Medlemmar: 8802 st.
Visa menyn

Arsenal-West Ham onsdag 5/4-17

117 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
B-G
Bild för B-G
Jonas S wrote:

Bra halvlek. Efter en rätt skakig inledning blir anfallsspelet allt bättre. Walcott och Bellerin tycker jag gör en bra halvlek. Vi skapar en hel del halvchanser. Men jag kommer aldrig förstå varför målsumparen Welbeck skall spela centralt när vi har Alexis?

Vi skall ju leda den här matchen. Westham ser ju ut som yra höns. De hänger inte med och hamnar nere i eget mål i varje anfall. Lite olyt tycker jag allt att vi har. Någon boll borde ha ramlat in.

håller med.  Vi har dessutom Giroud som jag tror skulle passat bra i denna match.  

Nåja, blir förvånad om detta inte genererar 3p i slutändan. Kan United så kan definitivt vi. 

Twitter @grvdga

Mickeje
Bild för Mickeje

Vafan visas matchen på nån av iptv kanalerna, vilken!?

Mackan
Bild för Mackan
Mickeje wrote:

Vafan visas matchen på nån av iptv kanalerna, vilken!?

Bein sports 9 visar den... Arabisk kommentator dock, men ända jag hittade :)

Twitter: @mackan_carlsson

 

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic

Hittade en med engelsk..men där hade de glömt bilden :) 

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

Mackan
Bild för Mackan
Tomas Horvatic wrote:

Hittade en med engelsk..men där hade de glömt bilden :) 

Engelska i andra nu på bein...

Twitter: @mackan_carlsson

 

Mikael Arstadius
Bild för Mikael Arstadius

Ska det vara så svårt att få in bollen i mål?! 

Be yourself; everyone else is already taken

Mikael Arstadius
Bild för Mikael Arstadius

Äntligen! :)

Be yourself; everyone else is already taken

RoPa87
Bild för RoPa87

Mesuuut!!!

Jonas S
Bild för Jonas S

Äntligen! Den satt långt inne. Välförtjänt också.

Be excited!

B-G
Bild för B-G
Mickeje wrote:

Vafan visas matchen på nån av iptv kanalerna, vilken!?

Astro Supersport 4. Använd denna. Bra!

http://liveonsat.com/

Twitter @grvdga

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Snyggt!

Jonas S
Bild för Jonas S

Walcott bra idag. Bara en tidsfråga innan han fick in en boll.

Westham :)

Be excited!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Den där sumpen är inte att leka med.

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Jag missade 1H. Men hur har Xhaka och Elneny funkat ihop?

Jonas S
Bild för Jonas S
Farbror Frej wrote:

Jag missade 1H. Men hur har Xhaka och Elneny funkat ihop?

Elneny är ju bolltrygg och stabil. Kanske lite det som det här laget behöver. Dock ingen vidare värdemätare idag med tanke på motståndet. Men det känns som en nobrainer att ha Coq kvar på bänken.

Dock lär väl Wenger såklart slänga in Coq igen. Det vet ju alla.

Be excited!

B-G
Bild för B-G

Giroud!! Teknikern!

Twitter @grvdga

Bengelito
Bild för Bengelito

Hur gick det med Gabriel? Någon som såg?

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej

Alltså Atkinson. Vilken klåpare.

Jonas S
Bild för Jonas S

Klockren stämpling. Är inte det där straff? Jag kommer aldrig förstå bedämningsnivån i PL. Stenålder.

Be excited!

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic

Atkinson....My god vilken usel domare

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

B-G
Bild för B-G

Övertygande seger. Özil Motm.  Walcott bra. Giroud klinisk. Vad ska vi gnälla på ikväll? Kenny, hjälp mä! Synd på övriga resultat, men det kan inte vi rå för. 

Nu jobbar vi vidare på detta. COYG!

 Edit. Stendöd matchtråd med tanke på resultatet. Men väntat. 

Twitter @grvdga

Mackan
Bild för Mackan

Domaren är ju en klåpare utan dess like :(. I övrigt en riktigt bra genomförd match och första som varit kul att se på länge!

