Medlemmar: 8824 st.
Visa menyn

Arsenal-Lincoln

160 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Dennis Andersson
Bild för Dennis Andersson
Arsenal-Lincoln

När blir tid och datum klara för matchen? Någon som vet?

Bengelito
Bild för Bengelito

lördag 11 mars klockan 18.30

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Fredde
Bild för Fredde

Spelar vi som i första halvlek mot Liverpool och i andra halvlekarna mot Bayern Munchen någon gång under den här matchen så kommer vi förlora även den här matchen. Spelar ingen roll vad det är för motstånd när inställningen är sådär bedrövlig.

 

You win some, you draw some

Pelle
Bild för Pelle
Freddee wrote:

Spelar vi som i första halvlek mot Liverpool och i andra halvlekarna mot Bayern Munchen någon gång under den här matchen så kommer vi förlora även den här matchen. Spelar ingen roll vad det är för motstånd när inställningen är sådär bedrövlig.

 

Fast raset kräver att motståndarna lyckas göra mål, vetef*n om Lincoln e så vassa dock. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Fredde
Bild för Fredde
Pelle wrote:
Freddee wrote:

Spelar vi som i första halvlek mot Liverpool och i andra halvlekarna mot Bayern Munchen någon gång under den här matchen så kommer vi förlora även den här matchen. Spelar ingen roll vad det är för motstånd när inställningen är sådär bedrövlig.

 

Fast raset kräver att motståndarna lyckas göra mål, vetef*n om Lincoln e så vassa dock. ;)

Om man uppträder som vi gjort mot Liverpool och två gånger mot Bayern Munchen så kan vi möta IK Frej, IFK Värnamo eller Örgryte och torska.

You win some, you draw some

Segerhammar
Bild för Segerhammar

Lincon slog ju ut ett ganska blekt Burnley men det var ändå ett Burnley som spelar i PL. Och dessutom är det ju Anthony Taylor som ska döma matchen så vi måste vara på tårna vilket vi inte ska påstå att vi varit de senaste matcherna.

Edit: Med närmare efterforskning så är kanske Taylor inte så dumt att ha som domare denna matchen, han må han gett oss rätt mycket kort men vi har två oavgjorda och sex segrar de åtta senaste matcherna med han som domare.

 

"Why fly if you could walk on water?"

Sral
Bild för Sral
Freddee wrote:
Pelle wrote:
Freddee wrote:

Spelar vi som i första halvlek mot Liverpool och i andra halvlekarna mot Bayern Munchen någon gång under den här matchen så kommer vi förlora även den här matchen. Spelar ingen roll vad det är för motstånd när inställningen är sådär bedrövlig.

 

Fast raset kräver att motståndarna lyckas göra mål, vetef*n om Lincoln e så vassa dock. ;)

Om man uppträder som vi gjort mot Liverpool och två gånger mot Bayern Munchen så kan vi möta IK Frej, IFK Värnamo eller Örgryte och torska.

Möjligtvis Örgryte då. Elmander är inte att förakta. ;-)

Glenn
Bild för Glenn

Från dagens presskonferens skrivet av Sky sports. Verkar ej ha varit många frågor om lördagens match. Förståeligt.

On balance, he has the demeanour of a man with unfinished business. Arsene Wenger won't want to leave a loser.

Like Sir Alex Ferguson, he'd prefer to walk away after lifting one last big trophy, and that doesn't mean the FA Cup.

Det är detta jag är rädd för. Wenger vill ha revansch, sluta med flaggan i topp och allt det där. Hur många år till få det kosta?

 

COYG

gunbod
Bild för gunbod
Mickys wrote:

Från dagens presskonferens skrivet av Sky sports. Verkar ej ha varit många frågor om lördagens match. Förståeligt.

On balance, he has the demeanour of a man with unfinished business. Arsene Wenger won't want to leave a loser.

Like Sir Alex Ferguson, he'd prefer to walk away after lifting one last big trophy, and that doesn't mean the FA Cup.

Det är detta jag är rädd för. Wenger vill ha revansch, sluta med flaggan i topp och allt det där. Hur många år till få det kosta?

 

Rädd för att det blir absolut minst 2 år tiil, men han kanske "bara" har halvtid ännu...;-)

Fredde
Bild för Fredde

Men det här börjar likna när man ska få gamla att sluta köra bil.

You win some, you draw some

FagerstaDG
Bild för FagerstaDG
Freddee wrote:

Men det här börjar likna när man ska få gamla att sluta köra bil.

