walcott och Perez framåt. Nu ska det tränas avslut !

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Elvan ?

I år smäller det !

Micke
Bild för Micke

 

Ospina, Gabriel, Mustafi, Holding, Monreal, Elneny, Xhaka, Reine-Adelaide, Lucas, Iwobi, Walcott

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Micke wrote:

 

Ospina, Gabriel, Mustafi, Holding, Monreal, Elneny, Xhaka, Reine-Adelaide, Lucas, Iwobi, Walcott

Luktar 0-2 hl och 0-5 tot 

I år smäller det !

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Vi spelar alltså runt runt i backlinjen när vi möter ett div 5 lag ? Herregud vad bra taktik. 5 min och inte ett enda anfall. 

Skäms

I år smäller det !

Mats Byrstedt
Bild för Mats Byrstedt

Luktar torsk med 1-0

Bubblan

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

13 min utan skott och utan anfall. 

Matchtaktiken är lysande ! 

I år smäller det !

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Monreal är ju helt lost. Fick vi låna in honom från Sutton inför matchen? Dragit på sig 5-6 frisparkar och slagit bort bollen lika mycket..

Sidor