Twitter: @mackan_carlsson

 

Jepson
Bild för Jepson
Jonas S wrote:

Klockren stämpling. Är inte det där straff? Jag kommer aldrig förstå bedämningsnivån i PL. Stenålder.

Var väl dessutom andra stämplingen på monreal i straffområdet. så två klara straffar.. men skön seger!

Isak Selling
Bild för Isak Selling

Bästa insatsen i ligan sedan förra året. Positivt att ta med sig in i sista omgångarna.

Martinez ger ett lugn som Ospina inte är i närheten av. Hoppas han får fortsätta.

Backlinjen såg fin ut. Mustafi och Gabriel fungerade över förväntan.

Äntligen ett fungerande mittfält. Xhaka gör sin bästa match i vår tröja. Styr spelet som en chef och lugn i närkampsspelet. Elneny perfekt rollspelare och Özil verkar trivas lite längre ner. 1+1 och bidrar i defensiven.

Anfallstrion var bra, men kan bättre. Welbeck löper bra men inte tillräckligt vass. Alexis blandar högt och lågt. Walcott fortsätter göra mål men inte jättemycket mer. Giroud kommer in och gör mål men tycker vi ser bättre ut med ett rörligare anfall.

Sämst på planen var Atkinson. Herrejävlar va kass han är. Många dåliga domare i PL men tydligen lyckas dom överträffa varandra i uselhet..

Jonas S
Bild för Jonas S

Skön match att få i det här läget. Westham är helt bedrövliga och vi tillåts vekligen spela ut. Jag vet inte vilket bollinnehav vi hade ikväll men det måste ha varit en hel del.

Det är ju svårt att sia om försvarsspelet då det satts på väldigt få prov. Men det lilla Gabriel behövde göra gjorde han bra och samma sak med Martinez.

Jag tycker Walcott stack ut och vårt mittfält såg betydligt bättre ut med Elneny. Men samma sak där. Det är ett väldigt trött Westham vi möter. Vi hade bollen och fick tid med den nästan hela tiden vilket gjorde det rätt enkelt. Xhaka behövde inte vinna många bollar utan kunde nästan helt fokusera på sitt passningsspel vilket han behärskar. Elneny är ju också en perfekt spelare i en sådan här match där vi kan styra och kontrollera. Det är andra bullar när vi inte har boll och måste vinna tillbaka den. Vilket vi sällan behövde göra idag.

Men en bra insats. Snygga mål och det hade kunnat ha blivit ett par till med lite mer flyt och om dessa idioter till domare gjort något rätt. Om det inte skall vara straff där i slutet vet jag inte vad som är straff.

Be excited!

Pelle
Bild för Pelle

Jag tar med mig GLÄDJEN i laget redan i första halvlek. Man applåderade varandra, gav tummen upp, log och verkade äntligen ha kul på plan. Spurten har faktiskt börjat.

 

spelet ser klart bättre ut men motståndet var inte avancerat så man skall inte lägga för mycket energi på just det, men tre sköna poäng och mer självförtroende.

Xhaka gör sin bösta match för oss och mängder med bra offensiva passningar från honom. Martinez får klart godkänt, räddar det han behöver anstränga sig på och kändes trygg.

If it's too strong, then you're too weak!

Glenn
Bild för Glenn

Vaknade upp mitt i natten och hittade en hackande stream. Såg slutet första o fram till 2-0. Såg rätt bra ut. Vet ej om farten på streamen lurade ögat men såg ut som vi spelade ett rätt snabbt spel igår.

Özil levererade igen vilket var kul men vill sälja honom och köpa en liknande spelare som klarar stå upp när det kommer en vindpust.

Skadade sig Gabbe? Han är rätt medioker i många saker men gillar karln. Med rätt sällskap kan han få rusa runt som en rottweiler och småbita motståndarna och sparka bort bollen. Där har vi iaf en med stake och som kan vara lite elak.

Vill att Martinez blir andre keeper nästa år bakom PiG eller en ny målvakt. Möjligen Cech ett år till. Sälj Ospina.

