Medlemmar: 8806 st.
Visa menyn

Arsenal-West Ham onsdag 5/4-17

117 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Har nu kollat 12 min highlights och kör en kort summering av det.

Vi slaktade dom totalt ! WestHam hade väl max 2 lägen i matchen och vi kunde avgjort detta mkt tidigare.

Welbeck 2 missade frilägen. (min 30 och 60 typ).

Bellein missa friläge i min 70.

Walcott skapade mkt och målade IGEN. Sluta klaga på han nu, han gör ju fan mål varannan match från kanten.

Özil verkade gladare och levererade viktiga 1-0 !

Sanchez såg jag inte mkt av i highlightsen förutom 2 magiska passningar bakom backlinjen till welbeck och Bellerin., hur va han annars ? 

Av min 12 min match så ger jag de offensiva killarna 7.7/10.  3 mål och flera missade frilägen så det kunde blivit mera.

De defensiva såg jag knappt vilket iofs får ses som väl godkänt :D

EDIT: La även märke till att Sanchez tjurade ihop när Walcott rulla in 2-0. Hela laget kramas medan han går sakta tillbaka med huvudet nere en bit bort från de övriga...Why ?????

 Och hur i helvete kan det inte bli straff i min 92 när Monreal blir stämplad på foten ????

I år smäller det !

Mackan
Bild för Mackan
Jimmy Österman wrote:

Har nu kollat 12 min highlights och kör en kort summering av det.

Vi slaktade dom totalt ! WestHam hade väl max 2 lägen i matchen och vi kunde avgjort detta mkt tidigare.

Welbeck 2 missade frilägen. (min 30 och 60 typ).

Walcott skapade mkt och målade IGEN. Sluta klaga på han nu, han gör ju fan mål varannan match från kanten.

Özil verkade gladare och levererade viktiga 1-0 !

Sanchez såg jag inte mkt av i highlightsen, hur va han ? (En fantastisk frispark såg jag som friställde Welbeck) Vackert.

Av min 12 min match så ger jag de offensiva killarna 7.7/10.  3 mål och flera missade frilägen så det kunde blivit mera.

De defensiva såg jag knappt vilket iofs får ses som väl godkänt :D

EDIT: La även märke till att Sanchez tjurade ihop när Walcott rulla in 2-0. Hela laget kramas medan han går sakta tillbaka med huvudet nere en bit bort från de övriga...Why ?????

 

Rätt ok sammanfattning ändå. Defensiven sattes inte på några stora prov, men jag tycker att de var aggresiva och bollvinnande vilket saknas i många matcher. Martinez fick göra en snygg räddning på en av mycket få chanser de hade och såg som ngn annan nämnde stabil ut.

Sanchez var bra, han är verkligen vår motor i anfallet och väldigt mycket går via honom. Att inte Welbeck tryckte dit hans frisparkslyftning är väl den enda skämskudden :)

Twitter: @mackan_carlsson

 

Fredde
Bild för Fredde

Verkligen en skön match att få. Hoppas vi helt kan lämna den extremt stökiga perioden på planen bakom oss iochmed vinsten. Coquelin, hoppas han inte behövs mer i laget för i år.

Özil såg ut som han borde igen och då är han bäst på planen. Men oavsett vinsten så har jag svårt att förstå varför Alexis är på en kant.

You win some, you draw some

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt

Man vet att domaren har varit klappusel när vi spelade bra och vann med 3-0 och i princip alla som kommenterar matchen nämner hur kass visselblåsaren var. Tur att det inte spelade någon roll i den här matchen.

Bästa insatsen på länge, även om West Ham var usla så untnyttjar vi ju deras uselhet på ett rätt skoningslöst sätt och idag satt många passningar på första tillslaget i stället för en-två duttar innan leverans. 3-0 var kraftigt i underkant, 6-0 hade speglat övertaget bättre.

Sekreterare Arsenal Sweden

Sral
Bild för Sral

De brukar lägga upp 12 minuters highlights och ofta hela matcher på Arsenals app, troligtvis också hemsida. Tänkte kolla in något av det senare idag. Men spelade vi bra även i första halvlek? Kul att Xhaka verkar ha spelat bra! Fungerar han bra ihop med Elneny, eller går det inte att dra den slutsatsen med tanke på motståndet?

