Medlemmar: 8839 st.
Visa menyn

Arsenal-Lincoln

160 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Thorbjörn Olsson
Bild för Thorbjörn Olsson

All credit till fansen till The Imps, vilket skönt publikstöd de bidrog med. Överröstade hela Emirates ned sitt taktfasta klappande o ramsor (varav några var sådär skönt dräpande med glimten i ögat). Gammal hederlig Tipsextra-stämning.

 

 

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt

Jag tycker att vi överlag gör en helt ok match. Inte briljant på något sätt, men helt ok. Visst, det tog ett tag att bryta ner dem, men det ser ofta ut så i den här typen av matcher. För Lincoln var det samtliga spelares överlägset största match i karriären, och för våra spelare bara något vi måste ta oss igenom utan att göra bort oss. Vi malde på och till sist rullade bollarna in.

Sekreterare Arsenal Sweden

gunbod
Bild för gunbod
Heppe wrote:
gunbod wrote:
Heppe wrote:
gunbod wrote:

Storseger, nu är vi väl äntligen enade, lyckliga och glada !

Tagga ner nu Gunbod, klart vi kan vara glada för stunden ;) resten kan du ta i nån annan tråd tycker jag!

Ser din smiley, men fattar inte vad du menar,  kan det bero på kvällens öilntag ? (mitt) Förklara gärna för min tröga hjärna. 

Jag uppfattade det som att du ironiserade. Själv tycker jag det var skönt med så pass klara segersiffror som kan förvänta sig på förhand, att vi ska till Wembley och kanske äntligen har något positivt att rida på igen - senaste delen av säsongen har varit väldigt mörk. Jag ser också fram emot förändring, en ny manager och mentalitet, förhoppningsvis också på sikt mer positiva resultat osv men allt behöver inte ständigt handla om det i vart enda Arsenal-sammanhang. Så det var väl lite det som talade

Absolut ingen ironi i det inlägget,då missförstod du mig. Klart alla borde vara nöjda och glada efter ett så positivt resultat efter ett antal tunga matcher/resultat. Men som jag skrivit ett antal gånger här redan, det är så lätt att bli missförstådd på ett forum, man skriver en sak, svart på vitt, likväl väljer vissa att göra sina egna tolkningar, läsa mellan raderna osv.

Jonas S
Bild för Jonas S
Jimmy Österman wrote:

4. Trots bedrövligt motstånd så kan vi inte spela bra fotboll i 90min.

Det där är det stora problemet. Förutom resultatet tycker jag tyvärr att matchen igår mest visade på samma gamla saker. Dock hade jag blivit väldigt förvånad om våra problem helt plötsligt bara blåst bort. Det kommer ta tid.

Det finns ingen organisation mellan mittfält och backlinje, det saknas en koppling mellan mittfält och anfall. Jag tycker rollfördelningen i laget är märklig. Det är så tydligt att många spelare gör helt fel saker, är på fel position och därmed inte tillför. Tänker speciefikt på Ramsey, Coq, Mustafi samt våra ytterbackar som jag tycker hamnar helt ur position både i försvar och anfall. Det här laget har liksom ingen form.

Det finns alltid positiva saker att hitta i Arsenal-matcher. Men oftast är det mer av individuella prestationer. Som lag tycker jag det är extremt sällan vi presterar. Det borde vara tvärt om. Laget behöver vara stjärnan så kan stjärnspelarna kliva fram de gånger när laget inte riktigt gör det.

Men detta kommer vi nog inte lösa denna säsong.

Be excited!

gunbod
Bild för gunbod
Jonas S wrote:
Jimmy Österman wrote:

4. Trots bedrövligt motstånd så kan vi inte spela bra fotboll i 90min.

Det där är det stora problemet. Förutom resultatet tycker jag tyvärr att matchen igår mest visade på samma gamla saker. Dock hade jag blivit väldigt förvånad om våra problem helt plötsligt bara blåst bort. Det kommer ta tid.

Det finns ingen organisation mellan mittfält och backlinje, det saknas en koppling mellan mittfält och anfall. Jag tycker rollfördelningen i laget är märklig. Det är så tydligt att många spelare gör helt fel saker, är på fel position och därmed inte tillför. Tänker speciefikt på Ramsey, Coq, Mustafi samt våra ytterbackar som jag tycker hamnar helt ur position både i försvar och anfall. Det här laget har liksom ingen form.

Det finns alltid positiva saker att hitta i Arsenal-matcher. Men oftast är det mer av individuella prestationer. Som lag tycker jag det är extremt sällan vi presterar. Det borde vara tvärt om. Laget behöver vara stjärnan så kan stjärnspelarna kliva fram de gånger när laget inte riktigt gör det.

Men detta kommer vi nog inte lösa denna säsong.

Nej vi lär inte lösa det denna säsong, heller. Vi är så galet ojämna, inte bara från match till match utan halvlek till halvlek. Lika bra som vi kan vara första halvlek, lika usla kan vi vara i andra halvlek och vice versa. Helt klart så saknar vi något som de flesta av oss redan nämnt ett antal gånger redan, en riktig ledare, en general som kan ta tag i det hela när det börjar gnissla i maskineriet. När det nu börjar gå emot oss så sjunker vi bara djupare och djupare.

gunbod
Bild för gunbod

Någon som hört hur allvarlig Oxens skada är,? han såg ju inte så värst hämmad ut direkt, man har ju sett de som haltat mer s.å.s.

Fredde
Bild för Fredde
Thorbjörn Olsson wrote:

All credit till fansen till The Imps, vilket skönt publikstöd de bidrog med. Överröstade hela Emirates ned sitt taktfasta klappande o ramsor (varav några var sådär skönt dräpande med glimten i ögat). Gammal hederlig Tipsextra-stämning.

 

Det är alltid så på Emirates att bortasupporten är det som hörs i 90% av matcherna. Vårat bortafölje som är bra. Samma på Old Trafford och även Anfield. Merparten kan inte ens you'll never walk alone utan bara "aaaaand you'll never walk alone". Förut så fick alltid fansen ta över sången ganska tidigt. Nu så går deras bandspelare till typ näst sista meningen.

You win some, you draw some

Andreas Näsström
Bild för Andreas Näsström

Gunbod, jag hade väl några av dina senaste inlägg i minnet likväl som jag utgick lite allmänt från forumets tongångar senaste tiden. Försökte mycket riktigt läsa mellan raderna och det blev galet - jag ber om ursäkt och bjuder på en ny smiley :)

gunbod
Bild för gunbod
Heppe wrote:

Gunbod, jag hade väl några av dina senaste inlägg i minnet likväl som jag utgick lite allmänt från forumets tongångar senaste tiden. Försökte mycket riktigt läsa mellan raderna och det blev galet - jag ber om ursäkt och bjuder på en ny smiley :)

Det är lugnt, jag grinar inte över lite mothugg annars heller , det  finns andra som är bättre på det. :-D

Sidor