Medlemmar: 8813 st.
Visa menyn

Arsenal - manu 7 maj

112 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
Sven-Erik Eriksson
Bild för Sven-Erik Eriksson

Trött på Alexis gnäll och gester mot medspelare. Speciellt dagar när han inte är på övre halvan vad gäller bra spelare för dagen ..Typ...

I med-och motgång!

 

 

Fredde
Bild för Fredde

EXTREMT viktig seger idag! resten kan vi gå rent och därmed pressa Liverpool och Man City.

You win some, you draw some

Bengelito
Bild för Bengelito

Patetisk intervju av Mourinho... Hahaha

 

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Pontus Gustavsson
Bild för Pontus Gustavsson
Farbror Frej wrote:
pontan wrote:

Holding ser riktigt bra ut än så länge.

Han har sett bra ut många matcher nu. :)

ja jag håller med, men han var petad mot spurs?? Tycker sin ålder så spela han riktigt moget, 

mangeW
Bild för mangeW
Bengelito wrote:

Patetisk intervju av Mourinho... Hahaha

 

Missade! Sammanfatta? 

200304382612073264790

B-G
Bild för B-G
Jonas S wrote:

Giroud bänkad är ju ett fall framåt även om Welbeck knappt vet hur man gör mål. Gibbs.. varför då? Han kan ju knappt slå en passning än mindre försvara eller slå ett inlägg. Varför spela Monreal som mittback? Jaja, Wenger är ute och cyklar som vanligt.

Baam. #wengerknows

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
George Adams wrote:
Farbror Frej wrote:
George Adams wrote:

Gött med 2-0 ledning.

Men j-r vilken menlös match så här långt. Rena tränings matchen.

Spela roll! Vi får iaf tvåla dit äcklet Mourinho!

Det är iofs alltid skönt att vinna mot Manure, oavsett manager där. Men jag tycker  inte det har varit en match värdig AFC- MUFC.

Och nu när Wenger äntligen efter typ 15 försök lyckats vinna mot den i många ögon "äckliga" Mourinho så förkunnar väl snart våren gedigna styrelse att Arsenal även kommande år kommer att tränas av..  Ja ni vet ju vem.. 

 

dryg kommentar.  Är du någonsin glad? :)

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G

Kenny?? Keeenny!!

Vart är Kenny? Sitter han och surar för att vi vann tro? #ynamn

Twitter @grvdga

Bengelito
Bild för Bengelito
mangeW wrote:
Bengelito wrote:

Patetisk intervju av Mourinho... Hahaha

 

Missade! Sammanfatta? 

Typ "vi spelade jättebra och hade kontroll på matchen, inte lätt när man så många inte ordinarie spelare. Sen hade Arsenal tur och fick ett mål. Vi hade jättemånga chanser innan det men gjorde inte mål."

Avslutar med att säga att han är glad att Arsenal fansen för första gången kan vara glada efter en match där han var manager för motståndarna.

 

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

Bengelito
Bild för Bengelito

Chanser.. . Vilka chanser hade United? Arsenal om något lag kontrollerade matchen.

Arsene Wenger - He Knows, You Don't 

George Adams
Bild för George Adams
B-G wrote:
George Adams wrote:
Farbror Frej wrote:
George Adams wrote:

Gött med 2-0 ledning.

Men j-r vilken menlös match så här långt. Rena tränings matchen.

Spela roll! Vi får iaf tvåla dit äcklet Mourinho!

Det är iofs alltid skönt att vinna mot Manure, oavsett manager där. Men jag tycker  inte det har varit en match värdig AFC- MUFC.

Och nu när Wenger äntligen efter typ 15 försök lyckats vinna mot den i många ögon "äckliga" Mourinho så förkunnar väl snart våren gedigna styrelse att Arsenal även kommande år kommer att tränas av..  Ja ni vet ju vem.. 

 

dryg kommentar.  Är du någonsin glad? :)

Min vän!

Jo tack BG. Jag blir, och är ofta glad....

Men jag tycker, trots att vi vann att det historiskt sätt var en blek, ja t o m mycket blek tillställning, som verkligen inte kom upp i de energifyllda och härliga kamper som dessa storlag genom historien bjudit på.

Del två i mitt "dryga" inlägg beskrev bara en olustig farhåga jag, och säkert flera med mig har..

 

Dr PAW
Bild för Dr PAW

Det blev en fet finTalisker på detta. :)

Life and Arsenal are miracles enough.

Elias Bard
Bild för Elias Bard

Enda chansen nu som jag ser det är att West Ham slår Looserpool och vi går rent....15% chans??!!

AFC

Isamag
Bild för Isamag

Chansen finns iallafall på att nå topp 4 men jag tror inte det kommer att gå.. blir nog en femteplats iår.