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tycker det var en rätt typisk match som vi ofta vinner med 4-0 eller så. Motståndet ställer inte oss på några stora prov och vi kan hålla i bollen och mala ner Westham allt eftersom. Och när Özil blir inflytelserik får motståndaren stora problem, som igår under andra halvlek. Det är när vi inte har bollen som vi har problem. Men under stora delar av säsongen har vi ju inte varit bra med bollen heller så detta är ju absolut ett steg i rätt riktning.

Crystal Palace kommer förmodligen vara mer organiserade och rörliga. Och de slog ju Chelsea, om än väldigt turligt. De kan absolut ge oss problem. Men det skall ju vara ytterligare en seger även på bortaplan om vi spelar så här. Om än inte lika enkelt förmodligen.

Hoppas Wenger nu behåller mittfältet med Elneny och Xhaka. Det ger oss lite mer kontroll. Förmodligen det vi behöver snarare än ytterligare en kort-magnet som gör lite vad som helst när det faller in. Coq och Xhaka är en dålig kombo.

Be excited!

Sral
Bild för Sral

Coq verkar *bara* funka bra med Cazorla?

Jonas S
Bild för Jonas S
Sral wrote:

Men spelade vi bra även i första halvlek? Kul att Xhaka verkar ha spelat bra! Fungerar han bra ihop med Elneny, eller går det inte att dra den slutsatsen med tanke på motståndet?

Vi inledde matchen lite så där. Ingen katastrof på något sätt men det kändes inte helt hundra. Kanske för att Westham hade en del energi de första minuterna. Men efter detta tog vi över rätt rejält. Vi skapade en hel del halvchanser i första men framför allt kändes det som vi hade lite kontroll till skillnad från hur det sett ut de senaste månaderna. I andra halvlek kom Özil in i matchen på allvar och då blev vi riktigt giftiga.

Matchbilden passade Xhaka/Elneny perfekt. Westham försvarade, speciellt under andra halvlek, djupt och satte väldigt lite press på vårt mittfält och vår backlinje. Elneny kunde vara offensiv och Xhaka kunde rätt ostörd spela fram bollen. Bra insats men också en tacksam matchbild. Efter Crystal Palace kan man nog säga mer säkert. Om de får fortsätta spela.

Här får du en rätt bra uppfattning om hur det såg ut:

https://twitter.com/Xhakaology/status/849916162637008897

Be excited!

B-G
Bild för B-G
Jimmy Österman wrote:
B-G wrote:

Övertygande seger. Özil Motm.  Walcott bra. Giroud klinisk. Vad ska vi gnälla på ikväll? Kenny, hjälp mä! Synd på övriga resultat, men det kan inte vi rå för. 

Nu jobbar vi vidare på detta. COYG!

 Edit. Stendöd matchtråd med tanke på resultatet. Men väntat. 

stendött i tråden pga att 80% av oss inte kunde se den "live" så då finns inget att skriva ;)

Äsch, så mkt som det skrivs i förlustmatcher med samma förutsättningar så avfärdar jag det som bortförklaring ;)

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:
B-G wrote:

Övertygande seger. Özil Motm.  Walcott bra. Giroud klinisk. Vad ska vi gnälla på ikväll? Kenny, hjälp mä! Synd på övriga resultat, men det kan inte vi rå för. 

Nu jobbar vi vidare på detta. COYG!

 Edit. Stendöd matchtråd med tanke på resultatet. Men väntat. 

stendött i tråden pga att 80% av oss inte kunde se den "live" så då finns inget att skriva ;)

Äsch, så mkt som det skrivs i förlustmatcher med samma förutsättningar så avfärdar jag det som bortförklaring ;)

Stod det inte 0-0 i halvtid? Det brukar ju räcka för en 5 sidor ibland :)

Tomas Horvatic
Bild för Tomas Horvatic
Farbror Frej][quote=Jimmy Roslund wrote:
Pelle wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Pelle wrote:
Jimmy Roslund wrote:

Tröttsamt, orkar inte hålla på med djungeln om streamar och sånt. Verkligen roligt att betala hutlösa stora summor till Viasat för typ få se 3/4 av matcherna live. Måste kolla om det går att säga upp skiten.

