Medlemmar: 8807 st.
Visa menyn

Crystal Palace- Arsenal 10/4

188 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
B-G
Bild för B-G
Mickys wrote:
Markus T wrote:
Mickys wrote:
Markus T wrote:
Mickys wrote:

Wenger borde fått gå för runt 7 år sedan. visst ska han ha respekt för det han gjort men de senaste 7-8 åren har han inte gjort mkt alLs. Snarare har saker och ting blivit sämre o sämre. Visst byggde han Emirates själv, sten för sten på nätterna (låter så på en del fans). Vi vann 2 FA cup titlar mot skitmotstånd i finalerna. Vi har kommit topp 4 för att andra lag gjort bort sig. Han kan inte leva på tur jämt. Verkligheten kommer ikapp och då blir det ett sådant här praktfiasko. Kommer ha svårt att minnas allt bra Wenger ska ha gjort när han skjutit oss 20 år bakåt i tiden

Slutsatsen att dra av ovan skrivelse är således att de flesta Premier Leagues tränare under de senaste 7-8 åren har varit horribelt urusla då AFC slutat högre upp än de flesta av lagen varje år. Vi har inte vunnit utan alla andra har förlorat. Sett till tur räknat så framstår Alexander Lukas som en olycksfågel i jämförelse med Wenger... 

Jag håller dock med om andemeningen att vi borde ha kunnat vara närmare en titelfajt åtminstone några av åren, framförallt det förra, men lite perspektiv skadar ju inte. Enligt mitt milda tycke.

Däremot så är hans/klubbens agerande den senaste tiden ett riktigt lågvattenmärke. Jag förstår inte heller hur man tänker (sportsligt) om man väljer att förlänga med AW.

Sedan ska spelarna ha en rejäl skrapa och några borde få se sig om efter en ny arbetsgivare för inställningen har ju allt för ofta varit horribelt låg. Oavsett vad man anser om sin tränare så har man fan ett egenansvar att åtminstone kämpa och visa lite stolthet. Svett är inte farligt och att springa är otroligt lätt. COYG!

den stora skillnaden är att ALLA andra klubbar vi slåss om har bytt tränare 1-2-3 eller fler ggr de senaste 7-8 åren när resultat uteblivit. Alla utan Arsenal som istället ger han ett nytt kontrakt med en löneförhöjning varannat år

Det är förvisso sant men United har inte vunnit ligan sedan SAF slutade. Chelsea vann med den nygamla Mou. Leicester höll sig till Ranieri. City är undantaget men Mancini och Pellegrini satt ju på sina poster några år. Inget går iofs att jämföra med AW i tid men en quickfix verkar inte vara lösningen heller såtillvida inte Conte lyckas direkt men då är han ett lysande undantag. Cuperna räknar jag inte in då de inte verkar ha någon betydelse för dig i denna diskussionen.

Just därför är jag mest intresserad av vem som faktiskt ersätter AW och inte av att sparka honom för att vem som helst gör det lika bra. Där skiljer vi oss åt lite i åsikter. 

Jag ser helst dock att AW kliver av nu och att en värdig ersättare kommer in. Och att även denne ges tid att sätta sin prägel på klubben.

Edit: "Kliver av nu" som i att inte förlänga. Säsongen kan han gott få fullfölja.

 Jag skrev absolut ingenting att Wenger ska gå på dagen och ersättas av vem som helst. Skrev att han borde fått gå för 7-8 år sen. Stor skillnad! Men han ska inte leda oss när sösong 17/18 börjar. Det skulke vara en fullkomlig katastrof för klubben.

Skriver inte heller någonstans att byta tränare är quick fix som leder till segrar direkt. Tvärtom... jag är beredd att ge en ny tränare upp mot 5 år innan man kan börja hoppas på ligatitlar. Tar tid att bygga lag och ändra spelstil. Dock vill jag snabbt se förändringar och embryon till något som är mkt bättre än det vi har idag.

Diskuterar gärna med dig men sluta hitta på och svara på det jag verkligen skriver!

i andra trådar har du dock skrivit att han bör väck direkt ;)

Samma att vi ska skänka bort Özil och inte bli sämre. 

Förstår att du är en känslomänniska. Men då får du stå ut att få betalt med samma mynt som i posten ovan. ;)

vi är alla överens om att Wenger skall väck efter säsongen.  Keep your cool tills i sommar. _/\_

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
Sral wrote:

Lyssnade ni på arsecast igår? En intressant fråga var huruvuda man ens bryr sig så mycket längre om Özil och Alexis stannar eller inte. Det är ju två mycket bra spelare, men ingen av dem har väl rosat marknaden på sistone. Kanske måste vi börja om lite från början och bygga nytt. Samtidigt tror jag verkligen att samma spelartrupp som vi har nu skulle kunna göra mycket bättre ifrån sig under rätt manager.

Men nu va du väl lite elak ang Sanchez ?