Pelle
Bild för Pelle
Jocke K wrote:

Extra kul att bryta Uniteds förlustfria svit också.

Poetisk rättvisa att vi fick bryta deras svit då det var United som bröt invincibles svit.

Jonas S wrote:

Sällan har jag sett ett Mourinho-lag försvara så dåligt och spela så mesigt som det här United-laget. Vi har ju Wenger men jag undrar om inte också Mourinho har sett sina bästa år. Om Mourinho inte kan få fart på sitt lag i en sådan här match skall nog United-fansen börja oroa sig på allvar.

Mous två senaste säsonger i PL har han trots rekordvärvningar slutat 5/6 resp fått sparken efter att ha legat på 11:e plats. Absolut har han tappat sin gloria.

Jonas S wrote:

Och United ser rätt bleka ut. Dock har de ju en tendens att vinna mot oss utan att spela bra så man skall väl inte säga något.

Dock har de två senaste mötena på Emirates slutat 5-0 totalt till oss, så tendensen stämmer inte riktigt längre.

Jonas S wrote:

Giroud bänkad är ju ett fall framåt även om Welbeck knappt vet hur man gör mål. Gibbs.. varför då? Han kan ju knappt slå en passning än mindre försvara eller slå ett inlägg. Varför spela Monreal som mittback? Jaja, Wenger är ute och cyklar som vanligt.

Jonas S wrote:

Det blir spännande att se vad som Wenger ställer upp med. Men med tanke på hur kasst anfallsspelet varit med Giroud så lär väl såklart han starta på topp idag. Och Alexis har inte fungerat alls på kanten så han lär väl starta just där. Ramsey har varit skit i sin mittfältsroll under hela säsongen så han lär väl fortsätta där om nu inte Wenger hittat någon ännu mindre passade roll för honom där han kan göra ännu mer skada. Xhaka har varit rätt ok nu under ett par matcher så han lär väl starta på bänken.

Ja Jonas, idag hade Wenger betydligt mer rätt i sin laguttagning än vad du hade. ;)

If it's too strong, then you're too weak!

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
B-G wrote:

Kenny?? Keeenny!!

Vart är Kenny? Sitter han och surar för att vi vann tro? #ynamn

Lägg ner det där.

Pelle
Bild för Pelle
Jimmy Roslund wrote:
B-G wrote:

Kenny?? Keeenny!!

Vart är Kenny? Sitter han och surar för att vi vann tro? #ynamn

Lägg ner det där.

+1

If it's too strong, then you're too weak!

B-G
Bild för B-G
Jimmy Roslund wrote:
B-G wrote:

Kenny?? Keeenny!!

Vart är Kenny? Sitter han och surar för att vi vann tro? #ynamn

Lägg ner det där.

Vilket? 

Att jag efterfrågar vart personer som uteslutande kommenterar förluster och enbart tillför negativitet är efter en historisk vinst mot United? 

Tänker jag Inte lägga ner. 

Twitter @grvdga

B-G
Bild för B-G
Jimmy Roslund wrote:
B-G wrote:

Kenny?? Keeenny!!

Vart är Kenny? Sitter han och surar för att vi vann tro? #ynamn

Lägg ner det där.

Eller var det ynamnet du syftade på.  Isf ber jag om ursäkt.  Tyckte det var lite roligt bara :)

Twitter @grvdga

Glenn
Bild för Glenn
B-G wrote:
Jimmy Roslund wrote:
B-G wrote:

Kenny?? Keeenny!!

Vart är Kenny? Sitter han och surar för att vi vann tro? #ynamn

Lägg ner det där.

Vilket? 

Att jag efterfrågar vart personer som uteslutande kommenterar förluster och enbart tillför negativitet är efter en historisk vinst mot United? 

Tänker jag Inte lägga ner. 

du är som vanligt bara inne för att vara dryg och hacka på andra Arsenalfans. Sällan du kommenterar matchen i matchtrådarna. Bryr du dig ens hur det går för Arsenal?

COYG

Glenn
Bild för Glenn

Tror Fools kan tappa mot WH men tror tyvärr inte vi slår en av våra svåra motståndare på senare år Southampton. Så lutar åt 5:e plats

COYG

Pelle
Bild för Pelle
B-G wrote:
Jimmy Roslund wrote:
B-G wrote:

Kenny?? Keeenny!!

Vart är Kenny? Sitter han och surar för att vi vann tro? #ynamn

Lägg ner det där.

Vilket? 

Att jag efterfrågar vart personer som uteslutande kommenterar förluster och enbart tillför negativitet är efter en historisk vinst mot United? 

Tänker jag Inte lägga ner. 

Du inser kanske inte det men det du precis gör här är att sprida negativitet? Är förresten vår vinst historisk? Vi vann med 3-0 mot dem förra året exempelvis.