Håller med om stream, dålig kvalitet och tekniskt gammalmodigt. Visst kan man inte se alla matcher kive men dom går i repris så jag har inga problem med att låtsas att avsparkstiden är kl 22 istället för 16, bara att hålla sig ifrån internet ett par timmar och göra annat i livet. Hur svårt kan det liksom vara?

Problemet är väl att vara vaken, inte att hålla sig ifrån resultatet samt att Viasat börjar bli ett riktigt obehagligt företag. Kass support, tveksamma tjänster samt prishöjningar hela tiden för skit man inte vill ha. Idag börjar väl eftesändningen 23 antar jag? Dock kommer det inte bli bättre oavsett vilka som får rättigheterna om 2år antar jag.

Jo, det är ju faktiskt PLs regler som Viasat måste följa och att dom väljer Chelsea-City idag har jag full förståelse för.

Själv band jag VIP du för du kör så mycket slowmo, mig höjer de för trots det är bundet. Dessutom gäller visst inte fritt val under bindningstiden så jag kan inte plocka bort sporten under sommaren för jag band till rabbaterat pris. Vetefan vad den rabatten var, de 3 första gratismånaderna kanske? Hade jag haft ork hade jag bråkat men det gör jag inte när massa annat skit ligger före i problemskalan. Självklart somnade jag 5 i elva och vaknade 1. Då var det bara kolla resultatet. Kul med vinst!!

Halvt rätt, det är de regler som viasat förhandlat sig till med pl/fa. Usa t.ex följer inte alls sådana här restriktioner.

 

I USA och Kina betalar dem en vidrigt stor summa som inte en kanal i hela Europa klarar av att betala. Därför kan de se alla matcher.

Om du inte kommer ihåg det har det aldrig hänt...

gunbod
Bild för gunbod

Kul att se Arsenal denna match, skiter i hur motståndet var. Det var ju ett tag sedan man fick uppleva en vinst SAMT bra spel också. Tycker att Graniten gör det väldigt bra och visade ett flertal gånger vilken fantastiskt fin passningsfot han har. Synd bara att inte Welbeck får till det, han borde gjort två mål. Direkt svagt att helmissa bollen på Sanchez perfekta frispark. Blirsååå stillastående när Giroud kommer in, beror väl inte enbart på att matchen är död då ? Men han fick ju göra ett vackert mål ändå.

B-G, som Österman skrev, jag är en av de 80% som inte kunde se den direkt, fick se matchen eftersänd, lite segt att börja kommentera i matchtråden efter 01.30, speciellt som man ska upp och jobba... Det finns oftast en logisk förklaring till saker och ting...;-)

Pelle
Bild för Pelle
gunbod wrote:

B-G, som Österman skrev, jag är en av de 80% som inte kunde se den direkt, fick se matchen eftersänd, lite segt att börja kommentera i matchtråden efter 01.30, speciellt som man ska upp och jobba... Det finns oftast en logisk förklaring till saker och ting...;-)

Du menar bortförklaringar? Själv såg jag matchen samtidigt som dig, kommenterade 01:45 efter matchen och läst ikapp tråden. Inställning och prioriterin Gunbod. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Vicious
Bild för Vicious

Tänk om alla lag gjorde det så lätt för oss att spela vårt spel som West Ham gjorde igår. Då skulle vi vinna ligan varje år. Man önskar ju att vi kunde bita ifrån bättre när motståndet stör oss också. Men man får va tacksam för det lilla i dagsläget. Vi slängs ju in i CL-kampen igen nu iom Citys förlust och Liverpools poängtapp. Detta blir nog dock året vi misslyckas med att jaga ikapp Spudsen tyvärr.