Hahaha, skrattade rakt ut här i min ensamhet! Hoppas inte ungarna vaknade...

Quitters never win. Winners NEVER quit!

Sral
Bild för Sral

Kanske lite fokus på matchen? Det är en semifinalplats i FA-cupen på spel, inget att fnysa åt. Och självklart ska vi slå Lincoln, så vi har en jättechans att få fart på säsongen igen. Nu måste det handla om att bara se framåt och ta en match i taget.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Hög,aggresiv press från start till mål så sätter vi en bra grund till nästa lördag då Evans,Mcauley, Yacob, Fletcher mm inte ska få en sekund med bollen!

Tack på förhand!

 

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Kanske lite fokus på matchen? Det är en semifinalplats i FA-cupen på spel, inget att fnysa åt. Och självklart ska vi slå Lincoln, så vi har en jättechans att få fart på säsongen igen. Nu måste det handla om att bara se framåt och ta en match i taget.

Framför allt en stor chans att vinna en titel. En titel som hade varit rätt skön att ha i ryggen om det skall plockas in ny tränare och värvas spelare.

För Wenger är det en chans att kanske lämna klubben med lite positiva känslor.

Dock tror jag det kommer bli väldigt tufft. Vi kommer att behöva slå ett toppfyra-lag för att få den där bucklan. Något jag inte kan se oss göra för tillfället.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Klart vi kan slå de där lagen. Vi har gjort det förut och kan självklart göra det igen. Vi är i en svacka, men är inget skitlag för det.

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Klart vi kan slå de där lagen. Vi har gjort det förut och kan självklart göra det igen. Vi är i en svacka, men är inget skitlag för det.

Jag kan inte se oss göra det just nu. Det måste till en rejäl uppryckning. Om den kommer så absolut.

Sedan är det alltid lite annorlunda att möta lag i facupen. Facupen är lite av en bubbla. Jag tror vi har betydligt större chanser att slå t ex Spurs på Wembley än att slå dom på WHL.

Be excited!

Tosse
Bild för Tosse
Jonas S wrote:
Sral wrote:

Klart vi kan slå de där lagen. Vi har gjort det förut och kan självklart göra det igen. Vi är i en svacka, men är inget skitlag för det.

Jag kan inte se oss göra det just nu. Det måste till en rejäl uppryckning. Om den kommer så absolut.

Sedan är det alltid lite annorlunda att möta lag i facupen. Facupen är lite av en bubbla. Jag tror vi har betydligt större chanser att slå t ex Spurs på Wembley än att slå dom på WHL.

Och dessutom har ju inte Spurs varit så starka på sin "hemmaplan" Wembley

Jonas S
Bild för Jonas S
Tosse wrote:
Jonas S wrote:
Sral wrote:

Klart vi kan slå de där lagen. Vi har gjort det förut och kan självklart göra det igen. Vi är i en svacka, men är inget skitlag för det.

Jag kan inte se oss göra det just nu. Det måste till en rejäl uppryckning. Om den kommer så absolut.

Sedan är det alltid lite annorlunda att möta lag i facupen. Facupen är lite av en bubbla. Jag tror vi har betydligt större chanser att slå t ex Spurs på Wembley än att slå dom på WHL.

Och dessutom har ju inte Spurs varit så starka på sin "hemmaplan" Wembley

Verkligen inte. Och vi har ju bra minnen där ifrån under senare år.

Dock tror jag ett NLD på Wembley blir annorlunda mot en match i EL. Jäklar vilket drag det skulle bli. Skulle göra allt för att få tag på en biljett i så fall. Jag hoppas verkligen att vi får Spurs om vi nu tar oss förbi Lincon då såklart.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod

Lär väl bli en riktig klang och jubel tillställning....i värsta fall får man väl lyssna på sjörapporten, på radio.

gunbod
Bild för gunbod

Går man in på zlatanbladets målservice så står det att bla våran match är uppskjuten ?

Segerhammar
Bild för Segerhammar
gunbod wrote:

Går man in på zlatanbladets målservice så står det att bla våran match är uppskjuten ?

Du råkade inte läsa Leicester istället för Lincoln? Vi skulle väl mött Leicester i PL om det inte varit FAC idag?

 

"Why fly if you could walk on water?"

gunbod
Bild för gunbod
Segerhammar wrote:
gunbod wrote:

Går man in på zlatanbladets målservice så står det att bla våran match är uppskjuten ?

Du råkade inte läsa Leicester istället för Lincoln? Vi skulle väl mött Leicester i PL om det inte varit FAC idag?