If it's too strong, then you're too weak!

George Adams
Bild för George Adams
B-G wrote:
Jimmy Roslund wrote:
B-G wrote:

Kenny?? Keeenny!!

Vart är Kenny? Sitter han och surar för att vi vann tro? #ynamn

Lägg ner det där.

Vilket? 

Att jag efterfrågar vart personer som uteslutande kommenterar förluster och enbart tillför negativitet är efter en historisk vinst mot United? 

Tänker jag Inte lägga ner. 

Du behöver inte lägga ner BG. Men det vore ibland klädsamt med lite ömsesidig respekt och ödmjukhet.

Tillis
Bild för Tillis

Oavgjort mot Southampton sen vinner vi resten och Pool förlorar mot West Ham så blir det målskillnad. Inte konstigt man får tillbaka vibbarna från 89.

 

gunbod
Bild för gunbod

Var på Anfield och såg deras skitmatch,'sedan taxi till en pub där man åt och såg våran match. En hyfsad dag i Liverpool.:D

Glenn
Bild för Glenn
gunbod wrote:

Var på Anfield och såg deras skitmatch,'sedan taxi till en pub där man åt och såg våran match. En hyfsad dag i Liverpool.:D

Var det något tryck på Anfield? Känns på tv som det skulle vara mkt mer tryck på läktarna där jämfört med Emirates....

COYG

Jimmy Roslund
Bild för Jimmy Roslund
Mickys wrote:
gunbod wrote:

Var på Anfield och såg deras skitmatch,'sedan taxi till en pub där man åt och såg våran match. En hyfsad dag i Liverpool.:D

Var det något tryck på Anfield? Känns på tv som det skulle vara mkt mer tryck på läktarna där jämfört med Emirates....

Jag var och såg Göteborg-BAjen för två veckor sedan. Säga vad man vill om svensk fotboll men stämningen var det inget fel på. Grymt imponerad av Göteborgsklackens engagemang!

Glenn
Bild för Glenn
Jimmy Roslund wrote:
Mickys wrote:
gunbod wrote:

Var på Anfield och såg deras skitmatch,'sedan taxi till en pub där man åt och såg våran match. En hyfsad dag i Liverpool.:D

Var det något tryck på Anfield? Känns på tv som det skulle vara mkt mer tryck på läktarna där jämfört med Emirates....

Jag var och såg Göteborg-BAjen för två veckor sedan. Säga vad man vill om svensk fotboll men stämningen var det inget fel på. Grymt imponerad av Göteborgsklackens engagemang!

Stämning, sånger, tifo mm så ligger Allsvenskan bra jämfört med många ligor i Europa. Sen att spelet inte håller samma nivå är en annan sak :-)

Forza Blåvitt!

COYG

Sral
Bild för Sral

Tänk att vi är eniga om Blåvitt, Mickys! :-D

För övrigt var det mycket fint när fans kom till träningsanläggningen och visade sitt stöd efter 0-4-smällen mot Häcken. Det värmde så enormt mycket! Och att Tobbe gjorde mål senast...

gunbod
Bild för gunbod
Mickys wrote:
gunbod wrote:

Var på Anfield och såg deras skitmatch,'sedan taxi till en pub där man åt och såg våran match. En hyfsad dag i Liverpool.:D

Var det något tryck på Anfield? Känns på tv som det skulle vara mkt mer tryck på läktarna där jämfört med Emirates....

Inget märkvärdigt alls, mera förra gången jag var där, men då gjorde de ju även mål och vann. Men ett sanslöst tryck på puben FÖRE matchen då de sjöng upp sig, då var det mäktigt. Förra gången jag var där så hade jag just läst om att det faktiskt är mera tryck under 90 minuter på Ullevi än vad det är på Anfield, då hånar poolfansen oss för att det är tyst på Emirates...

Men visst är det stort och maffigt när de drar sin YNWA strax före matchstart,men annars hörs de mest när hemmalaget gör mål. Jag har ju ett Arsenal handbagage,så det var väldigt kaxigt att dra runt med den på Manchesters flygplats i morse..;-).Det går ju inte att flyga direkt till Liverpool,fullt förståeligt, skitstad som det är, vad vore staden utan Beatleskulturen ? Så denna gång flög vi till Manchester och sedan taxi till Liverpool därifrån. Förra gången flög vi till Birmingham och tog en minibuss därifrån, men då var vi ett större sällskap. Nu var det bara en poolpolare samt våra damer som reste. Trevligt att åka en guidad Beatles tur (buss) och se var Beatlarna växe upp och skolorna de gick i mm. Galet tryck på Cavern club, puben där de slog igenom, fullt ös från kl 14 redan på lördagen. Livemusik med enormt hög volym..

Sidor