#Championship

gunbod
Bild för gunbod
Pelle wrote:
gunbod wrote:

B-G, som Österman skrev, jag är en av de 80% som inte kunde se den direkt, fick se matchen eftersänd, lite segt att börja kommentera i matchtråden efter 01.30, speciellt som man ska upp och jobba... Det finns oftast en logisk förklaring till saker och ting...;-)

Du menar bortförklaringar? Själv såg jag matchen samtidigt som dig, kommenterade 01:45 efter matchen och läst ikapp tråden. Inställning och prioriterin Gunbod. ;)

Haha, ja men till skillnad mot dig så vill jag ha lite klass på inläggen... ;-)

gunbod
Bild för gunbod

Vet att denna diskussion förekommit här tidigare, men var det ingen mer än jag som var orolig för att vårat ledningsmål skulle dömas bort för offside ? Nog kan jag tycka att Alexis Sanchez är gränsfall på offside när han på Özils skott springer in rakt framför målvakten. Han rör inte bollen, men garanterat så stör han målvakten och deltager på sådant sätt därför i spelet ? Vissa diskuterade ju ett av Man citys mål,( matchen där vi torskade med 2-1), Larra bla vidhöll a det bestämdaste att det var solklar offside och att målet därför aldrig skulle ha godkänts och nog kan jag tycka att situationen igår som jag nämner är snarlik ?

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
gunbod wrote:

Vet att denna diskussion förekommit här tidigare, men var det ingen mer än jag som var orolig för att vårat ledningsmål skulle dömas bort för offside ? Nog kan jag tycka att Alexis Sanchez är gränsfall på offside när han på Özils skott springer in rakt framför målvakten. Han rör inte bollen, men garanterat så stör han målvakten och deltager på sådant sätt därför i spelet ? Vissa diskuterade ju ett av Man citys mål,( matchen där vi torskade med 2-1), Larra bla vidhöll a det bestämdaste att det var solklar offside och att målet därför aldrig skulle ha godkänts och nog kan jag tycka att situationen igår som jag nämner är snarlik ?

Alexis är inte offside när skottet går så om han påverkar målvakten eller inte är förstås därmed inte relevant i det här fallet, notera att bilden nedan är någon tiondel efter att bollen har lämnat Özils fot och att Alexis har inte bara två utan tre West Ham-spelare nedanför sig:

EDIT: om nu Alexis, rent hypotetiskt, hade varit offside när skottet gick så hade det varit svårt att protestera om det hade blivit avvinkat för det är ingen tvekan om att Randolph störs av att han är där och försöker styra bollen.

Sekreterare Arsenal Sweden

B-G
Bild för B-G
Pelle wrote:
gunbod wrote:

B-G, som Österman skrev, jag är en av de 80% som inte kunde se den direkt, fick se matchen eftersänd, lite segt att börja kommentera i matchtråden efter 01.30, speciellt som man ska upp och jobba... Det finns oftast en logisk förklaring till saker och ting...;-)

Du menar bortförklaringar? Själv såg jag matchen samtidigt som dig, kommenterade 01:45 efter matchen och läst ikapp tråden. Inställning och prioriterin Gunbod. ;)

Precis. 80% av matcherna jag ser startar efter 01:45. Därför mina kvalitativa inlägg. Blir kreativ nattetid ;)

Twitter @grvdga

gunbod
Bild för gunbod
Lars Lundstedt wrote:
gunbod wrote:

Vet att denna diskussion förekommit här tidigare, men var det ingen mer än jag som var orolig för att vårat ledningsmål skulle dömas bort för offside ? Nog kan jag tycka att Alexis Sanchez är gränsfall på offside när han på Özils skott springer in rakt framför målvakten. Han rör inte bollen, men garanterat så stör han målvakten och deltager på sådant sätt därför i spelet ? Vissa diskuterade ju ett av Man citys mål,( matchen där vi torskade med 2-1), Larra bla vidhöll a det bestämdaste att det var solklar offside och att målet därför aldrig skulle ha godkänts och nog kan jag tycka att situationen igår som jag nämner är snarlik ?

