Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal - Leicester 26/4

113 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Elias Bard
Bild för Elias Bard

3p resten helt jävla ointressant!!

Sov Gott gott folk!!

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S
Niklas G wrote:
Jonas S wrote:

Spurs verkar ha problem mot Crystal Palace också. Kan bli en bra kväll detta.

Jinx

Fan. Man skall hålla käft :)

Be excited!

Niklas G
Bild för Niklas G
Jonas S wrote:
Niklas G wrote:
Jonas S wrote:

Spurs verkar ha problem mot Crystal Palace också. Kan bli en bra kväll detta.

Jinx

Fan. Man skall hålla käft :)

;)

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund

Bestämde mig för att se eftersändningen på viasat premium! 20min efter matchstart ser jag att den sänds direkt på 3+! Jaja! Inte enda besvikelsen ikväll!

Min kritik mot possesionspelet fick ett niagarafall på sin kvarn, trots vinst!

Så mycket bedrövelse ikväll, men 2 st gooners slåss med näbbar & klor om att bli sämst of the match!     Theo Walcott, vad tänkte du ikväll? Gå ut på plan, lalla på lite, absolut INTE utmana, och försöka slå en passning bakåt! Matchens behållning var när dom eminenta engelska kommentatorerna Gary&Tony!? kommenterade Theos nygenomförda skobyte med: "I think he put the boots on the wrong feet" efter ännu ett totalt misslyckat försök till inlägg!

Alexis Sanchez! Hotar du med att lämna? Var god gör så ifall du har tänkt fortsätta med såna här insatser! Fine! Ett nummer av klass som resulterade i en stänkare i ribban ska du ha credd för! Men sen då? Förmodligen klubbrekord i sämst passningsprocent! Taskig attityd! Och pinsamma filmningar i slutet! Vinnarskalle? Fine! Men sånt där beteende är inte ok!! 

Nu till dom få possitiva sakerna från kvällen:

1. Nacho Monreal! Utan tvekan MOTM! Genombra insats!

2. Granitens första halvlek! Stabil, bra passningar, vågade skjuta!

3. Özil var inte sämst i laget!

4. Jag blev mysfull på Ileach 

B-G
Bild för B-G

Ställde väckarklockan. Tveksamt beslut av mig.

Inte mycket att säga om denna match, 3 viktiga poäng och avståndet till 4e börjar se nåbart ut.
Dock måste vi upp ett par nivåer till om det skall gå.
Walcott funkar inte på topp, rätt osynlig och klen som vanligt.
Rätt onödigt att spela Coq i en match där motståndet knappt vill anfalla, Ramsey eller Iwobi hade nog varit en bättre ide men det är ju svårt att veta när man möter regerande mästarna.
 
Hoppas verkligen vi kör vidare på denna formation och ser hur långt det kan ta oss. Nästa test på söndag!!! COYG! 

Twitter @grvdga

Elias Bard
Bild för Elias Bard
Petrus W wrote:

Bestämde mig för att se eftersändningen på viasat premium! 20min efter matchstart ser jag att den sänds direkt på 3+! Jaja! Inte enda besvikelsen ikväll!

Min kritik mot possesionspelet fick ett niagarafall på sin kvarn, trots vinst!

Så mycket bedrövelse ikväll, men 2 st gooners slåss med näbbar & klor om att bli sämst of the match!     Theo Walcott, vad tänkte du ikväll? Gå ut på plan, lalla på lite, absolut INTE utmana, och försöka slå en passning bakåt! Matchens behållning var när dom eminenta engelska kommentatorerna Gary&Tony!? kommenterade Theos nygenomförda skobyte med: "I think he put the boots on the wrong feet" efter ännu ett totalt misslyckat försök till inlägg!

Alexis Sanchez! Hotar du med att lämna? Var god gör så ifall du har tänkt fortsätta med såna här insatser! Fine! Ett nummer av klass som resulterade i en stänkare i ribban ska du ha credd för! Men sen då? Förmodligen klubbrekord i sämst passningsprocent! Taskig attityd! Och pinsamma filmningar i slutet! Vinnarskalle? Fine! Men sånt där beteende är inte ok!! 

Nu till dom få possitiva sakerna från kvällen:

1. Nacho Monreal! Utan tvekan MOTM! Genombra insats!

2. Granitens första halvlek! Stabil, bra passningar, vågade skjuta!

3. Özil var inte sämst i laget!