Han har ju 18+10 DENNA säsong, då är det väl lite fel att säga att han inte rosat marknaden på sistone ?
Vi kan ju inte begära hattrick varje match, men ska vi summera om en spelare har gjort det bra eller inte så får man ju ta med hela säsongen och inte bara de 4 senaste matcherna (1mål).

Jag tycker han är lagets viktigaste spelaren och en viktig motor för oss, kan inte se någon annan axla det drivet som förhoppnignsvis skulle smitta av sig på andra.. JackW är väl en lightversion av Sanchezs slit, men resten av truppen är ju lättmjölk i jämnförelse.  

Persnligen älskar jag özil med, men det syns tydligt att han vill ha nya lekkamrater i sandlådan.

I år smäller det !

Sral
Bild för Sral

Alexis har gjort en skitbra säsong, men de absolut senaste matcherna tycker jag han varit dålig, precis som laget. Ta som mot Palace eller West Brom som exempel - chockerande bolltapp och han springer ju tydligen mindre på banan än vi tror, har det visats. Jag har mycket gärna kvar honom, men inte ska han vara immun för kritik heller. 

Fredde
Bild för Fredde
Sral wrote:

Alexis har gjort en skitbra säsong, men de absolut senaste matcherna tycker jag han varit dålig, precis som laget. Ta som mot Palace eller West Brom som exempel - chockerande bolltapp och han springer ju tydligen mindre på banan än vi tror, har det visats. Jag har mycket gärna kvar honom, men inte ska han vara immun för kritik heller. 

Det är väll snarare så att truppen och klubben fokuserar på annat än matcherna. Det är inbördeskrig i klubben. Jag bryr mig inte om CL eller ej. Jag vill ha en så bra nästa säsong som det bara går. Jag vill se att klubben ger truppen allt som behövs för att vara framgångsrika nästa säsong och en tro på klubben och laget. Vi kommer hamna efter spurs och utanför Europa-spel. Halva truppen sägs vilja göra sig av med Wenger. Klart ingenting fungerar då.

Edit: Det jag menar är att även Alexis förmodligen fokuserar på det här.

You win some, you draw some

B-G
Bild för B-G
Freddee wrote:
Sral wrote:

Alexis har gjort en skitbra säsong, men de absolut senaste matcherna tycker jag han varit dålig, precis som laget. Ta som mot Palace eller West Brom som exempel - chockerande bolltapp och han springer ju tydligen mindre på banan än vi tror, har det visats. Jag har mycket gärna kvar honom, men inte ska han vara immun för kritik heller. 

Det är väll snarare så att truppen och klubben fokuserar på annat än matcherna. Det är inbördeskrig i klubben. Jag bryr mig inte om CL eller ej. Jag vill ha en så bra nästa säsong som det bara går. Jag vill se att klubben ger truppen allt som behövs för att vara framgångsrika nästa säsong och en tro på klubben och laget. Vi kommer hamna efter spurs och utanför Europa-spel. Halva truppen sägs vilja göra sig av med Wenger. Klart ingenting fungerar då.

Edit: Det jag menar är att även Alexis förmodligen fokuserar på det här.

Vart sägs det?
Expo. ETC eller någon annan trovärdig tidning?

Första gången jag hör det faktiskt. 

Twitter @grvdga

Fredde
Bild för Fredde
B-G wrote:
Freddee wrote:
Sral wrote:

Alexis har gjort en skitbra säsong, men de absolut senaste matcherna tycker jag han varit dålig, precis som laget. Ta som mot Palace eller West Brom som exempel - chockerande bolltapp och han springer ju tydligen mindre på banan än vi tror, har det visats. Jag har mycket gärna kvar honom, men inte ska han vara immun för kritik heller. 

Det är väll snarare så att truppen och klubben fokuserar på annat än matcherna. Det är inbördeskrig i klubben. Jag bryr mig inte om CL eller ej. Jag vill ha en så bra nästa säsong som det bara går. Jag vill se att klubben ger truppen allt som behövs för att vara framgångsrika nästa säsong och en tro på klubben och laget. Vi kommer hamna efter spurs och utanför Europa-spel. Halva truppen sägs vilja göra sig av med Wenger. Klart ingenting fungerar då.

Edit: Det jag menar är att även Alexis förmodligen fokuserar på det här.

Vart sägs det?
Expo. ETC eller någon annan trovärdig tidning?

Första gången jag hör det faktiskt. 

 

Källa på att det är helt fel fokus under matcherna? Behöver man källa på det? ;)

Antar att du menar splittringen i omklädningsrummet.

http://www.express.co.uk/sport/football/790879/Arsenal-Transfer-News-Ars...

"And sources close to Arsenal have revealed that the dressing room is now split between players who support Wenger and those who either want to leave or want a new manager brought in."

Jag förstår inte varför omklädningsrummet skulle vara annålunda än övriga världen.

You win some, you draw some

Kenny Nordh
Bild för Kenny Nordh

Tog Leicester några minuter att leda matchen mot CP.

2016/2017 Wenger vinna eller försvinna?

Sidor