Alexis är inte offside när skottet går så om han påverkar målvakten eller inte är förstås därmed inte relevant i det här fallet, notera att bilden nedan är någon tiondel efter att bollen har lämnat Özils fot och att Alexis har inte bara två utan tre West Ham-spelare nedanför sig:

[[{"fid":"13651","view_mode":"sidbredd_0col","type":"media","attributes":{"height":"588","width":"940","alt":"Alexis onside när skottet går","class":"media-element file-sidbredd-0col"}}]]

EDIT: om nu Alexis, rent hypotetiskt, hade varit offside när skottet gick så hade det varit svårt att protestera om det hade blivit avvinkat för det är ingen tvekan om att Randolph störs av att han är där och försöker styra bollen.

Är detta verkligen samma situation ? Här ser det ut som om Özil skjuter med högern, men gör han inte målet med sin vänsterfot ? Eller var jag så trött och såg så galet ?

B-G
Bild för B-G

Herregud.  Kollat om klippet där Monreal blir nermörschad i straffområdet ett par gånger, hur kan en domare missa sånt? Riktigt solklart. Blir inte mer solklart än så. 

Twitter @grvdga

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
gunbod wrote:

Är detta verkligen samma situation ? Här ser det ut som om Özil skjuter med högern, men gör han inte målet med sin vänsterfot ? Eller var jag så trött och såg så galet ?

Du får putsa linserna lite, Gunbod :-) Skottet avlossas med vänstern även på den bilden. Jag pausade klippet med highlights på arsenal.com och tog ett screenshot så jag kan garantera att det är från målet.

Sekreterare Arsenal Sweden

B-G
Bild för B-G
Lars Lundstedt wrote:
gunbod wrote:

Är detta verkligen samma situation ? Här ser det ut som om Özil skjuter med högern, men gör han inte målet med sin vänsterfot ? Eller var jag så trött och såg så galet ?

Du får putsa linserna lite, Gunbod :-) Skottet avlossas med vänstern även på den bilden. Jag pausade klippet med highlights på arsenal.com och tog ett screenshot så jag kan garantera att det är från målet.

Fake facts!!! ;)

Twitter @grvdga

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:
gunbod wrote:

B-G, som Österman skrev, jag är en av de 80% som inte kunde se den direkt, fick se matchen eftersänd, lite segt att börja kommentera i matchtråden efter 01.30, speciellt som man ska upp och jobba... Det finns oftast en logisk förklaring till saker och ting...;-)

Du menar bortförklaringar? Själv såg jag matchen samtidigt som dig, kommenterade 01:45 efter matchen och läst ikapp tråden. Inställning och prioriterin Gunbod. ;)

Vad jobbar du med Pelle om man får fråga??

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Roslund wrote:
Pelle wrote:
gunbod wrote:

B-G, som Österman skrev, jag är en av de 80% som inte kunde se den direkt, fick se matchen eftersänd, lite segt att börja kommentera i matchtråden efter 01.30, speciellt som man ska upp och jobba... Det finns oftast en logisk förklaring till saker och ting...;-)

Du menar bortförklaringar? Själv såg jag matchen samtidigt som dig, kommenterade 01:45 efter matchen och läst ikapp tråden. Inställning och prioriterin Gunbod. ;)

Vad jobbar du med Pelle om man får fråga??

Datakonsult. Själv då?

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Pelle wrote:
Jimmy Roslund wrote:
Pelle wrote:
gunbod wrote:

B-G, som Österman skrev, jag är en av de 80% som inte kunde se den direkt, fick se matchen eftersänd, lite segt att börja kommentera i matchtråden efter 01.30, speciellt som man ska upp och jobba... Det finns oftast en logisk förklaring till saker och ting...;-)

Du menar bortförklaringar? Själv såg jag matchen samtidigt som dig, kommenterade 01:45 efter matchen och läst ikapp tråden. Inställning och prioriterin Gunbod. ;)

Vad jobbar du med Pelle om man får fråga??

Datakonsult. Själv då?

Miljöskyddsinspektör med låång lååång pendling.

Douglas Ek
Bild för Douglas Ek

Hur säkert är det? Har du använt det länge? 

Sidor