4. Jag blev mysfull på Ileach 

Gabriel fin form!

AFC

Jonas S
Bild för Jonas S

Jag tycker detta var en riktig skitmatch. Vi körde nog slut på oss rejält i söndags, det var mycket rotation i laget och ingen av våra offensiva spelare spelade speciellt bra.

Men jag tycker inte vi gör en sådan där match vi gjort så många gånger under senare tid. Vi löper ju och vi försöker. Inställningen känns i alla fall ok. För att vara Arsenal.

Sedan är det ju några spelare som gör det helt bedrövlig. Sämsta match jag sett från Alexis t ex. Han spelade med slalompjexor. Varenda passninging blev ju en framspelning till Mahrez och Vardy kändes det som. Men det var knappt att någon kunde slå ett inlägg igår för den delen.

Men Monreal och Gabriel (bortsett från hans offensiva rajder, sluta med det för fan) ser fortsatt bra ut vilket är positivt inför söndag då jag hoppas att Holding kommer tillbaka in och att vi spelar Monreal som wingback. Igår spelade vi inte med några wingbacks, Gibbs och Bellerin var yttermittfältare som ofta gick in i plan. Det var en extremt offensiv uppställning under första halvlek. Balansen var helt obefintlig. På söndag kommer det förhoppningsvis se annorlunda ut. Hoppas att Alexis kan vara tillbaka i lite slag också tills dess.

Be excited!

Glenn
Bild för Glenn

Hoppas Oxen är tillbaka och Holding. Sen måste Kos spela om vi ska ha nån chans.

Mest oroväckande är att jag inte tycker front 3 har varit ens ok i någon av dessa 3 matcher med 3-4-2-1. Sanchez blir sämre o sämre och Özil rätt så osynlig. Giroud för statisk och Walcott, var han ens på plan? Vill nog helst se Welbz längst fram mot Spurs. Han är rörlig, snabb och hotar deras backlinje. Kanske kan bli ytor för Sanchez o ÖZil då.

COYG

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
SuperJackie wrote:
Petrus W wrote:

Bestämde mig för att se eftersändningen på viasat premium! 20min efter matchstart ser jag att den sänds direkt på 3+! Jaja! Inte enda besvikelsen ikväll!

Min kritik mot possesionspelet fick ett niagarafall på sin kvarn, trots vinst!

Så mycket bedrövelse ikväll, men 2 st gooners slåss med näbbar & klor om att bli sämst of the match!     Theo Walcott, vad tänkte du ikväll? Gå ut på plan, lalla på lite, absolut INTE utmana, och försöka slå en passning bakåt! Matchens behållning var när dom eminenta engelska kommentatorerna Gary&Tony!? kommenterade Theos nygenomförda skobyte med: "I think he put the boots on the wrong feet" efter ännu ett totalt misslyckat försök till inlägg!

Alexis Sanchez! Hotar du med att lämna? Var god gör så ifall du har tänkt fortsätta med såna här insatser! Fine! Ett nummer av klass som resulterade i en stänkare i ribban ska du ha credd för! Men sen då? Förmodligen klubbrekord i sämst passningsprocent! Taskig attityd! Och pinsamma filmningar i slutet! Vinnarskalle? Fine! Men sånt där beteende är inte ok!! 

Nu till dom få possitiva sakerna från kvällen:

1. Nacho Monreal! Utan tvekan MOTM! Genombra insats!

2. Granitens första halvlek! Stabil, bra passningar, vågade skjuta!

3. Özil var inte sämst i laget!

4. Jag blev mysfull på Ileach 

Gabriel fin form!

Absolut! Gabbe förtjänar att nämnas! Riktigt fin form för tillfället!

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
R.Palmkvist wrote:
Mickys wrote:
R.Palmkvist wrote:
Mickys wrote:

Domaren är ju helt sjuk i huvudet! Då får du väl ge Fuchs gult med

en riktigt sjuk bedömning där. 

såg ut som han visade pga avstånd

men så vitt jag vet så finns inga regler på avstånd vid inkast. Men att Fuchs däremot.kastar med vilja och hårt rakt mot sanchez blir inget?? Helt sjukt...