Jomenvisst..:-D, då kanske det blir en klang och jubeltillställning ändå..

Sral
Bild för Sral

Ikväll tänker jag fanemej bara njuta av sporten. Lincoln är en "non League side" som har tagit sig hela vägen till kvartsfinal i FA-cupen. Precis det är charmen och magin med FA-cupen. Seger tror jag på, men kanske 2-1 eller 3-1. Av respekt för Lincoln hoppas jag nästan att det inte blir någon förnedring. För att koncentrera sig på det sportsliga är matchtråden antagligen bäst att undvika.

gunbod
Bild för gunbod
Sral wrote:

Ikväll tänker jag fanemej bara njuta av sporten. Lincoln är en "non League side" som har tagit sig hela vägen till kvartsfinal i FA-cupen. Precis det är charmen och magin med FA-cupen. Seger tror jag på, men kanske 2-1 eller 3-1. Av respekt för Lincoln hoppas jag nästan att det inte blir någon förnedring. För att koncentrera sig på det sportsliga är matchtråden antagligen bäst att undvika.

Av respekt för Arsenal hoppas jag inte på någon förnedring...;-)

Segerhammar
Bild för Segerhammar
gunbod wrote:
Sral wrote:

Ikväll tänker jag fanemej bara njuta av sporten. Lincoln är en "non League side" som har tagit sig hela vägen till kvartsfinal i FA-cupen. Precis det är charmen och magin med FA-cupen. Seger tror jag på, men kanske 2-1 eller 3-1. Av respekt för Lincoln hoppas jag nästan att det inte blir någon förnedring. För att koncentrera sig på det sportsliga är matchtråden antagligen bäst att undvika.

Av respekt för Arsenal hoppas jag inte på någon förnedring...;-)

Haha. Nej, vi vill se en bra match med lagom spänning, en tvåmåls seger blir bra. (Till oss alltså..)

Lincoln har minst insläppta mål i sin liga, och ligger 30p före Sutton så våra spelare får inte gå in med för slapp inställning. Men jag tror Lincoln samtidigt är nöjda redan, de är det första non-league laget i kvartsfinal på över 100 år.

Men sen är det ju så att Lincoln har allt att vinna och vi allt att förlora.. jag känner att jag bara gör mig själv mer nervös och orolig ju mer jag skriver så nu slutar jag..

 

"Why fly if you could walk on water?"

Tosse
Bild för Tosse

Säsongen efter vår dubbel 70/71 hade Lincoln riktigt snygga tröjor 

gunbod
Bild för gunbod
gunbod wrote:
Sral wrote:

Ikväll tänker jag fanemej bara njuta av sporten. Lincoln är en "non League side" som har tagit sig hela vägen till kvartsfinal i FA-cupen. Precis det är charmen och magin med FA-cupen. Seger tror jag på, men kanske 2-1 eller 3-1. Av respekt för Lincoln hoppas jag nästan att det inte blir någon förnedring. För att koncentrera sig på det sportsliga är matchtråden antagligen bäst att undvika.

Av respekt för Arsenal hoppas jag inte på någon  ytterligare förnedring...;-)

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Segerhammar wrote:

Men sen är det ju så att Lincoln har allt att vinna och vi allt att förlora.. jag känner att jag bara gör mig själv mer nervös och orolig ju mer jag skriver så nu slutar jag..

Ja, man ska inte underskatta betydelsen av det enorma tryck som är på Arsenal just nu. Hade vi varit i lite mer normal form hade jag inte varit det minsta orolig, men som läget är runt klubben nu så krävs det så lite för att allting ska rasa totalt och då kan vi till och med förlora mot ett lag som Lincoln.

Sekreterare Arsenal Sweden

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag kommer bli orolig om saker och ting går mot oss. Domslut, något slumpmål i baken. Vi har väldigt svårt att hantera motgång just nu.

Och vi har haft det tufft mot lag som backar hem och försvarar med hela laget. Båda matcherna mot Burnley är nog lite vad vi kan förvänta oss om vi inte kan få igång anfallsspelet fullt ut.

Be excited!

Vicious
Bild för Vicious

Hade varit mer orolig om det varit bortamatch på någon leråker. Hemma på Emirates ska det inte vara några problem ens för ett stukat Arsenal.

#Championship

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Vicious wrote:

Hade varit mer orolig om det varit bortamatch på någon leråker. Hemma på Emirates ska det inte vara några problem ens för ett stukat Arsenal.

Nej, rimligen inte. Men det är Anthony Taylor som dömer...

Sekreterare Arsenal Sweden

Sidor