3 stabila poäng och United, Fools och Shitty tappade poänf

COYG

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
B-G wrote:

Övertygande seger. Özil Motm.  Walcott bra. Giroud klinisk. Vad ska vi gnälla på ikväll? Kenny, hjälp mä! Synd på övriga resultat, men det kan inte vi rå för. 

Nu jobbar vi vidare på detta. COYG!

 Edit. Stendöd matchtråd med tanke på resultatet. Men väntat. 

stendött i tråden pga att 80% av oss inte kunde se den "live" så då finns inget att skriva ;)

I år smäller det !

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle][quote=Jimmy Roslund wrote:
Pelle wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Tröttsamt, orkar inte hålla på med djungeln om streamar och sånt. Verkligen roligt att betala hutlösa stora summor till Viasat för typ få se 3/4 av matcherna live. Måste kolla om det går att säga upp skiten.

Håller med om stream, dålig kvalitet och tekniskt gammalmodigt. Visst kan man inte se alla matcher kive men dom går i repris så jag har inga problem med att låtsas att avsparkstiden är kl 22 istället för 16, bara att hålla sig ifrån internet ett par timmar och göra annat i livet. Hur svårt kan det liksom vara?

Problemet är väl att vara vaken, inte att hålla sig ifrån resultatet samt att Viasat börjar bli ett riktigt obehagligt företag. Kass support, tveksamma tjänster samt prishöjningar hela tiden för skit man inte vill ha. Idag börjar väl eftesändningen 23 antar jag? Dock kommer det inte bli bättre oavsett vilka som får rättigheterna om 2år antar jag.

Jo, det är ju faktiskt PLs regler som Viasat måste följa och att dom väljer Chelsea-City idag har jag full förståelse för.

Du har ju VIP du för du kör så mycket slowmo, mig höjer de för trots det är bundet. Dessutom gäller visst inte fritt val under bindningstiden så jag kan inte plocka bort sporten under sommaren för jag band till rabbaterat pris. Vetefan vad den rabatten var, de 3 första gratismånaderna kanske? Hade jag haft ork hade jag bråkat men det gör jag inte när massa annat skit ligger före i problemskalan. Självklart somnade jag 5 i elva och vaknade 1. Då var det bara kolla resultatet. Kul med vinst!!

Farbror Frej
Bild för Farbror Frej
Jimmy Roslund][quote=Pelle wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Pelle wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Tröttsamt, orkar inte hålla på med djungeln om streamar och sånt. Verkligen roligt att betala hutlösa stora summor till Viasat för typ få se 3/4 av matcherna live. Måste kolla om det går att säga upp skiten.

Håller med om stream, dålig kvalitet och tekniskt gammalmodigt. Visst kan man inte se alla matcher kive men dom går i repris så jag har inga problem med att låtsas att avsparkstiden är kl 22 istället för 16, bara att hålla sig ifrån internet ett par timmar och göra annat i livet. Hur svårt kan det liksom vara?

Problemet är väl att vara vaken, inte att hålla sig ifrån resultatet samt att Viasat börjar bli ett riktigt obehagligt företag. Kass support, tveksamma tjänster samt prishöjningar hela tiden för skit man inte vill ha. Idag börjar väl eftesändningen 23 antar jag? Dock kommer det inte bli bättre oavsett vilka som får rättigheterna om 2år antar jag.

Jo, det är ju faktiskt PLs regler som Viasat måste följa och att dom väljer Chelsea-City idag har jag full förståelse för.

Själv band jag VIP du för du kör så mycket slowmo, mig höjer de för trots det är bundet. Dessutom gäller visst inte fritt val under bindningstiden så jag kan inte plocka bort sporten under sommaren för jag band till rabbaterat pris. Vetefan vad den rabatten var, de 3 första gratismånaderna kanske? Hade jag haft ork hade jag bråkat men det gör jag inte när massa annat skit ligger före i problemskalan. Självklart somnade jag 5 i elva och vaknade 1. Då var det bara kolla resultatet. Kul med vinst!!

Halvt rätt, det är de regler som viasat förhandlat sig till med pl/fa. Usa t.ex följer inte alls sådana här restriktioner.

Sidor