Jo, sedan 1/7 förra året måste du stå två meter ifrån kastaren. Det är enligt min mening korrekt att döma frispark och gult kort (personligen tycker jag dock att reglerna borde vara så att om man avsiktligt kastar på motståndaren så får man skylla sig själv men det är en annan femma), däremot är det totalt fel att inte ge Fuchs minst gult för att han med avsikt kastar bollen med full kraft på Alexis.

Sekreterare Arsenal Sweden

RoPa87
Bild för RoPa87
Lars Lundstedt wrote:
R.Palmkvist wrote:
Mickys wrote:
R.Palmkvist wrote:
Mickys wrote:

Domaren är ju helt sjuk i huvudet! Då får du väl ge Fuchs gult med

en riktigt sjuk bedömning där. 

såg ut som han visade pga avstånd

men så vitt jag vet så finns inga regler på avstånd vid inkast. Men att Fuchs däremot.kastar med vilja och hårt rakt mot sanchez blir inget?? Helt sjukt...

Jo, sedan 1/7 förra året måste du stå två meter ifrån kastaren. Det är enligt min mening korrekt att döma frispark och gult kort (personligen tycker jag dock att reglerna borde vara så att om man avsiktligt kastar på motståndaren så får man skylla sig själv men det är en annan femma), däremot är det totalt fel att inte ge Fuchs minst gult för att han med avsikt kastar bollen med full kraft på Alexis.

aha. Nya regler. Men oavsett så är det som så skrev att Fuchs ska ju ha minst gult också. Riktigt dåligt av domaren faktiskt. 

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
R.Palmkvist wrote:

aha. Nya regler. Men oavsett så är det som så skrev att Fuchs ska ju ha minst gult också. Riktigt dåligt av domaren faktiskt. 

Faktum är att Jones enligt denna tweet gjorde flera fel i situationen. Nummer ett är att han skulle ha sagt till Alexis att backa (han gjorde något slags halvhjärtat försök förvisso men han var extremt otydlig i sina gester som jag ser det) och sedan skulle han ha gett Alexis gult kort innan han lät kastet gå. Men när nu kastet ändå skedde så skulle det inte alls ha varit frispark, det skulle helt enkelt ha varit ett nytt inkast och gult kort till både Alexis och Fuchs. Jag vill till och med påstå att man kan tolka reglerna som att det skulle ha varit frispark för oss då Fuchs avsiktligen kastade bollen på Alexis med full kraft. 

Sekreterare Arsenal Sweden

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén

Jag såg inte matchen, någon som kan ge en kort breaf om hur det såg ut spelmässigt. 12-1 i hörnor så misstänker gasen i botten.

Hur va Walcott ?

I år smäller det !

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt
Jimmy Österman wrote:

Jag såg inte matchen, någon som kan ge en kort breaf om hur det såg ut spelmässigt. 12-1 i hörnor så misstänker gasen i botten.

Hur va Walcott ?

Ingen toppinsats spelmässigt, men hela laget jobbade och slet och till sist fick vi med oss ett slumpmål tack vare att vi fortsatte att trycka på och pressa ner Leicester. Walcott och Alexis hade en hård kamp om vem som var sämst i laget, ingen av dem lyckades med särskilt mycket. Leicester var extremt defensiva och vi hade svårt att skapa riktigt heta chanser. Alexis hade ett skott i ribban i första halvlek. Domaren komplett värdelös som alltid :-)

Sekreterare Arsenal Sweden

Lars Lundstedt
Bild för Lars Lundstedt

Här finns förresten utförliga highlights från matchen: http://arsenalist.com/f/2016-17/arsenal-vs-leicester/arsenal-vs-leiceste...

Sekreterare Arsenal Sweden

Fredde
Bild för Fredde

Det man ska ha i åtanke är att Alexis spelade 120 minuter i söndags, Walcott kom utvilad. Hans spelstil borde också passa mot stora tröga Leicester-backar. Vore inte mig emot om vi sålde honom i sommar.

You win some, you draw some

Petrus Wiklund
Bild för Petrus Wiklund
Lars Lundstedt wrote:
Jimmy Österman wrote:

Jag såg inte matchen, någon som kan ge en kort breaf om hur det såg ut spelmässigt. 12-1 i hörnor så misstänker gasen i botten.

Hur va Walcott ?

Ingen toppinsats spelmässigt, men hela laget jobbade och slet och till sist fick vi med oss ett slumpmål tack vare att vi fortsatte att trycka på och pressa ner Leicester. Walcott och Alexis hade en hård kamp om vem som var sämst i laget, ingen av dem lyckades med särskilt mycket. Leicester var extremt defensiva och vi hade svårt att skapa riktigt heta chanser. Alexis hade ett skott i ribban i första halvlek. Domaren komplett värdelös som alltid :-)

Kotten lyckades inte med särskillt mkt eftersom han inte försökte särskillt mkt! Detta belyste dom eng kommentatorerna gång på gång! Ett klockrent exempel var när Kotten fick bollen precis utanför straffområdet, rättvänd, 1mot1 mot en back och vände hem och drog ner tempot och chansen rann ut i sanden!

Det kommentatorerna undrade var hur en striker i det läget inte utmanar? En striker ska älska ett sånt läge! 

Pelle
Bild för Pelle
Micke wrote:

Kom och tänka på Pelle, som ska se denna skit mitt i natten.. Stackars honom! 

Hahaha, tyckte trots allt det var en småtrevlig match, jag gillar att vi börjat kämpa och fler spelare blir godkända jämfört med skiten förra månaden. 

Vi var förmodligen trötta efter 120 min mot City i söndags medan Leicester hade längre vila och bara ville försvara. Tror även våra tankar till viss del var i NLD.

Så tre pinnar och ett steg i rätt riktning trots allt.

Oavgjort mot Spurs och sen slår vi U kted och har satt press på de andra om CL-platserna.

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G
Freddee wrote:

Det man ska ha i åtanke är att Alexis spelade 120 minuter i söndags, Walcott kom utvilad. Hans spelstil borde också passa mot stora tröga Leicester-backar. Vore inte mig emot om vi sålde honom i sommar.

Ord! Östermans gullegris har nog gjort sitt i ett topp 4 lag.  Westbrom kanske?

Twitter @grvdga

Jimmy Nylén
Bild för Jimmy Nylén
B-G wrote:
Freddee wrote:

Det man ska ha i åtanke är att Alexis spelade 120 minuter i söndags, Walcott kom utvilad. Hans spelstil borde också passa mot stora tröga Leicester-backar. Vore inte mig emot om vi sålde honom i sommar.

Ord! Östermans gullegris har nog gjort sitt i ett topp 4 lag.  Westbrom kanske?

Topp 4 lag i PL menar du? Eller inte ens topp 4 i Allsvenskan? ;) 

Ska walcott säljas så ska vi ha överbetalt som för alla andra engelsmän. Minst 300 ska vi ha, det är där marknaden ligger. Kan sterling gå för 700 och slå 3 passningar rätt på hela säsongen så....

I år smäller det !

B-G
Bild för B-G
Jimmy Österman wrote:
B-G wrote:
Freddee wrote:

Det man ska ha i åtanke är att Alexis spelade 120 minuter i söndags, Walcott kom utvilad. Hans spelstil borde också passa mot stora tröga Leicester-backar. Vore inte mig emot om vi sålde honom i sommar.

Ord! Östermans gullegris har nog gjort sitt i ett topp 4 lag.  Westbrom kanske?

Topp 4 lag i PL menar du? Eller inte ens topp 4 i Allsvenskan? ;) 

Ska walcott säljas så ska vi ha överbetalt som för alla andra engelsmän. Minst 300 ska vi ha, det är där marknaden ligger. Kan sterling gå för 700 och slå 3 passningar rätt på hela säsongen så....

Tänkte på PL ;)

Han bör kunna leverera i tex Sirius. 

Twitter @grvdga

gunbod
Bild för gunbod
B-G wrote:
Jimmy Österman wrote:
B-G wrote:
Freddee wrote:

Det man ska ha i åtanke är att Alexis spelade 120 minuter i söndags, Walcott kom utvilad. Hans spelstil borde också passa mot stora tröga Leicester-backar. Vore inte mig emot om vi sålde honom i sommar.

Ord! Östermans gullegris har nog gjort sitt i ett topp 4 lag.  Westbrom kanske?

Topp 4 lag i PL menar du? Eller inte ens topp 4 i Allsvenskan? ;) 

Ska walcott säljas så ska vi ha överbetalt som för alla andra engelsmän. Minst 300 ska vi ha, det är där marknaden ligger. Kan sterling gå för 700 och slå 3 passningar rätt på hela säsongen så....

Tänkte på PL ;)

Han bör kunna leverera i tex Sirius. 

Tveksamt, vi har Ian Sirelius där.... :-D

Sidor